هود آشپزخانه

هود آشپزخانه

لیلا عبدالهی ۱۴ آبان ۱۴۰۲ 6 ماه پیش

هود آشپزخانه دارای هر مدل، متریال و یا طراحی که باشد، باز هم مکانیسم کارکرد مشابهی با یکدیگر دارند. هود آشپزخانه با توجه به ویژگی های مهمی که دارد یک بخش مهم آشپزخانه هست.

این روزها بدون وجود تهویه مناسب آشپزی و پخت و پز، محصوصا در آشپزخانه های کوچک آپارتمان ها غیرممکن بنظر میرسد. حتی برخی اوقات هوایی که از طریق دریچه و پنجره ها رد و بدل می گردد به علت دوری از مکانی که اجاق گاز در آنجا قرار دارد، مفید واقع نمیشود. بنابراین تنها راهکار موثر در ساختمان های مسکونی نوین، استفاده از هود های آشپزخانه می باشد.

هود های آشپزخانه دارای سیستم مکنده ای است که در ابتدای سیستم تهویه نصب می گردد. بنابراین با توجه به توان مکش و نیازهای متعدد تهویه ای، طراحی های مختلفی برای آن صورت می گیرد.

در ادامه به بررسی ویژگی ها و نکات مهم در انتخاب هود آشپزخانه از بلاگ انتخاب سنتر میپردازیم.

هوداشپزخانه

ویژگی های کاربردی

هنگام آشپزی گاز های نامطلوبی در هوا پخش میشود برای افزایس امنیت در زمان پخت و پز استفاده از هود های آشپزخانه خیلی مهم میباشد. هود ها با مکش استانداردی که دارند در بالای اجاق گاز قرار میگیرند و تمامی دود، گاز حتی بخار هنگام پخت و پز را میمکند. استفاده از هود مسمومیت گازهای سمی را به حداقل میرساند.

هودهای آشپزخانه علاوه بر مکش گاز های پراکنده باعث جلوگیری از گثیف شدن بیش از حد آشپزخانه توسط روغن غذا نیز میشود. همچنین این محصول دارای قابلیت هایی هست که استفاده از آن را آسان تر میکند.

از جمله امکانات نظافتی هودهای آشپزخانه میتوان به قابلیت تعویض فیلتر آن اشاره کرد. که این موضوع باعث نظافت امن تر میشود. علاوه بر این امکان، امکان تفکیک قطعات برای شستو شوی آن ها نیز وجود دارد. با این حال دیگر نگران خرابی هود بدلیل گرد و غبار زیاد نمیشوید.

احتمال بیشتر مواقع تجربه این را داشتید که هنگام آشپزی آشپزخانه به طور طاقت فرسایی گرم میشود. استفاده از هود باعث کاهش گرمای آشپزخانه شما نیز می شود و شما به راحتی در دمای مناسبی آشپزی میکنید و گرمای اذیت کننده ای را تجربه نمیکنید.

هود های آشپزخانه معمولا دارای چراخ و روشنایی نیز هستند تا هنگام آشپزی بتوانید تمامی سطح اجاق گاز را مشاهده کنید و احتمال خطا را به حداقل برسانید.

نکات انتخاب هودهای آشپزخانه

همانطور که در خرید محصولات دیگر نکات مهمی وجود دارد که توجه به آنها شما را به سمت بهترین انتخاب ممکن میبرد. در انتخاب هود نیز نکات ریزی وجود دارد.

از جمله نکات مهم در انتخاب هود توجه به جنس و متریال آن میباشد. هود ها در چند جنس مختلف وجود دارد. مثل هود شیشه ای که معمولا از شیشه نشکن و مقاوم در برابر حرارت تولید میشود. هود استیل ضد زنگ و مقاوم در برابر حرارت و هود استیل با ترکیب شیشه و… همه این مدل ها با ظاهر جذابی موجود هستند.

علاوه بر ابن ویژگی ها جدیدا هود های مخفی روانه باز شده است. هود های مخفی آشپزخانه نیز دارای ویژگی های یکسانی با بقیه مدل ها هستند. فقط در جای مخصوص قرار میگیرند و جلوی چشم را نمیگیرند.

هوداشپزخانه

چکیده

هودهای آشپزخانه امروزه به عنوان جزء لاینفکی از یک آشپزخانه محسوب می گردد. همچنین استفاده از هود در آشپزخانه باعث میشود اَشپزخانه شما مناسب استاندارد ها باشد.

هود ها علاوه بر کاربرد و ویژگی های جذاب خود، از متریال مرغوبی نیز برخوردار هستند و آشپزخانه شما را خیلی شیک و جذاب میکند.

برچسب ها: هود آشپزخانه
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *