10 برنامه کاربردی برای تلویزیون اندروید

10 برنامه کاربردی برای تلویزیون اندروید

لیلا عبدالهی ۱۱ مهر ۱۴۰۳ 2 هفته پیش

امروزه به لطف پیشرفت‌های سریع فناوری شاهد شگفتی های بسیاری هستیم و برنامه تلویزیون اندروید یکی از تحسین برانگیزترین فناوری‌های دنیای مدرن است. اگر شما به تازگی اقدام به خرید تلویزیون اندروید کرده‌اید به احتمال زیاد می‌دانید برخی از برنامه‌هایی که به صورت پیش فرض روی آن نصب شده‌اند عبارتند از یوتیوب و نتفلیکس.

با پیشرفت سریع و سلطه گسترده اینترنت بر جهان، اکثر کاربران در صدد خرید تلویزیون اندروید هستند که قادر به پخش محتوای مورد نظر آنها است. خوشبختانه تلویزیون‌های اندروید پاسخ مناسبی به این تقاضا داده‌اند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که هنوز از تلویزیون کابلی استفاده می‌کنند احتمالا نمی‌دانید تلویزیون اندروید چیست و برنامه تلویزیون اندروید شامل چه مواردی است؟ تلویزیون اندروید یک پلتفرم هوشمند محصول شرکت گوگل است که محتوای موجود در اینترنت را به نمایش می‌گذارد به همین دلیل برای استفاده از این تلویزیون به اتصال اینترنت نیاز دارید.

این پلتفرم به صورت رسمی در سال ۲۰۱۴ در دسترس عموم قرار گرفت. البته در سال ۲۰۱۰ نیز این شرکت اقدام به طراحی تلویزیون گوگل مبتنی بر کروم کرد اما به دلایل متعددی این پروژه شکست خورد و در نهایت تلویزیون اندروید راهی بازار شد.

در صورتی که قصد دارید برنامه‌های بیشتری را به اندروید TV خود اضافه کنید باید hپ های کاربردی اندروید TV را بشناسید. در ادامه به بررسی کاربردی ترین برنامه ها میپردازیمو برای بررسی مطالب بیشتر میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

ویژگی های تلویزیون اندروید

نکته مهمی که باید در خصوص تلویزیون‌های اندروید مورد توجه قرار داد این است که هیچ شباهتی به گوشی‌های اندروید ندارد. تلویزیون اندروید بر کشف محتوا به کمک اپلیکیشن‌های اندروید تی وی تمرکز می‌کند.

ویژگی های تلویزیون اندروید

از آن جایی که تلویزیون اندروید بر پایه اندروید OS قرار دارد مجهز به سیستم پشتیبانی فروشگاه پلی است، به عبارتی به هزاران برنامه کاربردی اندروید تی وی دسترسی دارید که برای تلویزیون شما بهینه سازی شده‌اند. به این ترتیب دیگر نیازی به جستجو در اینترنت ندارید زیرا تقریباً همه برنامه‌های تلویزیونی دارای اپ های مخصوص اندروید تی وی هستند.

یکی دیگر از جذابیت‌های این تلویزیون‌ها قابلیت کروم کست است که به شما اجازه می‌دهد از طریق مرورگر کروم به پخش محتوا از دسکتاپ یا گوشی هوشمند خود بپردازید، به این ترتیب بدون کوچکترین زحمتی به صفحه موبایل خود روی تلویزیون اندروید دسترسی دارید.

کروم کست از فناوری صفحه آینه‌ای استفاده می‌کند اما شرکت گوگل و سایر توسعه ‌دهندگان مهم جهان، تعداد زیادی از برنامه‌های خود را بهینه سازی کرده‌اند که بدون هیچ مشکلی و با وضوح و دقت بالا محتوای مورد نظر را با بالاترین کیفیت پخش می‌کنند.

همه تلویزیون‌های اندروید مجهز به دکمه دستیار گوگل هستند که عملکرد منحصر به فردی دارند و با تکیه بر دانش گوگل نتایج مناسبی را نمایش می‌دهند. به عنوان مثال اگر از دستیار گوگل بخواهید بازی تاج و تخت را نشان دهد همه سرویس‌های موجود را جستجو می‌کند و نتایج متعددی را به تصویر می‌کشد.

کاربردی ترین برنامه ها برای تلویزیون اندروید

به لطف سلیقه متفاوت تولید کنندگان، تلویزیون‌های اندروید همانند گوشی‌های اندروید قابلیت‌های متفاوتی دارند. اپ های کاربردی اندروید تی وی متعددی طراحی شده است که بر همه تلویزیون‌های اندروید نصب می‌شوند.

تعداد اپلیکیشن های اندروید تی وی آنقدر زیاد است که می‌توانید از بین آنها بهترین اپ های کاربردی اندروید تی وی را انتخاب کنید که با تلویزیون شما سازگاری مناسبی دارند.

کاربردی ترین برنامه ها برای تلویزیون اندروید
  • این برنامه‌ها تنوع بالایی دارند و به شما کمک می‌کنند تا بتوانید خیلی ساده و راحت خود را سرگرم کنید.
  • سرگرم‌کننده بودن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای این اپلیکیشن‌ها است. آنها برنامه‌های متنوعی را برای سرگرم‌کردن شما در محیط خانه ارائه می‌دهند.
  • رایگان بودن بیشتر این اپلیکیشن‌ها مزیت مهم دیگری است که به شما ارائه می‌دهند. نکته جالبی که درباره آنها وجود دارد این است که تعداد معدودی از این اپلیکیشن‌ها به‌صورت پولی و اشتراکی هستند.
  • مزیت مهم دیگری که این اپلیکیشن‌ها این است که کارکردن با آنها ساده و راحت است. به همین علت است که شما می‌توانید خیلی ساده و راحت آنها را روی سیستم خود نصب کنید بدون این‌که نیاز به آموزش خاصی داشته باشید.

Sling TV

اگر در جستجوی بهترین برنامه اندرویدی هستید که به شبکه‌های زیادی از قبیل ورزش، سبک زندگی و اخبار محلی و بین المللی دسترسی داشته باشد Sling TV گزینه ایده‌آل شما است. این برنامه توانسته جایگزین مناسبی برای تلویزیون‌های قدیمی باشد.

اگرچه نصب این برنامه رایگان است برای دسترسی به خدمات برنامه های زنده باید مبلغ خاصی را پرداخت کنید. برخی از شبکه‌های قابل نمایش در این اپ کاربردی اندروید تی وی عبارتند از شبکه غذا،ESPN،CNBC ،BBC و نتفلیکس. در این برنامه نیز همانند تلویزیون‌های قدیمی می‌توانید به راحتی شبکه‌ها را عوض کنید و از تماشای برنامه‌هایی که در فضای ابری آن ذخیره کرده‌اید لذت ببرید.

 Netflix

نتفیلیکس عنوان شناخته شده‌ترین برنامه اندروید را به خود اختصاص داده و اکثر افراد آن را با سریال‌های محبوب روز دنیا مانند بازی تاج و تخت می‌شناسند. نتفلیکس پرطرفدارترین غول پلتفرم استریم فیلم و سریال است که تقریباً در همه نقاط جهان در دسترس قرار دارد و یکی از برنامه‌های تلویزیون‌های اندرویدی است که باید حتما روی تلویزیون خود نصب کنید.البته این اپ به صورت پیش فرض روی اکثر تلویزیون‌های اندروید نصب شده است و با ورود به حساب کاربری نتفلیکس راه اندازی می‌شود.

برنامه کاربردی برای تلویزیون اندروید

SFTV

کلمه SFTV که مخفف Send Files to TV است یکی دیگر از پرطرفدارترین برنامه‌های تلویزیون های اندروید محسوب می‌شود. به احتمال خیلی زیاد علت در دسترس نبودن فلش مموری نتوانسته‌اید به انتقال تصاویر و ویدیوها یا فایل موسیقی به تلویزیون بپردازید، اما دیگر نگران نباشید زیرا این برنامه کاربردی به سرعت و بدون نیاز به اتصالات خاصی فایل های شما را به تلویزیون ارسال می‌کند.

برای بهره‌مند شدن از مزایای این برنامه اندروید تی وی باید آن را روی تلویزیون و گوشی موبایل خود نصب کنید و از سرعت بالا و نمایش محتوای دلخواه لذت ببرید. نکته مهمی که در ارتباط با این برنامه وجود دارد این است که باید تلویزیون و گوشی شما به شبکه وای فای یکسان متصل باشند. دانلود و نصب این برنامه روی همه دستگاه‌ها رایگان است.

Plex

در صورتی که مجموعه بزرگی از فیلم و سریال‌های برتر جهان را در اختیار دارید از نصب این برنامه کاربردی تلویزیون‌های اندروید غافل نشوید. در این برنامه برای نظم بخشیدن به فیلم و سریال‌ها با توجه به ژانر، رتبه و زیرنویس آنها عملکردی عالی دارد.

رابط کاربری برنامه Plex ساده است و به راحتی روی تلویزیون اندروید شما نصب می‌شود. همچنین امکان نصب مستقیم بازی‌های ویدیویی روی تلویزیون اندروید وجود دارد و برنامه‌های کلاسیک آتاری آن شما را به دوران خوش کودکی می‌برد.

Kodi

این اپ کاربردی یکی دیگر از پرقدرت‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی است که می‌توان از آن برای مدیریت همه رسانه‌ها در یک بخش مرکزی استفاده کرد. از آنجایی که این برنامه دارای قابلیت افزودن است برتری بیشتری نسبت به سایر اپ ها مانند  Plexدارد و از پلاگین‌های متعددی برخوردار است. این افزونه از انواع فرمت‌های ویدئویی و صوتی پشتیبانی می‌کند و راز محبوبیت آن در دسته بندی خودکار محتوا است.

Puffin TV

دسترسی به اینترنت از طریق تلویزیون دشوار است و مخاطب را به چالش می‌کشد اما به کمک این برنامه اندروید تی وی که به خوبی بهینه ‌سازی شده است به راحتی به اینترنت متصل می‌شوید.

برنامه Puffin TV به نمایش همه وب سایت‌ها در صفحه نمایش می‌پردازد و امکان بارگذاری سریع آنها را فراهم می‌کند. حتی امکان همگام سازی مرورگر گوشی موبایل با تلویزیون و دسترسی به سایت‌های مورد نظر میسر است.

Jio Pages: Web Browser for Android TV

با استفاده از این برنامه اندروید تی وی به همه ویژگی‌های مهمی که از مرورگر تلویزیون اندروید انتظار دارید دست خواهید یافت. با توجه به بهینه سازی رابط کاربری این برنامه برای تلویزیون اندروید، امکان هدایت سریع محتوا وجود دارد.

در بخش خانه این برنامه، قسمت‌هایی برای مشاهده محتوای پیشنهادی آنلاین وجود دارد و می‌توانید جدیدترین اخبار، تریلرها و مقالات روز دنیا را مشاهده کنید. این برنامه اندروید تی وی با گوگل کروم همگام سازی می‌شود و با ورود به برنامه امکان همگام سازی همه وب سایت‌ها و پسوردها فراهم می‌شود. همچنین Jio Pages: Web Browser for Android TV دارای قابلیت دانلود فایل روی تلویزیون اندروید است.

اپلیکسشن ها برای تلویزیون اندروید

Solid Explorer

پس از شکست برنامه ES File Explorer اپلیکیشن Solid Explorer توانست جایگاه بهترین نرم افزار مدیریت فایل در گوشی و تلویزیون های اندروید را به دست بیاورد. این برنامه کاربردی جایگزین عالی برای ES File Explorer است و طراحی و عملکردی استثنایی دارد.

رابط کاربری ساده این برنامه امکان دسترسی آسان به پوشه‌ها و فایل‌ها را فراهم کرده و دارای قابلیت‌هایی مانند بستن برنامه‌های در حال اجرا و دسترسی سریع به فضای ذخیره سازی ابری مانند دراپ باکس، گوگل درایو یا اسکای درایو است.

Mi Player

یکی از اپ های کاربردی اندروید تی وی که از همه فرمت‌ها پشتیبانی می‌کند Mi Player است. این برنامه قابلیت‌های حیرت انگیزی مانند حالت‌های رمزگشایی چندگانه، زیرنویس آنلاین، نمایش محتوای استریم در شبکه، اسکن سریع دستگاه‌ها، همگام سازی خودکار و موارد مشابه را دارد. برنامه Mi Player یکی از بهترین اپ ها برای نمایش محتوای آفلاین در تلویزیون اندروید محسوب می‌شود.

Tunnelbear

استفاده از یک فیلتر شکن مناسب ضرری ندارد و با استفاده از آن امکان جستجو در اینترنت به صورت ناشناس فراهم می‌شود. این مسئله در مواردی که محدودیت‌های ترافیکی خاصی بر اینترنت یک ناحیه جغرافیایی اعمال شده است اهمیت بیشتری می‌یابد.

بهترین برنامه VPN که به راحتی بر روی تلویزیون اندروید نصب می‌شود Tunnelbear است که عملکرد رضایت بخشی دارد. این برنامه هر ماه ۵۰۰ مگابایت داده رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد که با خرید اشتراک، این حجم افزایش می‌یابد. به خاطر داشته باشید که این برنامه اندروید تی وی به دلایل قانونی و امنیتی اجازه نمی‌دهد مواردی که از پروتکل P2P استفاده می‌کنند را دانلود کنید.

نکات مهم در انتخاب اپلیکسشن ها برای تلویزیون اندروید

نکات مهم در انتخاب اپلیکسشن ها برای تلویزیون اندروید

  • در اولین قدم باید سلیقه خود را بررسی کنید و بر اساس آن بهترین گزینه را انتخاب کنید.
  • سعی کنید پیش از انتخاب اطلاعات کاملی را درباره اپلیکیشن مدنظر خود به دست بیاورید.
  • از امتحان کردن اپلیکیشن‌های مختلف فرار نکنید؛ گاهی اوقات با گشتن در میان این اپلیکیشن‌ها می‌توانید گزینه‌های بهتری را نیز پیدا کنید.
  • سعی کنید از افراد دیگری که از این برنامه‌های کاربردی استفاده کرده‌اند نیز مشورت بگیرید.

خرید اندروید TV”ال ای دی هوشمند”

با توجه به امکانات و ویژگی ها اندروید تی وی ها یکی از نیازهای یک خانه مدرن هستند. خرید یک ال ای دی هوشمند میتواند پاسخگوی تمامی نیازهای شما را نظیر وب گردی و سرگرمی های متعدد باشد.

چکیده

معمولاً برنامه‌های تلویزیون‌های اندرویدی رایگان قابلیت های محدودی دارند. به این ترتیب برای بهره‌مندی از همه خدمات اپلیکیشن‌های اندروید تی وی مانند Rave یا Sling TV بهتر است اقدام به تهیه اشتراک کنید. اپ های کاربردی اندروید تی وی شما را در جریان آخرین اخبار جهان قرار می‌دهند و به این ترتیب همیشه اطلاعات به روز خواهید داشت.

برچسب ها: تلویزیون
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *