نکات مهم در خرید بخاری گازی

نکات مهم در خرید بخاری گازی

لیلا عبدالهی ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ 5 ماه پیش

در هنگام خرید بخاری گازی شما نیازمند آشنایی با برندها و فاکتور های مهم در خرید این محصول هستید. در آغاز فصل سرما نیاز به یک سیستم گرمایشی مناسب در هر خانه ای حس می شود، می توان گفت بخاری هنوز هم جزء پرطرفدارترین سیستم های گرمایشی منازل ایرانیان است و در بسیاری از خانه ها از آن استفاده می شود.

ین روزها بخاری های گازی در دو نوع مختلف که شامل دودکش دار و بدون دودکش می باشد، تولید می شوند. با توجه به تولید این بخاری ها، نمی توان اهمیت معرفی انواع بخاری گازی را نادیده گرفت. امروزه بسیاری از افراد ترجیح میدهند به جای خرید بخاری گازی دودکش دار از بخاری گازی بدون دودکش استفاده کنند. در ادامه بخش بخاری گازی چی بخریم به بررسی ویژگی ها و مزایا و معایب مدل های مختلف این محصول میپردازیم.

در ادامه به بررسی بیشتر نکات مهم در خرید بخاری گازی میپردازیم و تمام اطلاعات لازم برای تهیه آن بازگو خواهیم کرد. برای بررسی مطالب بیشتر میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

بخاری های گازی دودکش دار

قطعا همه ما با این نوع از بخاری های گازی دودکش دار آشنایی داریم. این بخاری ها گاز مونوکسید کربن حاصل از احتراق شعله ها را به کمک لوله به سمت دریچه خروجی گاز از ساختمان هدایت می کند.

در نصب اینگونه از بخاری ها توجه به نکات ایمنی حرف اول را می زند. پس توصیه می کنیم برای داشتن خیالی آسوده تر و جلوگیری از آسیب های احتمالی حتما نصب این بخاری ها را به تکنسین های مجرب بسپارید.

مزایا

  • تولید گرما بیشتر
  • سرعت بالای گرم کردن فضا
  • گرمای خروجی کمتر از نوع بدون دودکش

معایب

  • حمل و جابه جایی سخت
  • اشغال فضای زیاد
  • قیمت گران تر از مدل بدون دودکش
  • کم بودن خطر انتشار آلاینده‌های مضر
خرید بخاری گازی

بخاری های گازی بدون دودکش

بسیاری از افراد با بخاری های گازی بدون دودکش آشنا نیستند و شاید حتی اسم این بخاری ها نیز به گوش آن ها نرسیده باشد. معمولا زمانی که افراد با عنوان بخاری های گازی بدون دودکش مواجه می شوند، این سوال برایشان پیش می آید که مکانیزم این بخاری ها به چه شکل است.

بخاری های گازی بدون دودکش با استفاده از تکنولوژی برتر توانسته اند ترکیب سوخت و اکسیژن با راندمان بالاتری ترکیب کنند، به صورتی که میزان گاز کربن مونوکسید در آن بسیار کاهش یافته است. ترکیب بهینه اکسیژن و سوخت در این بخاری ها موجب مصرف کمتر سوخت، تولید کمتر کربن مونوکسید و تولید بالاتر حرارت می شود.

نکته مهم در استفاده از این بخاری ها وجود فناوری او دی اس ODS است. این فناوری باعث می شود که این بخاری ها زمانی که اکسیژن موجود در فضا از 18% کمتر شد خاموش شوند و تا متعادل شدن اکسیژن روشن نشود. وجود این فناوری در این بخاری ها احتمال گاز گرفتگی را نزدیک به صفر می کند.

مزایا

  • جابجایی و حمل آسان
  • سرعت بالا در تولید گرما
  • نصب و راه اندازی راحت
  • بسیار کارآمد
  • برخورداری از ویژگی های ایمنی مناسب
  • قیمت ارزان تر از مدل دودکش دار

معایب

  • نامناسب برای افراد مبتلا به آسم و مشکلات تنفسی
  • عدم امکان قرار دادن در اتاق خواب های کوچک، حمام و فضاهای بدون تهویه
  • بالا بودن خطر احتراق در آن
  • تولید گرما کمتر نسبت به مدل دودکش دار
  • مناسب برای فضاهای کوچک
  • نیاز به تعمیر و نگهداری منظم

نکات مهم در خرید بخاری گازی

مطالعه نکات قابل توجه در هنگام خرید بخاری گازی به شما کمک می کند تا بتوانید با توجه به نیازها و شرایط خود بهترین گزینه را از میان گزینه های موجود انتخاب کنید:

متراژ

به این نکته توجه کنید که قصد استفاده از بخاری را در چه فضایی دارید، چرا که اگر قصد شما استفاده از بخاری در فضای باز باشد، به راحتی هرجه تمام تر می توانید بخاری های گازی بدون دودکش را انتخاب کنید. در صورت عدم وجود تهویه در هوا یا فضاهای کوچک می توانید بخاری دودکش دار تهیه کنید.

فضای مورد نظر

حتما باید به فاکتور های فضای خود اعم از ارتفاع سقف، وجود پرده، پنجره های عایق حرارت و بزرگی فضا توجه کنید تا بدانید بخاری گازی شما در چه فضایی باید عمل کند.

ظرفیت

همواره بهتر است بخاری گازی با ظرفیتی مناسب برای فضای مورد نظر خود تهیه کنید. برای انتخاب بهتر می تواند میزان تولید حرارت بخاری را بر 24 تقسیم کرده و سپس متراژ محیط را در عدد 3 ضرب نمایید. نتیجه حاصل از این کار باید به هم نزدیک باشد.

مصرف انرژی

توجه به نشان استاندارد و برچسب رده بندی انرژی به شما کمک می کند تا با انتخاب گزینه ای با مصرف کمتر و بازده بالاتر در طولانی مدت هزینه های کمتری را برای مصرف انرژی بخاری خود بپردازید. دقت داشته باشید که برچسب انرژی بخاری باید بین C تا F باشد.

قیمت

متاسفانه در برخی از مواقع خریداران بخاری های گازی فقط به دنبال انتخاب های ارزان هستند ولی به این نکته توجه نمی کنند که هزینه های پس از فروش اعم از خرابی و تعویض قطعات می تواند جبرانی سخت برای ارزانی قیمت بخاری مدنظر باشد.

امکانات پیشرفته

سعی کنید در هنگام خرید بخاری، از بخاری های جدیدی استفاده کنید که توانایی سنجش میزان مونوکسید کربن و اکسیژن موجود در هوا و سیستم ترموکوپل را داشته باشند.

یخاری گازی

چکیده

در صورتی که برای فضایی با متراژ کم یا بدون تهویه قصد خرید بخاری را دارید، می توانید بخاری گازی دودکش دار با ابعاد کوچک خریداری کند. چنانچه می خواهید در محیطی پر رفت و آمد بخاری قرار دهید، بهترین انتخاب می تواند بخاری گازی بدون دودکش باشد.

حتما توجه داشته باشید که برچسب انرژی بخاری در رده بین C تا F باشد تا میزان انرژی کمتری مصرف شود. برای حفظ قابلیت ایمنی بخاری گازی حتما دقت داشته باشید که دستگاه از سیستم ترموکوپل برخوردار باشد.

در صورتی که به دنبال تهیه بخاری گازی برای اتاق خواب خود یا فرزندتان دهید، بهتر است اقدام به خرید بخاری های گازی دودکش دار نمایید. اگر به دنبال گرمایش بهتر و بدون خطر بخاری گازی برای منزل خود هستید، بهترین انتخاب برای شما کولرگازی دودکش دار می باشد.

برچسب ها: بخاری گازی
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *