نکات مهم در خرید چرخ گوشت

نکات مهم در خرید چرخ گوشت

لیلا عبدالهی ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ 3 ماه پیش

بسیاری از افرادی که قصد خرید چرخ گوشت برای منزل یا جهیزیه خود داشته باشند، با این پرسش مواجه می شوند که چرخ گوشت خوب چی بخرم. برای اینکه بتوانید پاسخ مناسبی برای این پرسش خود پیدا کنید، ابتدا لازم است با انواع مدل های این دستگاه و ویژگی های هریک از آنها آشنا شوید. سپس می توانید با تشخیص چرخ گوشت خوب اقدام به خرید محصول مورد نیازتان نمایید.

برخی از افراد تصور می کنند خرید چرخ گوشت خوب کار ساده ای است، چرا که تنوع بالایی ندارد و تمام چرخ گوشت ها شبیه به هم هستند. اما باید بگوییم که امروزه چرخ گوشت ها تنوع بالایی دارند و هریک قابلیت و مشخصات مخصوص خود را دارند.

اگر قصد خرید بهترین چرخ گوشت دارید در ادامه به بررسی نکات مهم در خرید چرخ گوشت میپردازیم. برای بررسی مطالب بیشتر میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

خرید چرخ گوشت

انواع مدل چرخ گوشت

به طور کلی چرخ گوشت های موجود در بازار به چهار مدل دستی، برقی، 123 و چندکاره تقسیم بندی می شوند که در جدول زیر هریک از ویژگی های این محصولات را برای شما شرح داده ایم.

چرخ گوشت دستی

این مدل ها از جنس استیل و پلاستیک فشرده ساخته شده‌ اند. کار با آن ها بسیار دشوار و زمان بر می باشد. همچنین دارای اندازه و ابعاد کوچکی می باشد.

این مدل ها از قیمت ارزانتری نسبت به مدل های برقی نیز برخوردار است. دقت داشته باشید با این دستگاه ها چرخ کردن گوشت با استفاده از نیروی دست انجام می شود.

چرخ گوشت برقی

چرخ گوشت برقی رایج ترین مدل مورد استفاده توسط مصرف کنندگان است. این مدل ها از تنوع بالایی در طرح و برند برخوردار می باشد. همچنین این مدل ها از ابعاد بزرگ تری برخوردار هستند.

البته در نظر داشته باشیر این چرخگوشت ها نسبت به سایر مدل ها قیمت بالاتری دارند. ولی با این مدل ها چرخ کردن گوشت با سرعت بیشتری انجام می شود و شما در زمان چرخ کردن گوشت صرفه جویی زیادی می شود.

چرخ گوشت چند کاره

چرخ گوشت‌های دو کاره، قابلیت تعبیه سری پلاستیکی را دارند. در این مدل چرخ گوشت ها دیسک رنده بر روی سری آن قرار می گیرد. عملکرد این محصول بیشتر شبیه به رنده می باشد.

این مدل ها دارای سری های متنوعی می باشد. جهت عملکردهای مختلف نظیر پوره کردن، خرد کردن، رنده کردن و… استفاده می‌ شود.

چرخ گوشت 123

چرخ گوشت های 123 از موتورهای قوی و توان بالا برخوردار هستند. و اندازه کوچک تری نسبت به مدل برقی دارند. همچنین خرد کردن گوشت به دلیل وجود تیغه های تیز به سرعت انجام می شود. وممکن است به هنگام انجام کار مقدار کمی از گوشت له شود.

چرخ گوشت

نکات مهم خرید چرخ گوشت

برخی از مهم ترین نکات و فاکتورهایی که هنگام خرید چرخ گوشت مناسب باید به آن دقت کنیم تا بعد ها دچار مشکل نشویم میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

قدرت وتوان موتور

به طور کلی دقت به قدرت موتور و توان چرخ گوشت فاکتوری بسیار مهم بوده و باید حتما بررسی شود.

هرچه قدرت موتور یک چرخ گوشت بالاتر باشد، زمان چرخ کردن گوشت کمتر خواهد بود. در نتیجه با خرید یک چرخ گوشت با توان بالا در زمان و انرژی خود صرفه جویی کرده اید. پس باید هنگام خرید چرخ گوشت به قدرت موتور دقت نمایید.

طول عمر

مانند سایر لوازم آشپزخانه باید اطمینان حاصل کنید مدل چرخ گوشتی که انتخاب کرده اید، پس از استفاده مکرر و شسشتوی مداوم خراب نشوده و یا عملکرد خود را از دست ندهد.

پیشنهاد می کنیم که چرخ گوشتی را انتخاب کنید که بدنه و قطعات آن از جنس استیل باشد. همواره به این نکته توجه داشته باشید که تیغه های چرخ گوشت از فولاد ضد زنگ باشد که پس از شستشوی مکرر زنگ نزند.

همچنین دقت کنید اگر از مواد شوینده غیرمجاز استفاده نکنید، به افزایش طول عمر دستگاه و ماندگاری رنگ بدنه چرخ گوشت خود کمک کرده اید.

جنس تیغه

در هنگام خرید چرخ گوشت باید به جنس، نوع و تیز بودن تیغه های آن دقت کنید تا پس از چندین بار استفاده دچار کندی یا خرابی نشوند. در واقع جنس تیغه ها باید از فولاد ضد زنگ باشد. در این صورت دیرتر خراب شده و زنگ نمیزند و با تیز کردن تیغه ها هر چند وقت یکبار می توانید عملکرد دستگاه را ارتقاء دهید.

معمولا تیغه های چرخ گوشت در مدل های رنده‌ ای ریز و درشت، تیغه‌ های رشته‌ای کوچک و بزرگ و تیغه سوسیس ساز موجود هستند. به هر اندازه تعداد تیغه های چرخ گوشت بیشتر باشد، قیمت محصول نیز بالاتر خواهد رفت.

وجود سیستم چرخش معکوس

در هنگام خرید چرخ گوشت یکی‌ از ضروری ترین نکات داشتن سیستم چرخش معکوس دستگاه می باشد. شما به وسیله این ویژگی می‌ توانید تکه های گوشت و یا چربی مانده در داخل چرخ گوشت را خارج کنید. پس بهتر است دستگاهی را خریداری کنید که از این قابلیت برخوردار باشد.

میزان ظرفیت

ظرفیت چرخ گوشت در واقع، میزان خروجی گوشت در دقیقه از گلوگاه دستگاه است که میزان خروجی گوشت، رابطه مستقیمی با عملکرد چرخ گوشت دارد. خروجی بالای 1.5 کیلوگرم در دقیقه یک ظرفیت خوب و قابل قبول برای یک چرخ گوشت می باشد.

لوازم و قطعات جانبی

معمولا در کنار چرخ گوشت ها لوازم جانبی مختلفی جهت سهولت کار قرار داده می شود. این لوازم جانبی اکثر اوقات شامل تیغه های مختلف، به صورت استیل و پلاستیک است. دقت داشته باشید که وجود انواع لوازم جانبی و قطعات چرخ گوشت در بازار می تواند به شما این اطمینان را بدهد که در صورت خرابی هریک از این قطعات می توانید به راحتی آنها را جایگزین نمایید.

از دیگر نکات اصلی در هنگام خرید چرخ گوشت توجه به راحتی در به کار گیری و شستشو میباشد. یک چرخ گوشت خوب قطعات به راحتی قابل  جدا شدن و به راحتی نیز قابل نصب است.

قیمت و خرید

با توجه به این که مدل های چرخ گوشت بسیار زیاد است و هر کدام دارای قیمت های متفاوتی هستند، باید سعی کنید با توجه به بودجه مورد نظرتان بهترین دستگاه را انتخاب کنید. گاهی می توان از برخی از امکانات اضافی چرخ گوشت چشم پوشید تا بتوان مدلی با قسمت مناسب تر خریداری کرد. به همین دلیل داشتن اطلاعات کافی هنگام خرید بسیار حائز اهمیت است.

نکات مهم خرید چرخ گوشت

چکیده

برخی از افراد تصور می کنند خرید چرخ گوشت خوب کار ساده ای است، چرا که تنوع بالایی ندارد و تمام چرخ گوشت ها شبیه به هم هستند. اما باید بگوییم که امروزه چرخ گوشت ها تنوع بالایی دارند و هریک قابلیت و مشخصات مخصوص خود را دارند.

اگر قصد خرید بهترین چرخ گوشت را دارید و نمی خواهید بعد از مدتی درگیر هزینه تعمیرات شده و مجبور شوید دستگاه دیگری تهیه نمایید. قبل خرید کاملا مطالب مذکور را بررسی کنید.

دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *