طرز تهیه کیک هلو اسفنجی در فر یا مایکروویو

طرز تهیه کیک هلو اسفنجی در فر یا مایکروویو

لیلا عبدالهی ۱۵ مهر ۱۴۰۳ 2 هفته پیش

کیک هلو یکی از انواع کیک‌هایی‌ست که می‌توانید با این میوه پرخاصیت و خوشمزه درست کنید. در این ویدیو طرز تهیه کیک کره‌ای هلو را با تمامی فوت و فن‌های مهم برای پخت بهتر و بافت اسفنجی یاد خواهید گرفت.

بیشتر ما علاقه زیادی به خوردن کیکی با آروما های مختلف دارم که این آروماها بهتره به استفاده از میوه های طبیعی بدست بیاید تا با خیال راحت کل خانواده از کیک بخورند کنار هم لذت ببرند.

در ادامه به طرز تهیه کیک هلو اسفنجی میپردازیم. برای بررسی مطالب بیشتر میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

مواد لازم برای کیک هلو

مواد لازم برای کیک هلو
  • زمان پخت کیک هلو: ۵۰ دقیقه
موادمقدار
کره۲۵۰ گرم
شکریک‌ پیمانه
تخم‌ مرغچهار عدد
آردیک و دو سوم پیمانه
بیکینگ پودریک قاشق غذاخوری
وانیلیک دوم قاشق چای‌ خوری
شیریک سوم پیمانه
هلو۴ عدد

طرز تهیه کیک هلو

1.

اول از همه فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا کاملا داغ شود. چهار عدد هلوی با کیفیت و شیرین انتخاب کنید و به دلخواه برش بزنید. انتخاب هلو در این قسمت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چراکه طعم دهنده اصلی کیک هلو ها میباشند.

کره هم‌دمای محیط را داخل یک ظرفی ریخته و همراه شکر دانه‌ریز، هم بزنید تا کرمی‌رنگ و سبک شود. سپس تخم‌مرغ‌های هم‌دمای محیط را به ظرف اضافه کرده و همراه وانیل هم بزنید تا کاملا هم دست شود. شیر هم‌ دمای محیط را نیز اضافه کرده و هم بزنید. در این مراحل دمای مواد در اسفنجی شدن کیک نقش بسیار مهمی دارد. همچنین استفاده از همزن برقی باعث بیشتر پف کردن کیک میشود.

طرز تهیه کیک هلو

2.

مواد خشک شامل آرد شیرینی‌ پزی، بیکینگ پودر و نمک را باهم مخلوط کنید و طی سه مرحله داخل مواد الک کنید و بعد از هربار الک کردن با لیسک هم بزنید. بهتر است در این مرحله از همزن برقی استفاده نکنیدو مواد را به آرامی هم بزنید. همچنینی اگر میخواهید کیکتان پف بیشتری داشته باشد آرد را بیش از یک بار الک کنید.

3.

کف قالب بیست تا بیست و پنج سانتی را کاغذ روغنی گذاشته و نصف مایع کیک را داخل آن بریزید سپس یک لایه هلو با فاصله کم روی آن قرار دهید و دوباره بقیه مایع کیک را اضافه کرده و دوباره یک لایه هلو روی آن بچینید. سپس داخل فر ۱۸۰ سانتی‌گراد به مدت ۵۰ دقیقه بپزید. اگر شما از مایکروویو استفاده میکنید بهتره در دمای 175 سانتیگراد تنظیم کنید و بعد 50 دقیقه با چنگال یا خلال دندان از مغز پخت شدن آن اطمینان حاصل کنید و بعد از پخت روی کیک مقداری پودر قند الک کنید. همچنین میتوانید تکه های شکلاتم اضافه کنید.

این کیک خوشمزه را با روش بالا خیلی ساده در منزل درست کنید و در دورهمی‌هایتان با چای داغ نوش جان کنید. اگر کیک میوه ای دوست دارین ولی علاقه ای به هلو ندارید میتوانید همین رسپی را با سیب، توت فرنگی، حتی میوه خشک های متفاوت اجرا کنید و هر دفعه کیکی با طعم خاص و آرومای متفاوت داشته باشید.

کیک هلو، کیک میوه ای

چکیده

میوه ویتامین ها و خاصیت های بسیار بالایی دارد و بهتر است طول روز مصرف زیادی داشته باشیم. کیک میوه ای میتواند راه حل خوبی برای خوردن میوه های متفاوت بچه ها و البته بزرگترها باشد.

همانطور که گفته شد برای اسفنجی شدن کیک بهتره مواد خشک را با لیسک هم بزنید و کره و شیر و شکر را با همزن کاملا هم بزنید تا رنگش کرمی شود. همچنین میتوانید برای خوش طعم تر شدن کیک از چند میوه متفاوت استفاده کنید ولی حواستان باشد بهتر است از میوه های شیرین استفاده کنید تا طعم دلنشینی به ارمغان بیاید.

برچسب ها: کیک
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *