Review of the best fan brand in the market

بررسی بهترین برند پنکه در بازار

لیلا عبدالهی ۰۵ تیر ۱۴۰۳ 4 ماه پیش

آشنایی با ویژگی‌ها و کاربردهای هر یک از انواع پنکه‌های موجود در بازار به انتخاب بهترین برند پنکه کمک می‌کند. انتخاب وسایل سرمایشی مناسب برای فصل‌های بهار و تابستان و همچنین وسایل گرمایشی برای فصل‌های پاییز و زمستان یکی از موضوعات مهم رفاهی محسوب می‌شود.

قطعا انجام فعالیت‌های روزمره، کاری، تحصیلی و… در گرمای تابستان آن هم بدون وسایل سرمایشی مانند انواع پنکه، بسیار سخت و طاقت فرساست. در حال حاضر انواع مختلفی از پنکه با کاربردها و ویژگی‌های متفاوت، طراحی و تولید می‌شوند که هر کدام از آن‌ها برای کاهش گرمای یک سری از محیط‌ها مناسب هستند.

بدون شک همه ما تمایل داریم بهترین برند هر وسیله‌ای را خریداری کنیم تا از این طریق خیالمان از بابت کیفیت، ضمانت و کارایی محصول راحت باشد. خرید انواع پنکه هم از این موضوع مجزا نیست. در ادامه به بررسی بهترین برند پنکه در بازار میپردازیم. برای بررسی مطالب بیشتر میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

انواع مدل های پنکه

در حال حاضر وسایل سرمایشی مختلفی در دسترس هستند، ولی نمی‌توان از همه آن‌ها برای خنک کردن هر محیطی استفاده کرد. در برخی از محیط‌ها امکان نصب انواع کولر آبی و گازی وجود ندارد، یا اینکه برخی افراد بنا به دلایلی مانند ابتلا به یک سری از بیماری‌ها نمی‌توانند در معرض سرمای شدید قرار بگیرند، به همین علت استفاده از انواع پنکه برای تنظیم دمای محیط یک انتخاب مناسب محسوب می‌شود.

هر یک از انواع پنکه ویژگی‌ها و کاربردهای مختص به خود را دارند و می‌توان از آن‌ها برای خنک کردن هوای محیط‌های کوچک و بزرگ استفاده کرد. بنابراین قبل از انتخاب بهترین مارک پنکه باید با ویژگی‌ها و کاربرد هر کدام از این محصولات آشنا شوید:

بهترین برند پنکه

پنکه سقفی

پنکه‌های سقفی از جمله قدیمی‌ترین نوع پنکه هستند، ولی در حال حاضر مدل‌های مدرن پنکه سقفی با ویژگی‌های متفاوت، طراحی و تولید می‌شوند. همانطور که از نام این پنکه‌ها مشخص است باید بر روی سقف نصب شده و به سیستم برق کشی ساختمان متصل شوند. از انواع و مدل‌های مختلف پنکه سقفی می‌توانید برای تامین هوای خنک در محیط‌های سر بسته استفاده کنید، ولی باید متناسب با متراژ محیط یک پنکه سقفی مناسب را انتخاب نمایید.

پنکه رومیزی

اگر به دنبال پیدا کردن یک پنکه قابل حمل و کاربردی هستید تا هوای خنک محیط‌های کوچک و متوسط را تامین کند؛ پنکه رومیزی یک انتخاب مناسب محسوب می‌شود. انواع پنکه‌های رومیزی در ابعاد مختلف با ویژگی‌های متفاوت تولید می‌شوند و به واسطه پایه کوتاهی که دارند بر روی میز یا حتی زمین قرار می‌گیرند. پنکه‌های رومیزی برای خنک کردن اتاق کار یا اتاق شخصی بسیار کارآمد هستند.

پنکه ایستاده

با پیشرفت طراحی انواع پنکه، نوبت به تولید پنکه‌های ایستاده یا پرتابل رسید. بعد از انواع پنکه سقفی و رومیزی، پنکه‌های ایستاده با پایه‌های بلند و قابل تنظیم روی کار آمدند. مدل‌های مدرن پنکه ایستاده دارای کنترل هستند و دیگر نیازی نیست برای تنظیم شدت باد یا جهت چرخش پنکه حتما از دکمه‌های قرار گرفته بر روی این وسیله استفاده کنید. از انواع پنکه ایستاده برای خنک کردن هوای محیط‌های سر بسته مختلف از کوچک تا متوسط استفاده می‌شود.

پنکه مه پاش

بدون شک دمای هوا در محیط‌های بزرگ و باز با پنکه‌های ایستاده یا رومیزی، کاهش پیدا نمی‌کند. از طرفی سقفی هم وجود ندارد که پنکه‌های سقفی را نصب کنید، به همین علت پنکه مه پاش به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های تامین هوای خنک محیط‌های باز و بزرگ مورد توجه قرار می‌گیرد. عملکرد پنکه‌های مه پاش به این صورت است که ذرات کوچک آب که در واقع همان ذرات مه هستند را تولید می‌کند و با پاشیدن آن‌ها در محیط و برخورد آن‌ها با جریان هوا، باعث خنک شدن هوای محیط می‌شود.

پنکه مه پاش

پنکه بی پره

پنکه بی پره؛ مدرن‌ترین نوع پنکه است که خطراتی مانند آسیب رسیدن به دست کودکان در اثر برخورد با پره‌های انواع پنکه در این محصول وجود ندارد. پنکه بی پره دارای یک پایه است که جریان هوا به داخل آن کشیده می‌شود و پس از خنک شدن از قسمت دایره‌ای یا استوانه‌ای شکل پنکه به بیرون هدایت می‌شود. البته انواع پنکه بی پره در شکل‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند، ولی قدرت بالایی برای تامین هوای خنک محیط را ندارند، بلکه بیشتر برای زیبایی بخشی محیط و طراحی دکوراسیون کاربرد دارند.

پنکه دیواری

در محیط‌هایی که فضای کافی برای قرار گرفتن پنکه‌های ایستاده یا رومیزی وجود ندارد، پنکه دیواری یک انتخاب مناسب برای خنک کردن محیط محسوب می‌شود. پنکه‌های دیواری؛ پایه‌ای برای ایستادن ندارند، بلکه مستقیما بر روی دیوار نصب می‌شوند و به این ترتیب امکان برخورد کودکان با این نوع پنکه وجود ندارد.

بهترین برند پنکه در بازار

بدون شک همه ما تمایل داریم بهترین برند هر وسیله‌ای را خریداری کنیم تا از این طریق خیالمان از بابت کیفیت، ضمانت و کارایی محصول راحت باشد. خرید انواع پنکه هم از این موضوع مجزا نیست و اطلاع از بهترین مارک پنکه می‌تواند به انتخاب یک پنکه مناسب کمک کند.

 بهترین برند پنکه در بازار

پنکه برند پارس خزر

پارس خزر یکی از بهترین برندهای ایرانی تولید کننده لوازم خانگی است. امروزه اغلب لوازم خانگی برقی مورد نیاز خانواده‌ها از برند پارس خزر قابل خریدای هستند. انواع پنکه پارس خزر ایستاده، رومیزی، دیواری، سقفی و سه منظوره پارس خزر در مدل‌های مختلف و با ویژگی‌های قابل توجه، در دسترس هستند.

لازم به ذکر است پنکه سه منظوره؛ پنکه‌هایی هستند که با تغییر پایه می‌توان از آن‌ها در سه حالت ایستاده، رومیزی و دیواری استفاده کرد. پنکه‌های پارس خزر از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند و برای اکثر آن‌ها، کنترل نیز طراحی شده است.

پنکه برند تفال (Tefall)

اگر به دنبال خرید یک پنکه با کیفیت هستید؛ پنکه‌های فرانسوی تفال یک گزینه مناسب هستند. پنکه‌های ایستاده و رومیزی تفال در مدل‌های مختلف با ویژگی‌های متفاوت برای تامین هوای خنک محیط‌های سر بسته استفاده می‌شوند. لازم به ذکر است برخی از مدل‌های پنکه تفال دارای ویژگی ضدپشه هستند و از این نظر برای خانواده‌هایی که کودک خردسال دارند، مناسب است.

پنکه برند بوش (Bosch)

کیفیت محصولات برند بوش همواره مورد توجه بوده و یک گزینه مناسب برای خرید لوازم خانگی محسوب می‌شود. در این میان پنکه‌های ایستاده برند بوش به عنوان یک برند محبوب آلمانی، دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که نظر هر خریداری را به خود جلب می‌کنند. کیفیت طراحی و ساخت بالا، تنظیمات مختلف جهت و سرعت چرخش، کنترل دار بودن، تنظیم اندازه ارتفاع و… از جمله خصوصیات پنکه‌های ایستاده بوش هستند.

پنکه برند فلر (Feller)

برند فلر یکی از بهترین برندهای پنکه به ویژه پنکه‌های ایستاده بازار است. فلر یک برند آلمانی است و در کنار تولید پنکه، انواع مختلفی از لوازم خانگی مانند آبمیوه گیری، آون تستر و… را نیز تولید می‌کند. در حال حاضر فلر بهترین مارک پنکه خارجی است که مدل‌های مختلفی از پنکه ایستاده فلر و همچنین فن‌های سرمایشی و گرمایشی این برند تولید می‌شوند.

پنکه‌های ایستاده فلر مجهز به کنترل هستند، بیصدا بودن آن‌ها یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انواع پنکه فلر است و مصرف کم‌برق نیز پیرامون پنکه‌های فلر مورد توجه قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است هر یک از مدل‌های مختلف پنکه‌های ایستاده و فن‌های سرمایشی و گرمایشی فلر دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید.

بررسی بهترین برند پنکه

پنکه برند سانی

از جمله دیگر برندهای لوازم برقی با کیفیت ایرانی می‌توانیم به مارک سانی اشاره کنیم. برند سانی که متعلق به شرکت سرایش است؛ انواع پنکه ایستاده، رومیزی، سقفی و سه منظوره را تولید می‌کند. اغلب مدل‌های مختلف پنکه‌های سانی دارای کنترل هستند و از این نظر تنظیم سرعت و جهت چرخش پنکه‌های سانی آسان‌تر شده است.

پنکه برند ارشیا

برند کالا ارشیا متعلق به شرکت ارشیا الکتریک است و یک برند ایرانی با کیفیت محسوب می‌شود. قیمت مناسب محصولات برند ارشیا یکی از ویژگی‌های مورد توجه خریداران محصولات این شرکت است. پنکه‌های ارشیا دارای گارانتی معتبر بوده و کیفیت خوبی نیز دارند. انواع پنکه سقفی، دیواری، ایستاده، رومیزی و سه منظوره ارشیا در مدل‌های مختلف و با ویژگی‌هایی متفاوت در دسترس هستند.

پنکه برند دمنده

اگر تا به حال برای محیط‌های مختلف خانگی و صنعتی؛ فن و هواکش خریداری کرده باشید حتما با برند دمنده آشنا هستید. دمنده به عنوان یک برند ایرانی یکی از بزرگ‌ ترین تولید کننده‌ های فن و هواکش در خاور میانه محسوب می‌شود. در حال حاضر انواع هواکش و پنکه‌های رومیزی دمنده برای خنک کردن محیط‌های سر بسته مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته بهتر است بدانید پنکه‌ های رومیزی برند دمنده شبیه به پنکه‌ های رومیزی سایر برندها نیستند و تفاوت‌ هایی در طراحی ظاهری آن‌ها وجود دارد.

پنکه برند تک الکتریک

اگر قبلا از محصولات تک الکتریک استفاده نکرده باشید احتمالا تصور می‌کنید؛ تک الکتریک یک برند ایرانی است، در حالی که TECH ELECTRIC ساخت کشور چین است. در حال حاضر انواع پنکه ایستاده در مدل‌های مختلف از برند تک الکتریک در بازار موجود هستند. طراحی زیبا، تنظیم حالت پایه و کنترل دار بودن از جمله ویژگی‌های پنکه‌های برند تک الکتریک است.

پنکه برند سرمابان

سرمابان هم یکی از برندهای تولیدکننده و واردکننده انواع پنکه ایرانی با کیفیت است. سرمابان تولید کننده انواع پنکه صنعتی ایستاده و دیواری و همچنین پنکه‌های مه پاش است. هر یک از انواع مختلف پنکه‌های سرمابان دارای خصوصیات مختص به خود هستند و می‌توانید با در نظر گرفتن آن‌ها یک انتخاب مناسب داشته باشید.

بهترین برند پنکه در بازار

پنکه برند مگامکس

از جمله دیگر برندهای ایرانی تولید کننده انواع پنکه با کیفیت می‌توانیم به مارک مگامکس اشاره کنیم. برند مگامکس چندین سال است که جای خود را در بازار لوازم برقی و خانگی ایران تثبیت کرده است. انواع مختلف پنکه‌های ایستاده، دیواری و رومیزی مگامکس در مدل‌های متفاوت، طراحی و تولید می‌شوند. قابلیت تنظیم ارتفاع، کنترل دار بودن، تنظیم حالت چرخش و سرعت حرکت پره‌ها و همچنین ضد زنگ بودن بنده فلزی برخی از مدل‌های پنکه مگامکس از جمله ویژگی‌های این محصولات است.

برند برنازی

یکی از شرکت‌های ایرانی تولید کننده محصولات گرمایشی و سرمایشی مدرن؛ برند برنازی است. این شرکت ایرانی در حال حاضر انواع پنکه مه پاش و پنکه‌های صنعتی ایستاده و دیواری را با کیفیتی کم‌نظیر تولید می‌کند. طراحی مدرن محصولات برند برنازی علاوه بر افزایش کارایی محصولات، باعث زیبایی بخشی به محیط‌های مختلف می‌شود.

پنکه برند تولیپس

تولیپس یکی از برندهای شناخته شده تولید کننده لوازم خانگی و برقی محسوب می‌شود که به شرکت صنایع الکتریکی ناسیونال ایران تعلق دارد. انواع پنکه ایستاده برند تولیپس در مدل‌های مختلف با قابلیت تغییر ارتفاع، تنظیم جهت چرخش و سرعت حرکت پره‌ها و چندین ویژگی دیگر در دسترس هستند. تولیپس یکی از بهترین مارک پنکه ایستاده است.

پنکه مارک سیماران

سیماران یکی دیگر از بهترین مارک‌های پنکه است. مجموعه صنایع الکترونیک سیماران (simaran) از سال 1350 فعالیت خود را آغاز کرد. پنکه‌های سقفی و پنکه‌های سه کاره برند سیماران از پرفروش‌ترین پنکه‌های موجود در بازار است. زیرا طراحی پنکه‌های سیماران کم نظیر است. همچنین ساخت محصولات با کیفیت بالا برای جلب رضایت مشتری از اهداف بلند مدت این برند به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید با خرید یک پنکه سه کاره سیماران، از آن در سه حالت ایستاده، رومیزی و دیواری استفاده کنید.

بهترین برند پنکه در بازار

چکیده

وسایل سرمایشی از جمله مهم‌ترین وسایل مورد نیاز برای هر محیطی اعم از خانگی، کاری، آموزشی، تفریحی و… هستند. از طرفی در هر محیطی نمی‌توان از انواع مختلف وسایل سرمایشی استفاده کرد و باید محدودیت‌های موجود را نیز در نظر گرفت. انواع پنکه در مدل‌های مختلف یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تنظیم دمای محیط هستند. علاوه بر برند در انتخاب پنکه باید به نکات دیگری نیز توجه کرد.

  • به متراژ محیطی که قصد قرار دادن پنکه در آن را دارید، توجه کنید.
  • برای محیط‌های باز حتما از پنکه‌های مه پاش استفاده کنید.
  • حداکثر فاصله پرتاب باد را در محصول در نظر بگیرید.
  • توان و قدرت پنکه هم از جمله مواردی است که باید به آن توجه کنید.
  • در حال حاضر انواع مختلف پنکه کنترل‌دار هم تولید می‌شوند که تغییر تنظیمات پنکه را راحت‌تر می‌کنند.
  • تعداد حالت‌های چرخش و همچنین سرعت حرکت پره‌های پنکه هم از جمله مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید.

به این ترتیب با در نظر گرفتن نکاتی که نام بردیم، می‌توانید از لحاظ فنی و متراژ محیط مورد نظر یک پنکه مناسب انتخاب کنید. البته در نظر گرفتن بهترین مارک پنکه موجود در بازار هم خالی از لطف نیست و باعث افزایش اطمینان خاطر می‌شود.

دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *