خشک کردن میوه

روش هایی برای خشک کردن میوه

لیلا عبدالهی ۱۱ آبان ۱۴۰۲ 7 ماه پیش

همانطور که میدانید برای سلامت بدن خود حداقل باید روزی 2 تا 3 واحد میوه مصرف کنید. مصرف این مقدار میوه در فصل هایی که میوه تازه وجود دارد و غنی است، خیلی آسان است و میتوانید به آسانی ویتامین مورد نیاز بدن خود را تامین کنید.

ویتامین رسانی به بدن زمانی دشوار میباشد که فصل های سرما به وجود می آید. هنگامی که بحث مصرف میوه در فصل سرما به میان می‌آید، شما سه گزینه پیش رو دارید: استفاده از میوه‌ی کنسروی، میوه‌ی منجمد یا میوه خشک.

هر یک از این 3 گزینه مزایا و معایب متفاوتی داردند. در این مطلب قصد داریم روش خشک کردن میوه ها و نکات ریز مصرف آن را توضیح دهیم. در واقع میوه های تازه‌ی تابستانی را به میان‌وعده‌ای تبدیل کنیم که می‌توانیم در بقیه‌ی طول سال بخوریم و لذت ببریم.

میوه های خشک، ترد و شیرین می باشند و در واقع با خشک کردن میوه های تازه خود، آب نبات های طبیعی و مفید درست کرده اید. در ادامه به چند روش خشک کردن میوه میپردازیم. برای بررسی مطالب بیشتر و کاربردی به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

3 روش خشک کردن میوه

خشک کردن میوه با مایکروفر

این روش یکی از روش های خوب و آسان برای خشک کردن میوه های تازه میباشد. این روش مزایا و معایب متفاوتی دارد که با رعایت نکات ریز میتوانید نتیجه قابل قبولی را به ارمغان بیاورد.

در مرحله اول برای نچسبیدن میوه ها، کف سینی مایکروفر را کاغذ روغنی میکشیم. سپس میوه هایی را که به یک اندازه خورد کرده ایم روی سینی میچینیم.

نکته: همسان بودن تکه های میوه در خشک شدن یکسان آنها تاثیر بسزایی دارد و کیفیت کار را چند برابری افزایش میدهد.

سینی میوه ها را به مایکروفری که از قبل در 60 درجه سانتی گراد گرم شده میفرستیم و متناسب با نوع میوه ها برای خشک شدن آن ها زمان میدهیم.

نکته: معمولا به میوه های کم آب 15 دقیقه به میوه های آبدار 30 دقیقه زمان میدهیم در ادامه با تست مقدار خشکی آنها میتوانید زمان نگهداری را افزایش دهید.

یکی از مزایای این روش سریع آماده شدن میوه ها میباشد و وقت زیادی را از شما نمیگیرد. البته در صورت کنترل نکردن گرمای مایکروفر یا زمان نگهداری ممکن اسن میوه های شما بسوزد و خاصیت خود را از دست دهد.

خشک کردن میوه در هوای باز

این روش یکی از روش های قدیمی و پر طرفدار است. که برایند خوبی نیز دارد.

برای خشک کردن میوه ها در هوای باز بهتر است یک روز گرم را انتخاب کنید تا میوه ها بهتر خشک شود. برای شروع میوه هارا شسته به یک اندازه برش میزنیم سپس آنها را روی یک سینی یا یک دستما میچینیم و در هوای باز، که بهتر است خورشیدی باشد، پهن میکنیم و برای خشک شدن زمان میدهیم.

نکته: در این روش همسان بودن تکه های میوه زیاد مهم نمیباشد. البته نباید اندازه های خیلی متفاوتی داشته باشند.

مدت زمان خشک شدن میوه ها در این روش بیشتر به گرمای هوا بستگی دارد. در روزهای تابستانی تا یک یا دو روز خشک میشوند.

یکی از مزایای این روش نیازمند نبودن به دقت نیاز آن میباشد. در واقع فقط میوه ها را برش میزنید و بقیه کار را به گرمای خرشید میسپارید.

البته خشک کردن میوه ها در هوای باز هم زمان زیادی میخواهد هم فضای زیادی را اشکال میکند. علاوه بر اینها در این روش امکان اینکهه روی میوه ها را گرد و غبار بگیرد خیلی بیشتر است.

خشک کردن میوه ها با دستگاه میوه خشک کن

این مدل خشک کردن یکی از بهترین روش های ممکن میباشد. در این روش میوه ها را شسته و به دلخواه برش میزنیم. سپس آنهارا داخل میوه خشک کن میچینیم.

نکته: در این روش میتوانید میوه ها را در اندازه بزرگتری نیز برش دهید و نگران خشک نشدن آنها نباشید.

بعد چیدن میوه ها درجه دستگاه را با توجه به نوع میوه تنظیم میکنید و بعد فقط چند دقیقه میوه های کاملا خشک شده و ترد خود را تحویل میگیرید.

با میوه خشک کن ها میتوانید در کوتاه ترین مدت میوه های بیشتری را به بهترین شکل خشک کرده و میلی کنید در واقع نه وقت زیادی میخواهد نه دقت زیادی که این ویژگی ها از جمله مزایا این روش خشک کردن میوه میباشد. البته با این دستگاه علاوه بر میوه میتوانید سبزی های خود را نیز خشک کنید. این دستگاه ها با اسم خشک کن میوه و سبزی در بازار عرضه میشود.

قیمت های متفاوت دستگاه میوه و سبزی خشک کن در بازار انتخاب و تهیه مناسب ترین آن را ممکن ساخته است.

میوه خشک

چکیده

فواید و ویتامین های میوه بیشتر از آن چیزی هست که بتوان توضیح داد. با توجه به این فواید بیشتر ما علاقه چندانی به خوردن میوه نداریم و در این راستا ترجیح میدهیم از آبمیوه های مختلف استفاده کنیم. اما آیا از کیفیت و طبیعی بودن آبمیوه ها اطمینان کامل داریم؟

پس ما برای تامین ویتامین لازمه بدن خود به روش بهتری نیاز داریم. یکی از این روش ها استفاده از میوه های خشک میباشد. در این روش هم ویتامین لازمه بدن را مبرسانیم، هم از کیفیت و طبیعی بودن میوه ها اطمینان خاطر داریم. و نگران تاریخ انقضای آن هم نیستیم.

برچسب ها: میوه خشک کن
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *