انواع برنامه ماشین لباسشویی ها

بررسی انواع برنامه ماشین لباسشویی های مدرن

غزاله حسامی ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ 8 ماه پیش

انواع برنامه ‌های ماشین لباسشویی مدرن معمولا بر اساس جنس البسه و تعداد آن‌ها تعیین می ‌شوند و به بیان بهتر با تغییر جنس پارچه، برنامه شستشو نیز عوض می‌شود تا ضمن انجام فرایند شستشو به بهترین نحو، آسیبی به بافت البسه وارد نشود. در ادامه این مقاله از بلاگ انتخاب سنتر که به بررسی انواع برنامه‌ های ماشین لباسشویی مدرن می پردازیم، با ما همراه باشید.

انواع برنامه ‌های ماشین لباسشویی مدرن، بر اساس جنس لباس و نوع آلودگی ها و میزان کثیفی روی آن ها متفاوت بوده و در برندهای مختلف کمی تفاوت در آن ها وجود دارد. با شناخت این برنامه ها می توانید از قابلیت های دستگاه برایشستشوی هر یک از انواع لباس بهتر استفاده نموده و بدون شک کارایی لباسشویی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

انواع برنامه های ماشین های لباسشویی

Cotton: برنامه مخصوص شستشوی لباس ‌های پنبه‌ ای و کتان

برنامه ‌ای که مخصوص شستن لباس ‌های پنبه ‌ای، کتان و همینطور پشم باشد، با نام Cotton روی دستگاه درج می ‌شود. با کمک این برنامه، لباس ‌ها با دمای نسبتا بالایی شسته می ‌شوند. در حقیقت، برنامه ‌ی Cotton ماشین‌های لباسشویی مدرن، برای شستشوی لباس ‌های نخی سبک بسیار مناسب هستند.

Spin : برنامه ماشین لباسشویی مخصوص خشک‌ کردن لباس است.

با این برنامه ماشین لباسشویی می ‌توانید تمام لباس‌ های خیس را به­ خوبی خشک کنید.

Cotton Echo : برنامه مخصوص شستشوی لباس ‌های پنبه‌ ای و کتان، با مصرف انرژی کمتر

کاربرد این برنامه مشابه با نمونه‌ی Cotton است، اما کمی اقتصادی‌تر از آن عمل می‌کند. یعنی لباس‌ها را در دمای کمتر و با مصرف انرژی پایین‌تر می‌شویید. لازم به ذکر است که این برنامه در تمام لباسشویی‌ها وجود ندارد، فقط برخی از مدل‌ها هستند که آن را دارند.

Wool : برنامه مخصوص شستشوی لباس‌ های نخی و پشمی

برنامه Wool ماشین لباسشویی مخصوص شستشوی لباس‌ های نخی و پشمی است. کاربرد این برنامه این است که لباس‌ ها را در دمای پایین می‌ شویید و چرخش موتور لباسشویی در این حالت، در کم ‌ترین حد خودش هست که مبادا لباس ‌ها خراب شوند.

برنامه شستشوی سریع لباسشویی

Quick Wash : برنامه مخصوص شستشوی سریع

برنامه شستشوی سریع، همانی هست که در ابتدای مقاله گفتیم بیش از نیمی از افراد، تمام لباس‌های خود را با آن می‌شویند. عملکرد این برنامه به ­صورتی است که در زمانی کوتاه (30 دقیقه و در برخی دیگر 15 دقیقه) تمام لباس‌ ها را می ‌شویید. نکته ‌ی اصلی استفاده از این برنامه این است که صرفا لباس‌ هایی که خیلی کثیف نیستند را با آن می ‌توان شست. با استفاده از برنامه ‌های دیگر می‌ توان لباس ‌های حجیم و خیلی کثیف را شست. پس در نهایت این برنامه فقط منجر به صرفه‌ جویی در وقت و انرژی می ‌شود. به ­همین علت هم دائما مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

Delicate : برنامه‌ مخصوص شستشوی پارچه‌ های نازک مثل پرده‌ ها و ملحفه ‌ها

 برنامه ماشین لباسشویی Delicate، برای شستشوی لباس ‌ها و پارچه‌های ظریف و نازک مناسب است. معمولاً پرده‌های ظریف و حساس و هر نوع پارچه‌ای که زود خراب شود را  با این برنامه می‌توان شست.

Synthetics : برنامه‌ مخصوص شستشوی لباس ‌هایی که دارای الیاف مصنوعی هستند

برنامه ماشین لباسشویی Synthethics، مخصوص شستشوی لباس‌ ها و پارچه‌ هایی است که الیاف مصنوعی دارند. در مورد این برنامه ، شباهت ‌های زیادی با برنامه Cotton وجود دارد. تنها چیزی که این دو را از هم متفاوت می ‌کند، دمای شستشوی لباس است. دمای شستشوی لباس در برنامه ماشین لباسشویی Cotton بیشتر از Synthetics است. علت هم این است که دمای کمتر مانع از خراب شدن لباس‌ های با پارچه الیاف مصنوعی شود.

Hand Wash : برنامه مخصوص شستشوی

شاید گاهی اوقات لازم باشد برای شستشوی برخی از لباس‌ های ظریف که نیاز به شستشوی عمیق لباس ندارند، با دستان خود شروع به شستن آن ‌ها کنید. شما می‌توانید با استفاده از برنامه ماشین لباسشویی Hand Wash این کار را به راحت انجام دهید.

Stain Removal : برنامه مخصوص شستشوی لکه ‌بری لباس ‌ها

 این برنامه ماشین لباسشویی لکه‌ های لباس را راحت ‌تر از بین می ‌برد. در واقع کارکرد آن مانند خیساندن ساده‌ ی لباس است. البته با این کار، لکه‌ ها خیلی بهتر و راحت‌ تر از بین می‌ روند، مخصوصا اگر این کار با آب سرد انجام شود.

Extra Rinse : برنامه مخصوص شستشوی پاک کردن لباس‌ ها از پودر

کارکرد برنامه ماشین لباسشویی Extra Rinse، همان آبکشی ساده است که به­ کمک آن هر پودری که روی لباس ریخته

شده، به­ راحتی پاک می‌ شود و مانع از ایجاد حساسیت پوستی شما می ‌شود.

Bubble Wash : برنامه مخصوص شستشوی حبابی

برنامه ماشین لباسشویی شستشوی حبابی (Bubble Wash)، یکی از جدیدترین تکنولوژی‌ های ماشین لباسشویی ‌های مدرن است. با کمک این برنامه، حباب ‌های ریزی در لباسشویی به ­هنگام شستشوی لباس به ­وجود می ‌آید که به بهتر شسته شدن لباس‌ ها و نفوذ مواد شوینده به تار و پود لباس کمک می ‌کند.

Extended Tumble : برنامه مخصوص شستشوی چرخش مضاعف

این برنامه‌ ماشین لباسشویی، کاربردی شبیه به باز کردن چروک دارد. اما بین این دو تفاوتی هم است، آن هم این است که اگر لباس شما از قبل شستشو چروک باشد، با انجام چند چرخش دیگر، از چروک آن کم می ‌کند و کارتان برای اتوکشی راحت‌ تر و آسان ‌تر می‌شود.

Skin Care : برنامه مخصوص شستشوی ضد حساسیت

با کمک  Skin Care، می ‌توانید هر لباسی را که مستقیما با پوست در تماس است، مثل حوله‌ ی حمام یا لباس زیر، به ­راحتی بشویید و از ایجاد حساسیت آن برای پوستتان جلوگیری کنید.

برنامه اقتصادی ماشین لباسشویی

Echo : برنامه ماشین لباسشویی اقتصادی

برای این که بتوانید در مصرف انرژی صرفه ‌جویی کنید و لباس‌ هایی که کم ‌تر کثیف هستند را به ­خوبی بشویید، می ‌توانید از برنامه ماشین لباسشویی Echo برای آن استفاده کنید.

Baby Care : با این برنامه میتوانید لباس‌های بچه را بشویید.

با کمک برنامه ماشین لباسشویی Baby Care  می‌ توانید دمای شستشوی لباس را بالا ببرید و کل پودر ماشین لباسشویی به ­راحتی از روی لباس برداشته و تمیز می ‌شود. در نتیجه، پوست فرزند شما دچار حساسیت نخواهد شد.

نتیجه گیری مقاله برنامه های ماشین لباسشویی

برنامه های شستشوی هر ماشین لباسشویی متفاوت است و برنامه های شستشوی متنوعی در دسترس است. برای دستیابی به تمیزی مطلوب و مراقبت صحیح از لباس های خود، ضروری است که بدانید چگونه از ماشین لباسشویی خود به درستی استفاده کنید. برنامه های شستشوی استاندارد برای شستشوی روزمره ایده آل هستند و برنامه های شستشوی تخصصی برای شستشوی پارچه های ظریف یا پارچه های خاص ایده آل هستند.

برچسب ها: لباسشویی
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *