نکات مهم در خرید اجاق گاز مبله

نکات مهم در خرید اجاق گاز مبله

لیلا عبدالهی ۲۰ دی ۱۴۰۲ 4 ماه پیش

خرید اجاق گاز مبله همانند دیگر محصولات نکات مهمی دارد که باید در خرید آن توجه کرد تا از محصول مورد نظر بازدهی قابل قبولی را داشته باشد.

به‌طورکلی، اجاق گاز باید با نیازهای شما برای پخت‌وپز متناسب باشد. خواه یک آشپز حرفه‌ای هستید یا مبتدی، تنها زندگی می‌کنید یا در خانواده‌ای پرجمعیت، نوع اجاق گاز انتخابی شما باید پاسخگوی انتظارات‌تان باشد.

طبخ غذاهای لذیذ و برپایی سفره‌های رنگین از مسرت بخش‌ترین کارهایی است که طرفداران پر و پاقرص زیادی دارد. برای افراد علاقه‌مند به هنر آشپزی داشتن ابزار خوب یکی از الزامات کار است. یکی از مهم‌ترین ابزارها در آشپزی، اجاق‌گاز است.

در انتخاب اجاق گاز یکی از مهمترین نکات میتواند جایگاه قرار گیری آن باشد. به طوری که شما باید اجاق گاز مورد نظر خود را با توجه به آشپزخانه و جایگاه قرار گیری آن محاسبه کنید.

با توجه به اینکه اجاق گاز های مبله بازدهی زیادی دارند جای زیادی را نیز میگیرند و به همین خاطر مناسب هر آشپزخانه ای نیستند. ولی اگر آشپزخانه نسبتا بزرگی دارید این مدل اجاق گاز میتواند بهترین انتخاب برای شما باشد. در ادامه نکات مهم در خرید اجاق گاز مبله میپردازیم. برای بررسی مطالب بیشتر به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید‌.

اجاق گاز مبله

انتخاب و خرید اجاق گاز مبله

اجاق گازهای مبله انواع مختلفی دارند ک این موضوع یکی از مهم ترین موضوعات در خرید اجاق گاز مبله به شمار می‌رود.

  • اجاق‌گاز معمولی”طرح فر”
  • اجاق‌گاز مبله یا ایستاده”فردار”
  • اجاق‌گاز برقی

اجاق گاز معمولی

اجاق‌گازهای معمولی تکنولوژی پیچیده‌ای ندارند و با اتصال به گاز شهری سوخت رسانی می‌کنند. این مدل‌ها مجهز به فر نیستند و برای افرادی که تنها پخت و پز را از طریق شعله‌ها انجام می‌دهند، گزینه‌ی مناسبی می‌باشند.

ظاهر این اجاق‌گازها تا حدودی شبیه به مدل‌های مبله است ولی با این تفاوت که قسمت زیرین آن یک قفسه خالی است و میتوان از فضای آن برای قرار دادن سایر وسایل آشپزخانه استفاده نمود. نسبت به مدل‌های فردار و برقی دارای امکانات ساده‌تری بوده و قیمتشان نیز پایین‌تر است.

اجاق‌گاز مبله یا ایستاده”فردار”

این اجاق‌گازها دارای فر هستند و طراحی آن‌ها نیز به صورت چهار شعله و پنج شعله می باشد. بسیاری از افراد به منظور استفاده بیشتر و طول عمر بالاتر از این نوع اجاق گازها استفاده می‌کنند. فر این اجاق‌گازها معمولا 90 تا 110 لیتر حجم را داراست و بستر مناسبی را برای پخت انواع کیک و شیرینی، پیتزا، مرغ بریان و… فراهم می‌سازد.

اجاق‌گاز برقی

اجاق‌گازهای برقی محصولاتی بسیار شیک و مدرن هستند که بدون نیاز به انرژی گاز و با برق کار می‌کنند. این اجاق‌گازها فاقد شعله‌ هستند و به وسیله گرمایش تولید شده توسط المنت و کنترل با صفحه لمسی یا دیجیتالی کار می‌کنند.

خیلی ازخریداران از اجاق‌گازهای برقی به دلیل ایمنی آن استقبال می‌کنند؛ زیرا در این محصول خطر نشت گاز وجود ندارد. هم‌چنین به دلیل اینکه قدرت و حرارت آن برای پخت غذا زیاد است، زمان مورد نیاز برای پخت و پز هم کاهش پیدا می‌کند

مصرف سوخت و انرژی

اجاق‌های آشپزی در چند نوع موجودند و بطور کلی می‌توان آنها را در دو نوع گازی یا برقی طبقه بندی کرد.

اجاق‌های گازی بدلیل ویژگی‌های شاخص برتر و رواج بیشتر در میان مردم از مقبولیت بیشتری نسبت به اجاق های برقی و الکتریکی برخوردارند.

دلیل دیگر نیز بهای گاز مصرفی اجاق های گازی نسبت به قبض برق اجاق های برقی مشابه است که با توجه به بهای انرژی گازی پایین در کشورمان، خرید اجاق های گازی را به صرفه تر نموده است.

اهمیت جنس بدنه در خرید اجاق گاز مبله

بدنه اجاق‌گازها دارای جنس‌های مختلفی است. بدنه فلزی با روکش لعابی و استیل ضد زنگ از متداول‌ترین متریال‌ها برای ساخت بدنه اجاق‌گاز می‌باشند. معمولا برای زیبایی بخشی بیشتر به اجاق‌گاز از درب‌های چوبی، آینه‌ای و شیشه‌ای استفاده می‌گردد.

جنس صفحه گاز نیز اهمیت فراوانی دارد؛ چراکه این بخش به علت هم‌جواری با شعله‌ها و قابلمه‌ها در معرض حرارت قرار می‌گیرد. پس قاعدتا متریال مورد استفاده در آن باید دارای کیفیت لازم و مقاوم در برابر حرارت باشد. برای جنس صفحه اجاق‌گاز معمولا از سرامیک، شیشه و استیل استفاده می‌شود.

نظافت اجاق گاز

بعد از هر مرحله پخت غذا، اجاق‌گاز شما کثیف خواهد شد. در بهترین اجاق‌گازها، سر ریز شدن غذا موجب نفوذ آن به محفظه شعله نمی‌شود. بلکه تنها کافی است سینی گاز تمیز شود. بنابراین بهتر است اجاق‌گازی را انتخاب کنید که شعله پخش کن یا رویه داشته باشد تا بتوان به راحتی آن را تمیز کرد.

اجاق مبله

چکیده

در این مطلب به نکات مهم در خرید اجاق گاز مبله و فرگاز اشاره کردیم. برای اینکه محصول خریداری شده خود پاسخگوی تمام نیازهایتان باشد و در حین استفاده از آن به مشکل بر نخورید باید به نکات ریز توجه کنید.

علاوه بر نکات گفته شده تعداد شعله های انتخابی نیز می‌تواند متغیر باشد و شما میتوانید با توجه به نیاز خود اجاق گاز با تعداد شعله مسخصی را خریداری کنید. پر طرفدار ترین آنها اجاق گاز های ۵ شعله‌ای میباشد.

برچسب ها: اجاق گاز
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *