بهترین بخاری گازی بدون دودکش برند ایرانی+ 6 مدل برجسته

بهترین بخاری گازی بدون دودکش برند ایرانی+ 6 مدل برجسته

لیلا عبدالهی ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ 1 روز پیش

بهترین بخاری گازی بدون دودکش برند ایرانی به دلیل کم جا بودن و سهولت در نصب و جابه‌ جایی، با استقبال بیشتری نسبت به گذشته‌ روبه‌ رو است.

ایران کشوری است که منابع بزرگی از گاز را در اختیار دارد توسعه خط لوله‌های گاز به سراسر کشور و گازکشی به بیشتر مناطق مسکونی و صنعتی کشور در دهه‌های گذشته، سبب شده است که تولید وسایل گازسوز هم در ایران رونق داشته باشد. امروزه کیفیت این محصولات گازسوز از جمله بخاری‌ گازسوز به درجه‌ای رسیده که به کشورهای همسایه هم صادر می‌شود. مارک‌ها و برندهایی مانند آبسال، نیک‌کالا، پاییزان، بهکاران و دیگر برندها در بازار لوازم خانگی اسم و رسم و جایگاه خوبی در میان مصرف‌کنندگان دارند.

هنگام خرید بخاری گازی بدون دودکش، بسیاری از خریداران مکانیزم کار این بخاری برایشان علامت سوال است. این مدل بخاری دودکش ندارد. به همین دلیل کسانی که قصد خرید بخاری گازی بدون دودکش را دارند نسبت به امنیت آن، مکانیزم و چگونگی کارکرد بخاری گازی بدون دودکش و همچنین روند تعمیر این نوع بخاری، توجه خاصی دارند.

در ادامه به بررسی بیشتر بهترین بخاری گازی بدون دودکش ایرانی میپردازیم. برای بررسی مطالب بیشتر میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

نکات مهم در انتخاب بهترین بخاری گازی بدون دودکش برند ایرانی

هنگام خرید بخاری گازی بدون دودکش، افراد زیادی نحو کار کردن بخاری بدون دودکش را بررسی می کنند. همانطور که از اسم بخاری‌بدون دودکش‌ مشخص است، این نوع بخاری دودکش ندارد. به همین علت، اشخاص روی مواردی مثل معایب امنیت بخاری بدون دودکش‌‌‌‌‌‌‌‌،‌‌ ونحوی کار بخاری بدون دودکش و حتی تعمیر بخاری بدون دودکش دقت بیشتری دارند.

شاید شما هم قصد خریداری این مدل بخاری را دارید ولی مطمئن نیستید که آیا بخاری بدون دودکش برای منزل مناسب خواهد بود یا خیر، و می‌خواهید با مکانیزم بخاری بدون دودکش بیشتر آشنا شوید، با ما همراه شوید. تا عملکرد بخاری بدون دودکش و مسائل پیرامون آن را مورد بررسی قرار دهیم. 

نکات مهم در انتخاب بهترین بخاری گازی بدون دودکش برند ایرانی

عملکرد بخاری گازی بدون دودکش برند ایرانی

برند‌های بسیار زیادی از بخاری گازی بدون دودکش در بازار ایران هست؛ از جمله بخاری بدون دودکش پلار، بخاری بدون دودکش آبسال، بخاری گازی بدون دودکش دیواری و غیره. اما بخاری گازی بدون دودکش چگونه عمل خواهد کرد و مکانیزم بخاری بدون دودکش چگونه می‌تواند باشد؟عملکرد و مکانیزم بخاری بدون دودکش برای تولید گرما مانند بخاری دودکش‌دار یکسان می‌باشد.

با این فرق که به جهت نوع طراحی برنر (burner)، شعله در فرآیند ترکیب سوخت و اکسیژن با راندمان بالایی تولید می‌گردد، و مونوکسید کربن در بخاری گازی بدون دودکش را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.تکنولوژی به‌کار رفته در عملکرد و مکانیزم بخاری بدون دودکش، شعله را به ‌گونه‌ای بسیار بهینه ایجاد می‌شود. که به لطف این تکنولوژی در عملکرد بخاری بدون دودکش، اکسیژن و گاز به نسبتی ترکیب می‌گردد که در تولید شعله کمترین اکسیژن و گاز مصرف، و بیشترین حرارت تولید می‌شود.

ایمنی بخاری بدون دودکش

اکنون با عملکرد بخاری بدون دودکش را آشنا شدید و می‌دانید که بخاری گازی بدون دودکش به چه نحوی عمل می‌کند. آیا بخاری بدون دودکش برای خانه ها خوب است و می‌توان به امنیت بخاری بدون دودکش اطمینان داشت؟ در این بخش با سیستم امنیتی بخاری گازی بدون دودکش پلار، بخاری گازی بدون دودکش دیواری و… آشنا خواهیم شد.انواع بخاری گازی بدون دودکش دارای ترموکوبل می‌باشد به دلیل آلیاژ موجود در آن دارای حساسیت بالایی هست. به این معنا که با کم شدن شعله، این قطعه وارد عمل شده و بلافاصله جریان گاز را قطع می‌‌نماید.

سیستم امنیت بخاری بدون دودکش ODS (Oxygen Detection Safety-pilot) است. این سیستم در بخاری بدون دودکش پلار، بخاری بدون دودکش آبسال و…، با حساسیت بالای که دارد کمبود اکسیژن را در فضا تشخیص خواهد داد. بنابراین، هرگاه اکسیژن محیط کمتر از 18 درصد می‌شود، بخاری گازی بدون دودکش پلار و باقی برندها سریعا خاموش می‌گردد. این سیستم امنیت وایمنی بخاری بدون دودکش را تا حد بسیار مناسبی تامین می‌نمایید.

معایب بخاری بدون دودکش

بعضی مشکلات در روند تعمیر انواع سیستم گرمایشی مثل تعمیر بخاری برقی و سایر موارد این مدل بخاری نیز با مشکلاتی در عملکرد همراه خواهد بود. اکنون که می‌دانیم عملکرد بخاری بدون دودکش چگونه است و بخاری گازی بدون دودکش عمل می‌کند، بهتر است معایب بخاری بدون دودکش را مورد نقد قرار دهیم تا با اطلاعات کامل بهترین مارک بخاری بدون دودکش را خریداری نماییم.

شاید مهمترین عیب بخاری گازی بدون دودکش پلار، بخاری بدون دودکش آبسال و…، این است که نمی‌توان از آنها در فضاهای بسته استفاده نمود. بخاری گازی بدون دودکش تنها در فضاهایی که هوا در آنها جریان دارد مجاز می‌باشد؛ مانند مغازه‌ها و اماکن پر رفت‌وآمد. با وجود معایب بخاری بدون دودکش، محاسن متعدد آن از جمله حجم و وزن کم، امکان نصب روی دیوار و مناسب‌بودن قیمت بخاری بدون دودکش نسبت به بخاری‌های دودکش‌دار را نیز نباید فراموش نمود.

بهترین بخاری گازی بدون دودکش

خطرات بهترین بخاری گازی بدون دودکش برند ایرانی

بخاری‌های بدون دودکش در بازار به دو دسته کلی تقسیم می‌گردند: بخاری گازی بدون دودکش و بخاری گازی با دودکش، با شناخت هریک از این مدل‌ها و نحوه کار آنها، می‌توانید بهترین برند بخاری بدون دودکش یا با دودکش را برای فضای مورد نظرخود تهیه نمایید. و نحوه عملکرد این سیستم گرمایشی در تشخیص به موقع و تعمیر بخاری آبسال و سایر برندها تاثیر بسزایی خواهد داشت.

در بخاری‌های گازی، ابتدا گاز وارد محفظه مخصوص شعله می‌گردد. این گاز با اکسیژن محیط ترکیب شده، و با جرقه شعله ور می‌شود. در نتیجه این فرآیند، شعله، گرما و گاز خطرناک مونوکسید کربن تولید می‌کند. دودکش وظیفه خارج کردن مونوکسید کربن از محیط به بیرون به عهد می‌گیرد.

به همین علت، اجرا و نصب بخاری‌گازی توسط متخصص حرفه‌ای لازم است. همچنین، به دلیل فاصله زیاد دودکش تا کلاهک در ساختمان‌ها، امکان مسدود شدن مسیر وجود خواهد داشت. بنابراین، همیشه باید از باز بودن مسیر لوله در حین نصب لوله بخاری و قرارگیری صحیح کلاهک مطمئن گردید. تا مونوکسید کربن به راحتی از فضا خارج گردد.

بعضی وقت‌ها، افراد با یکسری کارهای خطرناک، مدل‌های دودکش‌دار را به بخاری گازی بدون دودکش تبدیل می‌کنند. برای مثال، از دودکش آنها استفاده نمی‌شود، یا دودکش را به سمت ظرفی از آب هدایت می‌شود. این عمل خطرناک باعث سوخت ناقص و افزایش غیرمجاز گاز مونوکسید کربن در محیط می‌گردد. با مکانیزم بخاری گازی با دودکش ، در ادامه مکانیزم بخاری بدون دودکش مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بهترین مدل بخاری گازی بدون دودکش برند ایرانی

بهترین مدل بخاری گازی بدون دودکش برند ایرانی

بخاری گازی آبسال مدل 444blue

بخاری گازی آبسال مدل 444 یکی از محصولات با کیفیت و دارای استاندارد ملی می باشد. شرکت آبسال افتخار دارد در جهت حمایت از سرمایه های ملی کشور با معرفی بخاری گازی های در مدل های متنوع پاسخگوی رضایت و راحتی شما باشد. بخاری گازی آبسال مدل 444 که قابل استفاده با گاز مایع (LPG) می باشند، با صرفه و مطمئن می باشد.

بخاری گازی این شرکت با بهره گیری از آخرین دستاورد های تکنولوژی سوخت و بهینه سازی انرژی در دنیا ساخته شده اند و با جلوگیری از اتلاف انرژی و برخورداری از بازده حرارتی بالا سبب صرفه جویی در هزینه های شما نیز می باشند. این نوع از بخاری بدون دودکش مطابق با استاندارد ANSI Z21.11.2 ساخته شده و بالاترین میزان ایمنی را برای شما به ارمغان می آورد. بازده 4/90 % در این مدل ها باعث می شود که تقریبا تمام سوخت مصرفی صرف ایجاد حرارت و گرما شود.

ویژگی های شاخص

  • رده انرژی: A
  • شعله قابل تنظیم
  • بدون نیاز به دودکش
  • نوع مشعل: شعله نما
  • سوخت: گاز مایع LPG
  • سیستم ایمنی ترموکوپل

بخاری گازی آبسال مدل 437G

بخاری گازی آبسال مدل 437G یکی از محصولات با کیفیت و دارای استاندارد ملی می باشد. این محصول با کیفیت جزو محصولات صادراتی این شرکت بزرگ نیز می باشد. شرکت آبسال افتخار دارد در جهت حمایت از سرمایه های ملی کشور با معرفی بخاری های گاز سوز در مدل های متنوع، پاسخگوی رضایت و راحتی شما باشد.

بخاری آبسال مدل 437G که قابل استفاده با گاز طبیعی می باشد، با صرفه و مطمئن بوده و می تواند در کمال راحتی در داخل منزل، دفتر کار و هر محل مشابهی با ایمنی کامل مورد استفاده قرار گیرد .لازم به ذکر است این شرکت ، تولید کننده اولین نسل بخاری های بدون دودکش در ایران می باشد

ویژگی های شاخص

  • ظرفیت: 3900
  • نوع سوخت: گاز شهری
  • نوع بخاری گازی: بدون دود کش
  • سنسور کنترل اکسیژن ods: دارد

بخاری گازی آبسال مدل 481 قهوه ای

بخاری گازی آبسال مدل 481 قهوه ای یکی از محصولات با کیفیت و دارای استاندارد ملی می باشد. این محصول با کیفیت تحت لیسانس RINNAI ژاپن نیز می باشد. شرکت آبسال افتخار دارد در جهت حمایت از سرمایه های ملی کشور با معرفی بخاری های گاز سوز در مدل های متنوع پاسخگوی رضایت و راحتی شما باشد.

بخاری گازی آبسال مدل 481 که قابل استفاده با گاز طبیعی می باشند، با صرفه و مطمئن بوده و می تواند در کمال راحتی در داخل منزل، دفتر کار و هر محل مشابهی با ایمنی کامل مورد استفاده قرار گیرد. لازم به ذکر است این شرکت ، تولید کننده اولین نسل بخاری بدون دودکش در ایران می باشد.

ویژگی های شاخص

  • رده انرژی: A
  • سوخت: گاز شهری
  • شعله قابل تنظیم
  • بدون نیاز به دودکش
  • نوع مشعل: شعله نما
  • سیستم ایمنی ترموکوپل
بهترین بخاری گازی بدون دودکش برند ایرانی

بخاری گازی آبسال مدل 437F آبی

بخاری گازی آبسال مدل 437F آبی با راندمان حرارتی 90.4، حداکثر ظرفیت گرمادهی آن 3900 (kcal/h) و حداقل ظرفیت گرمادهی 1500 (kcal/h) به راحتی می تواند داخل خانه و منزل و… شما را گرم و دلنشین کند. شرکت آبسال با افتخار در جهت حمایت از سرمایه های ملی کشور با تولید ملی بخاری بدون دودکش را در مدل های متنوع تولید کرده و پاسخگوی نیاز ها و راحتی شما می باشد. 

بخاری گازی آبسال مدل 437F با گاز طبیعی کار می کند که این ویژگی آن را محصولی به صرفه و مطمئن می کند، این بخاری امکان تنظیم حرارت در سه وضعیت را به شما می دهد، انتقال حرارت در آن به دو روش تابشی و جابجایی بوده، بخاری گازی آبسال مدل 437F آبی را هم می توانید به دیوار نصب کنید هم با استفاده از پایه موجود در دسته بندی می توانید آن را روی زمین هر کجا که نیاز دارید بخاری خود را بگذارید و استفاده کنید.

ویژگی های شاخص

  • نوع سوخت :گاز شهری
  • نیاز به دودکش :ندارد
  • دارای سیستم ایمنی ODS

بخاری گازی آبسال مدل 437G قهوه ای

بخاری گازی آبسال مدل 437G قهوه ای مجهز به سنسور تنظیم کننده گاز ورودی گاورنر،حجم و وزن کم جابجایی محصول را آسان می کند . بخاری گازی آبسال مدل 437G قهوه ای دارای پوشش رنگ کوره‌ای به الکترواستاتیک و تمام خودکار می باشد . شرکت آبسال افتخار این را دارد که در جهت حمایت از سرمایه های ملی کشور با معرفی بخاری های گاز سوز در انواع مدل های مختلف پاسخگوی رضایت و راحتی همراهانش باشد.

بخاری آبسال مدل 437G قهوه ای قابل استفاده با گاز طبیعی می باشند و همین باعث به صرفه و مطمئن بودن آن می شود و در کمال راحتی در داخل منزل، دفتر کار و هر محل مشابهی با ایمنی کامل مورد استفاده قرار می گیرد. 

ویژگی های شاخص

  • دارای ترموکوبل
  • نیاز به دودکش :ندارد
  • نوع سوخت :گاز شهری
  • دارای سیستم ایمنی ODS

بخاری گازی آبسال مدل 437B قرمز

بخاری گازی آبسال مدل 437B تحت لیسانس Sicar ایتالیا بوده و بدون دودکش می باشد . این بخاری گازی قابل نصب روی دیوار و بر روی زمین است . این بخاری گازی به دلیل حجم و وزن کم بر روی دیوار قابل نصب بوده و فضای کمی را اشغال می نماید. از نکاتی که هنگام خرید بخاری گازی باید به آن توجه زیادی داشته باشید ترموکوپل است چرا که نداشتن آن خطرات مرگباری به دنبال دارد؛ بخاری گازی آبسال مدل 437B قرمز دارای ترموکوپل است.

از دیگر مشخصات این بخاری گازی آبسال مجهز بودن به گاورنر جهت ثابت کردن نوسنات گاز ورودی گاز ورودی می باشد. همچنین بدنه این بخاری دارای پوشش رنگ پودری کوره ای می باشد که به روش الکترواستاتیک و تمام اتوماتیک اجرا می شود . این بخاری گازی آبسال 437B تحت لیسانس Sicar ایتالیا بوده و مجهز به (ODS) می باشد .

ویژگی های شاخص

  • دارای ترموکوپل
  • نیاز به دودکش :ندارد
  • نوع سوخت :گاز شهری
  • دارای سیستم ایمنی ODS

چکیده

مارک‌ها و برندهای زیادی در بازار کشور وجود دارد که مدل‌های متنوعی تولید می‌کنند؛ اما برخی از این برندها، نظیر آبسال، نیک کالا، مروارید سوز، ایران شرق، آبسال، پلار و برندهای دیگر، هم سابقه بیشتری در این بازار دارند و هم به واسطه ارائه محصولات باکیفیت، شناخته‌شده‌تر هستند.

برچسب ها: آبسال بخاری گازی
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *