نحوه چیدمان ظروف غذا

نحوه چیدمان ظروف غذا

لیلا عبدالهی ۰۳ آذر ۱۴۰۲ 6 ماه پیش

برای داشته سفره ای شیک و با کلاس یکی از اصل ها نحوه چیدمان ظروف غذا میباشد. رعایت این اصول کلاس سفره شمارا بی نهایت افزایش میدهد.

چیدمان قاشق و چنگال طی سالیان گذشته و براساس فرهنگ ها برای جشن‌ها و مهمانی‌ها و وعده‌های غذایی روزمره می‌تواند متفاوت باشد. نحوه چیدن قاشق و چنگال و کارد هر کدام در هر موقعیتی معنای متفاوتی دارد البته این اصول با اوجه به غذای سرو شده تغییر میکند همچنین بسته به دو گروه رسمی و غیر رسمی تقسیم می‌شوند. 

در ادامه به بررسی اصول و نحوه چیدمان ظروف غذا میپردازیم. و نکات مهم را بازگویی میکنیم. برای بررسی مطالب بیشتر میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

نحوه چیدمان

نکات مهم در چیدمان میز غذا

شما برای اینکه یک میز همه پسند داشته باشید باید به نکاتی توجه داشته باشید. مثلا آیا برای یک مهمانی رسمی تدارک می‌بینید. یا میز غذای صمیمی، دوستانه و غیر رسمی است؟ یا آیا برای وعده صبحانه، ناهار و یا شام باید تدارک ببینید؟ نکات دیگر در ارتباط با وسایلی است. که بر روی میز باید بر اساس مورد مصرف و نیاز، در جای مناسب قرار گرفته شوند.

اولین اصلی که باید به آن توجه نمایید این است. که با توجه به اندازه میز غذایتان و مقدار و تعدادهای خوراک‌ها، وسیله‌ها و تعداد آنها را مشخص کنید اما بدانید. که همیشه باید موارد اصلی میز شام، شامل بشقاب، لیوان، قاشق، کارد و چنگال جز چیدمان میز شما باشد.

در انتخاب رومیزی حتما به رنگ و طرح سرویس بشقاب‌هایتان توجه کنید. و طرح و رنگش را متناسب با طرح و رنگ سرویس انتخاب نمائید.

اگر علاقه به استفاده گلدان دارید باید توجه داشته باشید. یک گلدان که رنگ آن با رنگ رومیزی و سرویس شما هم خوانی دارد. زیبایی میز غذا را دو چندان می نماید. همچنین دستمال سفره هم می‌بایست با رنگ رومیزی و سرویس هارمونی لازم را داشته باشد.

نحوه چیدمان

چیدمان قاشق و چنگال ها

نوع چیدن موارد روی میز هم اصول خاصی دارد. بشقاب‌ها را روبروی صندلی پشت میز بگذارید. و از بزرگترین بشقاب شروع نمایید و روی هم بچینید و در آخر هم کاسه سوپ‌ خوری یا گودترین بشقاب را قرار دهید.

لیوانها سمت راست بشقاب قرار دارند. و از نزدیک ترین فاصله به بشقاب شروع شده. و در یک راستا به ترتیب کمی دورتر قرار می‌گیرند.

در چیدمان چنگال ها بهتر است. دو یا سه چنگال در سایزهای متفاوت متناسب برا ی موارد مصرفشان ( سالاد، دسر، گوشت یا ماهی ) در سمت چپ بشقاب و چاقوی غذا‌خوری و قاشق ها را هم به همین ترتیب در سمت راست بشقاب بگذارید.

شما میتوانید برای داشتن چیدمان خاص و بی نقص میتوانید. از سرویس های قاشق چنگال و حتی کارد استفاده کنید. ظروف سفره کاملا یک دست باشند. با رعایت این نکات ساده می توانید توجه و نگاه تمام مهمانانتان را به میز و غذاها معطوف نمائید.

نحوه چیدمان

چکیده

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید. که “چرا باید چیدمان قاشق چنگال و ظروف را به درستی انجام دهیم؟ طعم غذا که در هر صورت یکسان خواهد بود!”

دلیل این امر این است. چیدن صحیح قاشق چنگال روی میز باعث ایجاد این حس در مهمان می‌شود که شما از غذا خوردن با آن‌ها لذت می‌برید. و برایشان احترام قائل هستید.

همچنین اگر قاشق و چنگال سر سفره به درستی چیده شوند. می‌تواند غذا را زیباتر جلوه دهد.

برچسب ها: ظروف غذا
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *