فواید پوست میوه

فواید پوست میوه

لیلا عبدالهی ۳۰ آبان ۱۴۰۲ 6 ماه پیش

پوست میوه دارای ویتامین ها و آنزیم های خیلی مهم هستند. به همین خاطر نباید آنهارا دور ریخت در ادامه این مطلب به چگونگی استفاده ازپوست میوه ها پی می‌برید و قول می‌دم دیگه هیچوقت پوست میوه هایتان را دور نمی‌ریزید.

پوست میوه سطح نازک خارجی میوه است. که اغلب برداشته و یا خراشیده می شود. با این حال پوست میوه به خاطر داشتن بسیاری از مواد مغذی حیاتی و ترکیبات مفید است. که نقش مهمی در سلامتی دارند به عنوان یکی از اجزای اساسی رژیم غذایی شناخته می شود. این اصل از طرف بیشتر سازمان ها تایید می‌شود.

پوست میوه ها منبع سرشاری از فیبرهای غذایی است که به عنوان NSP (پلی ساکاریدهای غیر محلول) مانند سلولز، پکتین، تانن، صمغ و غیره نیز شناخته می شوند.

این ترکیبات قسمت عمده ای از ارزش غذایی میوه ها را افزایش می دهند. همچنین این مواد مهم و طبیعی به سموم موجود در غذا متصل شده و از غشای مخاط روده محافظت کرده. و در نتیجه خطر سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

حال فکر کنید بیشتر ما نا آگاهانه و یا طبق عادت، پوست میوه یا سبزیجات را در زمان مصرف به عنوان ضایعات غیر قابل مصرف دور می‌ریزیم. بی‌خبر از این‌ که این پوست و برگها سرشار از مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی بوده و در برخی موارد حتی بیشتر از خود میوه و سبزیجات مغذی هستند.

پوسته های میوه

در ادامه شمارا با روش های استفاده از پوست میوه آشنا میکنیم. تاشما هم بتوانید به بهترین شکل ازاین مواد فوق العاده استفاده کنیدو نتیجه های خیلی خوبی به دست بیاورید. برای بررسی مطالب بیشتر می‌توانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

روش استفاده از پوست میوه ها

برای استفاده آسان تر ازپوست میوه بهتر است در مرحله اول آن ها را کاملا خشک کنید. برای این کار روش های متنوعی وجود دارد برای نکات بیشتر میتوانید به مطلب خشک کردن میوه و پوست میوه مراجعه کنید.

بعد خشک کردن پوست میوه بهترین حالت برای نگه داری و استفاده آنها خرد و پودر کردن آن میباشد. شما وقتی پوست هارا خورد میکنید هم جای خیلی کمتری را اشغال میکنند هم در هر نقطه دلخواه میتوانید از آن استفاده کنید.

برای خورد کردن آنها بهترین راه حل استفاده از دستگاه خرد کن میباشد. با این دستگاه شما میتوانید به راحتی و به سریع ترین حالت ممکن پوستک های خود را به حالت دلخواه در بیاورید. البته برای این کارهم روش های متنوعی وجود دارد.

پودر پوستک میوه

کارایی پوست میوه

همانطور که گفته شد شما میتوانید از این پوستک ها در هر جای ممکن استفاده کنید.

با توجه به این که این پودر ها خاصیت خوراکی دارند میوانید از آن ها در کیک ها یا دسر حتی در غذاهای خود استفاده کنید . مثلا اگر توی خمیر کیک مقداری از پوست پرتقال(خورد شده) بریزیم کیکمان پرتقالی میشود. و یک آرومای خاصی را تجربه میکنید. یا اگر از این پودر ها در خورشت خود استفاده کنید طعم فوق العاده ای را به شما میدهد.

همچنین میتوانید از این پودر ها در ماسک های زیبایی خانگی یا خوراکی های متنوع نیز استفاده کنید.

پوستهای میوه

چکیده

همانطور که گفته شد پوسته ی میوه ها سرشار از آنزیم های لازم بر بدن هستند به همین خاطر دور ریختن این مواد بزرگ ترین اشتباه ممکن میباشد. حال اگر میخواهید از این مواد نهایت استفاده را ببرید ولی مایل به درست کردن پودر میوه های خود نیستید. به راحتی میتوانید این پورد هارا از نزدیک ترین عطار محله بگیرید.

برچسب ها: خرد کن
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *