فن هیتر برقی

فن هیتر برقی و کاربردهای آن

لیلا عبدالهی ۱۲ آبان ۱۴۰۲ 9 ماه پیش

در فصول سرد گرم کردن و گرم نگه داشتن خانه یکی از دغدغه های همه ماهاست. فن هیتر برقی نیز یکی از محصولات خوب و جذاب برای این کار میباشد.

همان‌طور که از اسم آن مشخص است این نوع از هیترها با انرژی برق‌ کار کرده و حرارت مورد نیاز را برای محیط به وجود می‌آورند. البته ما هم موقعیت استفاده از گرم کننده های برقی هم گازی را داریم. در واقع انتخاب های نسبتا بیشتری پیش رو داریم و میتوانیم با بررسی بیشتر بهترین را برای استفاده خود انتخاب کنیم. برای بررسی بیشتر میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

فن هیتر های برقی از راه المنت‌هایی که در کارهای برقی وجود دارد. گرما تولید میکند. از هیترهای برقی در مناطقی که به سوخت‌های فسیلی دسترسی ندارند و همچنین روستاهایی که به گاز دسترسی ندارند. استفاده بیشتری می‌شود و خیلی کاربردی تر به حساب می آید.

کار کرد هیتر برقی

در فن هیترهای برقی از پریز جریان الکتریکی برق دریافت شده و به گرما تبدیل می‌شود. گرمای به وجود آمده توسط پره ها به بیرون منتقل میشود. از این نظر کارکرد هیتر برقی مثل لوازم حرارتی برقی دیگر مانند اتو، سشوار و.. می‌باشد.

هیترهای برقی برای گرم کردن اتاق های کوچک یا جاهایی که دسترسی به گاز وجود ندارد میتواند انتخاب خوبی باشد و گرمای مورد نیاز را منتقل کند.

برای استفاده بهینه از هزینه که بابت هیتر و انرژی برق پرداخت می‌کنید یک نوع هیتر مناسب باید انتخاب کنید. این دارای اهمیت بسیار زیادی است. انواع مختلف فن هیتر در بازار وجود دارند که می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه خود یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری نمایید. در ادامه به بررسی فن هیترهای متفاوت می پردازیم.

انواع فن هیتر های برقی

  • هیتر برقی ایستاده
  • فن هیتر کانوکتور
  • فن هیتر تابشی

هیتر برقی ایستاده

این فن هیتر از بین تمام انواع بخاری‌های برقی، کیفیت و اثر گرمایشی بهتری دارند. این مدل دارای یک قطعه گرمایشی است که وظیفه اصلی تولید انرژی گرمایی را به عهده دارد. این سیستم گرمایشی به یک دمنده مجهز است و گرمای یکنواختی را به محیط انتقال می‌دهد.

فن هیتر کانوکتور

این نوع بخاری به المنت و فن مجهز است به این معنا که به‌صورت تابشی و یکنواخت مانند بخاری‌برقی فن دار گرما تولید می‌کند.

فن هیتر تابشی

فن هیتر تابشی با استفاده از چند المنت حرارت را بازتاب می‌دهد. میزان گرمادهی فن هیتر به تعداد المنت‌های موجود در این دستگاه وابسته است. این فن هیترهای برقی هیچ‌ گونه صدایی را تولید نمی‌کنند از این‌ رو برای محیط کاری و درمانی گزینه مناسبی هستند.

مزایا و معایب فن هیتر برقی

فن هیتر های برقی دارای مزایای زیادی هستند. از جمله این محصولات محیط را آلوده نمیکنند. و برای خانه، دفتر کار و محیط‌ هایی همچون گلخانه که به آلودگی حساس هستند. گزینه مناسبی هستند. فن هیتر ها قابلیت حمل هستند و میتوانید هرجاکه مایل هستید آن را ببرید. همچنین هیچ نیازی هم به نصب ندارند و هر جا که برق باشد میتوانید از آن استفاده کنید.

هرچند استفاده از فن هیتر با مزایای بسیار زیادی همراه است اما باید این نکته را در نظر داشت که استفاده از آن‌ها معایبی نیز دارد. فن هیتر ها نسبت به بخاری گازی مصرف زیادی دارند. علاوه بر مصرف زیاد خود توانایی گرم کردن محیط با متراژ بالارا ندارد.

هیتر برقی

چکیده

به‌طورکلی می‌توان گفت فن هیتر ها یک دستگاه جمع‌ و جور و کاملاً کم‌ صداست و تقریباً در هر فضایی می‌توان از آن استفاده کرد.

عملکرد ساده و کاربردی این فن هیتر ها باعث سهولت در استفاده آن ها شده است. و همه به راحتی میتوانند از آن استفاده کنند.

برچسب ها: فن هیتر برقی
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *