مانیتورهای گیمینگ

برترین مانیتورهای گیمینگ

لیلا عبدالهی ۰۹ مهر ۱۴۰۲ 10 ماه پیش

برند های زیادی برای بازی و گیم مانیتور های مخصوصی را روانه بازار کرده اند، این مانیتور ها دارای ویژگی های خاصی هستند به همین دلیل بیشتر گیمرها به تهیه مانیتورهای گیمینگ روی آوردند.

مانیتور هایی که مخصوص بازی هستند رزولوشن، کیفیت و اندازه متفاوتی دارند. از جمله مهم ترین نقاطی که در انتخاب مانیتورهای گیمینگ حائز اهمیت است سرعت گیرنده های دستگاه میباشد. این موضوع مخصوصا در موقعیت هایی همچون بازی های انلاین و نظیر آن برای گیمر ها خیلی مهم است.

بیشتر برند ها مانیتورهای مخصوص گیمینگ را طراحی و روانه بازار کرده اند ولی آیا همه آنها برای همه گیمرها مناسب است؟ معلومه که نه این مانیتور ها در ویژگی های کوچکی از هم تفاوت دارند ولی همین تفاوت های کوچک آنهارا به بهترین انتخاب بودن دور یا نزدیک میکند.

همانطور که گفته شد. مانیتورهای گیمینگ در برند های متفاوتی از جمله برند سامسونگ، ایسوس، کورسیر، اچ پی، ام اس آی، مستر تک، داهوا و… موجود میباشد. در ادامه به بررسی بهترین مانیتورهای گیمینگ میپردازیم. برای بررسی محصولات و برند های بیشتر میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

برترین مانیتورهای گیمینگ

مانیتورهای گیمینگ

مانیتور سامسونگ

مانیتور سامسونگ با قیمت مناسب برخلافِ دیگر مانیتورهای این رده بودجه‌ای که از پنل TN در محصول خود استفاده کرده‌اند. از پنل VA با طیف رنگی بهتر و زاویه دید بالاتر در محصول خود استفاده کرده. و در عین حال سرعت پاسخ‌گویی قابل قبولی برای نمایش حرکات سریع در بازی‌ها از خود نشان داده است. اگر کمترین بودجه‌ی ممکن را برای کنسول یا کیس گیمینگِ خود در نظر گرفته‌اید، این مانیتور می‌تواند یک انتخاب مناسب برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها باشد.

مانیتور گیمینگ ام اس آی

مانیتور ام اس آی دقت نمایش تصویر 1440p برای پنلی در ابعاد ۲۷ اینچی چگالی تصویریِ مناسبتری را برای استفاده در فاصله‌ی کوتاه برای کاربر به ارمغان می‌آورد. تاییدیه Adaptive Sync و نمایش تصاویر با نرخ فریم متغیر درکنار HDR هم از دیگر ویژگی‌های این محصول MSI است. که از آزمون‌های متفاوت سربلند بیرون آمده و سرعت بالا و تأخیر پایینی دارد.

مانیتور گیمینگ جی پلاس

مانیتور جی پلاس دارای نمایشگر با کیفیت با اندازه های متفاوت زاویه دید 178 درجه را اختیار شما قرار میدهد. تصویر با کیفیت قیمت مناسب این کار باعث شده مناسب بیشتر کاربران باشد.

مانیتور گیمینگ ایسوس

مانیتورهای گیمینگ شناخته شده و پرفروش ایسوس از سری TUF که درکنار قابلیت‌های رده بالای گیمینگ. قیمت مناسبی هم نسبت به امکاناتش دارد. و از هر دو تیم سبز و آبی برای اتصال به جدیدترین کارت‌های گرافیکی هر دو شرکت تاییدیه کسب کرده است. علاوه‌بر این، قابلیت ELMB برای گنجاندن فریم‌های مشکی در بین فریم‌های اصلی دریافت شده از کارت گرافیک را هم دارد. که به وضوح و رفع محوشدگی در حرکات سریع کمک می‌کند.

مانیتور گیمینگ کولرمستر

مانیتور کولرمستر هم اخیرا طرفداران خود را در بین گیمرها و حتی تولیدکنندگان محتوا پیدا کرده‌اند. و این محصول شرکت کولرمستر نیز برای پوشش دادن به همین تقاضا به بازار عرضه شده است. تعداد پیکسل‌های این نمایشگر بیشتر از مانیتورهای 2K و کمتر از مانیتورهای 4K است و بنابراین انتخاب کارت گرافیک متناسب برای استفاده از این مانیتور را هم ساده‌تر از مانیتورهای 4K می‌کند. توجه داشته باشید که رزولوشن‌های غیر استاندارد در کنسول‌های بازی رسما پشتیبانی نمی‌شوند و بنابراین برای آن‌ها مناسب نیستند.

مانیتور ال جی

مانیتور ال جی محصول 4K با امکانات حرفه‌ای و سرعت پاسخ‌گویی بسیار بالا می‌تواند هم برای پی‌سی‌های قدرتمند و هم کنسول‌های نسل جدید مثل PS5 و Xbox S/X مناسب باشد. ویژگی خاص این پنل Nano IPS با کیفیت تصویری بسیار بالای ساخت LG هم به‌دلیل روشنایی بالا، توان نمایش تصاویر HDR در حد استاندارد Display HDR 600 است.

مانیتور گیمینگ دل

با فناوری QD-OLED سامسونگ به بازار عرضه شده. و بررسی‌های بسیار مثبتی را نیز به‌دنبال داشته است. تأخیر پنل‌های OLED ذاتا بسیار کمتر از انواع دیگر است و بنابراین واضح‌ترین تصاویر را در نمایش‌های سریع به ارمغان می‌آورند.

نمایشگر گیمینگ سامسونگ

پنل های نمایشگر

نمایشگرهای رایج امروزی از نوع LCD (مخفف liquid-crystal displays یا نمایشگرهای کریستال مایع)، یک نمایشگر با صفحه‌ی تخت هستند که از کریستال‌های مایع و تعدادی فیلترهای پلاریزه تشکیل شده‌اند.

TN

پنل‌های TN (مخفف Twisted Nematic) بزرگ‌ترین مزیتشان T کمترین زمان پاسخ‌گویی (response time) در بینِ انواع موجود است. اما در سوی دیگر هم نقطه ضعف این پنل، زاویه‌ی دیدِ محدود و کنتراست کمتر نسبت به انواع دیگر است.

پنل VA

پنل‌های VA (مخففی از Vertical Alignment) قادر به نمایش طیف‌های رنگی با کیفیت بالاتری نسبت به پنل‌های TN هستند و زاویه‌ی دید بهتری نسبت به آن‌ها دارند. با وجودِ این برتری‌ها، سرعت پاسخ‌گویی آن‌ها در کل نسبت به پنل‌های TN و حتی IPS پایین‌تر است.

پنل IPS

پنل‌های IPS (مخففی از In Plane Switching) بهترین و متوازن‌ترین فناوری موجود از حیث کیفیت تصویر و دقتِ نمایش رنگ‌ها و زاویه‌ی دید را دارد‌.

سرعت پاسخ‌گویی این پنل‌ها از انواع VA بیشتر، ولی از TN کمتر است. همچنین این پنل‌ها هم ۸ بیتی هستند و طیفِ کامل رنگی را پشتیبانی می‌کنند.

نمایشگر گیمینگ

حرف آخر

از آنجایی که نمایشگر های گیمینگ دارای کیفیت خاص و گیرنده های قوی است. مناسب بیشتر کاربران میباشد و پاسخگوی تمامی نیازهای آن ها است. این مانیتورها علاوه بر گیم برای کارهایی همچو طراحی گرافیک یا کارهای اداری و حتی استفاده روزانه نیز مناسب میباشد.

برچسب ها: مانیتور
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. مهشید says:
  2. مرتضی says:

    خیلی عالی بود