راهنمای انتخاب چای ساز کنارهمی+3 مدل برجسته

راهنمای انتخاب چای ساز کنارهمی +3 مدل برجسته

لیلا عبدالهی ۱۰ مهر ۱۴۰۳ 2 هفته پیش

چای ساز کنارهمی محبوب‌ ترین مدل از دستگاه‌های آشپزخانه بوده و می‌توانند در هر زمانی کمک حال علاقه‌مندان به چای و نوشیدنی‌های گرم باشد. به دلیل استقبال کاربران از این مدل، تنوع چای ساز کنارهمی بسیار زیاد شده و شاید نتوان به راحتی مدل‌های باکیفیت را انتخاب کرد.

امروزه دستگاه های چای ساز جزو کاربردی ترین محصولات در آشپزخانه به شمار می روند که با استفاده از نیروی برق راه اندازی می شوند و می توانند در کم ترین زمان ممکن چای را آماده کنند. چای ساز ها در مدل ها و طرح های زیادی تولید و روانه بازار شده اند؛ که از با کیفیت ترین و پر طرفدار ترین آن های می توان به چای ساز صفحه ای یا کنار هم اشاره کرد.

چای ساز کنارهمی یا صفحه ای را می توان یکی از معروف ترین انواع چای ساز ها همچون چای سازهای رو همی دانست که کتری و قوری بر روی یک استند قرار می‌ گیرند. استند این چای ساز ها اکثراً لمسی بوده که می‌ توانید به راحتی یک لمس تنظیمات مورد نظرتان را اعمال کنید. همچنین برخی از چای ساز کنارهمی مجهز به تایمر هستند که از جوشیدن چای بر روی صفحه آن جلوگیری کرده و بعد از مدتی به صورت اتوماتیک خاموش می شود.

در ادامه به بررسی بیشتر چای ساز کنارهمی و نکات مهم در انتخاب آن میپردازیم. برای بررسی مطالب بیشتر میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

نکات مهم در انتخاب بهترین چای ساز کنارهمی

نوع چای‌ ساز را براساس ذائقه خود انتخاب کنید اگر تازه استفاده از کتری و قوری را کنار گذشته‌ اید و قصد خرید چای‌ ساز دارید، مدل روهمی برای شما مناسب‌تر است. ولی اگر به ظاهر وسیله‌ های آشپزخانه خیلی اهمیت می‌ دهید نوع صفحه ای یا کنار هم معمولاً ظاهر شکیل‌ تری دارد، و انتخاب بهتری برای شما است. همچنین چای ساز کنارهمی انتخاب بهتری برای جهیزیه می باشد و می تواند جهیزیه شما را شیک تر نشان دهد.

نکات مهم در انتخاب بهترین چای ساز کنارهمی

بدنه چای ساز

نوع بدنه چای ساز کنارهمی معمولاً فلزی، پلاستیکی یا شیشه‌ای است. که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و شما می توانید طبق سلیقه خود آن را خریداری کنید.

حجم چای ساز

چای ساز کنارهمی دارای حجم های مختلف و متفاوتی هستند و حتماً حجم کتری چای ساز صفحه ای را بر اساس تعداد و میزان استفاده خودتان انتخاب کنید.

درپوش چای ساز

این نکته را حتماً به‌ خاطر داشته باشید چای‌ سازی که انتخاب می‌ کنید در پوش کتری داشته باشد یا دارای درپوش قوری قابل استفاده برای کتری هم باشد. تا از ورود آلودگی و گرد و غبار به داخل آب جوش و چایی جلوگیری کند.

نشانگر میزان آب چای ساز

در بیشتر چای چای ساز کنارهمی نشانگر میزان آب وجود دارد، که این ویژگی میزان آب داخل کتری را نشان می‌ دهد.

صافی چای ساز

صافی دهانه کتری چای ساز از ورود رسوبات داخل کتری به لیوان چای و قوری جلو گیری می‌ کند. این صافی فلزی یا پلاستیکی است و در دو حالت ثابت و پرتابل در داخل کتری و جلوی دهانه خروجی آب قرار می‌ گیرد.

گرم نگهدارنده چای ساز

این قابلیت مهم درجه حرارت آب کتری را نزدیک به نقطه جوش نگه می‌ دارد. به این صورت که آب بخار می‌ شود ولی قل نمی‌ زند.

قطع کن خودکار چای ساز

خاموشی خودکار یا قطع‌ کن خودکار به شما کمک می‌ کند که بلافاصله بعد از به جوش آمدن آب کتری، در‌ صورتی‌ که در پوش آن بسته باشد یا قوری روی کتری قرار داشته باشد به حالت گرم‌ نگهدار در بیاید.

درجه حرارت چای ساز

تمامی چای ساز های صفحه ای دارای تنظیم درجه حرارت آب کتری می باشند و شما می توانید حرارت آب کتری را به صورت دستی تنظیم نمایید.

بهترین چای ساز کنارهمی

بهترین چای ساز کنارهمی

چای ساز ابکازو مدل TM-1174

چای ساز کنارهمی ابکازو مدل TM-1174 با طراحی بروز و خاصی که دارد نظرات بیشماری را به سمت خود جلب کرده است. همچنین دارای توانی بالا معادل 2000 وات می باشد که آب را با سرعت بالایی جوش می‌ آورد و آب را گرم نگه می‌ دارد تا چای در قوری به‌ خوبی دم بکشد و نوشیدنی خوش‌ طعم و خوش‌ رنگی را برای شما آماده کند. این چای ساز دارای یک کتری با ظرفیت 1/7 لیتر و یک قوری با ظرفیت 1 لیتر می باشد و قابل استفاده در بیشتر مکان ها می باشد.

همچنین یکی از ویژگی های مهم در این چایی ساز، مجهز بودن آن به ترموستات ایمنی می باشد که باعث قطع جریان برق در زمان نبود آب درون کتری فعال می شود تا از سوختن و خطرات احتمالی جلوگیری کند.

یکی از مهم ترین فاکتور ها در چای ساز، جنس بدنه آن می باشد. زیرا اگر چایی ساز از متریال خوبی برخوردار نباشد، طعم نامطلوبی به چای می دهد. چای ساز ابکازو مدل TM-1174 از چای ساز های برند ابکازو است که جنس قوری و کتری آن شیشه ای و از استیل ضد زنگ ساخته شده است.

ویژگی های شاخص

  • نوع چای ساز: کنارهمی
  • ظرفیت کتری: 1/7 لیتر
  • ظرفیت قوری: 1 لیتر
  • مجهز به صفحه نمایش دیجیتال لمسی

چای ساز ویداس مدل vir 2083

چای ساز ویداس مدل vir 2083 شامل یک کتری و قوری و یک پایه است. جنس کتری استیل Steel با حجم 1.7 لیتر و قوری از جنس Glass با حجم 1.1 لیتر می‌باشد. محل قراری‌گیری قوری و کتری کنار هم تعبیه شده تا از لغزش قوری و آسیب به آن جلوگیری شود.

پایه این مدل از چای ساز ویداس به گونه ای طراحی شده که قابلیت چرخش 360 درجه را دارد که این قابلیت امکان آسیب به چای ساز را کمتر می‌کند. فیلتر قوری این مدل چای ساز از جنس استیل که تفاله‌ی چای و دمنوش را از نوشیدنی جدا می‌کند.

ویژگی های شاخص

  • ظرفیت کتری: 1.5 تا 2 لیتر
  • ظرفیت قوری: 1 تا 1.5 لیتر
  • توان مصرفی: 1700 وات
  • صفحه گرم نگه‌دارنده کتری: دارد
  • جنس بدنه: استیل

چای ساز تولیپس مدل TM-452-GG

چای ساز توليپس مدل TM-452-GG چای‌ سازی برقی از برند تولیپس ناسیونال ایران می‌باشد. این چای‌ساز دارای توان 2000 وات و ظرفیت کتری 2 لیتر و گنجایش قوری 1 لیتر می‌باشد. جنس آن از پیرکس Pyrex ساخته شده است. 

چای ساز توليپس مدل TM-452-GG به سیستم قطع کن خودکار مجهز می‌باشد که در صورت اتمام آب داخل کتری، چایساز به طور اتوماتیک خاموش شود. همچنین برای این چای‌ساز دکمه‌ی به منظور گرم نگه داشتن خودکار در نظر گرفته شده است. چایساز تولیپس قابلیت چرخش 360 درجه را هم دارد. 

ویژگی های شاخص

  • جنس بدنه: پیرکس
  • ظرفیت کتری: 2 لیتر
  • ظرفیت قوری: 1 لیتر
  • توان مصرفی: 2000 وات
  • قابلیت چرخش 360 درجه: دارد
  • قابلیت خاموش شدن خودکار: دارد
چای ساز کنارهمی

چکیده

مطمئماً تا قبل از مطالعه این مقاله فکر می کردید که انتخاب و خرید چای ساز صفحه ای یک کار پیش پا افتاده بوده اما در واقع باید به نکاتی که در بالا گفتیم دقت کنید تا خریدی به صرفه و هوشمندانه داشته باشید. همچنین ما تمامی چای ساز های کنار هم معروف، پر طرفدار و با کیفیت بالا را به شما معرفی کردیم تا در هنگام خرید محصول مورد نظرتان را خریداری کنید. لازم به ذکر است که بگوییم قبل از خرید چای ساز صفحه ای و کنار هم حتماً راجب به مکانی که قصد خرید از آن را دارید تحقیق کنید.

برچسب ها: چای ساز
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *