معرفی تلویزیون سونی

معرفی تلویزیون سونی

لیلا عبدالهی ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ 2 ماه پیش

تلویزیون سونی با توجه به کیفیت ساخت بالا، کیفیت تصویر خیره کننده و عمر مفید بالای پنل نسبت به برندهای مشابه همواره طرفداران زیادی در بین مشتریان دارد. تلویزیون‌های سونی را می‌توان به عنوان بهترین مدل‌های هوشمند با سرعت بالا  و با کیفیت فوق‌العاده بالا در میان تلویزیون‌های موجود در بازار دانست.

تلویزیون‌های برند سونی دارای قطعاتی با کیفیت و قابلیت‌‌های چشمگیر هستند و عمر مفید بالایی هم دارند. این ویژگی‌ها محصولی را ساخته که قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های مشابه برندهای دیگر دارد اما خریداران خاص خودش را دارد.

در ادامه به بررسی و معرفی بیشتر تلویزیون سونی میپردازیم. برای بررسی مطالب بیشتر میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

تلویزیون سونی

عمر مفید تلویزیون سونی بیش از 100هزار ساعت  است و در طی زمان استفاده، پنل آن افت کیفیت تصویر ندارد و همین ویژگی باعث شده خیلی از خریداران به سمت برند سونی بروند  به طور خاص افرادی که تلویزیون سونی داشته اند حتما انتخاب اولشان باز هم سونی خواهد بود. سایزهای تلویزیون سونی از 43 اینچ تا 85 اینچ است که در ایران اکثر مدل‌هایی که وارد می‌شود از سایز 55 تا 85 اینچ است چرا که طرفداران بیشتری در بازار ایران دارد.

قیمت تلویزیون سونی نسبت به سایر برندها کمی بالاتر است اما با توجه به این که قطعات این تلویزیون تماما ساخت کشور ژاپن است  و در کشور مالزی مونتاژ می‌شود و ارزش خرید نسبت به قیمت بسیار بالایی دارد. هیچ خریداری از انتخاب این تلویزیون پشیمان نمی‌شود.

معرفی تلویزیون سونی

مدل‌های تلویزیون سونی

برند سونی هر سال مدل‌های متنوعی را برای کاربری‌های گوناگون تولید می‌کند که بتواند سهم خوبی از بازار در اختیار خود بگیرد. تلویزیون سونی برای تمام کاربری‌های تماشای حرفه ای فیلم و سریال، تماشای تلویزیون، وب گردی و گیمینگ مدل‌هایی را عرضه کرده که می‌تواند تمام کاربران را با نیازهای گوناگون راضی کند.

محصولات کمپانی سونی  با توجه به سال ساخت در دسته بندی‌های مختلفی طبقه بندی می‌شوند. اهمیت اطلاع از سال ساخت برای این است که بتوانید تلویزیون به روز را انتخاب کنید که آخرین آپدیت‌های سیستم عامل را دریافت کند و قطعاتی با فناوری‌های روز را  داشته باشید. سال ساخت تلویزیون سونی با پسوند انتهایی مدل آن مشخص می‌شود که سری K محصول سال 2022، سری J محصول سال 2021 و سری H محصول سال 2020 است.

دسته بندی دیگر محصولات سونی بر اساس کاربری تلویزیون است که برای تماشای تلویزیون و کاربری خانگی سری 7 و 8 سونی مناسب است که در سال 2022 مدل‌های X75K و X80K است  و برای کاربری گیمینگ در سال 2022 مدل‌های X85K و X90K  را عرضه کرده است.

اگر به دنبال تلویزیونی با صفحه نمایش به روزتر از LED هستید می‌توانید از بین miniLED های سونی یعنی X95K و z9k  یک مدل را انتخاب کنید. اگرهم به دنبال صفحه نمایش OLED هستید سری A80K  و A95K از سری محصولات سال 2022 این برند است که می‌تواند جز انتخاب‌های شما باشد.

ویژگی های تلویزیون سونی

ویژگی تلویزیون سونی

سیستم‌عامل تلویزیون اندروید سونی

اکثر تلویزیون هوشمند سونی از سیستم‌عامل اندروید بهره‌مند هستند و همین باعث می‌شود تلوزیون‌های هوشمند سونی از رقبای خود بسیار جلوتر باشند به علت گستردگی اپلیکیشن‌های اندروید اکثر افراد استفاده از تلوزیون هوشمند سونی را به بقیه‌ی برندها ترجیح می‌دهند.

اتصال تلوزیون به اینترنت هم از مواردی می‌باشد که باعث می‌شوند استفاده از تلوزیون‌های هوشمند برای کاربران خوشایند‌تر شود. درواقع با تلوزیون‌های هوشمند سونی شما می‌توانید کارهایی را که با گوشی خود انجام می‌دادید، همانند وب‌گردی، استفاده از یوتیوب، استفاده از Netflix و … را به وسیله تلوزیون‌های هوشمند سونی هم انجام دهید.

البته اکثر مدل‌های LED4K و OLED4K در کنار پشتیبانی از سیستم‌عامل اندروید از Apple Air Play نیز پشتیبانی می‌کنند.

صفحه‌ نمایش تلوزیون‌های هوشمند سونی

تلوزیون‌های سونی در اکثر موارد به صورت صفحه‌تخت تولید می‌شوند، زیرا داشتن زاویه‌ی تصویر مناسب‌تر برای شرکت سونی مهم بوده و با این صفحات شما از هر زاویه‌ای می‌توانید تصاویر را با کیفیت تماشا کنید.

پرطرفدارترین مدل های تلویزیون سونی
مدل هوشمند A80J  

مدل A80J  که در سال 2021 معرفی شد از یک پردازنده‌ی قوی برخوردار است و به شما از لحاظ صوتی و هم تصویری حسی همانند حضور در صحنه‌ای که می‌بینید را القا می‌کند. سیستم‌عامل این تلوزیون همانند اکثر تلوزیون‌های هوشمند سونی اندروید است. این مدل به عنوان مدل جدید تلوزیون قدیمی‌تر سونی یعنی A8H معرفی شده است.

این مدل در اندازه‌های 55، 65 و 75 اینچی در بازار عرضه شده است. دارای درگاه HDMI 2.1 و فناوری TRILUMINOS با تولید طیف گسترده رنگ ها می‌باشد که به شما کمک می‌کند تا جزئیات فیلم یا بازی مورد علاقه‌تان را به همان صورتی که خالق آن قصد نمایش آن را داشته تجربه کنید.

ویژگی های شاخص

  • Cognitive Processor XR
  • Netflix Calibrated Mode
  • Dolby Atoms
  • Dolby Vision
  • IMAX Enhanced
تلویزیون های سونی

مدل هوشمند X9000G

یکی از بهترین تلوزیون‌های توزیع شده در سال ۲۰۱۹ توسط شرکت سونی X9000G می‌باشد.

صفحه‌ی نمایش این تلوزیون LED است و کیفیت تصویری که شرکت برای آن در نظر گرفته 4K می‌باشد. مدل X9000G مجهز به تکنولوژی Dolby Vision است.

پردازنده‌ی این تلوزیون هوشمند X1-Extreme سونی می‌باشد و شرکت سونی برای بهبود بخشیدن به کیفیت تصاویر از تکنولوژی Object-based HDR remaster کمک گرفته است، این تکنولوژی با بررسی اشیا به صورت جداگانه کیفیت تصاویر را بالا می‌برد.

امکان جستجوی صوتی به کمک اسپیکری که در ریموت کنترل این مدل تعبیه شده است استفاده از آن را برای شما شیرین‌تر می‌کند.

مدل هوشمند X9000H

پنل تمام LED 4K سونی در مدل X9000H با یک تصویر بسیار شفاف یکی از چندین ویژگی این تلوزیون با کیفیت است. سیستم‌عامل این مدل همانند اکثر مدل‌های دیگر سونی اندروید است و در سایزهای ۵۵، ۶۵، ۷۵ و ۸۵ در سال ۲۰۲۰ روانه بازار شد.

مدل X9000H داری پنل تمام ال ای دی بوده و از تکنولوژی X-tended Dynamic Range و پردازنده X1 با پشتیبانی از تصاویر HDR و 4K می‌باشد.

همچنین با تکنولوژی X-Motion Clarity صحنه‌های سریع را روان می‌کند تا تاری تصویر به حداقل برسد. با بلندگوهای جدید با ویژگی X-Balance طراحی شده‌اند، برای شما صدایی همچون حضور در صحنه‌ای که مشاهده می‌کنید فراهم می‌کند.

ویژگی های شاخص

  • Netflix Calibrated Mode
  • Dolby Atoms
  • Dolby Vision
تلویزیون سونی

چکیده

با توجه به قابلیت ها و کیفیت این تلویزیون میتواند انتخاب خوبی برای شما باشند همچنین امکان استفاده از منوی فارسی در تلوزیون‌های سونی استفاده از آن را برای فارسی‌زبانان بیش از پیش ساده کرده است، و شما پس از مطالعه‌ی معرفی تلویزیون هوشمند سونی در این مطلب می‌توانید پس از انتخاب و خرید تلوزیون هوشمند مورد نظر، خودتان به راحتی تنظیمات مورد نظر را اعمال کنید.

افراد زیادی خرید تلوزیون سونی را نسبت به بقیه‌ی برندهای موجود در بازار ترجیح می‌دهند. البته که بسیاری از آن‌ها دلیل خود را کیفیت فوق‌العاده قطعات تلویزیون هوشمند سونی و زیبایی و دیگر نقاط قوت آن بیان کردند.

شاید شما هم چیزهایی راجع به بالاتر بودن قیمت تلوزیون‌های سونی نسبت به دیگر برندها شنیده باشید، اما بد نیست بدانید که قیمت بالاتر تلوزیون‌های سونی به علت کیفیت بالاتر دستگاه می‌باشد و به قول معروف “هیچ گرانی بی‌حکمت نیست ،هیچ ارزانی بی علت نیست.”

برچسب ها: تلویزیون سونی
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *