راهنمای خرید اجاق گاز صفحه ‌ای

راهنمای خرید اجاق گاز صفحه ‌ای

غزاله حسامی ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ 9 ماه پیش

لازمه ی آشپزی کردن اجاق گازی است که علاوه بر قدرت و حرارت بالا، از کیفیت مطلوبی نیز، برخوردار باشد. ظاهر اجاق گاز بر روی هارمونی آشپزخانه و زیبایی آن نقش مهمی را ایفا می ‌کند. در مقاله راهنمای خرید اجاق گاز صفحه ‌ای از بلاگ انتخاب سنتر با ما همراه باشید.

انواع اجاق گاز

انواع اجاق گاز از لحاظ طراحی به دو دسته مبله یا ایستاده و رومیزی یا صفحه ای تقسیم می شوند.

  • اجاق گاز مبله یا ایستاده

اجاق گازهای ایستاده یا مبله، به ‌صورت ایستاده در بین کابینت‌ ها و یا به صورت جدا در فضای آشپزخانه قرار می گیرند. اکثر این اجاق ‌های مبله دارای فر می ‌باشند.

  • اجاق گاز رومیزی یا صفحه ای

دسته دوم مدل های رومیزی هستند. برخلاف اجاق گازهای ایستاده این مدل بر روی کابینت نصب می‌ شود. از امکانات راهنمای خرید اجاق گاز صفحه ‌ای می‌ توان صفحه نمایش، ولوم‌ های تغییر شعله و فندک را نام برد. اجاق گاز صفحه ‌ای به دلیل توکار بودنشان نمای زیبا و منحصر به فردی را در فضای آشپزخانه ایجاد می‌ کنند.

راهنمای خرید انواع اجاق گاز صفحه ای و آنچه قبل از خرید باید بدانید

به طور کلی انواع گاز صفحه ای به دو دسته گازی و برقی تقسیم می ‌شود. این دو دسته از انواع گاز صفحه ای، علاوه بر نوع مصرف انرژی، در ظاهر نیز متفاوت هستند. در کشور ما ایران، به ‌دلیل مقرون به ‌صرفه بودن هزینه‌ های گاز نسبت به برق مدل گازی فروش بیشتری نسبت به برقی دارد. اجاق گازهای برقی، نسبت به مدل گازی دارای امکانات بیشتری هستند.

ویژگی های انواع گاز صفحه ای

مشخصات و ویژگی های انواع گاز صفحه ای شامل موارد زیر می باشد:

اندازه گاز صفحه ای

از مهم ‌ترین نکاتی که در راهنمای خرید اجاق گاز صفحه ‌ای، باید باید به آن بپردازیم، این است که، در طی روز چه میزان پخت و پز را انجام می دهید و یا قصد دارید برای چه تعداد افراد آشپزی کنید. اگر تعداد افرادی که می‌ خواهید برایشان آشپزی نمایید کم است، از اجاق گازی با شعله کمتر بین 2 تا 4 شعله استفاده نمایید. در غیر این ‌صورت بهتر است از اجاق گازهای بزرگتر با شعله‌ های قوی تر بین 5 تا 7 شعله را انتخاب کنید.

توان حرارتی شعله ها

از موارد مهم در راهنمای خرید اجاق گاز صفحه ‌ای که می ‌توان آن را مورد بررسی قرار داد، توان حرارتی شعله ها می باشد. توان حرارتی، همان میزان گرما دهی شعله ها می ‌باشد. اغلب گازهای صفحه ای، طوری طراحی شده ‌اند که شعله‌ هایی با اندازه ها و توان مختلفی را دارا هستند تا به راحتی شما بتوانید دمای گاز را تنظیم نمایید.

نظافت اجاق گازها

از آن جایی که اجاق گازها اصلی ترین وسیله آشپزی هستند، در هنگام پخت وپز، مواد زیادی بر روی اجاق گازها می ‌ریزد. به همین منظور یکی از موارد مهم که در راهنمای خرید اجاق گاز صفحه ‌ای باید به آن اشاره کرد، این است که اگر بر روی نظافت و تمیزی گاز خود حساسیت بالایی دارید، اجاق گاز‌هایی را انتخاب کنید که نظافت آن آسان باشد. اکثر اجاق گازها شعله پخش کن چدنی دارند، که مانع ریختن مواد به داخل مشعل اجاق می ‌شوند. در عین حال گازهای شیشه ‌ای نسبت به استیل راحت ‌تر تمیز می‌ شوند.

ایمنی اجاق گاز

میزان ایمنی اجاق گازها

در مطلب راهنمای خرید اجاق گاز صفحه ‌ای باید به ایمنی آن ها بپردازیم تا بتوانید به خوبی این محصولات را بشناسید. یکی از ویژگی‌های مهم هر گاز صفحه ‌ای، ایمنی بالای آن است. از موارد ایمنی اجاق‌ گازها می ‌توان به ترموکوپل اشاره نمود. ترموکوپل وسیله ای است که در صورت خاموش شدن شعله، گاز متصل به‌ آن قطع می ‌شود. در نتیجه از پخش گاز و بروز مشکلات احتمالی جلوگیری می ‌نماید. مورد دیگر در رابطه با ایمنی اجاق‌ گازها، وجود قفل کودک است. با وجود چنین قابلیتی دیگر نگرانی در خصوص آسیب دیدن کودکان خود در هنگام آشپزی نخواهید داشت. هم چنین مصرف انرژی و دارا بودن شعله های مختلف نیز از دیگر ویژگی های اجاق گاز صفحه ای محسوب می شود.

سخن پایانی

گازهای صفحه ای از لحاظ جنس به دو دسته شیشه ای و استیل دسته ‌بندی می ‌شوند. گازهای صفحه ‌ای مانند هر وسیله‌ ی دیگری، در برندهای مختلفی در بازار ارائه می ‌شوند. این شما هستید که انتخاب می ‌کنید کدام برند اجاق گاز صفحه ای می ‌تواند سال ‌ها برای شما کار کند. ما به شما پیشنهاد می ‌کنیم که در رابطه با اطلاعات انواع برندهای موجود در بازار به وبسایت انتخاب سنتر مراجعه نمایید.

برچسب ها: اجاق گاز
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *