نکات مهم در خرید یخچال ساید بای‌ ساید

نکات مهم در خرید یخچال ساید بای‌ ساید

لیلا عبدالهی ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ 1 هفته پیش

خرید یخچال ساید بای‌ ساید، رشد قابل توجهی داشته است. یخچال‌های ساید بای ساید معمولاً در ۲ نوع معمولی و پیشرفته در بازار لوازم خانگی عرضه شده اند که در این قسمت می خواهیم هر دو آنها را مورد بررسی قرار داده و همچنین مزایا و معایب هر کدام را بیان کنیم. این مقایسه براساس سیستم عملکرد این محصولات بوده و نه برندهای مختلفی که در بازار لوازم خانگی موجود هستند.

خرید یخچال از نیاز های اساسی هر خانواده می باشد و جزو اولین خریدها برای تهیه جهیزیه به شمار می رود. انواع مختلفی از یخچال ها در بازار لوازم خانگی وجود دارد که یکی از آنها یخچال ساید بای ساید می باشد که طرفداران زیادی هم پیدا کرده است. 

در ادامه به بررسی بیشتر نکات مهم در خرید یخچال ساید بای‌ ساید میپردازیم برای مطالعه مسالب بیشتر میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

یخچال ساید بای ساید معمولی

یخچال‌های ساید بای ساید معمولی، علاوه بر محدودیت در ویژگی ها، از سیستم خنک‌کنندگی قدیمی ساخته شده‌اند که انرژی بیشتری مصرف می کنند و بازده بسیار کمی را به همراه دارند.

یخچال ساید بای ساید پیشرفته

این نوع از یخچال‌های موجود در بازار، علاوه بر برخورداری از سیستم‌های جداگانه برای خنک‌سازی با قابلیت تنظیم دما، مجهز به یک محفظه صفر درجه نیز هستند تا همه امور، تحت فرمان و کنترل کاربر باشد. یخچال‌های پیشرفته تمام قابلیت‌های به روز را دارا می باشند و می توان با کاربری حرفه‌ای آن‌ها، نهایت لذت را در حین استفاده از یخچال برد.

نکات مهم در خرید یخچال ساید بای‌ ساید

از جمله مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید ساید بای ساید وجود دارد، توجه به انتظارات شما به عنوان خریدار از این محصول است. همچنین نکات مهم دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم.

  • 1.ظرفیت داخلی ساید بای ساید
  • 2.میزان مصرف انرژی
  • 3.ابعاد بیرونی یخچال
  • 4.جنس بدنه ساید بای ساید و رنگ آن
  • 5.کندانسور یا موتور یخچال ساید بای ساید
  • 6.کنترل سرما پخش شونده
  • 7.حالت Eco
  • 8.کنترل میزان رطوبت کشو و حفظ رطوبت
  • 9.ایمنی
نکات مهم در خرید یخچال ساید بای‌ ساید

ظرفیت داخلی ساید بای ساید

یخچال ساید بای ساید با توجه به طراحی زیبایی که دارد مورد پسند افراد زیادی است. ظرفیت داخلی یخچال‌ها با واحد لیتر اندازه‌گیری می‌شود. یکی از نکات مهم در خرید یخچال ساید بای ساید توجه به ظرفیت و تعداد طبقه‌های این دستگاه است. اما در صورتی که قصد خرید این محصول را دارید، باید به این نکته توجه نمایید که اندازه و حجم داخلی این محصول برای تعداد اعضای خانواده شما کافی است یا خیر؟

یخچال‌های ساید بای ساید، طبقاتی، با عرض کمتر نسبت به دیگر مدل‌ها دارند؛ به همین دلیل پیش از خرید حتما باید از مناسب بودن ظرفیت یخچال برای نیاز شما اطمینان حاصل نمایید. البته ناگفته نماند یخچال های ساید بای ساید در ظرفیت های متنوعی تولید و به بازار عرضه می شوند. همچنین امکان جابه‌جایی یا برداشتن قفسه‌ها نیز در آنها وجود دارد.

میزان مصرف انرژی

هنگام خرید یخچال ساید بای ساید حتما به برچسب انرژی روی محصول توجه داشته باشید. مصرف انرژی در یخچال های ساید بای ساید مانند سایر یخچال فریزرهای موجود به عواملی مختلفی نظیر سیستم حذف برفک از یخچال (سیستم آب کردن برفک)، وجود آب سرد کن و بار، حالت Eco یا Holiday بستگی دارد. خرید ساید بای سایدی که مصرف برق زیادی داشته باشد هزینه قبض سرسام آوری را در پایان هر ماه پیش روی شما خواهد گذاشت. به همین دلیل پیش از انتخاب این محصول می بایست حتما از میزان مصرف انرژی آن اطلاع داشته باشید. نوارهای رنگی بر روی برچسب نشان دهنده میزان مصرف انرژی دستگاه می باشد.

بهترین مصرف انرژی، با نوار سبز A بر روی دستگاه نشان داده شده است و به معنای بهینه بودن مصرف برق است. همچنین پرمصرف‌ترین آنها با برچسب G نشان داده می شوند. برای کاهش هزینه ها در طولانی مدت، می بایست کم مصرف ترین ساید بای ساید را خریداری نمایید. علاوه بر آن، این موضوع یکی از مواردی است که در قیمت گذاری یخچال ساید بای ساید بسیار تاثیرگذار می باشد.

ابعاد بیرونی یخچال

ظرفیت خارجی یخچال ها با واحد فوت مورد بررسی قرار می‌گیرد. اولین ویژگی که در خرید یخچال فریزر ساید بای ساید بای، باید به آن توجه شود اندازه و ابعاد دستگاه است. یک یخچال هر چقدر که از ویژگی های متنوع و امکانات زیاد و قدرت سرمادهی خوبی برخوردار باشد اما داخل آشپزخانه شما جا نشود، غیرقابل استفاده خواهد بود. بنابراین ابتدا محل قرارگیری یخچال را در آشپزخانه اندازه گیری کنید سپس اقدام به خرید نمایید.

جنس بدنه ساید بای ساید و رنگ آن

قسمت‌های مختلف یخچال‌ها از قطعات مجزایی تشکیل شده‌اند و هر یک از جنس خاصی ساخته می‌شوند. تمامی برندهای تولیدکننده، از فلز برای ساختن بدنه محصولات خود استفاده می‌کنند و سنگینی این محصولات به دلیل آهن و فولاد به کار رفته در بدنه آنها می باشد.

بعضی از یخچال‌های ساید بای ساید موجود در بازار دارای بدنه‌ای فلزی با روکش‌های آلومینیومی یا استیل ضد زنگ هستند. به جا ماندن اثر انگشت روی بدنه یخچال یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای خیلی از افراد خوشایند نباشد؛ بنابراین پیش از خرید حتما به این موضوع توجه نمایید. همچنین اگر میخواهید وسیله های مختلف آهن ربایی را به درب یخچال خود بچسبانید، می بایست درب ساید بای ساید از جنس فولاد ضد زنگ نباشد. زیرا دیگر حالت مغناظیسی نخواهد داشت و نمی‌توانید بر روی یخچال وسایل آهنربایی قرار دهید.

معمولا یخچال‌‌ فریزرهای ساید بای ساید در رنگ‌های متنوع سفید، مشکی، نقره‌ای و استیل روانه بازار می‌شوند که از پرطرفدار ترین آنها رنگ استیل می باشد. بدنه استیل به چند دلیل، مورد استقبال بسیاری افراد قرار گرفته است:

  • مقاومت بالا در برابر اکسید آهن و آسیب‌های ناشی از رطوبت
  • قابل هماهنگی و سِت شدن با سایر وسایل و چیدمان آشپزخانه
  • مانع از باقی ماندن اثر انگشت روی بدنه
یخچال ساید بای‌ ساید

کندانسور یا موتور یخچال ساید بای ساید

میزان دور موتور یخچال و قدرت آن برای پخش سرما در تمام طبقات از موارد مهمی است که می بایست در راهنمای خرید ساید بای ساید به آن توجه شود. کندانسور یا موتور یخچال رکن اصلی در این دستگاه است و اگر در هنگام خرید محصول، این بخش را مورد بررسی لازم قرار ندهید، ممکن است با هزینه‌های زیادی مواجه شوید.

کنترل سرما پخش شونده

برخی از یخچال‌های ساید بای ساید مجهز به سیستم کنترل دمای الکترونیکی با دقت خوبی شده اند. این سیستم معمولا با استفاده از نمایشگر LED مشخص می شود و امکان تغییر دما به صورت دستی را به شما می‌دهد.

در برخی از مدل‌های ساید بای ساید گزینه‌های مجزایی مانند محفظه سرد، نوشیدنی سرد و انجماد سریع وجود دارد که هر کدام آنها به تنهایی کارکرد مختلفی دارند؛ اما به طور کلی به عملکرد بهتر و افزایش رضایت مصرف کنندگان کمک می کنند.

  • محفظه سرد: برای نگهداری طولانی‌تر گوشت و سایر فراورده‌های غذایی
  • نوشیدنی سرد: بالا بردن دمای نوشیدنی در زمان کمتر
  • انجماد سریع: فریز کردن سریع مواد غذایی که به تازگی درون فریزر قرار گرفته‌اند

حالت Eco

از دیگر قابلیت‌های مهمی که در راهنمای خرید ساید بای ساید باید به آن توجه نمود، ویژگی Eco یا همان Holiday است. ویژگی Eco، یک فناوری بسیار هوشمندانه است که موجب متعادل شدن فعالیت یخچال و همچنین جلوگیری از مصرف انرژی دستگاه در مواقعی که یخچال کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد خواهد شد.

کنترل میزان رطوبت کشو و حفظ رطوبت

از بهترین قابلیت هایی که می‌توان برای یخچال های ساید بای ساید اشاره کرد؛ اضافه شدن کشو حفظ رطوبت یا همان کشو نگه داری از میوه‌‌ها می باشد. در پایین‌ترین قسمت یخچال ساید بای ساید کشویی قرار دارد که بابت نگه داری میوه‌ها و سبزیجات از آن‌ها استفاده می شود. درون این کشوها سیستم حفظ رطوبت قرار دارد به همین دلیل از خراب شدن میوه‌ها و موادی که به رطوبت نیاز دارند، جلوگیری می‌کند.

بعضی از مدل‌های ساید بای ساید این فناوری وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا میزان رطوبت کشو را به طور دستی تغییر دهید و درجه را روی عددی که می‌خواهید قرار دهید. به همین دلیل بهتر است تا پیش از انتخاب و پرداخت پول از داشتن یا نداشتن این ویژگی مانند سایر قابلیت‌ها مطلع شوید.

ایمنی

برخوردار بودن یک یخچال ساید بای ساید از قفل کودک، از موارد مهم برای افرادی است که در منزل خود کودک خردسال دارند. کنجکاوی کودکان می تواند موجب خرابی دستگاه شود. به همین منظور لازم است، یخچال‌هایی را انتخاب کنید که از قابلیت قفل کودک بهره‌مند شده‌اند.

خرید یخچال ساید بای‌ ساید

مزایای خرید یخچال ساید بای ساید

  • به دلیل داشتن درب بزرگ دسترسی راحت تری به طبقات یخچال و فریزر ایجاد می کند.
  • دارای طبقات بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها است.
  • طراحی زیبا
  • امکانات بیشتر نظیر بار و آب سردکن

معایب خرید یخچال ساید بای ساید

  • جابه جایی و حمل و نقل سخت
  • نیاز به فضای زیاد
  • طبقات باریک
  • قیمت گران

بهترین مارک یخچال

در زمینه تولید انواع یخچال فریزر، شرکت‌های ایرانی و خارجی مختلفی در حال فعالیت هستند که ساید بای ساید سامسونگ (Samsung)، ال جی (LG)، دوو (Daewoo)، امرسان (Emersun)، ایستکول EastCool و ساید بای ساید اسنوا (Snowa) از جمله شناخته‌ترین و خوش‌نام‌ترین برندها در ایران هستند.

چکیده

یخچال‌های ساید بای ساید یکی از پرطرفدارترین یخچال‌های روز دنیا هستند که معمولا به دلیل بهره‌مندی از امکانات فراوانی در لیست خرید افراد متنوعی قرار می‌گیرند. نکات مهمی مانند جنس بدنه، میزان مصرف انرژی، موتور و قیمت همگی در قیمت یخچال و خرید بهترین یخچال ساید بای ساید تاثیر بسیاری دارند. اگر شما هم تجربه‌ای در خرید یخچال ساید بای ساید دارید یا فکر خرید آن در ذهنتان قرار دارد، می‌توانید نظرات و تجربیات خود را با نوشتن در قسمت نظرات کاربران با ما و سایر مخاطبین به اشتراک بگذارید.

برچسب ها: یخچال و فریزر
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *