تلویزیون دوو و مزیت آن نسبت به رقبا

تلویزیون دوو و مزیت آن نسبت به رقبا

غزاله حسامی ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ 9 ماه پیش

امروزه دوو یکی از محبوب ترین تولید کنندگان تلویزیون در بازار است. این محصولات به دلیل مطابقت با استانداردهای بین المللی مورد علاقه مصرف کنندگان واقع شده است. اگر می خواهید بدانید که چرا تلویزیون دوو بخرم، باید بگوییم که تلویزیون ‌های هوشمند دوو تجربه ‌ای ناب از کیفیت و تفکیک صدا را به شما هدیه می‌ دهند. بسیاری از مدل ‌های این تلویزیون ها از سیستم‌ های صوتی جدید و حرفه‌ ای برخوردار هستند و معمولا از تکنولوژی پخش صدای دالبی پشتیبانی می ‌کنند. در ادامه به بررسی هر چه بیشتر ویژگی تلویزیون های دوو می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

چرا تلویزیون دوو بخرم؟

تلویزیون های دوو، در ابعاد ۳۲ تا ۶۵ اینچ طراحی، تولید و به بازار عرضه می شوند. پس لازم است پیش از خرید تلویزیون با توجه به متراژ محل کار یا منزل ابعاد تلویزیون بررسی شود و تلویزیونی  را خریداری کنید، که هماهنگی مناسبی با ابعاد محل قرارگیری فضای مورد نظر داشته باشد.

تلویزیون‌ های هوشمند دوو مجهز به امکانات سخت ‌افزاری متنوعی مانند پردازنده ‌های چهار هسته ‌ای، حافظه رم و فضایی جهت ذخیره ‌سازی ویدیوها و برنامه ‌ها هستند. علاوه بر این، تلویزیون ‌های هوشمند دوو تعدادی پورت  LAN، USB، HDMI را دارا هستند.

این پورت‌ ها کمک می‌ کنند دستگاه ‌های مختلف مانند مودم، دستگاه پخش ویدیو، موبایل، کنسول بازی، دوربین عکاسی و فیلمبرداری، لپ تاپ و … را به‌ راحتی به تلویزیون خود وصل کرده و از قابلیت چندرسانه‌ ای استفاده کنید. تلویزیون ‌های هوشمند دوو قادر هستند تجربه ‌ای متفاوت از استفاده از سیستم عامل اندروید، نصب برنامه ‌ها و اپلیکیشن‌ های مختلف، اتصال شبکه اینترنت جهانی، اجرای فرمت ‌های صوتی و تصویری متنوع، وبگردی و … را برای شما به همراه داشته باشند.

تلویزیون‌ های هوشمند دوو از تکنولوژی اندروید بر روی سیستم ‌هایش استفاده می‌ کند. این قابلیت به تلویزیون شما این امکان را می ‌دهد که تمام اپلیکیشن ‌هایی که بر روی گوشی موبایل خود نصب می ‌کنید از شبکه ‌های اجتماعی گرفته تا اپلیکیشن‌ های کاربردی مانند اسپاتیفای، آپارات، یوتیوب، پادکست و… را روی تلویزیون خود داشته باشید و بتوانید بازی‌ های مختلف را اجرا کنید.

مزیت تلویزیون های دوو

از مزایای تلویزیون دوو می توان به موارد زیر اشاره نمود:

اتصال به شبکه اینترنت

برخورداری از پنل LED IPS با درجه کیفی  +A

پشتیبانی از انواع فرمت ‌های صوتی و تصویری

میزان به‌ روزرسانی تصویر در صفحه نمایش

کیفیت و رزولوشن تصویر در تلویزیون دوو

رزولوشن هر تصویری تا حدود زیادی کیفیت آن را تعیین می ‌کند. مدل‌های مختلف تلویزیون‌های دوو از کیفیت‌ های تصویر متنوعی شتیبانی می‌ کند. هر چه رزولوشن تصویر بالاتر رود، تصویر با کیفیت تر می‌شود و تلویزیون قادر است تصاویر را با جزئیات بیشتری پخش کند.

کیفیت  HD

HD مخفف شده ی عبارت High Definition و یا همان کیفیت بالا است. این نوع از کیفیت تصویر در ال ای دی های دوو دقیقا همانند نامش است و کیفیتی چندین برابر بهتر از صفحه نمایش ‌های معمولی در اختیارتان می ‌گذارد. در تلویزیون های HD دوو علاوه بر تصویر، صدا هم از کیفیت بیشتری برخوردار است. استفاده از کیفیت تصویر تلویزیون HD دوو، امکان اتصال به دستگاه‌ های دیگر مانند کامپیوتر را فراهم می ‌کند. رزولوشن این کیفیت 720 در 1280 است که در هر فریم آن 921600 پیکسل وجود دارد. اگر قصد خرید تلویزیون دوو با کیفیت تصویر HDرا دارید، مهم‌ ترین ویژگی‌هایی که از آن بهره مند می‌شوید، عبارتند از: دقت و شفافیت زیاد تصویر، نمایش رنگ‌های بیشتر، زیاد شدن وسعت طول و عرض تصویر، صدای دیجیتال چند کاناله و …

کیفیت  Full HD

نام دیگر این کیفیت تصویر تلویزیون دوو، فرمت 1080 پیکسل می ‌باشد. کیفیت تصویر Full HD  در تلویزیون های دوو، به بالاترین حد خودش رسیده‌ است و قادر هستید کوچکترین جزئیات تصویر را هم ببینید. دقت داشته باشید در استفاده از این کیفیت، باید از کابل HDMI بهره ببرید، چرا که در غیر این صورت شاهد کاهش کیفیت خواهید بود و اساسا دیگر Full HD بودن معنای دیگری ندارد.

کیفیت 4k

در هنگام خرید تلویزیون دوو، کیفیت صفحه نمایش  4kیکی از بهترین انتخاب‌ هایی است که می ‌توانید داشته باشید. در این نوع از تکنولوژی کیفیت بسیار بالاتری از Full HD تماشا خواهید کرد. تفاوت 4k و Full HD در آن است که پیکسل‌ های بیشتری را در محیط کوچکتری قرار داده‌ است. هرچه تعداد پیکسل ‌های یک صفحه نمایش بیشتر باشد، جزئیات را با وضوح بیشتری به شما نشان می ‌دهد و در نتیجه سبب افزایش کیفیت خواهد شد.

کیفیت تلویزیون دوو

تفاوت کیفیت تلویزیون 4K دوو با UHD دوو در چیست؟

کیفیت تصویر 4k و اولترا اچ دی یا همان UHD معمولا به جای هم دیگر به کار می ‌روند و در بازار این دو کیفیت را یکی در نظر می‌ گیرند. این دو کاملا متفاوت هستند و پیش از خرید تلویزیون دوو، باید با تفاوتشان آشنا باشید. کاربرد نمایشگرهای 4k دوو  در محصولات پیشرفته تر و سینمای دیجیتال است. با این حال در کیفیت تصویر تلویزیون UHD دوو مختص نمایش‌ های خانگی و مصرف کننده‌ ها می‌ باشد و کیفیتی به اندازه 4 برابر بیشتر از 1080 پیکسلی در اختیارتان می ‌گذارد. آن چیزی که تفاوت این دو کیفیت را برای مخاطب واضح می ‌کند، تفاوت در کیفیت تصویر بین سینمای دیجیتال و نمایشگرهای خانگی است.

نتیجه گیری

در این مطلب از سری مطالب وبلاگ انتخاب سنتر، سعی بر این داشتیم که به معرفی و مزیت های تلویزیون های دوو بپردازیم. طبیعی است بر اساس مقدار هزینه ای که می خواهید برای خرید تلویزیون دوو بپردازید، می توانید مدل های بهتر برند دوو را انتخاب کرده و از ویژگی های جدیدتر و کیفیت بهتری بهره مند شوید. فروشگاه آنلاین لوازم خانگی انتخاب سنتر، به عنوان نماینده رسمی محصولات دوو، دارای کادری مجرب برای ارائه اطلاعات و راهنمایی در خرید خدمت شما خواهند بود و شما می‌ توانید با شماره ‌گیری و تماس با این شرکت از اطلاعات مورد نیاز خود بهره‌ مند شوید. همچنین در صورت نیاز می‌توانید با مراجعه به فروشگاه انتخاب سنتر ، لیست تمامی محصولات دوو و سایر محصولات را نیز مشاهده نمایید.

برچسب ها: تلویزیون دوو
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *