تلویزیون های هوشمند

قابلیت و امکانات تلویزیون های هوشمند

لیلا عبدالهی ۱۱ مهر ۱۴۰۲ 7 ماه پیش

امروزه تلویزیون های هوشمند دارای ویژگی ها و امکانات خیلی خاصی هستند. این ویژگی های تلویزیون هوشمند را از دیگر تی وی ها متمایز میکند.

تلویزیون های هوشمند با قابلیت های استثنایی که دارند، امکانات بسیار ایده آلی در اختیار کاربران قرار می دهند که با توجه به گستردگی فناوری و تکنولوژی در دنیای امروز، به راحتی می توانند پاسخگوی نیاز های کاربران باشند.

با توجه به ویژگی های جذاب و پیشرفته تلویزیون های نوظهور و نوین،به جرعت میتوان گفت این دستگاه ها حکم یک سیستم رایانه ای بزرگ را دارند که امکانات متعددی در اختیار کاربران قرار می دهند.

در ادامه به بررسی ویژگی ها و امکانات تلویزیون های هوشمند میپردازیم و نکات مهم و روش استفاده از آن ها را شرح میدهیم‌. برای بررسی برند ها، مخصدلات و روش کار با آن ها میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید و بهترین راهنمایی را بگیرید.

ویژگی های تلویزیون هوشمند

  • امکان اتصال به تلفن همراه
  • امکان نصب نرم افزار
  • امکان مشاهده ویدیو و تصاویر آنلاین
  • امکان بازدید صفحات وب
  • امکان اجرای بازی
  • امکان اتصال به کانال های اینترنتی IPTV
  • امکان استفاده از قابلیت Time Shifting
  • امکان اتصال به شبکه های اجتماعی و سرویس های اشتراک گذاری
  • پشتیبانی از استاندارد DLNA
  • کنترل تلویزیون با دستورات صوتی و حتی ژست‌های حرکتی
  • قابلیت اتصال به وبکم
  • امکان اجرای نرم افزار SKYPE
  • گزارش و پیش بینی وضعیت آب و هوا
  • امکان دسترسی به رادیوهای اینترنتی

همانطور که گفته شد این مدل تی وی ها با قابلیت های جذاب و کاربری خود حکم سیستم رایانه ای را دارند

تلویزیونهای هوشمند

بررسی ویژگی های تلویزیون هوشمند

یکی از مهم ترین ویژگی این تلویزیون ها قابلیت اتصال به اینترنت میباشد ان قابل از جهات مختلف جذاب تیوی ها افزایش میدهد البته برای بهره‌ گیری از این قابلیت تلویزیون ها باید اینترنت سرعت خوبی داشته باشد.

اتصال به اینترنت

همه تلویزیون های هوشمند یک ورودی کابل شبکه اترنت یا قابلیت اتصال به وای فای دارند. پس به راحتی میتوانید به اینترنت وصل شوید و از قابلیت های آن همچون نصب برنانه، مشاهده ویدو و تصاویر آنلایت، بازدید از صفحات وب، اتصال به کانال ها و شبکه های اجتماعی و… استفاده کنید و لذت ببرید.

قابلیت اجرای اجرای نرم افزار SKYPE

یکی دیگر از ویژگی های تلویزیون هوشمند باید امکان استفاده از اپ تماس تصویری SKYPE اشاره کرد. به کمک این اپ و به کمک امکاناتی که این تلویزیون ها در اختیار کاربران می گذارد، به راحتی می توانید با دوستان و آشنایان خود از درگاه تی وی و به کمک یک وبکم تماس تصویری برقرار کنید.

امکان اتصال به تلفن همراه

یکی از ویژگی های جذاب د کاربری این تلکیزیون ها قابلیت اتصال تلفن همراه به تلویزیون هست. با این قابلیت شما میتوانید تلفن همراه خود را به تلویزیون وصل کنید و صفحه اصلی تلفن خود را با حالت بزرگ در تلویزیون داشته باشید‌.

اتصال به اینترنت

مهمترین مسئله و فاکتور در این تی وی های، امکان اتصال آنها به اینترنت است. این مسئله در روند تعمیر تلوزیون هم بسیار مهم است. زیرا می تواند تی وی را درگیر ویروس های مختل کننده کند.

بهترین برند تلویزیون های هوشمند

تلویزیون هوشمند اسنوا تنوع بسیار بالایی دارند و در انواع تکنولوژی های Full HD, 4k, HD در اندازه های مختلف به بازار عرضه شده اند.

این مدل دارای مزایای همچو قیمت مناسب، پنل با کیفیت و امکانات مختلف میباشد. از جمله معایب این دستگاهها مثل ضعف سیستم صوتی، عدم پشتیبانی از قابلیت ارتقای کیفیت تصویر است.

تلویزیون هوشمند جی پلاس نیز در سایز های متفاوت موجود میباشد. و از بیشتر قابلیت ها پشتیبانی میکند. این تلویزیون برخوردار از مزایایی همچو قابلیت کاهش نویز،کیفیت بسیاز بالا هست. و از جمله معایب این تلویزیون میتوان به ضعف نسبی پردازنده، دقت پایین کنترل و زاویه دید تک جهته اشاره کرد.

تلویزیون هوشمند ایکس ویژن اولین مولفه قابل توجه در بهترین تلویزیون های ایرانی، تصویر آن است که به عنوان یک تلویزیون فول اچ دی، بالاترین میزان وضوح و شفافیت را به عمل می آورد.

قیمت مناسب، تصویر با کیفیت، سیستم صوتی متوسط مزایای این تلویزیون می باشد. از معایب این تلویزیون ها میتوان به محدودیت حافظه و پردازنده، کاهش نسبی سرعت لود با نصب اپلیکیشن اشاره کرد.

تلویزیونهای هوشمند

حرف آخر

همانطور که گفته شد این تلویزیون ها در برند ها و ابعاد مختلف وجود دارد. با ویژگی ها و امکانات این تلویزیون میتواند پاسخگوی تمامی نیازهای کاربران باشد و بهترین تجربه برای شما را به ارمغان میاورد.

دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *