فواید قهوه

فواید قهوه را بهتر بشناسید

لیلا عبدالهی ۲۹ مهر ۱۴۰۲ 9 ماه پیش

در این روز های پاییزی سرد بیشتر ما طرفدار نوشیدنی های گرم هستیم. قهوه نیز یکی از نوشیدنی های پر طرفدار میباشد. علاوه بر طعم فوق العاده فواید قهوه نیز حائز اهمیت میباشد‌.

این نوشیدنی پر طرفدار در سالهای اخیر با روش ها و طعم های متفاوت سرو میشود و مردم علاقه زیادی به آن نشان داده اند.

در اصل قهوه گیاه بومی یمن و آفریقا است. اما بسیار بیش از این مناطق، در مناطق نیمه‌گرمسیری و گرمسیری قاره آمریکا و جنوب‌شرقی آسیا همچنین به‌ نسبت کمتر در برخی از نواحی جنوب آسیا مانند هند کشت می‌شود.

بهترین قهوه روبستا که طعمی دلنشین و ترکیب فوق العاده ایی دارد برند لوئیجی فر ایتالیا می باشد که یکی از برند های کارخانه ی محبوب و معروف سنجوستو در شمال ایتالیا است.

گونه های قهوه

دانه های اصلی قهوه 4 نوع میباشند و گونه های دیگریم دارد. 22 گونه متفاوت قهوه که خاص پسندا میتوانند جذاب ترین طعم را برای خود انتخاب کنند و حس خوبی را از آن بگیرند.

چهار گونه اصلی قهوه:

  • عربیکا
  • روبوستا
  • لیبریکا
  • اکسلسا

بین این چهار گونه خاص پرطرفدار ترین آنها عربیکا هست. عربیکا با طعم خاصی که دارد باعث شده در چندین روش دیگه قابل استفاده باشد. گونه های دیگر به دلیل داشتن طعم هایی با آروماهای متفاوت مناسب هر نوع استفاده ای نیست و طعم مناسب را به نوشیدنی نمی بخشد.

در کافی شاپ های امروزی سرو گونه های دیگر قهوه به نادر دیده میشود. قهوه های دیگر به دلیل تلخی زیاد یا آرومای میوه ای خود مانند عربیکا همه پسند نیستند.

فواید قهوه

فواید قهوه برای سلامتی از تعداد انگشتان دو دست فراتر می‌رود و می‌توانید با مصرف متعادل آن از خطرات بیماری‌های قلبی و شناختی بکاهید و حتی وزن خود را کاهش دهید.

قهوه آکنده‌ از ماده محرک معروف به نام کافئین است. وقتی کافئین را در مقادیر معقول مصرف می‌کنید، سوخت‌وساز بدن بالا می‌رود، آدرنالین و هورمونی در مغز که مسئولیت آزادسازی انرژی را برعهده دارد، آزاد می‌شود. قهوه ضمنا می‌تواند با از کار انداختن «آدنوزین» احساس خستگی را به صورت موقتی از بین ببرد.

قهوه علاوه بر افزایش انرژی باعث کاهش چربی بدن،افزایش فعالیت فیزیکی، کاهش ریسک بیماریهای کبدی و دیابت و کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر و… میشود. برای بهره مندی از این ویژگی های و فواید قهوه باید در روز یک فنجان قهوه را بنوشیم. اما مانند همه چیز زیاده روی در استفاده قهوه نیز بیشتر از مزایا دارای معایب میباشد.

برای تهیه یک قهوه خاص و دلنشین چندین راه وجود دارد. بهترین راه برای داشتن یک قهوه با طعم بی نظیر استفاده از قهوه ساز (اسپرسو ساز) است. این دستگاه ها توانایی درست کردن انواع قهوه ها مخصوصا اسپرسو ها را دارد این توانایی ها باعث شده جدیدا طرفداران زیادی داشته باشند.

این دستگاه ها علاوه بر ویژگی های جذاب در قیمت های متفاوت نیز موجود میباشد برای بررسی بیشتر می توانید به صفحه قیمت اسپرسوساز در سایت انتخاب سنتر مراجعه کنید

حرف آخر

برای اینکه طعم جذاب قهوه را همیشه توی خانه ات داشته باشی و از فواید قهوه ها استفاده کنی یک قهوه ساز بهترین انتخاب برای شما هست. برای بررسی محصولات دیگر برای بهترین انتخاب به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

برچسب ها: قهوه ساز
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *