کاربرد گوشت کوب برقی

کاربرد گوشت کوب برقی در خانه های ایرانی

لیلا عبدالهی ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ 2 ماه پیش

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، لوازم خانگی متنوعی تولید شده است که می توانند در انرژی و زمان یک خانم خانه دار صرفه جویی کنند و به آشپزی آن ها سرعت ببخشند. یکی از این لوازم خانگی که اندازه کوچکی دارد ولی کاربردهای فراوانی در خانه خانم های ایرانی به همراه دارد، گوشت کوب برقی می باشد. اما اینکه کاربرد گوشت کوب برقی چیست و طرز استفاده از آن چگونه است، مواردی هستند که در این مطلب از سری مطالب وبلاگ انتخاب سنتر به آن‌ ها خواهیم پرداخت. پس در ادامه با ما همراه باشید.

گوشت کوب برقی چیست؟

گوشت کوب برقی برخلاف نامی که دارد تنها برای کوبیدن گوشت استفاده نمی ‌شود و گوشت کوبیدن تنها یکی از کاربردهای گوشت کوب برقی است. به وسیله این دستگاه کارآمد و در عین حال ساده، میتوانید به راحتی انواع غذا ها را پوره کنید.

گوشت کوب برقی چیست؟

کاربرد گوشت کوب برقی

انواع گوشت کوب برقی کارهای مختلفی مانند تهیه آبمیوه ‌های مختلف، پوره کردن مواد غذایی، رنده کردن و خرد کردن و … را انجام می ‌دهند. گوشت کوب ‌های برقی انواع و کاربردهای مختلفی دارند.

گوشت کوب برقی تک کاره

ساده ‌ترین انواع گوشت کوب برقی، نوع تک کاره آن است که تعداد تیغه ‌های 2 پر یا 4 پر دارد. کارایی گوشت کوب برقی تک کاره به این صورت است که در سریع‌ ترین زمان ممکن، مواد غذایی را تبدیل به پوره می‌ کند. همراه گوشت کوب برقی تک کاره یک لیوان پلاستیکی درجه بندی شده و یک میله جدا شونده هم قرار گرفته است که قابلیت شستشو در ماشین ظرف ‌شویی یا به صورت دستی را دارند.

گوشت کوب برقی چند کاره

از مجهزترین انواع گوشت کوب برقی می ‌توان به نوع چند کاره آن اشاره کرد. این دستگاه علاوه بر اینکه کار گوشت کوب را انجام می ‌دهد، دارای یک لیوان مدرج، یک همزن برقی، یک خردکن و چند تیغه برای رنده کردن نیز می باشد. تیغه‌ های گوشت کوب برقی چند کاره دارای دو مدل افقی و عمودی است و در بهترین حالت ممکن، مواد غذایی را بدون ذره‌ ای له شدن، خرد می ‌کنند. موتور این نوع گوشت کوب‌ ها پر قدرت است و سرعت تنظیم موتور هم دارند.از کاربرد گوشت کوب برقی چند کاره میتوان به تهیه آبمیوه، پوره غذا و خرد و رنده کردن مواد غذایی اشاره نمود.

گوشت کوب برقی چند کاره

اجزاء و قطعات تشکیل دهنده گوشت کوب برقی

گوشت کوب برقی در ساده‌ ترین حالت از یک بدنه به عنوان پایه ‌ی اصلی گوشت‌ کوب و یک میله که تیغه‌ نیز به آن وصل می ‌شود و یک پارچ مدرج تشکیل می‌ شود. هم چنین گوشت کوب تک کاره کارکردی بسیار راحت داشته و برای استفاده از آن کافی است که پایه و میله ‌ی گوشت کوب را به هم وصل کنید و بچرخانید تا میله به بدنه ‌ی اصلی گوشت کوب محکم شود. سپس مواد غذایی مورد نظر را در پارچ میکسر یا ظرف مناسب دیگری بریزید و گوشت کوب را درون مواد غذایی فرو ببرید. پیشنهاد ما به شما این است که گوشت کوب را به صورت عمودی درون پارچ قرار دهید نه بصورت زاویه دار و کج تا امکان کوبیدن و له شدن یکنواخت مواد غذایی داخل پارچ فراهم باشد.

گوشت کوب برقی چند کاره که از قطعات و لوازم جانبی متعددی تشکیل شده است، بسته به کارایی‌ هایی که دارد از قطعاتی مانند خردکن و همزن و دیسک‌ ها و صفحات مختلف رنده تشکیل شده است. معمولا خردکن و میله‌ ی همزن نرم و در برخی موارد تیغه‌ ها و صفحات مختلف رنده با اشکال متنوع از جمله قطعات تشکیل دهنده‌ی گوشت کوب برقی چندکاره می ‌باشند.

سختن پایانی

در این مقاله سعی براین داشتیم تا شما را با کاربرد گوشت کوب برقی و انواع آنها آشنا کنیم تا در هنگام خرید، با توجه به مطالب بالا و انتظاری که از دستگاه دارید، عملکردی که مدنظرتان است و نوع موادی که برای له کردن و مخلوط کردن آن ‌ها از گوشت‌ کوب برقی استفاده می ‌کنید، می توانید دستگاه گوشت کوب برقی متناسب با نیازتان را تهیه نمایید.

برای خرید دستگاه گوشت کوب برقی می توانید به وب سایت فروشگاه آنلاین انتخاب سنتر مراجعه نمایید. انتخاب ‌سنتر تخصصی ‌ترین مرجع فروش آنلاین انواع لوازم خانگی اصل همراه با گارانتی معتبر شرکتی و ضمانت اصالت کالا است. فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر امتیاز ویژه ای با نام هدیه اولین خرید، برای اولین خرید آنلاین مشتریان گرامی در نظر گرفته است. شما نیز می توانید با پرداخت آنلاین اولین خرید از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر، هیجان دریافت تخفیف بیشتر به عنوان هدیه در سبد اولین خرید اینترنتی از این فروشگاه را تجربه نمایید.

برچسب ها: گوشت کوب برقی
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *