راهنمای انتخاب بهترین بخاری گازی بدون دودکش آبسال

راهنمای انتخاب بهترین بخاری گازی بدون دودکش آبسال

لیلا عبدالهی ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ 5 روز پیش

بخاری گازی بدون دودکش آبسال به علت راندمان بالا و رعایت استانداردهای لازم، هوای محیط را سنگین نمی‌کند. برای مکان‌هایی که دارای جریان عبوری رفت‌وبرگشت هوا هستند، بسیار مناسب است. همچنین مصرف انرژی کم و قابل قبولی دارد.

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از سیستم‌های گرمایش از کف و شوفاژ، افراد کمتری اقدام به خرید بخاری می‌کنند؛ اما همچنان بهترین مارک بخاری گازی طرفداران خودش را دارد. در این میان، بخاری گازی بدون دودکش آبسال هم در کنار بخاری گازی دیواری جزو مدل‌‌های پرفروش هستند.

بخاری بدون دودکش همانطور که از نامش پیداست، برخلاف خرید بخاری هیزمی یا زغالی، فاقد دودکش و لوله برای خروج گازهای سمی و مضر حاصل از سوخت است. برای مثال برخی مدل‌های بخاری ژاپنی گازی نیاز به دودکش ندارند. با این توضیح شاید فکر کنید که خرید این بخاری‌ها یک نوع خودکشی است! اما اینطور نیست.

در ادامه به بررسی بهترین بخاری گازی بدون دودکش آبسال میپردازیم. برای بررسی مطالب بیشتر میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

راهنمای انتخاب بهترین بخاری بدون دودکش آبسال

هنگام خرید بخاری گازی بدون دودکش آبسال، افراد زیادی نحو کار کردن بخاری بدون دودکش را بررسی می کنند. همانطور که از اسم بخاری‌ بدون دودکش‌ آبسال مشخص است، این نوع بخاری دودکش ندارد. به همین علت، اشخاص روی مواردی مثل معایب امنیت بخاری بدون دودکش‌‌‌‌‌‌‌‌،‌‌ ونحوی کار بخاری بدون دودکش و حتی تعمیر بخاری بدون دودکش دقت بیشتری دارند.

راهنمای انتخاب بهترین بخاری بدون دودکش آبسال

برند‌های بسیار زیادی از بخاری گازی بدون دودکش در بازار ایران هست؛ از جمله بخاری بدون دودکش پلار، بخاری گازی بدون دودکش آبسال، بخاری گازی بدون دودکش دیواری و غیره. اما بخاری گازی بدون دودکش چگونه عمل خواهد کرد و مکانیزم بخاری بدون دودکش چگونه می‌تواند باشد؟عملکرد و مکانیزم بخاری بدون دودکش برای تولید گرما مانند بخاری دودکش‌دار یکسان می‌باشد.

با این فرق که به جهت نوع طراحی برنر (burner)، شعله در فرآیند ترکیب سوخت و اکسیژن با راندمان بالایی تولید می‌گردد، و مونوکسید کربن در بخاری گازی بدون دودکش را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.تکنولوژی به‌کار رفته در عملکرد و مکانیزم بخاری گازی بدون دودکش آبسال، شعله را به ‌گونه‌ای بسیار بهینه ایجاد می‌شود. که به لطف این تکنولوژی در عملکرد بخاری بدون دودکش، اکسیژن و گاز به نسبتی ترکیب می‌گردد که در تولید شعله کمترین اکسیژن و گاز مصرف، و بیشترین حرارت تولید می‌شود.

ایمنی بخاری بدون دودکش آبسال

اکنون با عملکرد بخاری گازی بدون دودکش آبسال را آشنا شدید و می‌دانید که بخاری گازی بدون دودکش به چه نحوی عمل می‌کند. آیا بخاری بدون دودکش برای خانه ها خوب است و می‌توان به امنیت بخاری بدون دودکش اطمینان داشت؟ در این بخش با سیستم امنیتی بخاری گازی بدون دودکش پلار، بخاری گازی بدون دودکش دیواری و… آشنا خواهیم شد.انواع بخاری گازی بدون دودکش دارای ترموکوبل می‌باشد به دلیل آلیاژ موجود در آن دارای حساسیت بالایی هست.

به این معنا که با کم شدن شعله، این قطعه وارد عمل شده و بلافاصله جریان گاز را قطع می‌‌نماید. سیستم امنیت بخاری بدون دودکش ODS (Oxygen Detection Safety-pilot) است. این سیستم در بخاری بدون دودکش پلار، بخاری بدون دودکش آبسال و…، با حساسیت بالای که دارد کمبود اکسیژن را در فضا تشخیص خواهد داد. بنابراین، هرگاه اکسیژن محیط کمتر از 18 درصد می‌شود، بخاری گازی بدون دودکش پلار و باقی برندها سریعا خاموش می‌گردد. این سیستم امنیت وایمنی بخاری بدون دودکش را تا حد بسیار مناسبی تامین می‌نمایید.

اگر قصد خرید بخاری گازی بدون دودکش آبسال را دارید بهتر است مزایا و معایب آن را بدانید و سپس با توجه به شرایط و اولویت‌های خود تصمیم مناسبی بگیرید.

  • حجم کمتری نسبت به بخاری دودکش‌دار اشغال می‌کند.
  • نصب راحت‌تری دارد.
  • جابه‌جایی آن آسان‌تر است.
  • از لحاظ هزینه و مصرف سوخت به صرفه‌تر است.
  • نشت هوای گرم ندارد و تمام گرما را در محیط پخش می‌کند.
  • اکثر بخاری‌های بدون دودکش امکان نصب روی دیوار را هم دارند.
مزایا و معایب بخاری گازی بدون دودش آبسال

بعضی مشکلات در روند تعمیر انواع سیستم گرمایشی مثل تعمیر بخاری برقی و سایر موارد این مدل بخاری نیز با مشکلاتی در عملکرد همراه خواهد بود. اکنون که می‌دانیم عملکرد بخاری بدون دودکش چگونه است و بخاری گازی بدون دودکش عمل می‌کند، بهتر است معایب بخاری بدون دودکش را مورد نقد قرار دهیم تا با اطلاعات کامل بهترین مارک بخاری بدون دودکش را خریداری نماییم.

شاید مهمترین عیب بخاری گازی بدون دودکش پلار، بخاری بدون دودکش آبسال و…، این است که نمی‌توان از آنها در فضاهای بسته استفاده نمود. بخاری گازی بدون دودکش تنها در فضاهایی که هوا در آنها جریان دارد مجاز می‌باشد؛ مانند مغازه‌ها و اماکن پر رفت‌وآمد. با وجود معایب بخاری بدون دودکش، محاسن متعدد آن از جمله حجم و وزن کم، امکان نصب روی دیوار و مناسب‌بودن قیمت بخاری بدون دودکش نسبت به بخاری‌های دودکش‌دار را نیز نباید فراموش نمود.

بخاری بدون دودکش فن‌دار

ممکن است در طول جستجوهایتان درمورد نحوی عملکرد بخاری بدون دودکش، معایب بخاری بدون دودکش، امنیت بخاری بدون دودکش و مخصوصا قیمت بخاری بدون دودکش، به بخاری بدون دودکش فن‌دار برخورد کنید. بخاری بدون دودکش فن‌دار به لطف دارا بودن فن،  حرارت را می‌تواند با سرعت بیشتری در محیط پخش نمایید و آن را به دمای مطلوب و دلخواه تبدیل کند.

آیا بخاری گازی بدون دودکش برای خانه خوب است؟با در نظرگرفتن به قسمت بالا مشخص هست که پاسخ سوال آیا بخاری بدون دودکش برای منزل مناسب می‌باشد، یا خیر مناسب نمی‌باشد. حتی از بهترین مارک بخاری بدون دودکش نیز نباید در اتاق‌ها و آپارتمان‌ها استفاده نمود. شرکت ملی گاز نیز استفاده از بخاری بدون دودکش فن‌دار و بدون فن را نیز در خانه ممنوع کرده. مکان‌های بسته شرایط نصب بخاری بدون دودکش را ندارند، و خوابیدن در چنین فضایی با بخاری گازی بدون دودکش جان اشخاص را به خطر می‌اندازد.

انتخاب بهترین بخاری بدون دودکش آبسال

انتخاب بهترین بخاری بدون دودکش آبسال

بخاری گازی آبسال مدل 405 کرم

این بخاری گازی بدون دودکش آبسال مدل 405 مجهز به سیستم کنترل اکسیژن محیط (ODS) می باشند . گاز کربنیک نتیجه سوخت کامل است ( اما درصد این گاز باید قابل کنترل باشد ) سیستم کنترل اکسیژن نسبت به درصد اکسیژن کاهش می یابد ( یا به عبارتی گار کربنیک زیاد می شود ) بخاری خاموش می شود و تا تهویه کامل محیط ، بخاری را  نمیتوان روشن نمود. این بخاری گازی دارای امکان تنظیم شعله در سه وضعیت می باشد .

بخاری های بدون دودکش یکی از انواع پر مصرف بخاری می باشد که در مکان های مختلف قابل استفاده است و به راحتی قابل حمل و جابه جایی می باشد . این بخاری که قابل استفاده با گاز طبیعی می باشند ، با صرفه و مطمئن بوده و می تواند در کمال راحتی در داخل منزل ، دفتر کار و هر محل مشابهی با ایمنی کامل مورد استفاده قرار گیرد .

ویژگی های شاخص

  • ترموکوپل: دارد
  • نوع سوخت: گاز شهری (NG)
  • نوع بخاری گازی: بدون دودکش
  • سنسور کنترل اکسیژن ODS: دارد

بخاری گازی بدون دودکش آبسال مدل 431G

بخاری گازی آبسال مدل 431G یکی از محصولات با کیفیت و دارای استاندارد ملی می باشد. این محصول با کیفیت جزو محصولات صادراتی این شرکت بزرگ نیز می باشد. شرکت آبسال افتخار دارد در جهت حمایت از سرمایه های ملی کشور با معرفی بخاری های گاز سوز در مدل های متنوع پاسخگوی رضایت و راحتی شما باشد. بخاری گازی آبسال مدل 431G که قابل استفاده با گاز طبیعی می باشند، با صرفه و مطمئن بوده و می تواند در کمال راحتی در داخل منزل، دفتر کار و هر محل مشابهی با ایمنی کامل مورد استفاده قرار گیرد. لازم به ذکر است این شرکت، تولید کننده اولین نسل بخاری بدون دودکش کم مصرف در ایران می باشد.

بخاری گازی بدون دودکش آبسال با بهره گیری از آخرین دستاورد های تکنولوژی سوخت و بهینه سازی انرژی در دنیا ساخته شده اند و با جلوگیری از اتلاف انرژی و برخورداری از بازده حرارتی بالا سبب صرفه جویی در هزینه های شما نیز می باشند.

ویژگی های شاخص

  • نوع سوخت :گاز طبیعی
  • نیاز به دودکش :ندارد
  • دارای سیستم ایمنی ODS
  • دارای سیستم ترموکوپل

بخاری گازی بدون دودکش آبسال مدل 437B آبی

بخاری گازی بدون دودکش آبسال مدل 437B دارای رنگ بندی های مختلفی است که می توانید رنگ متناسب با دکوراسیون منزل خود را تهیه نمایید. این بخاری گازی آبسال مدل 437B آبی از آن انرژی می گیرد گاز شهری می باشد. این بخاری به دودکش نیازی ندارد که این ویژگی باعث می شود تا بخاری به راحتی قابل‌ حمل باشد و بتوانید به آسانی به هر کجا که می خواهیدآن را جابجا کنید. ابعاد این محصول 18.7×45.4×68.3 سانتی متر است و مجهز بودن به گاورنر جهت ثابت کردن نوسان گاز ورودی می باشد.

بخاری گازی بدون دودکش آبسال مدل 437B آبی قابل نصب بر روی دیوار یا بر روی زمین همراه با پایه مخصوص می باشد. بدنه این بخاری دارای پوشش رنگ پودری کوره ای می باشد که به روش الکترواستاتیک و تمام اتوماتیک اجرا می شود. این بخاری گازی آبسال 437B تحت لیسانس Sicar ایتالیا بوده و مجهز به سیستم کنترل اکسیژن (ODS) می باشد این قطعه برای سنجش میزان اکسیژن کاربرد دارد که به محض پایین آمدن سطح اکسیژن مورد نیاز شعله را خاموش می‌ کند.

ویژگی های شاخص

  • نوع بخاری گازی: بدون دود کش
  • نوع سوخت: گاز شهری (NG)
  • سنسور کنترل اکسیژن ODS: دارد
  • ترموکوپل: دارد
بخاری گازی بدون دودکش آبسال

بخاری گازی بدون دودکش آبسال مدل 440BR

بخاری گازی بدون دودکش آبسال مدل 440BR یکی از محصولات با کیفیت و دارای استاندارد ملی می باشد. شرکت آبسال یکی از پرچم داران تولید لوازم خانگی در ایران و به عنوان اولین سازنده بخاری های بدون دودکش در ایران در جهت حمایت از سرمایه های ملی کشور عزیزمان با ارائه محصولات متنوع گرمایشی پاسخگوی رضایت و راحتی شما مشتریان عزیز باشد.این بخاری گازی مطابق با استاندارد ANSI Z21.11.2 ساخته شده و بالا ترین میزان ایمنی را برای شما به ارمغان می آورد.

بخاری گازی بدون دودکش آبسال مدل 440BR با سوخت گاز مایع قابل استفاده می باشد این محصول با صرفه و مطمئن بوده و می تواند در کمال راحتی در فضا هایی همچون داخل منزل، دفتر کار و هر محل مشبهی با ایمنی کامل مورد استفاده قرار بگیرد. بخاری گازی آبسال با بهره گیری از آخرین دستاورد های تکنولوژی سوخت و بهینه سازی انرژی در دنیا (تحت لیسانس Sicar ایتالیا) ساخته شده و با جلوگیری از اتلاف انرژی و برخورداری از ارزش حرارتی بالا سبب صرفه جویی در هزینه های شما نیز می شود.

ویژگی های شاخص

  • نیاز به دودکش :ندارد
  • سیستم ایمنی ترموکوپل
  • دارای سیستم ایمنی ODS
  • نوع سوخت :گاز کپسولی مایع LPG

چکیده

آبسال از برندهای باتجربه است که به دلیل عرضه محصولات مرغوب، درخششی بی سابقه را در میان شرکتهای تولید کننده‌ی ایرانی به خود دیده است. با وجود چنین پیشینه ای وجود انبوهی مزایا در بهترین بخاری بدون دودکش آبسال نیز بسیار طبیعی است.

همانطور که بیان کردیم استفاده از بخاری گازی بدون دودکش آبسال هیچ خطری برای شما ندارد و عملکرد بسیار خوبی دارند. اگر شما نیز قصد خرید بخاری گازی بدون دودکش دارین برند آبسال میتواند انتخاب خوبی باشد.

برچسب ها: آبسال بخاری گازی
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *