راهنمای انتخاب بهترین دستگاه قهوه ساز و اسپرسوسازِ 1403

راهنمای انتخاب بهترین دستگاه قهوه ساز و اسپرسوسازِ 1403

لیلا عبدالهی ۰۳ مهر ۱۴۰۳ 3 هفته پیش

شاید در ذهن بسیاری دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز باهم تفاوت نداشته باشند. درواقع بسیاری از افراد این دو واژه را به‌اشتباه به‌جای هم استفاده می‌‌کنند. برای خرید بهترین دستگاه قهوه ساز یا بهترین اسپرسو ساز بازار ابتدا باید نیازهای خودتان را بشناسید. آیا به نوشیدن اسپرسو عادت دارید؟ آیا طرفدار کاپوچینو یا نوشیدنی‌های ترکیبی شیر و اسپرسو هستید یا از نوشیدن یک فنجان قهوه دمی لذت می‌برید؟

خرید یک دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز مناسب برای دوستداران قهوه موضوع مهمی است. با خرید قهوه ساز می‌‌توانید از تمام پتانسیل دانه‌های قهوه استفاده کنید و یک نوشیدنی لذت‌بخش نوش جان کنید.

در بازار دستگاه قهوه ساز یا اسپرسوساز زیادی با برندهای متفاوت وجود دارند. هر برند نیز تعداد زیادی مدل دارد که باعث می‌شود انتخاب برای ما کمی سخت شود.  در ادامه به بررسی بیشتر دستگاه قهوه ساز و اسپرسو ساز میپردازم. برای بررسی مطالب بیشتر میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

انواع دستگاه قهوه ساز و اسپرسو ساز

دستگاه‌ها و ابزارهای گوناگونی برای تهیه قهوه وجود دارند که اسپرسوساز و قهوه‌ساز از آن‌ها هستند. در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

انواع دستگاه قهوه ساز و اسپرسو ساز

قهوه‌ ساز فیلتردار

دستگاه قهوه ساز فیلتردار این نوع قهوه ساز که با نام‌های قهوه ساز چکه‌ای یا قطره‌ای هم شناخته می‌شود از فیلترهای دائمی یا کاغذی یک‌بار‌مصرف استفاده می‌کند. تهیه قهوه با این دستگاه‌ها کمی زمانبر اما ساده است؛ با روشن کردن دستگاه آب به‌آرامی می‌‌جوشد و به‌صورت قطره‌قطره به فیلتر حاوی قهوه اضافه می‌شود.

قهوه ساز وکیوم یا سایفون

دستگاه قهوه ساز وکیوم یا سایفون جزو قهوه سازهای نسل سوم به شمار می‌رود که قهوه را به شکل فیلتری آماده می‌کند. قهوه دمی تهیه‌شده با وکیوم پات مانند سایر قهوه سازهای نسل سوم مثل فرنچ پرس، کمکس و V60 غلظت متوسط و عطر عالی دارد.

آئروپرس

آئروپرس (AeroPress Coffee Maker): اروپرس شباهت زیادی به فرنچ پرس دارد. این قهوه‌ساز دستی از یک پیستون مخصوص آب برای تهیه قهوه استفاده می‌کند و عصاره را با فشار پیستون داخل فنجان می‌ریزد.

فرنچ پرس

فرنچ پرس فرنچ پرس یکی از پرطرفدارترین ابزارهای تهیه قهوه است که طرفداران زیادی دارد. دستگاه فرنچ پرس که برای دم کردن چای و دم‌نوش نیز استفاده می‌شود، قهوه مطبوع و لطیفی را به شما خواهد داد.

موکاپات

موکاپات در واقع نوعی اسپرسوساز غیرالکتریکی است زیرا شیوه تهیه قهوه با آن نیز بر اساس فشار آب است. برای درست کردن قهوه با استفاده از موکاپات باید مخزن آب را پر کرد و روی حرارت قرار داد. پس از جوشیدن، آب با فشار زیاد به قسمت بالایی که قهوه آسیاب شده در آن قرار دارد وارد می‌شود تا از فیلتر عبور کند. درنهایت قهوه با فشار به داخل مخزن بالایی قهوه می‌ریزد.

دستگاه قهوه ساز

قهوه ساز ترک

قهوه ساز ترک دستگاه قهوه ساز یا قهوه‌ جوش برقی است که با جوش آوردن آب، قهوه ترک را در سریع‌ترین زمان برایتان آماده می‌کند.

اسپرسوساز

اسپرسوساز اسپرسو به معنای تهیه شده با فشار است. دستگاه اسپرسو ساز آب جوش را با فشار خیلی زیاد از میان دانه‌های آسیاب‌شده قهوه عبور می‌دهد و یک قهوه غلیظ و پرعطر که روی آن لایه‌ای کرما قرار دارد، تهیه می‌کند.

قهوه ساز کپسولی

دستگاه قهوه ساز کپسولی اسپرسو سازی است که به جای پودر قهوه با کپسول‌های آماده کار می‌کند. با قرار دادن کپسول قهوه در دستگاه و فشردن یک دکمه، اسپرسوی شما بدون دردسر و در کمترین زمان آماده خواهد بود. معروف‌ترین برند قهوه‌ساز‌های کپسولی، نسپرسو است. کپسول‌های قهوه معتبر برند نسپرسو و استارباکس هزینه زیادی دارند.

کاپوچینوساز

کاپوچینوساز دستگاه اسپرسوسازی است که یک مخزن جداگانه برای شیر دارد و به‌طور اتوماتیک و با رعایت نسبت‌های صحیح اسپرسو، شیر و فوم شیر می‌تواند یک کاپوچینوی عالی برایتان تهیه کند.

نکات مهم قبل از خرید قهوه ساز خانگی

نکات مهم قبل از خرید قهوه ساز خانگی

نوع اسپرسوساز:

  • اسپرسوسازهای دستی: این نوع اسپرسوسازها برای تهیه اسپرسو به نیروی دست نیاز دارند و به مهارت و تمرین بیشتری احتیاج دارند.
  • اسپرسوسازهای نیمه اتوماتیک: این نوع اسپرسوسازها برخی از مراحل تهیه اسپرسو را به طور خودکار انجام می‌دهند، مانند بخار دادن و عصاره گیری.
  • اسپرسوسازهای تمام اتوماتیک: این نوع اسپرسوسازها با یک دکمه کار می‌کنند و تمام مراحل تهیه اسپرسو را به طور خودکار انجام می‌دهند.

آسیاب قهوه:

  • آسیاب قهوه داخلی: برخی از اسپرسوسازها دارای آسیاب قهوه داخلی هستند که قهوه را به طور تازه برای هر فنجان آسیاب می‌کنند.
  • آسیاب قهوه جداگانه: اگر اسپرسوساز شما آسیاب قهوه داخلی ندارد، باید یک آسیاب قهوه جداگانه تهیه کنید و یا به جای دانه قهوه، پودر قهوه اسپرسو را از بیرون بخرید(مشکل خرید پودر قهوه این است که زود تر کهنه میشود)

فشار بخار:

فشار بخار برای تولید کرم غلیظ و باکیفیت در اسپرسو مهم است. به دنبال اسپرسوسازی با فشار بخار 15 بار یا بیشتر باشید.

مخزن آب:

حجم مخزن آب به تعداد فنجان اسپرسویی که به طور مرتب درست می‌کنید بستگی دارد.

برند:

برندهای معتبر اسپرسوساز مانند دلونگی، گازیا، نوا، مباشی، برویل و غیره را در نظر بگیرید. (بهترین مارک قهوه ساز خانگی را در تیتر های بعدی بخوانید.)

ویژگی‌های اضافی:

برخی از اسپرسوسازها دارای ویژگی‌های اضافی مانند گرم کننده فنجان، نازل شیر بخار، سیستم تمیز کردن خودکار و غیره هستند. با نازل بخار میتوانید فوم شیر درست کنید و با آن لته، کاپوچینو و … تهیه کنید.

انتخاب بهترین دستگاه قهوه ساز

انتخاب بهترین دستگاه قهوه ساز

قهوه ساز کاستلو مدل CCM-330

دستگاه قهوه ساز کاستلو مدل CCM-330 از سری محصولات حوزه نوشیدنی ساز که با کیفیت بالا ساخته شده و دارای استانداردهای روز دنیا می باشد. طراحی این قهوه ساز ظاهری زیبا و جلوه خاص و شیک متناسب انواع دکوراسیون آشپزخانه بوده و محیط اطرافش در آشپزخانه را جذاب تر می کند.همراه دستگاه یک قوری بزرگ 1.2 لیتری با جنس شیشه مقاوم Glases بوده و دارای دسته پلاستیکی فشرده و مقاوم بوده که همخوانی خاصی با دستگاه قهوه ساز دارد و به زیبایی آن افزوده است.

در قسمت پایین دستگا یک نمایشگر دیجیتال و چند دکمه برای تنظامت دستگاه تعبیه شده است و کاربری ساده ای برای مصرف کنندگان دارد. قهوه ساز کاستلو مدل CCM-330 دارای توان مصرفی 950 وات می باشد.با توجه به این توان و قدرت ، عملکرد فوق العاده بالایی داشته و قهو ههای آمده شده از کیفیت و طعم فوق العاده ای برخوردار هستند.

دستگاه قهوه ساز کاستلو مدل CCM-330 دارای یک فیلتر قدرتمند از جنس استیل ضدزنگ STEEL می باشد. این فیلتر دائمی و قابل شستشو نیز می باشدو دارای سیستم گرم نگهدارنده نیز است. از فن آوری های موجود در قهوه ساز کاستلو مدل CCM-330 می توان به قابلیت زمان دهی به صورت ساعتی و دقیقه ، دارای قابلیت تهیه قهوه فرانسوی ، دارای قابلیت ضدچکه ، وجود سیستم نشانگر سطح آب مخزن ، دارای مخزن آب با حجم 1.8 لیتر اشاره کرد.

ویژگی های شاخص

  • فیلتر دائمی
  • توان 950 وات
  • دارای صفحه نمایش
  • زمان دهی به صورت ساعت و دقیقه

قهوه ساز تکنو مدل Te-825

دستگاه قهوه ساز تکنو مدل Te-825 محصولی بسیار جمع و جور بوده که برای دوست داران قهوه بسیار کاربردی می باشد. یک فنجان قهوه تازه راه حلی ایده آل برای شروع یک روز خوب و بسیار عالی می باشد. این قهوه ساز تکنو مدل Te-825 دارای ظرفیت بسیار مناسبی است که امکان تهیه 12 فنجان قهوه بسیار خوش طعم و عطر را برای مصرف کننده فراهم می کند.

بدنه این محصول از ترکیب استیل و پلاستیک بوده و با برق کار می کند. این محصول دارای توان 1000 وات بوده و کار با آن بسیار آسان می باشد. مدل Te-825 مجهز به فیلتر می باشد. این فیلتر قابل تعویض و قابل شستشو می باشد که می توانید برای تعداد نامحدودی فنجان از آن استفاده نمایید. بر روی بدنه این دستگاه دکمه هایی برای اعمال تنظیمات بر روی دستگاه تعبیه شده است.

با تهیه قهوه ساز تکنو مدل Te-825 دیگر نیازی به رفتن به کافی شاپ برای صرف قهوه نخواهید داشت. یکی از ویژگی های بسیار مهم و کارامد در این قهوه ساز تکنو مدل Te-825 داشتن آسیاب قهوه می باشد. آسیاب قهوه به شما این امکان را می دهد که با آسیاب کردن دونه های تازه قهوه، لذت دو چندانی از طعم و عطر بی نظیر قهوه ی خود تجربه نمایید. همچنین این آسیاب قابلیت تنظیم در دو ساز ریز و درشت را دارد که می توانید به دلخواه آن را تنظیم نمایید.

ویژگی های شاخص

  • توان مصرفی: 1000 وات
  • تایمر: دارد
  • جنس بدنه: استیل و پلاستیک
  • سینی گرم نگهدارنده قوری: دارد

قهوه ساز ویداس مدل VIR-2224

دستگاه قهوه ساز ویداس مدل VIR-2224 یکی از قهوه ساز های کاربردی از برند ویداس است که با توان مصرفی 400 وات قابلیت درست کردن 2 فنجان قهوه در یک مرحله را دارد. برای این مدل قهوه ساز ویداس فیلتر دائمی در نظر گرفته شده که قابل شستشو است. قهوه ساز ویداس به سیستم قطع کن خودکار مجهز است این سیستم در زمان به جوش آمدن قهوه به صورت خودکار خاموش می شود.

در قسمت زیرین دستگاه پایه های ضد لغزش تعبیه شده که از لیز خوردن قهوه ساز جلوگیری می کند. بر روی بدنه ی دستگاه دکمه ای جهت خاموش و روشن شدن آن طراحی شده است. بدنه ی محصول از پلاستیک (plastic) و استیل ساخته شده که مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد. به همراه قهوه ساز ویداس 2 فنجان تمام سرامیکی ارائه می شود. 

ویژگی های شاخص

  • فیلتر دائمی : دارد
  • توان مصرفی: 400 وات
  • سیستم قطع کن خودکار : دارد
  • جنس بدنه : پلاستیک و استیل
بهترین دستگاه قهوه ساز

قهوه ساز دلمونتی مدل Dl650

دستگاه قهوه سازدیجیتالی دلمونتی مدل Dl650 با داشتن ظاهری زیبا و جنسی مرغوب می‌تواند یک قهوه خوش طمع را به شما تحویل دهد.این مدل قهوه ساز قابلیت آماده سازی قهوه را به صورت قطره ای نیز دارد. همانطور که می دانید هنگام آماده سازی قهوه به صورت قطره ای، طعم و بوی قهوه بسیار بهتر شده و می توانید قهوه خوشمزه تری را میل فرمایید. یکی از تفاوت های این قهوه ساز با مدل های دیگر قهوه سازهای دلمونتی، در فیلتر آن است.

مخزن آب در کنار محفظه قهوه قرار گرفته است، محفظه قهوه علاوه بر دارا بودن فیلتر ثابت مجهز به یک قیف جدا شونده است. که خود نیز به مثابه یک فیلتر عمل کرده و موجب تمیز نمودن هر چه بیشتر نوشیدنی نهایی خواهد شد. فیلتر قهوه این دستگاه قابل شستشو و تعویض است. بکار بردن ورق استیل ضد زنگ (stainless steel) در این مدل قهوه‌ساز باعث بالا رفتن طول عمر این دستگاه می‌شود.

ویژگی های شاخص

  • توان مصرفی: 1000 وات
  • ظرفیت مخزن : 1.8 لیتر
  • ظرفیت قوری : 1.2 لیتر
  • قابلیت برنامه ریزی، حجم بالای قوری، خاموش شدن خودکار

چکیده

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها هست که طرفدار زیادی دارد. اگر شماهم از عاشقای قهوه هستین برای داشتن قهئه حرفه ای به یک دستگاه قهوه ساز نیاز دارید. چرا که این دستگاه ها هم بسیار حرفه ای و هم سریعتر قهوه شمارا آماده میکند و شما میتوانید در سریع ترین حالت ممکن از قهوه خود لذت ببرید. در این مطلب نی نکات مهم و انواع مدل های قهوه ساز را بررسی کردیم تا شما بتوانید بهترین قهوه ساز را برای خود انتخاب و خریداری کنید. منتظر نظرات و تجربه های شما عزیزان هستیم.

برچسب ها: قهوه ساز
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *