راهنمای انتخاب بهترین دستگاه چای ساز روهمی + 6 مدل برجسته

راهنمای انتخاب بهترین دستگاه چای ساز روهمی + 6 مدل برجسته

لیلا عبدالهی ۰۸ مهر ۱۴۰۳ 3 هفته پیش

دستگاه چای ساز روهمی وسیله ای است که به راحتی و در کم ترین زمان ممکن چای را آماده می کند، چای ساز ها در دو مدل روهمی و کنار هم طراحی و تولید شده اند اما چای ساز روهمی پر طرفدار تر و با کیفیت تر از چای ساز کنار هم است.

علاقه به نوشیدن چایی در بین ایرانیان از هیچکسی پوشیده نیست و حداقل هر ایرانی در طول روز 2 فنجان چایی میل می کند. در گذشته برای تهیه چای از روش های قدیمی مانند سماور، کتری و … استفاده می کردند که این کار در عین زمان بر بودن کیفیت چای را بسیار پایین می آورد.

اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی دستگاه های چای ساز جایگرین روش های قدیمی شده اند به طوری که در هر خانه ای یک دستگاه چای ساز وجود دارد. 

در ادامه به بررسی بیشتر چای ساز روهمی میپردازیم برای بررسی مطالب بیشتر میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

دستگاه چای ساز روهمی

چای ساز روهمی یکی از وسایل بسیار کاربردی در تهیه با کیفیت تر چای به حساب می‌آیند و طرفداران بسیار زیادی دارد. چای سازهای روهمی به دلیل شباهت به سماور و سیستم دم کردن، چای را با کیفیت بهتری می‌توانند آماده کنند و همان طعم و عطر چای قدیمی مادربزرگ‌ها را برایمان تداعی می‌کنند. چای سازها به دلیل عملکرد سریع در جوشاندن و حاضر شدن چای بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند بنابراین جایگزین بسیار مناسبی برای سماورها شده‌اند. یکی دیگر از دلایل محبوبیت چای سازهای روهمی نسبت به سماورها امنیت و اتوماتیک بودن آن‌ها است.

دستگاه چای ساز روهمی

در بیشتر چای سازها پس از جوشیدن آب داخل کتری چای ساز به طور اتوماتیک خاموش می‌شود تا از خطرات احتمالی ناشی از روشن ماندن زیاد چای ساز و همچنین کم شدن آب داخل کتری جلوگیری کند. با توجه به این موضوع به جرات می‌توان گفت که یکی از دلایل پرطرفدار بودن چای سازها امنیت آن می‌باشد.

نکات مهم درانتخاب چای ساز روهمی

برای خرید چای ساز ابتدا می بایست نکاتی را مد نظرتان داشته باشید تا بتوانید محصولی با کیفیت و پر کاربرد را خریداری کنید؛ درهنگام خرید چای ساز روهمی حتماً به تک تک این نکات توجه داشته باشید تا چای ساز شما تا سالیان سال مانند روز اول کار کند.

جنس چای ساز

بدنه چای ساز روهمی معمولاً از جنس شیشه پیرکس و مقاوم با استیل ضد زنگ ساخته شده است، تا در برابر ضربه و دما مقاوم باشد و به راحتی خراب نشود.

نشانگر میزان آب

اگر جنس چای ساز روهمی از پیرکس باشد به راحتی میزان آب داخل کتری قابل مشاهده است اما اگر جنس آن از استیل بود حتماً محصولی را خریداری کنید که دارای نشانگر سطح آب باشد و بتوانید حجم آب داخل آن را مشاهده کنید.

گرم نگهدارنده

حالت گرم نگهدارنده به این منظور است که همیشه آب و چای درون کتری و قوری نزدیک به دمای جوش نگه‌ داشته می‌ شود. تا همیشه چای برای استفاده شما آماده باشد، و همیشه چای داغ و گرمی را نوش جان کنید.

نکات مهم درانتخاب چای ساز روهمی

تایمر

وجود تایمر در چای‌ ساز باعث می‌ شود تا مدت‌ زمان دلخواه خود را برای خاموش شدن چای‌ ساز تعیین کنید. همچنین وجود این حالت می تواند ایمنی چای ساز روهمی را افزایش دهد.

تنظیم‌ کننده درجه حرارت

برخی از چای ساز های روهمی دارای تنظیم درجه حرارت هستند و شما می توانید با تنظیم کردن آن؛ حرارت آب جوش را کم و زیاد کنید.

قطع کن خودکار

سیستم قطع کن خودکار بلافاصله بعد از به جوش آمدن آب چای ساز روهمی به طور اتوماتیک چای‌ ساز را به حالت گرم نگهدار می‌ برد تا چای گرم نگه‌ داشته شود. و از خطرات احتمالی جلوگیری می کند.

حجم کتری چای ساز

حجم کتری چای ساز روهمی را حتماً بر اساس تعداد اعضای خانواده و به مقدار مورد نیاز خود انتخاب کنید، چرا که حجم پایین گاهی اوقات باعث دردسر می شود.

صافی کتری

بر جلوی دهانه کتری یک عدد صافی تعبیه شده است که، وظیفه صافی دهانه کتری جلوگیری از ورود رسوبات درون کتری به لیوان و قوری است. این صافی از جنس فلز یا پلاستیک بوده و به دو صورت پرتابل و ثابت درون کتری و جلوی دهانه خروجی آب قرار می‌ گیرد.

پایه ۳۶۰ درجه

داشتن پایه ۳۶۰ درجه در چای‌ ساز روهمی این امکان را فراهم می کند تا بتوانید کتری را در هر جهتی بر روی پایه قرار دهید.

توان مصرفی چای ساز

عمدتاً توان مصرفی بهترین چای ساز ها بین ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ وات است. هر چه توان مصرفی بالا تر باشد بدون شک کیفیت و کارایی چای ساز روهمی بالا تر خواهد بود.

بهترین دستگاه چای ساز روهمی

بهترین دستگاه چای ساز روهمی

چای ساز روهمی بیم مدل TM2805

چای ساز بیم مدل TM2805 از محصولات با کیفیت و محبوب در حوزه نوشیدنی ساز ساخته شرکت بزرگ بیم می باشد. این محصول که از کیفیت و توان مصرفی بالایی برخوردار است. از این دستگاه می توان برای دم کردن چایی، قهوه و سایر نوشیدنی های فوری دیگر استفاده کرد. در هر زمانی که بخواهید می توانید از آب داغ، جوش و یا گرم آماده این چایی ساز استفاده کنید. 

چای ساز بیم مدل TM2805 علاوه بر کارایی هایی که دارد، از طراحی شیک و مدرن برخوردار است که جلوه خاصی به آشپزخانه می بخشد. با استفاده از چای ساز بیم مدل TM2805 ، چایی همیشه در دمای مورد نظر آماده است. چای ساز بیم مدل TM2805 از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و بدنه آن از استیل ضدزنگ Steel همراه باشیشه های مقاوم در برابر ضربه و حرارت می باشد.همچنین کیفیت ساخت دستگاه با طراحی هوشمندانه آن می تواند سالیان طولانی برای شما ماندگار بماند.

ویژگی های شاخص

  • توان 2200 وات
  • دارای قوری 1 لیتر
  • دارای کتری 1.7 لیتر
  • گرم نگه دارنده کتری

چای ساز بیم مدل TM-2812

چای ساز روهمی بیم مدل TM-2812 مجهز به صفحه گرم نگهدارنده کتری بوده و  توان مصرفی خوبی دارد. این چای ساز بیم دارای کتری با ظرفیت 1.7 لیتر بوده و برای پذیرایی چندین فنجان یا حتی میزبانی یک مهمانی چای عالی است. این قوری از جنس شیشه ساخته شده است و مجهز به فیلتری از جنس تمام استیل می باشد که در اثر شستشوی مداوم مقاومت بالایی دارد. 

اندازه جمع و جور چای ساز بیم مدل TM-2812 به آن اجازه می دهد تا بدون اشغال فضای زیادی به طور یکپارچه در هر آشپزخانه یا فضای اداری قرار گیرد.

ویژگی های شاخص

  • رده مصرف انرژی: A
  • نوع چای ساز: سرهمی
  • ظرفیت کتری: 1.7 لیتر
  • مجهز به صفحه نمایش لمسی

چای ساز بیشل مدل BL-TM-008

چای ساز بیشل مدل BL-TM-008 یکی از کاربردی ترین چای ساز های تولید و عرضه شده در بازار لوازم خانگی است. این محصول از سه قسمت تشکیل شده است. در پایین ترین قسمت پایه نگهدارنده کتری است که در واقع قسمت برقی دستگاه است و با کابل برق به پریز متصل می شود. کتری با جنس ترکیبی شیشه و پلاستیک با کیفیت در ظرفیت بالایی طراحی شده است.

دستگیره کتری طراحی ساده ای دارد که به راحتی در دست جای می گیرد. در کنار دستگیره درجه مشخص کننده میزان آب موجود در کتری در نظر گرفته شده است. در کنار تمام ویژگی های این محصول قیمت چای ساز بیشل نیز می تواند یکی از علت های محبوبیت این محصول باشد.

ویژگی های شاخص

  • قدرت 1850 تا 2200 وات
  • دارای کتری و قوری شیشه ای
  • دارای فیلتر استیل
  • دارای سیستم دم آور
  • دارای چراغ داخل کتری نمایشگر حالت دم آور
  • دارای نمایشگر سطح آب
  • دارای سوئیچ کنترل Strix انگلیس

چای ساز روهمی جانتک مدل TM070W

چای ساز جانتک مدل TM070 که یک کتری و قوری و یک پایه را شامل می شود. جنس کتری Glass است با حجم 2.5 لیتر و قوری از جنس شیشه با حجم 1.1 لیتر می‌باشد. چای ساز جانتک فیلتر قوری از جنس استیل ضد زنگ که تفاله‌ی چای و دمنوش را از نوشیدنی جدا می‌کند. 

پایه این چای ساز  قابلیت چرخش 360 درجه را دارد. این مدل دارای یک چراغ به صورت نوار بر روی کتری می باشد که در حال دم کردن به رنگ آبی و در حالت جوشیدن آب به رنگ قرمز می‌شود. 

ویژگی های شاخص

  • دارای ظرفیت: 2 تا 2.5لیتر
  • ظرفیت قوری: 1لیتر
  • دارای توان مصرفی: 1500تا2000 وات
  • قابلیت چرخش: 360 درجه
  • کیفیت: عالی

چای ساز میگل مدل GTS302W-CHAINESE

چای ساز میگل مدل GTS302W-CHAINESE از سری محصولات Migel می باشد. این محصول باکیفیت دارای کیفیت ساخت عالی بوده و همچنین دارای استانداردهای بین المللی در ساخت محصول می باشد.  کیفیت ممتاز شیشه سماور ساخت SCHOTT آلمان  و از قدرتمندترین شیشه های بکار رفته در ساخت لوازم مختلف از جمله لوازم خانگی و آشپزخانه می باشد.

این شیشه به ضربه و حرارت مقاوم بوده و عمر طولانی مدتی نسبت به مدل های مشابه دارد. متخصصان شرکت میگل برای چای ساز میگل مدل GTS302W توان مصرفی 1500 وات را در نظر گرفته اند که با توجه به حجم و کیفیت چایساز توانی مناسب می باشد و از مصرف زیاد هم صرفه جویی می شود. زیرا مصرف برق در این نوع محصولات بسیار اهمیت دارد.

ویژگی های شاخص

  • توان 1500 وات
  • شیشهSCHOTT آلمان
  • سیستم خاموشی خودکار
  • سیستم کنترل الکترونیکی هوشمند
چای ساز روهمی

چای ساز پرشیا مدل PR-8989 مشکی

چای ساز پرشيا مدل PR-8989 مشکی از محصولات شرکت بیم است که از کیفیت و توان مصرفی بالایی برخوردار است. در هر زمانی که بخواهید می توانید آب جوش و یا آب گرم آماده در اختیار داشته باشید.  چای ساز پرشيا مدل PR-8989 مشکی دارای ظرفیت کتری 1.5 لیتر است که در مدت زمان کوتاهی می توان حجم کافی از آب را جوش آورد. با بدنه شفاف این چای ساز می توان حجم باقی مانده از آب داخل آن را مشاهده و میزان آب داخل کتری را اندازه گیری کرد.

این مدل از چای ساز دارای محدوده توان مصرفی این چای ساز بین  1800 وات است. صفحه نگهدارنده کتری، قابلیت چرخش 360 درجه، فیلتر مخصوص تفاله گیر از دیگر مشخصه های این مدل از چای ساز پرشيا مدل PR-8989 مشکی می باشد. وجود تفاله گیر استیل در قوری چای ساز پرشیا برای خلوص چای خوش عطر و شفاف از نکات مهم این محصول می باشد.

ویژگی های شاخص

  • توان 1800 وات
  • ظرفیت قوری 0.7 لیتری
  • ظرفیت کتری 1.5 لیتری
  • قابلیت چرخش: 360 درجه

چکیده

مطمئماً تا قبل از مطالعه این مقاله فکر می کردید که انتخاب و خرید چای ساز روهمی یک کار پیش پا افتاده بوده اما در واقع باید به نکاتی که در بالا گفتیم دقت کنید تا خریدی به صرفه و هوشمندانه داشته باشید. همچنین ما تمامی چای ساز های روهمی معروف، پر طرفدار و با کیفیت بالا را به شما معرفی کردیم تا در هنگام خرید محصول مورد نظرتان را خریداری کنید.

برچسب ها: چای ساز
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *