راهنمای انتخاب و خرید

پخش کننده خانگی ، راهنمای انتخاب و خرید

غزاله حسامی ۰۲ تیر ۱۴۰۲ 11 ماه پیش

امروزه علت استقبال روز افزون مردم به پخش کننده خانگی ورای قدرت و کیفیت آن، مواردی نظیر خرید تلویزیون‌ های مدرن با انواع نمایشگرهای جدید است. با بهبود طراحی و کاهش ضخامت تلویزیون‌ های مدرن، شاهد افت محسوس عملکرد بخش صوتی آن‌ ها هستیم که این موضوع نیاز استفاده از سیستم صوتی توانمند و با کیفیت در کنار تلویزیون را افزایش می‌ دهد. دلیل این امر نیز روشن است، چرا که در کابین تلویزیون ‌های مدرن، دیگر فضایی مناسب برای جای ‌گیری یک سیستم صوتی قدرتمند وجود ندارد پس راه کار مناسب، خرید و ارتقا سیستم صوتی است. در این مطلب از سری مطالب راهنمای انتخاب در وبلاگ انتخاب سنتر قصد داریم شما عزیزان را، در رابطه با سیستم پخش کننده بیشتر آشنا کنیم.

انتخاب بهترین پخش کننده خانگی

در جستجوی انتخاب بهترین پخش کننده خانگی در میان انواع برندها و مدل‌ ها، داشتن شناختی کلی بسیار موثر است. اگر از ساندبار خود فقط هنگام تماشای تلویزیون استفاده می ‌کنید خرید نمونه ‌ای ساده بدون امکانات خاص، با هزینه ‌ی کم و صرفا برای افزایش توان حجم پخش صدا، بهترین کار است. اما برای تجربه ‌ی موسیقی با بهترین کیفیت و البته تماشای فیلم‌ های سینمایی در تلویزیون به‌ قصد تجربه‌ ی سینما در خانه، باید به ‌دنبال این سیستم های صوتی با امکانات بیشتر باشید.

نکات حائز اهمیت در هنگام خرید پخش کننده خانگی شامل موارد زیر می باشد:

در هنگام خرید سیستم پخش کننده خانگی از بحث بودجه و متراژ خانه و محیط که بگذریم، یکی از اصلی ‌ترین موضوعاتی که  باید لحاظ شود ویژگی ‌ها و اجزای آن.

است. خیلی از افراد هنگام خرید پخش کننده خانگی، زیبایی و طراحی آن را در نظر می ‌گیرند. قطعا زیبایی می‌ تواند نکته مهمی در هنگام خرید باشد، اما باید امکانات و مزایای آن را نیز در نظر داشته باشید.

یک سیستم پخش کننده خانگی از چند قسمت بسیار مهم تشکیل شده است که ۳ قسمت از آن ها، جزو مهم ترین ها هستند و شما در هنگام خرید باید به آن ها توجه ویژه ای داشته باشید:

  • یکی از اصلی ترین اجزای مهم این سیستم ها، اسپیکر است.  اسپیکرها از اصلی ترین اکسسوری ها این دستگاه ها  محسوب می شوند و باید برای خرید آن ها به همه نکات مهم توجه شود
  • به جز اسپیکر، آمپلی فایر یا تقویت کننده نیز برای سیستم پخش کننده خانگی لازم است و معمولا  در دو نوع استریو و سینمای خانگی وجود دارد. یک نوع برای پخش صداهای دو کاناله و  نوع دوم هم  برای پخش صداهای ۶ و ۱۶ کاناله که هر کدام از آن ها متناسب با نیاز شما تعیین می شود.

به جز  این موارد، سعی کنید که کابل پخش کننده  خانگی بسیار مناسب و با کیفیت باشد و روکش آن، روکشی باشد که کیفیت صدای تولید شده را بیشتر کند.

از مشخصات و ویژگی های بهترین برند:

  • قابلیت سیمپلینک
  • قابلیت پخش فیلم سه بعدی و بلوری
  • قابلیت کارائوکه
  • بلندگو های وایرلس
  • حالت آماده به کار Bluetooth Standby
  • انتقال صدای تلویزیون به پخش کننده
  • اتصال موبایل به دستگاه با قابلیت میراکست
خرید پخش کننده خانگی

اهمیت اتصالات، کابل ها و … هنگام خرید دستگاه پخش کننده خانگی

برای پخش یک صدای با کیفیت نوع اتصالات و کارت حافظه اهمیت ویژه‌ ای می‌ یابد. بهتر است سیستمی را خریداری نمایید که اتصال بلوتوث و USB داشته باشد. حافظه‌ های سیستم صوتی غالبا از نوع Mini SD، SD  و Micro SD هستند. همچنین نوع و کیفیت کابل‌ ها اهمیت بسیاری دارند.

اگر کابل‌ ها سالم باشند در سالم ماندن سایر اجزا نقش خواهند داشت و به خاطر همین مسئله مهم‌ ترین کابل سیستم صوتی یعنی کابل رابط بین آمپلی‌ فایر و بلندگو باید سالم باشد و در ضمن بهتر است از جنس استیل و آلومینیوم باشد؛ این کابل‌ ها کمی دیرتر از نوع مسی گرم می‌ شوند.

علاوه بر این‌ ها توجه نمایید هر چه سیستم صوتی که مد نظر داشته باشید خروجی و ورودی بیشتر داشته باشد بهتر است البته لازم نیست خیلی زیاد هم باشند. دقت کنید که بهترین برند سیستم صوتی خانگی حرفه‌ ای مجهز به پورت کامپوننت، AVI  و HDMI است.

سخن پایانی

امروزه بسیاری از افراد جامعه خرید پخش کننده خانگی را جهت ارتقاء سیستم صوتی انتخاب می ‌کنند. زیرا با خرید این محصول می ‌توان لذت شنیدن یک موزیک دلخواه  یا شنیدن صدا و تماشای فیلم دلخواهتان را برای خود و عزیزانتان به ارمغان آورید. به همین منظور شما می‌ توانید برای خرید دستگاه پخش کننده خانگی به سایت فروشگاه آنلاین انتخاب سنتر مراجعه نمایید. انتخاب ‌سنتر، تخصصی ‌ترین مرکز فروش آنلاین انواع لوازم خانگی اصل همراه با گارانتی معتبر است. از مزایای خرید از انتخاب سنتر این است که  تمام لوازم خانگی مورد نیاز مشتریان گرامی با نازل‌ ترین قیمت بازار، همراه با ضمانت ‌نامه رسمی تمام برندهای معتبر در فروشگاه آنلاین انتخاب ‌سنتر عرضه می‌ شود.

برچسب ها: پخش کننده خانگی
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *