بررسی بهترین ال ای دی ایرانی

بررسی بهترین ال ای دی ایرانی

لیلا عبدالهی ۲۸ تیر ۱۴۰۳ 3 ماه پیش

ال ای دی ایرانی با پیشرفت و افزایش کیفیت طرفداران زیادی برای خود پیدا کرده. همچنین قیمت تلویزیون‌های خارجی در بازار کشور بسیار گران شده است؛ چرا که این محصولات کمتر وارد می‌شوند و همچنین قیمت دلار سبب شده تا برچسب قیمتی این محصولات در حدی شود که بسیاری از کاربران دیگر توان خرید این تلویزیون‌ها را نداشته باشند.

از سوی دیگر تلویزیون یک وسیله واجب برای هر خانه است و عموما سالن پذیرایی بدون بودن تلویزیون تکمیل نمی‌شود. همه این اتفاقات در کنار هم باعث شده تا کاربران به خرید ال ای دی ایرانی روی بیاورند.

در ادامه به بررسی بهترین ال ای دی ایرانی میپردازیم برای بررسی مطالب بیشتر میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

بهترین برند ال ای دی ایرانی

برای این که بخواهیم بهترین تلویزیون ایرانی را به شما معرفی کنیم ابتدا باید به برندهای مختلف ایرانی موجود در بازار آشنا شویم و نگاهی به تاریخچه آن‌ها داشته باشیم.

بهترین برند ال ای دی ایرانی

ال ای دی اسنوا

اسنوا یکی از زیرمجموعه‌های گروه انتخاب به حساب می‌آید که در سال 84 تأسیس شده است. کلمه اسنوا مخفف عبارت ‘’ ارکان ساختار نوین ایرانیان’’ است و این شرکت حالا بیش از 5000 نیروی کار و همچنین 1200 شعبه در سراسر کشور دارد. اسنوا لوازم خانگی متنوعی تولید می‌کند که یکی از این دسته‌بندی‌ها تلویزیون است.

تنوع ال ای دی های اسنوا بسیار خوب و جذاب است و شما می‌توانید بسته به بودجه مدل‌های مختلفی را خریداری کنید، از تلویزیون 32 اینچی HD گرفته تا تلویزیون 4K با اندازه 75 اینچی و همچنین تلویزیون QLED. تولید تلویزیون‌های QLED (نوعی فناوری جدید است که سامسونگ هم در تلویزیون‌های گران‌قیمت خود از آن استفاده می‌کند) توسط اسنوا به خوبی نشان می‌دهد که این سازنده ایرانی با فناوری روز دنیا پیش می‌رود و تلاش می‌کند تا محصولات خود را به‌روز نگه دارد.

ال ای دی ایکس ویژن

شرکت مادیران از سال 1385 خط تولید تلویزیون های ایکس ویژن  را راه اندازی کرد و وارد بازار تجهیزات صوتی و تصویری شد .

محصولات ایکس ویژن دارای قطعات چین و مونتاژ ایران هستند و در مدل های هوشمند با سیستم عامل اندروید عرضه می شوند. این تلویزیون ها با سایز های 24 تــا 65اینچ در بازار عرضه شده اند که از کیفیت تصویر و صدای نسبتاً خوبی برخوردار هستند.

در بیشتر مدل های تلویزیون ایکس ویژن قابلیت HDR دیده شده و به لطف آن شما قادر به تماشا کردن طیف گسترده ای از رنگ ها خواهید بود ، همچنین وجود پردازنده های قوی باعث می شود این تلویزیون ها نمایش واقعی تری داشته باشند .

این تلویزیون ها مجهز به پنل LED بوده و وضوح تصویر خوبی دارند هرچند در مقابل تلویزیون‌های خارجی مانند ال جی ، سامسونگ و سونی و سایر محصولات محبوب در بازار کیفیت تصویر و نمایش پایین‌ تری دارند.

بلندگو ها در بیشتر مدل های ایکس ویژن در پایین تلویزیون قرار گرفته اند ، کیفیت صدای مناسبی دارند ولی با شنیدن صدا آنها احساس خواهید کرد که انگار صدا در فضا می پیچد . اغلب سیستم های صوتی بکار رفته در تلویزیون های ایکس ویژن سیستم صوتی pure sound یا Harman kardon می باشد .

تعداد پورت های خروجی USB و HDMI  تعبیه شده در پشت تلویزیون مشابه نمونه های خارجی نبوده و تعداد کمتری خواهند داشت . اغلب تلویزیون های ایکس ویژن هوشمند بوده و از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند . اما متأسفانه نسخه سیستم عامل بکار گرفته شده در آن پایین تر از سیستم عامل تلویزیون هایی مانند  Sony و Samsung  می باشد .

ال ای دی جی پلاس

جی پلاس از سال 1397 و پس از خروج شرکت های صاحب نامی همچون ال جی و سامسونگ از ایران زیر سایه گلدیران شکل گرفت .

جی پـلاس که با شعار قهرمان تازه نفس بیلبوردهای تبلیغاتی خود را سطح کلان شهرها نصب کرده ، توانسته سهم خوبی از بازار لوازم ایرانی را به خود اختصاص دهد و هم اکنون رقیبی جدی برای دیگر برندهای ایرانی محسوب می شود. تلویزیون های جی پلاس در سایز های 32 تــا 82 اینچ با سیستم عامل اندروید روانه بازار می شود .

با بهره گیری از پنل های LED و استفاده از قابلیت HDR این تلویزیون ها کیفیت تصویر قابل قبولی ارائه می دهند اما به دلیل نرخ پایین سرعت به روز رسانی یا تازه سازی تصویر امکان رقابت با نمونه های خارجی را ندارند .

بهترین ال ای دی ایرانی

در مقایسه با سایر برند های ایرانی سیستم صوتی بهتری در تلویزیون جی پلاس بکار گرفته شده است اما دارای فناوری کاهش دهنده نویز صدا نیستند .  اغلب سیستم های صوتی تلویزیون های برند جی پلاس دو کاناله هستند و دارای فناوری تطبیق صدا با محیط می باشند .

این تلویزیون ها دارای پورت HDMI CEC و HDMI ARC می باشند و برای هدفون خروجی کار گذاشته اند . و از فرمت های صوتی Audio MP3, AAC, PCM, MP2/COOK پشتیبانی می کنند .

 همچنین اگر شما از آن دسته افراد هستید که از تلویزیون امکانات هوشمند و گشت و گذار در صفحات اینترنت و پخش آنلاین فیلم را انتظار دارید ، این تلویزیون ها پیشنهاد خوبی نیستند .

ال ای دی پارس الکتریک

رتبه چهارم بهترین تلویزیون های ایرانی برای پارس الکتریک است که تقریبا می توان گفت قدیمی ترین برند تولید کننده تلویزیون در ایران است .

به نسبت سایر برندهای ایرانی محصولات پارس الکتریک از قیمت مناسب تری برخودار هستند؛ جالب اینجاست که هر تلویزیونی که به فروش می رسد همراه با گارانتی 18 ماهه است.

امروزه پرفروش‌ترین  تلویزیون‌های بازار محصولاتی هستند که دارای کیفیت 4K می باشند. تلویزیون های پارس الکتریک نیز در بیش تر مدل ها همین کیفیت را دارند منتها اگر سوال شود که این تلویزیون ها در مقایسه با تلویزیون های خارجی چه عملکردی دارند ؟ جواب قطعا عملکرد ضعیف تری است .

از مواردی که سبب شده تلویزیون های پارس الکتریک را در لیست بهترین تلویزیون های ایرانی قرار بدهیم کیفیت صدای این محصولات است. بلندگوهای این تلویزیون‌ها می توانند به راحتی برای دیدن فیلم در یک اتاق جوابگو باشند. توان هر کدام از بلندگوها نیز در مقایسه با سایر برندهای ایرانی خوب است.

ال ای دی سام الکترونیک

تلویزیون های سام الکترونیک، جایگزین جدید تلویزیون های سامسونگ هستند و در اندازه های 32 تا 65 اینچ تولید می شوند. بیشتر قطعات آن ها تولید داخل هستند و برخی از قطعات دیگر ، قطعات با کیفیت چینی، تایوانی و کره ای هستند . تمامی اپلیکیشن ها و نرم افزار های داخلی این تلویزیون ها نیز توسط متخصصان داخلی ساخته شده اند .

کیفیت تصویر تلویزیون سام الکترونیک :

طراحی ظاهری این تلویزیون ها برای افرادی که روی جلوه ی تلویزیون خود چندان حساس نیستند راضی کننده است ، در مدل هایی ک از HDR10 و HDR10+ استفاده شده ، شاهد تفکیک و تراکم رنگ چشم نوازی هستیم ، همچنین وضوح تصویر به طول کلی راضی کننده است .

مجموع توان بلندگوهای بیشتر تلویزیون‌های Full HD و 4K سام الکترونیک ۲۰ وات است که میزان متوسط رو به پایینی محسوب می‌شود.

همچنین بلندگوهای برخی از تلویزیون‌های سام الکترونیک قابلیت انعکاس صدا را دارند و این قابلیت می‌تواند لذت و هیجان تماشای فیلم را دوچندان کند.

فناوری های اضافی تلویزیون سام الکترونیک :

تلویزیون های سام متاسفانه دارای فناوری متعددی نیستند و عموما چند فناوری ساده در این تلویزیون ها دیده می شود مانند فناوری Time Shifting و smart view

بهترین مدل ال ای دی ایرانی

بهترین مدل ال ای دی ایرانی

تلویزیون اسنوا SSD-43SK14000M

اگر ترجیح می‌دهید در این بازه قیمتی از اسنوا خرید کنید این مدل می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. این محصول با وجود قیمت بسیار مناسب هوشمند است و از سیستم عامل اندروید 9 استفاده می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا از طریق وای فای به اینترنت متصل شوید.

این تلویزیون 43 اینچی از فناوری IPS بهره می‌برد و جالب‌تر این که از دستیار صوتی فارسی استفاده می‌کند و شما به کمک این قابلیت می‌توانید اسم فیلم یا محتوای مورد نظر خود را به راحتی با گفتن کلمات جستجو کنید. این محصول دارای قابلیت Screen Mirroring است و شما می‌توانید به راحتی گوشی خود را به صورت بی‌سیم به آن متصل کنید.

تلویزیون هوشمند سام الکترونیک 50T7550

یکی از ارزان‌ترین تلویزیون‌های 50 اینچ 4K و هوشمند بازار همین مدل از سام است. فناوری پنل این تلویزیون LED است و رزولوشن بالای آن باعث می‌شود تا تصاویر با شفافیت بالایی نمایش داده شوند. این محصول از HDR و گستره رنگی 1.07 میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند و سرعت پاسخ‌گویی 8 میلی‌ثانیه‌ای دارد.

این محصول از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند و به شما امکان نصب برنامه‌ها را می‌دهد و دسترسی به وای فای و بلوتوث کار شما را در ارتباط با دستگاه‌های دیگر و همچنین اتصال به اینترنت ساده می‌کند.

تلویزیون اسنوا SLD-50SA1260U

اگر تلویزیون هوشمند نیاز ندارید اما همچنان ترجیح می‌دهید یک تلویزیون 4K داشته باشید حتما این مدل از اسنوا را در نظر بگیرید. این تلویزیون 50 اینچی از فناوری VA استفاده می‌کند. این فناوری در مقایسه با IPS زاویه دید کمتری دارد ولی در عوض کنتراست بهتری را پیش روی شما قرار می‌دهد و تصاویر جذاب‌تر هستند. این محصول از فناوری‌ هایی مانند HDR10 و دالبی دیجیتال استفاده می‌کند تا بتواند عملکرد بسیار خوبی را ارائه دهد.

تلویزیون جی پلاس GTV-50PQ736S

فناوری QLED در مقایسه با LED کنتراست، دقت رنگ و روشنایی بهتری دارد و در نتیجه کیفیت تصویر بهتری را ارائه می‌کند. اگر تلویزیون 4K با اندازه 50 اینچی می‌خواهید و می‌توانید مقداری بیشتر هزینه کنید پیشنهاد می‌کنیم به سراغ این مدل از جی پلاس بروید، تلویزیونی که علاوه بر هوشمند بودن از فناوری QLED استفاده می‌کند و دارای کنترل جادویی است.

برای این محصول 16 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته شده تا بتوانید بدون مشکل وب‌گردی کنید و از نرم افزارها بهره ببرید و همچنین برنامه‌های مختلف را به روی تلویزیون نصب کنید.

ال ای دی ایرانی

ال ای دی ایرانی بست 43BN3070KM

در مورد برند بست بالاتر توضیح دادیم. این تلویزیون 43 اینچی و FHD از بست هوشمند نیست و امکان اتصال به اینترنت و نصب نرم افزار هم ندارد ولی در عوض قیمت آن پایین‌تر است و شما می‌توانید با هزینه کمتر این تلویزیون را خریداری کنید. این تلویزیون گیرنده دیجیتال دارد و تلتکست، قفل کودک، ماشین زمان و جستجوی خودکار کانال‌ها از دیگر ویژگی‌های این دستگاه هستند. اگر برای شما هوشمند بودن تلویزیون اهمیت ندارد پیشنهاد می‌کنیم به سراغ مدل‌های هوشمند نروید.

تلویزیون هوشمند سام الکترونیک UA43T6800THCHD

تلویزیون‌های 43 اینچی برای سالن‌های کوچک یا متوسط مناسب خواهند بود و به نسبت مدل‌های 50 اینچی هم قیمت مناسب‌تری دارند. اگر به تلویزیون هوشمند نیاز دارید قطعا یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شما همین مدل از سام است. این تلویزیون 43 اینچی رزولوشن FHD دارد و به لطف برخورداری از سیستم عامل اندروید به شما امکان می‌دهد تا نرم افزارهای موجود برای این سیستم عامل را به روی تلویزیون نصب کنید.

این تلویزیون هوشمند طبق انتظار از وای فای هم استفاده می‌کند و شما می‌توانید به صورت مستقل به اینترنت متصل شوید و از طریق نمایشگر بزرگ تلویزیون به وب‌گردی بپردازید و محتوای مورد نظر را به صورت آنلاین تماشا کنید. این محصول از گیرنده دیجیتال بهره می‌برد و همچنین دو بلندگوی 10 واتی دارد تا مجموع صدای خروجی آن به 20 وات برسد.

ال ای دی ایرانی اسنوا SSD-55SK14100U

اگر تلویزیونی 55 اینچی از اسنوا می‌خواهید که هوشمند هم باشد این مدل می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شما باشد. پنل این مدل IPS است و رزولوشن 4K هم باعث وضوح بالای تصویر می‌شود. این محصول از تمام قابلیت‌های تلویزیون هوشمند برخوردار است و می‌توانید به روی آن نرم افزارهای اندرویدی نصب کنید. اگر قابلیت‌های هوشمند برایتان کارایی ندارد می‌توانید مدل SLD-55NK13300U را با قیمتی کمتر ولی با کیفیت و اندازه مشابه خریداری کنید.

تلویزیون هوشمند ایکس ویژن 55XYU715

این تلویزیون از ایکس ویژن نه‌تنها هوشمند است بلکه از اندروید جدید و به روز 11 استفاده می‌کند. این نسخه در مقایسه با اندروید 9 یا 6 موجود به روی دیگر تلویزیون‌ها بسیار جدیدتر است و به شما امکان می‌دهد تا مدت طولانی‌تری برنامه‌ها را به روی تلویزیون خود نصب داشته باشید. این مدل اندازه 55 اینچی و رزولوشن 4K دارد و از وای فای هم بهره می‌برد.

به روی این تلویزیون 16 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت حافظه رم دیده می‌شود و از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به برخورداری بلوتوث، تأخیر 8 میلی‌ثانیه، فناوری HDR و اسکرین میرورینگ اشاره کرد.

تلویزیون ایرانی

چکیده

اگر شما می خواهید بهترین انتخاب را برای خرید بهترین تلویزیون ایرانی داشته باشید لازم است تا نیازهای خودتان را در مورد یک تلویزیون دسته بندی کنید و بر روی یک کاغذ بنویسید. هر کدام از برند ها دارای یک سری خصوصیات می باشند.

  • میزان بودجه‌تان را تعیین کنید یعنی چقدر می‌خواهید برای خرید تلویزیون هزینه کنید.
  • ویژگی‌هایی که در تلویزیون اهمیت بیشتری دارند (مثلا کیفیت تصویر یا کیفیت صدا ، امکانات) را بنویسید و سپس برای انتخاب بهترین برند تلویزیون به خواسته‌هایتان امتیاز بدهید.
  • با توجه به فضایی که دارید اندازه تلویزیون را انتخاب کنید یعنی مشخص کنید تلویزیون چند اینچ نیاز دارید و این به فضای شما و فاصله‌تان از تلویزیون بستگی دارد.
  • تلویزیون شما چه امکاناتی باید داشته باشد. آیا میخواهید تلویزیون‌تان اسمارت باشد و از آن برای وبگردی استفاده می کنید. یا گیمر هستید و از آن بیشتر برای بازی استفاده می‌کنید؟

اگر در انتخاب ال ای دی ایرانی به نکات گفته شده توجه کنید میتوانید بهترین تلویزیون برای خود را انتخاب کنید و استفاده مفیدی از آن داشته باشید..

برچسب ها: تلویزیون
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *