نکات مهم در خرید پلوپز

نکات مهم در خرید پلوپز

تست تست ۱۳ دی ۱۴۰۲ 7 ماه پیش

نکاتی وجود دارد که باید در خرید پلوپز به آنها توجه کرد. تا بتوانیم طولانی مدت از محصول خریداری شده. خود نهایت استفاده را ببریم.

پلوپز کار پختن برنج را آسان‌تر می‌کند معمولا کیفیت برنج پخته شده با پلوپز بهتر است در حالی که پختن برنج در قابلمه و بر روی شعله گاز کار سخت‌تری بوده و کیفیت برنج را پایین می‌آورد. امروزه برندها ویژگی های متنوعی را برای پلوپزها در نظر گرفته‌اند. تا خریداران با در نظر گرفتن. نیازهای‌شان بهترین گزینه را برای خرید پلوپز انتخاب کنند.

برخی از پلوپزها برای تعداد پیمانه‌های برنج کم ‌مناسب بوده و برخی برای خانواده‌های پرجمعیت یا آشپزی در مهمانی‌ها مناسب است. در ابتدا باید مشخص کنید که قرار است. برای چند نفر غذا بپزید. در این صورت می‌توانید پلوپزی با ظرفیت مناسب را انتخاب کنید. معمولا پلوپزهای 4 تا 6 لیتری برای خانواده‌های کم جمعیت یا متوسط مناسب است.

در ادامه به بررسی نکات مهم در خرید پلوپز میپردازیم. برای مطالعه مطالب بیشتر میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

خرید پلوپز

نکات مهم در خرید پلوپز

برخی از پلوپزهای موجود در بازار عملکردهای چندگانه دارند. به این صورت که کاربرد انها تنها به پخت برنج و پلو محدود نمیشود. کاربرد هایی چون آرام پز، هواپز، زود پز، تخم مرغ پز، بخار پز و… به این دستگاه اضافه شده اند.

برخی از پلوپزهای موجود در بازار عملکردهای چندگانه دارند. به این صورت که کاربرد انها تنها به پخت برنج و پلو محدود نمیشود. کاربرد هایی چون آرام پز، هواپز، زود پز، تخم مرغ پز، بخار پز و… به این دستگاه اضافه شده اند. اگر قصد دارید. در پلوپز فقط انواع برنج بپزید. دستگاه تک‌کاره به درد شما می‌خورد. اگر به هر کدام از کاربری‌های دیگر این دستگاه نیاز دارید نیز می‌توانید دستگاه از نوع چندکاره را انتخاب کنید.

انواع پلوپز

یکی از مهمترین نقاطی که باید به آن توجه کنید انواع پلوپز میباشد. چرا که شما باید بدانید محصول تهیه شده خود چه قابلیت هاییی دارد. و در کدام دسته قرار میگیرد.

  • پلوپزهای برقیِ استاندارد “Standard Electric Rice Cookers”
  • پلوپز چندکاره “Multi functional Rice Cookers”
  • پلوپز مدل “Jar-o-Mat”
  • پلوپزهای القایی “Induction Rice Cookers”
  • پلوپزهای هوشمند “Smart Rice Cookers”
  • پلوپزهای برقی استاندارد
پلو پز

امکانات و قابلیت‌های مهم در خرید پلوپز

هر پلوپز ممکن است تنظیمات مختلفی داشته باشد. که به شما این امکان را می‌دهد. که برنج را دقیقاً همانطور که دوست دارید. آماده کنید. محبوب‌ترین امکانات در پلوپزها شامل قابلیت گرم کردن مجدد و پخت برنج سفید و برنج طلایی است. همچنین بسیاری از پلوپزها تنظیماتی برای پخت غذاهای مختلف مانند انواع سوپ‌ها دارند. در کنار این گزینه‌ها پلوپزهای گران‌تر ممکن است، دارای تنظیماتی مانند پیش شست‌وشو یا نیم‌طلایی و طلایی کردن برنج داشته باشد. بنابراین در هنگام خرید به امکانات و تنظیمات آن با توجه به بودجه‌ی خود دقت کنید و قیمت پلوپز خود را نسبت به امکانات آن و نیاز خود بسنجید.

بدنه پلوپز

یکی از نکات مهم دیگر در هنگام خرید پلوپز کیفیت ساخت بدنه و ظرف داخلی دستگاه است. چنانچه دستگاه کیفیت لازم را نداشته باشد، در مدت زمان کمی دچار خرابی و مشکل می‌شود.

بدنه پلوپز باید در برابر حرارت عایق باشد. در غیر این صورت کیفیت پخت افت کرده و اتلاف انرژی رخ می‌دهد. معمولا دستگاه‌های ساخته شده با بدنه استیل ضدزنگ بالاترین کیفیت را دارند. جنس ظرف داخلی پلوپز باید کاملا نچسب باشد. در این صورت غذا باکیفیت بالاتری پخت شده و به سادگی از ظرف جدا می‌شود.

نوع قابلمه‌ی داخلی

به طور کلی سه گزینه برای قابلمه داخلی بهترین پلوپز وجود دارد. که شامل مدل‌های نچسب، سرامیکی، استیل ضدزنگ و سفالی است. بنابراین در هنگام خرید باید به نوع قابلمه هم توجه کرد.

خرید پلو پز

چکیده

مطالب مذکور نکات مهم قبل از خرید پلوپز بودند. همانطور که می‌دانید پلوپزها از جمله لوازم آشپزخانه محکم و کاربردی هستند که تا زمانی که به درستی نگهداری شوند. می‌توانید انتظار داشته باشید که چندین دهه دوام بیاورد. به طور کلی برای حفظ شکل ظاهری و عملکرد پلوپز، رعایت مواردی توصیه میشود.

  • قبل از تمیز کردن بهترین پلوپز، آن را از منبع برق جدا کنید و اجازه دهید خنک شود. سپس اقدام به پا‌ک‌سازی آن کنید.
  • هنگام شستن قابلمه داخلی از آب گرم و ماده‌ی شست‌وشوی مناسب، استفاده کنید.
  • در هنگام تمیزکنندگی از پاک‌کننده‌های نامناسب و سیم ظرفشویی استفاده نکنید.
  • هنگام تمیز کردن فضای بیرونی، بهتر است از پارچه تمیز و مرطوب استفاده کنید.
  • صفحه حرارتی را قبل از استفاده کاملاً تمیز کنید.
  • به طور کلی بقایای غذا می‌تواند در فرآیند پخت اختلال ایجاد کند. بنابراین مطمئن شوید که پلوپز شما کاملا تمیز شده است.

با رعایت نکات مزکور میتوانید عمر مفید پلو پز خودرا نیز افزایش دهید.

دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *