راهنمای انتخاب بهترین چای ساز کاستلو+ 3 مدل برجسته

راهنمای انتخاب بهترین چای ساز کاستلو+ 3 مدل برجسته

لیلا عبدالهی ۰۷ مهر ۱۴۰۳ 3 هفته پیش

چای ساز کاستلو انواع مختلفی دارند و با امکانات و ویژگی های متفاوتی در بازار عرضه می شوند. انتخاب بهترین چای ساز برقی برای شما به عوامل مختلفی از جمله نیازها، بودجه و سلیقه شما بستگی دارد.

وقتی چای پراستفاده‌ترین نوشیدنی بین ایرانیان است، طبیعی است که تنوع مدل‌های چای ساز در بازار زیاد باشد و موقع خرید، نتوانید تشخیص دهید که بهترین چای ساز کدام است.

برای انتخاب چای ساز، حتما دنبال خرید بهترین مدل موجود در بازار هستید. برندهای مختلفی نظیر کاستلو، میگل، پارس خزر، هاردستون، بوش، فلر و خیلی برندهای داخلی و خارجی دیگری، چای سازهایی با ظرفیت‌ها و شکل‌های گوناگون تولید کرده‌اند. چای ساز های کاستلو از جمله محصولات با کیفیت بازار هستند.

در ادامه به بررسی بیشتر بهترین چای ساز کاستلو میپردازیم. برای بررسی مطالب بیشتر میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

انواع چای ساز کاستلو

شما می‌توانید انواع چای ساز را در مدل های مختلفی در بازار پیدا کنید. به طور کلی سه نوع از این محصول وجود دارد: مدل سرهمی یا دم‌آور، مدل کنارهمی یا استند دار، مدل بدون قوری. این دسته بندی بر اساس نوع قرارگیری قوری و وجود قوری انجام می شود.

انواع چای ساز کاستلو

چای ساز سرهمی

در چای ساز کاستلو سرهمی کتری بر روی المنت و قوری روی کتری قرار می‌گیرد و سطح گرم کتری باعث می‌شود تا چای به روش سنتی دم بکشد. به دلیل قرارگیری قوری بر روی کتری ارتفاع این نوع چای ساز زیاد است (ارتفاعی در حدود 35 سانتی متر)، پس حتما هنگام خرید، دکوراسیون آشپزخانه و ارتفاع بین کابینت های خود را در نظر بگیرید. قیمت چای ساز سرهمی بسته به اینکه از نوع شیشه ای باشد یا استیل و یا پلاستیک فشرده متفاوت است.

چای ساز سماوری

چای ساز سماوری یکی از انواع مدل سرهمی است که از نظر ظاهری تقریبا شبیه مدل های سرهمی معمولی هستند و عملکرد آن‌ها شبیه به سماورهای قدیمی است. این مدل ها دارای المنت های حرارتی، یک مخزن و شیر آب هستند. در این مدل المنت های حرارتی با انرژی الکتریکی به مرور گرم می‌شوند و آب را به جوش می آوردند. اگر طعم و عطر چای برایتان مهم است پیشنهاد ما به شما چای سازهای سماوری می‌باشد. البته با درنظر گرفتن این نکته مهم که با ارتفاع حدود 50 سانتی متر نسبت به مدل های سرهمی معمولی بلندتر هستند. و از نظر قیمت نیز قیمت چای ساز سماوری نسبت به مدل سرهمی معمولی بیشتر است.

چای ساز کنارهمی

مدل های کنارهمی که به آن ها استنددار نیز می گویند به گونه ای است که کتری و قوری هر دو در جای مخصوصی روی استند کنار هم قرار می‌گیرند که با گرم شدن صفحه توسط المنت، آب داخل کتری و چای داخل قوری به آرامی دم می‌کشند. در نظر داشته باشید که به دلیل وجود استند، فضای بیشتری برای قرار دادن این نوع چای ساز لازم است.

نکته‌ی مهم این چای ساز طعم و عطر چای دم کشیده داخل آن است که مدتی پس از دم کشیدن، طعم اصلی چای تغییر می‌کند اما از نظر ارتفاع جای کمتری را اشغال کرده و از نظر ظاهری شکیل‌تر می‌باشد. مزیت این مدل این است که شما از قوری و کتری می‌توانید به تنهایی و به صورت جداگانه استفاده کنید.

نکات مهم در انتخاب چای ساز کاستلو

زمانی که شما تصمیم می‌گیرید چای ساز کاستلو خریداری کنید قطعاً باید به نکات زیادی توجه کنید. در ادامه چند تا از مهم‌ترین نکات که به شما در خرید بهترین چای‌ساز کمک می‌کند را معرفی خواهیم کرد:

نکات مهم در انتخاب چای ساز کاستلو

سرعت و قدرت چای ساز

همه ما چای ساز را برای افزایش سرعت دم آوری چای و صرفه جویی در زمان خریداری می‌کنیم؛ بنابراین در زمان خرید چای ساز حتماً در رابطه با سرعت دستگاه اطلاعات به دست بیاورید. همچنین قدرت دستگاه یکی دیگر از موارد مهمی است که به صورت مستقیم روی سرعت دستگاه تأثیر می‌گذارد. در واقع هرچقدر قدرت چای ساز بیشتر باشد، دستگاه شما از سرعت بالاتری برخوردار خواهد بود.

جنس بدنه

دومین فاکتور بسیار مهمی که باید در خرید چای ساز کاستلو مد نظر قرار دهید، جنس بدنه دستگاه است. معمولاً اکثر افراد در زمان خرید چای ساز به زیبایی آن فقط توجه می‌کنند و توجهی به جنس بدنه دستگاه ندارد. اکثر چای سازهای موجود در بازار از متریال‌های پلاستیک، استیل ضد زنگ و شیشه ساخته شده‌اند که هرکدام از این متریال مزایا و معایبی دارند و می‌تواند روی کیفیت چای تأثیر زیادی داشته باشد.

چای ساز های پلاستیکی یکی از اقتصادی‌ترین مدل‌های چای ساز هستند. در ساخت این مدل چای سازها معمولاً از پلاستیک بدون BPA استفاده می‌شود که می‌تواند در برابر دمای بالا مقاومت بالایی از خود نشان دهد. اگر شما به دنبال یک محصول با دوام و با کیفیت هستید، ما به شما خرید چای ساز استیل را پیشنهاد می‌کنیم

وزن چای ساز

اگر شما قصد قرار دادن چای ساز روی کانتر آشپزخانه‌تان را دارید، لازم نیست به وزن دستگاه توجه داشته باشید و بهتر است به ظرفیت دستگاه توجه کنید. اما اگر شما قصد حمل و جابه‌جایی چای ساز را دارید حتماً باید به دنبال چای ساز سبک وزن باشید.

ابعاد و ظرفیت دستگاه

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در خرید چای ساز کاستلو، ظرفیت دستگاه است. اگر مصرف چای بالایی دارید یا اینکه خانواده بالای 4 نفر دارید حتماً به دنبال چای ساز با ظرفیت بالا باشید. باید به این موضوع نیز اشاره کرد که هرچقدر ظرفیت دستگاه بیشتر شود، قیمت آن بالاتر می‌رود و سرعت دم آوری چای در آن کاهش پیدا می‌کند.

قیمت چای ساز

یکی از مواردی که اکثر افراد در زمان خرید چای ساز به آن توجه زیادی می‌کنند، قیمت چای ساز است. تمامی فاکتورهای گفته شده می‌تواند به صورت مستقیم روی قیمت چای ساز تأثیر بگذارد و شما می‌توانید طبق اولویت‌های خود دستگاهی با قیمت متناسب خریداری کنید.

ایمنی دستگاه

توجه به ایمنی چای ساز یکی از موارد بسیار مهمی است که باید در خرید دستگاه حتماً به آن توجه داشته باشید. سعی کنید به دنبال چای سازهایی باشید که دارای سیستم خاموش شدن خودکار، دسته‌های ایمن و سایر ویژگی‌های ایمنی باشند.

سیم چای ساز

شاید در زمان خرید چای ساز به سیم آن توجه نداشته باشید؛ اما به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً ابتدا به فاصله محل قرارگیری چای ساز و پریز توجه کنید و در زمان خرید دستگاه به طول سیم دقت کنید.

سیستم قطع کن خودکار

سیستم قطع کن خودکار یکی از امکاناتی است که یک چای ساز با کیفیت باید مجهز به آن باشد. این سیستم کمک می‌کند تا به محض اینکه آب به نقطه جوش برسد، دستگاه در حالت گرم نگهدارنده قرار گیرد. از مزایای سیستم قطع خودکار در چای ساز می‌توان به کاهش مصرف انرژی و افزایش کیفیت چای اشاره کرد.  

فیلتر خروجی آب

معمولاً در قسمت خروجی آب کتری‌های چای ساز باید فیلتری وجود داشته باشد تا مانع وارد شدن رسوبات درون کتری به لیوان چای شود. فیلتر خروجی آب کتری برقی‌ها می‌تواند از جنس پلاستیک یا استیل ضد زنگ باشند که متریال استیل دارای کیفیت بسیار بالاتری است. همچنین فیلتر خروجی آب در برخی برندها ثابت و در برخی دیگر متحرک است و می‌توان آن را به راحتی تمیز کرد.

توان مصرفی چای ساز

یکی از موارد مهمی که باید در خرید تمامی لوازم برقی علی‌الخصوص چای سازها باید به آن توجه نمود، توان مصرفی دستگاه است. به طور معمول اکثر چای‌سازهای موجود در بازار دارای توان مصرفی 1800 تا 2200 وات هستند که هرچقدر این میزان بیشتر باشد مصرف برق دستگاه و سرعت دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد.

برجسته ترین مدل های چای ساز کاستلو

برجسته ترین مدل های چای ساز کاستلو

چای ساز کاستلو مدل CL445

چای ساز کاستلو مدل CL445 استیل از انواع چای ساز های کنارهمی می باشد. این چای ساز کاستلو با طراحی پیشرفته و امروزی خود دارای صفحه نماش LED لمسی می باشد که به دستگاه زیبایی خاصی بخشیده است. از دیگر قابلیت های این چای ساز دکمه خاموشی خودکار می باشد که باعث ایمنی بیشتر دستگاه می شود.

توان این چایساز 2200 وات بوده و این در حالیست که حداکثر توان خروجی این چایساز 200 وات می باشد. چای از ریختن آب جوش روی برگ های گیاهی که روش کار های لازم انجام شده تا چای به عمل بیاید، بدست می آید. با چای ساز می توانید در کم ترین زمان ممکن و به سادگی چای را آماده کنید. چای ساز ها در انواع چای ساز های سرهمی و چای ساز های کنارهمی و سماوری تولید می شوند.

ویژگی های شاخص

  • توان مصرفی: 2200 وات
  • نوع چای ساز: کنارهمی
  • ظرفیت کتری: 2 لیتر
  • جنس کتری: استیل ضد زنگ

چای ساز کاستلو مدل CL435 (مشکی و سفید)

چای ساز کاستلو مدل CL435 مشکی در دو رنگ مشکی و کاستلو مدل CL435 سفید دارای قابلیت گرم نگه داشتن است. ممکن است برایتان پیش آمده باشد که چای درست کنید و مشغول کار بشوید و فراموش کنید، چای بریزید و چای سرد شود و دیگر قابل خوردن نباشد، اما با کاستلو به هیچ وجه از این مشکلات نخواهید داشت. قوری این محصول دارای فیلتر تمام استیل بوده که تفاله های چای را فیلتر می کند. چایساز های سماوری گنجایش کتری بالا تری دارند و میشه گفت استفاده ازشون هم نسبت به دو مدل دیگر راحت تر است.

توان این چایساز 2000 وات می باشد. با چای ساز می توانید در کم ترین زمان ممکن و به سادگی چای را آماده کنید و از آنجایی که چای از نوشیدنی های محبوب همه است، وجود یک چایساز در هر خانه ای ضروری می باشد. بدنه کتری این چای ساز کاستلو مدل CL435 شیشه پیرکس با کیفیت و قوری آن از پیرکس مقاوم که فاقد مواد آلاینده بوده، ساخته شده است. این چای ساز مدل CL435 در دو رنگ سفید و مشکی تولید می شود و هر رنگی که مد نظرتان باشد را می توانید انتخاب کنید.

ویژگی های شاخص

  • توان مصرفی: 2000 وات
  • نوع چای ساز: سماوری
  • ظرفیت کتری: 3 لیتر
  • جنس کتری: شیشه پیرکس
چای ساز کاستلو

چکیده

در این مطلب به بررسی انواع مدل چای ساز و همچنین نکات مهم در انتخاب و خرید چای ساز کاستلو پرداختیم. چای ساز های این برند دارای کیفیت مطلئبی هستند به طوری که کاربران زیادی طرفدار این برند و چای سازهای این برند هستند. اگر شماهم دنبال نوشیدن یک چایی خوش نوش هستید این چای سازها میتوانند انتخاب خوبی برای شما باشند.

برچسب ها: چای ساز کاستلو
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *