بررسی بخاری گازی مروارید سوز

بررسی بخاری گازی مروارید سوز

لیلا عبدالهی ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ 6 ماه پیش

تمامی بدنه و دیگ این بخاری گازی مروارید سوز از ورق های فولادی ساخته و لعاب شده است. این بخاری های زیبا مجهز به  انواع سیستم فندک پیزوالکتریک، ترموکوپل و ODS و گاورنر و مشعل اصلی آن از جنس استیل ضدزنگ نیز می باشد.

شرکت های مرواریدسوز یکی از تولیدکنندگان عمده بخاری  های گازی در کشور است. این شرکت ها با بیش از ۳۰ سال سابقه در  انواع صنعت تولید بخاری سعی کرده است تا از جدیدترین نوع تکنولوژی و ماشین‌ آلات در جهت تولیدات خود استفاده نماید و با بکارگیری دانش روز و استفاده از متخصصان امر، اقدام به تولید انواع بخاری‌های استاندارد نیز می‌نماید.

در ادامه به بررسی بیشتر بخاری گازی مروارید سوز میپردازیم. برای بررسی مطالب بیشتر میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

بخاری گازی مروارید سوز

بررسی بخاری گازی مروارید سوز

بخاری گازی مروارید سوز در هنگام روشن شدن تولید بوی بد نمیکند. این دستگاه دارای کنترل گاز ولومی می باشد که به وسیله آن به راحتی و آسانی می توان شعله را تنظیم یا به عبارتی کم یا زیاد نمود.

همچنین در حالتی که شعله پیلوت به هر علتی خاموش شود سیستم ایمنی “ترموکوپل” به شکل خودکار جریان گاز را نیز قطع خواهد نمود. توان اسمی بخاری گازی مروارید سوز طرح گرافیکی مدل 9000، 5500 کیلوکالری بر ساعت است که آن را برای مصارف خانگی و شرکتی بسیار مناسب می کند.

بدنه بخاری گازی مروارید سوز

همانطور که گفته شد کلیه بدنه و دیگ بخاری گازی مروارید سوز از ورق های فولادی ساخته و لعاب شده است. همانطور که میدانید جنس بدنه بخاری گازی ها در نتیجه مطلوب و گرمایش آن تاثیر فراوانی دارد. علاوه بر جنس بدنه نکاتی همچون اندازه بخاری و نوع پایه آن نیز دارای اهمیت به ویژه ای میباشد.

دودکش:جایگاه قرارگیری بخاری نیز خیلی مهم است و باید بخاری متناسب با جایگاه قرارگیری خریداری شود. همچنین داشتن دودکش بالای بخاریهای گازی نیز یکی از نکات قابل توجهی هستند.

ترموکوپل: ترموکوپل یک سیستم ایمنی است که در هنگام خاموش شدن ناخواسته و تصادفی شعله، جریان گاز را قطع می کند. کلیه بخاری های شرکت مرواریدسوز دارای ترموکوپل می باشند.

سیستم کنترل اکسیژن محیط (ODS): سیستم ایمنی است که در صورت کم شدن اکسیژن محیط به دلیل عدم خروج گاز مونواکسید کربن از بخاری، آن را به صورت خودکار خاموش می کند. تمامی محصولات شرکت مرواریدسوز دارای سنسور ODS می باشند.

گاورنر (Governor): این سنسور گاز ورودی به بخاری را تنظیم و در هنگام تغییر فشار گاز از خاموش شدن بخاری جلوگیری می نماید. کلیه محصولات شرکت مرواریدسوز دارای گاورنر می باشند.

تمامی محصولات مروارید سوز مجهز به سیستم مکش طبیعی بوده که با نصب صحیح بخاری، شومینه و دودکش آن‌ها و همچنین تهویه مناسب هوای داخل ساختمان به هیچ عنوان گاز منو اکسیدکربن (co) تولید نمی‌کند و گازهای حاصل از احتراق را نیز به طور کامل به بیرون ساختمان منتقل می‌شود.

بخاری مروارید سوز

چکیده

در هنگام خرید بخاری قبل از توجه کردن و طرح و رنگ بهتر است به عمکلرد و استاندارد بودن بخاری توجه کنید. دستگاه که مجهز به سیستم حساس به میزان اکسیژن است. این سیستم ریسک ناشی از بروز حوادث ناگوار را به شدت کاهش می‌دهد. در ساخت بعضی از بخار‌ی‌ها فقط به سنسور حرارتی اکتفا می‌کنند که از لحاظ ایمنی مورد تایید نمی‌باشد.

عملکرد این سیستم به گونه‌ای است که اگر حرارت بخاری را بالا ببرید و بدنه بخاری گرم شود این سنسور عمل کرده و بخاری را خاموش می‌کند ولی در مورد کم شدن اکسیژن موجود در هوا هیچ عکس‌العاملی از خود نشان نخواهد داد. نصب و راه‌اندازی دستگاه توسط سرویس کار مجاز انجام بشود. سرویس کار دستگاه را از لحاظ خروج گاز منوکسید کربن تست می‌کند که نقش مهمی در افزایش ایمنی دارد. همچنین در هنگام نصب باید به خروجی دودکش و نصب لوله بخاری به این خروجی توجه زیادی کرد.

دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *