تنظیم درجه مایکروویو برای پختن انواع غذا

تنظیم درجه مایکروویو برای پختن انواع غذا

لیلا عبدالهی ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ 2 ماه پیش

مایکروویو یک روش سریع و ایمن برای گرم کردن و پختن انواع بسیار وسیعی از غذاهاست. البته باید تنظیم درجه مایکروویو را بلد باشید تا نتیجه مورد نظر خود را بگیرید. اکثر موارد مهم و یک سری دستورالعمل ها در استفاده و کاربرد دستگاه. در همان ابتدای خرید درون دفترچه راهنما و یا ضمانت نامه ها به شما ارائه می شود. که با رعایت آنها علاوه بر حفظ سلامتی و امنیت خود و دستگاه می توانید. تا حدود زیادی با کارایی های مختلف محصول خریداری شده خود آشنا شوید.

به طور کلی کار با ماکروویو بسیار ساده تر از آشپزی های عادی می باشد. و تنها لازم است یک سری قوانین اولیه را رعایت کنید. که در دفترچه برای شما آورده شده است. در ادامه به تنظیم درجه مایکروویو برای غذا های مختلف را بررسی خواهیم کرد. برای بررسی مطالب بیشتر می‌توانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید‌.

تنظیم درجه مایکروویو

تنظیم درجه مایکروویو

همانطور که میدانید. برای پختن و حتی گرم کردن غذاها و خوراکی های مختلف از مایکروویو استفاده می‌شود و برای پختن. غذاهای مختلف باید پروسه های مختلفی را نیز طی کرد. از جمله مهمترین نقاطی که باید توجه کرد. درجه حرارت مایکروویو هست. چراکه غذاها و خوراکی های مختلف در دمای متفاوتی می‌پزند.

با توجه به اینکه برند های مختلف مایکروویو های مختلفی را روانه بازار کرده است. کاربری بیشتر آنها همانند هم هستند. و از نظر درجه حرارت بیشتر برند ها با یک استانداردی پیشروی می‌کنند.

هر چند هر کدام از برند ها و تولید کنندگان. این محصول در سرتاسر جهان سبک خاصی از روش و کار کردن. را با دستگاه خود ارائه داده باشند. اما هنوز بسیاری از آن ها تنها از یک روش و به یک شکل نهایی برای این مورد استفاده می کنند. همچو در برند های مختلف مانند بوش، سامسونگ و ال جی و کنوود، شارپ ، پاناسونیک و دوو کاربرد ساده ای دارد.

تنظیم درجه مایکروفر برای بختن کیک

برای پختن کیک ابتدا سه پایه فلزی را توی مایکروویو قرار دهید و سپس مواد کیک را.پس از آن که مواد کیکی خود را درون مایکروویو قرار دادید ، دمای دستگاه را بر روی 175 درجه نیز تنظیم کنید تا شروع به پخت کند . اگر مایکروویو شما قدرت بالایی داشته باشد کیک شما در مدت زمان کوتاهی آماده می شود اما اگر این گونه نیست ممکن است زمان پخت کیکی از یک ربع تا نیم ساعت متغیر باشد . البته در حالت کانوکشن دما را بر روی 180 درجه تنظیم کنید.

نکته

وقتی کیک را داخل مایکروویو قرار می‌دهید. دقت کنید ظرف کیک از دیواره های مایکروویو فاصله لازم را داشته باشد. اگر فاصله رعایت نشود ممکن است. مواد کیک به دیواره های مایکروویو بچسبند. که این موضوع باعث سوختن مواد و بوی بد مایکروویوتان می‌شود همچنین باید قبل قرار دادن ظرف کیک مایکروویو را گرم کرده باشید.

تنظیم درجه مایکروفر

تنظیم درجه مایکروفر برای پخت پیتزا

در نظر بگیرید کلیت تنظیم درجه ماکروویو برای پخت پیتزا در مدل های مختلف تقریبا یکسان است. و تنها کافیست با کلمات درج شده روی دستگاه آشنایی داشته باشید برای پختن پیتزا در ماکرو بهتر است گزینه منو Convection فر را داشته باشید در بعضی مدل ها با علامت شبیه به پنکه تعبیه شده است. این گزینه عمل پخت پیتزا را با استفاده از المنت مخصوص در ماکرو انجام می دهد. باید دما را بین 40 تا 250 درجه انتخاب کنید. و بعد از آن زمان مورد نظر را تنظیم کنید.

تنظیم درجه مایکروویو برای پخت مرغ

در صورت تمایل به یخ زدایی مرغ کامل باید آن را در شبکه های مشبک مایکروویو خود قرار دهید. تا تمام مایع های یخ زده هنگام یخ زدایی از آن خارج شود و باعث جمع شدن و پخته شدن مرغ درون همان مواد نشود برگرداندن. مرغ را فراموش نکنید. در ضمن یادتان باشد بال ها و پاهای مرغ را برای جلوگیری از خشک شدن. در هنگام پخت و یا حتی یخ زدایی، با فویل آلمینیومی بپوشانید.

برای پخت هر نوع مدل از مرغ نسبت حدودی های زیر را در نظر بگیرید. برای پخت مرغ حداقل لازمه تا نیم ساعت صبر کنید .

  • 100٪ بالا : قهوه‌ای کردن تکه‌های گوشت. گاوپختن تکه‌های مرغ. ماهی، سبزیجات- پخت. برش‌هایی از گوشت.
  • ۸۰ ٪ نسبتاً بالا : برشته‌کردن گوشت، مرغ و صدف
  • ۴۰ ٪ نسبتاً متوسط : یخ‌زدایی
  • ۱۰ ٪: گرم نگه‌داشتن
مایکروفر

چکیده

اکثر ماکرو ها برنامه های مختلفی برای انواع پخت های خودکار هم دارند. مانند یخ زدایی و گرم کردن. و یا حتی جوشاندنو شما میتوانید از آن ها نیز کمک بگیرید.

به طور کلی حتما قبل از انجام کارها سعی کنید. دفترچه راهنمای محصول خود را بخوانید و از راهنمایی های آن استفاده کنید. تا بتوانید بهترین نتیجه را نسبت به نوع دستگاه و مدل آن بگیرید.

برچسب ها: مایکروویو
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *