بررسی بهترین غذاساز

بررسی بهترین غذاساز

لیلا عبدالهی ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ 3 هفته پیش

وجود بهترین غذاساز در آشپزخانه حکم یک عصا و یا یار همیشگی برای خانم خانه را دارد. چراکه این وسیله بیشتر کارهای مربوط به آشپزی و خورد و خوراک را یک تنه انجام می‌دهد. هرچه غذاساز شما کامل‌تر باشد از تعداد سایر وسایل برقی در آشپزخانه کاسته می‌شود؛ بنابراین سعی کنید با آگاهی کامل از این دستگاه پر مصرف راهی بازار شوید.

غذا سازها می‌توانند ساده باشند بدان معنا که صرفاً به خرد کردن، له کردن و رنده کردن بپردازند. همچنین می‌توانند پیشرفته بوده و دارای مخلوط کن، آسیاب، آبمیوه گیری، آب پرتغال گیری و… نیز باشند. بنابراین بهترین غذاساز از منظری می‌تواند کامل‌ترین غذاساز باشد. لازم به ذکر است که برخی از آن‌ها دستی بوده اما اکثریت آن‌ها برقی هستند.

در ادامه به بررسی بهترین غذاسازها میپردازیم برای مطالعه و بررسی مطالب بیشتر میتواند به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

قابلیت های بهترین غذاساز

توان غذاساز می‌تواند در سرعت آن اثرگذار باشد. همچنین باعث می‌شود تا فشار کمتری به موتور وارد شده و طول عمر بیشتری داشته باشد. حداقل توان مورد قبول برای این دستگاه می‌تواند 750 وات بوده و تا 1100 وات برود.

اغلب دستگاه‌های غذاساز دارای کلید روشن، خاموش و کلیدی است که با فشردن شروع به کار می‌کند. البته برخی دیگر دارای دکمه تنظیم سرعت بوده و شما می‌توانید با توجه به تنظیم دلخواه، میزان خرد شدن مواد غذایی را کنترل نمایید. ازاین‌رو، اگر قصد تهیه بهترین غذاساز را دارید،‌ این ویژگی را مدنظر قرار دهید.

میکروسوییچ: این ویژگی در غذاساز ها باعث می‌شود تا اگر تیغه و یا دربی در جایگاه درست خود قرار نگرفته است، با فشردن دکمه روشن، دستگاه شروع به کار نکند. در صورتی که دستگاهی این ویژگی را نداشته باشد ممکن است خطرناک بوده و یا اینکه به سرعت خراب شود.

 بهترین غذاساز

نکات مهم در خرید غذاساز

جنس بدنه و تیغه‌ها

یکی دیگر از مواردی که باید در هنگام خرید بهترین غذاساز در نظر بگیرید، جنس تیغه و بدنه دستگاه است. از آنجایی که این دستگاه با مواد غذایی سروکار دارد باید قابلیت شست و شوی بیشتر قطعات وجود داشته باشد. بنابراین دقت نمایید تا جنس تیغه‌ها ضدزنگ باشد و از لحاظ کیفیت تیز و برنده باشد.

همچنین، جنس بدنه اغلب دستگاه‌های غذاساز از پلاستیک است. هر چه کیفیت پلاستیک بدنه بهتر باشد، شکنندگی کمتری داشته و استقامت بیشتری هم خواهد داشت. برندهای معتبر،‌ از مواد اولیه با کیفیت برای تولید این دستگاه استفاده می‌کنند.

لغزش و صدا

اگر میزان صدای غذاساز برایتان مهم است بهتر است بدانید که برخی از انواع این محصول، کم‌صداتر بوده و نرم‌تر کار می‌کنند. بنابراین از فروشنده بخواهید تا شما را در انتخاب بهتر، یاری نماید. همچنین بعضی از غذاسازهای موجود در بازار پایه ضد لغزش دارند که باعث کاهش صدا، ایستایی و افزایش طول عمر موتور می‌شود.

طول سیم

اگر جایگاه قرارگیری غذاساز در آشپزخانه شما مشخص است و طول سیم برایتان اهمیت دارد، خوب است بدانید که طول سیم در انواع مختلف غذاساز می‌تواند متفاوت باشد؛ ضمن آنکه برخی از آن‌ها سیم جمع‌کن نیز دارند. شاید این مورد ابتدایی به نظر برسد، اما یکی از موارد مهم هنگام خرید بهترین غذاساز است.

بهترین برند غذاساز

شرکت‌های زیادی در زمینه تولید لوازم آشپزخانه فعالیت می‌کنند؛ اما از بهترین آن‌ها می‌توان به بوش (Bosch)، فلر (Feller)، فیلیپس (Philips)، گوسونیک ( Go sonic ) و کنوود (Kenwood) اشاره کرد.

بررسی بهترین غذاساز

1. غذاساز بوش مدل MCM3501M

غذاساز بوش مدل «MCM3501M» یکی از دستگاه‌های باکیفیت این شرکت قدرتمند است و در دسته غذاسازهای چندکاره قرار می‌گیرد. بدنه‌ی اصلی این دستگاه ترکیبی از پلاستیک و استیل برس خورده است که موتور قدرتمندی داخل آن قرار گرفته است. روی دستگاه، پیچ تنظیم سرعت و روشن و خاموش دستگاه تعبیه شده است که از حالت پالس یا لحظه‌ای نیز پشتیبانی می‌کند.

ویژگی های شاخص

  • تعداد تنظیمات سرعت: دو سرعته
  • عملکرد لحظه‌ای (Pulse): دارد
  • خردکن، مخلوط کن و یخ خردکن: دارد
  • خمیر زن و آسیاب: دارد
  • رنده ریز: دارد
  • پوره ساز و رب ساز: دارد
  • قابلیت شستشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی: دارد

2. غذاساز فیلیپس مدل HR7776

غذاساز فیلیپس (Philips) مدل «HR7776» از دستگاه‌های پرفروش بازار است که از کیفیت بالایی نیز برخوردار می‌باشد. این غذا ساز علاوه بر سرعت‌های مختلف، استفاده از سرعت لحظه‌ای یا پالس هم دارد و زمانی که کاربر پیچ تنظیم را روی آن نگه می‌دارد، موتور با سرعت به چرخش درمی‌آید.

ظرف اصلی خردکن و غذاساز دستگاه حدود 3 لیتر گنجایش دارد که با نصب تیغه‌های مختلف یا صفحات همراه آن، فعالیت خاصی انجام می‌دهد. یعنی تهیه‌ی مواد خردشده مانند سیب‌زمینی، گوشت و… و رنده کردن یا برش دادن پیاز و سیب‌زمینی و… به ‌سادگی و سرعت انجام می‌شود.

همچنین صفحات خردکننده، صفحه آب مرکبات گیری نیز همراه دستگاه ارائه می‌شود که برای تهیه‌ی آب ‌پرتقال یا لیمو کاربرد دارد. لازم به ذکر است خمیرزن و همزن نیز با غذاساز فیلیپس مدل HR7776 ارائه می‌شود.

ویژگی های شاخص

  • عملکرد لحظه‌ای (Pulse): دارد
  • مخلوط کن، خردکن و یخ خردکن: دارد
  • آب مرکبات گیری: دارد
  • آبمیوه گیری: ندارد
  • آسیاب: ندارد
  • رنده ریز و درشت: دارد
  • پوره ساز و رب ساز: ندارد
  • خمیر زن و همزن: دارد
  • قابلیت شستشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی: دارد

3. غذاساز فلر مدل FP200

این غذاساز توسط برند فلر (Feller) با مدل «Feller FPB 200» تولید شده است. غذاساز فلر با داشتن ظرف خردکن اصلی با حجمی مناسب و بهره‌گیری از تیغه‌های برنده به حالت‌های مختلف، امکانات زیادی به شما می‌دهد و از 16 عملکرد متفاوت نیز بهره می‌برد.

تیغه‌های استیل ضدزنگ این دستگاه در دو سرعت آهسته و سریع و همچنین در حالت پالس به خوبی عمل کرده و به خوبی انواع مواد غذایی را خرد و قطعه قطعه می‌کنند. اگر به دنبال بهترین غذاساز فلر هستید، دستگاه «Feller FPB 200» می‌تواند برایتان مناسب باشد.

ویژگی های شاخص

تعداد تنظیمات سرعت: دو سرعته
عملکرد توربو (Turbo): دارد
عملکرد لحظه‌ای (Pulse): دارد
مخلوط کن و خردکن: ندارد
آب مرکبات گیری: دارد
آسیاب و چرخ گوشت: ندارد
رنده ریز، درشت و چیپس ساز: دارد
خمیر زن و همزن: دارد
قابلیت شستشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویی: دارد

 غذاساز

چکیده

برای انتخاب بهترین غذاساز بهتر است به مواردی همچون برند غذاساز، نوع، توان، تعداد سرعت و امکان تنظیم آن، عملکرد توربو و لحظه‌ای، جنس تیغه و بدنه دستگاه، طول سیم، قیمت و سایر قابلیت‌ها (خردکن، آب‌میوه‌گیری، خمیرزن، رنده و…) توجه نمایید.

قیمت غذاسازها به مواردی زیادی بستگی دارد و قیمت دقیقی نمی‌توان برای آن در نظر گرفت. اما اگر بخواهیم به‌صورت تقریبی بگوییم، قیمت غذاساز در بازار ایران بین ۱ میلیون الی ۲۰ میلیون تومان است.

درسته که کیفیت ساخت و دوام محصولات خارجی بهتر است. اما اگر به دنبال بهترین غذاساز با قیمت ارزان هستید، می‌توانید برندهای ایرانی را نیز بررسی کنید. البته توصیه می‌کنیم به سمت برندهای متفرقه و ناشناخته نروید.

برچسب ها: غذاساز
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *