دستگاه تصفیه هوا منزل

بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منزل

لیلا عبدالهی ۰۹ آبان ۱۴۰۲ 11 ماه پیش

با توجه به اینکه دستگاه تصفیه هوا منزل آنچنان گسترده نیست. ولی استفاده از آن خیلی مفید واقع میشود و هوای تازه و خوشبویی را به مشام شما هدیه میدهد.

آلودگی هوا در ایران توسط وسایل نقلیه مانند خودرو ها تولید می شود. که در شهر تهران تا 70 درصد این آلودگی سهم آنها می باشد. باقی مانده این آلودگی ها نیز نتیجه فعالیت نیروگاه ها، صنایع، و مراکز تجاری، اداری و مسکونی می باشد.

آلاینده هاییی که هوا را آلوده میکنند. عبارتند از ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون، گاز co2، دی اکسید کربن و غیره، که این آلاینده ها می توانند موجب افزایش عفونت های ریوی شوند.

دستگاه های تصفیه هوا در اماکن سر بسته ای همچون خانه، اداره ها، بیمارستان ها، دانشگاه ها و… عملکرد خیلی خوبی دارند. همچنین بعد سالهای کرونایی استفاده از این دستگاه ها خیلی گسترده تر شده است. این موضوع در سلامت فیزیکی افراد نیز تاثیر بسزایی دارد.

در ادامه به بررسی ویژگی ها و مشخصات دستگاه تصفیه هوا برای منزل از بلاگ انتخاب سنتر میپردازیم.

دستگاه تصفیه هوا

مشخصات محصول

عملکرد دستگاه تصفیه هوای خانگی معمولاً به گونه ای است. که برای تصفیه هوای حجم معینی از فضا طراحی و ساخته شده است. برای مثال برای تصفیه هوای فضاهایی با زیربنای 20 الی 300 متر مربع با توجه به نوع مدل، اکثر دستگاه های تصفیه هوای خانگی مناسب هستند. دستگاه تصفیه کننده هوا متناسب با طراحی و ساخت، شامل چند مرحله فیلتر می باشد.

این مراحل قادر به حذف انواع آلاینده ها، بوی بد، باکتری هاو ویروس ها، گاز هایی همچون دی اکسید کربن و به طور کلی هرگونه ذرات معلق تا دقت 0.1 میکرون می باشد.

در زندگی امروزه با توجه به حجم بالای آلودگی به خصوص در کلانشهر ها. استفاده از دستگاه تصفیه هوا دیگر کالای لوکس نیست. و یک نیاز ضروری به شمار می رود.

استفاده از آن دستگاه ها میتواند می تواند. تا حدود زیادی ابتلا به بیماری های قلب، عروق، حساسیت های فصلی ناشی از ذرات معلق و گرده درختان و بیماری های تنفسی نظیر آسم و تنگی نفس را کاهش دهد.

انواع دستگاه های تصفیه هوا

دستگاه های تصفیه هوا انواع متفاوتی دارند. که شما با بررسی هر کدام میتوانید. محصول مناسب خود را به بهترین شکل انتخاب کنید.

دستگاه تصویه هوای رو میزی یکی از مدل های با وزن سبک در ابعاد کوچک و متوسط ارائه می شوند. و به همین دلیل مناسب استفاده در محیط هایی با متراژ کم همچون اتاق خواب های نسبتا کوچکمیباشد. دستگاه تصفیه کننده هوا رومیزی معمولاً دارای 3 مرحله فیلتراسون است.

نوعی دیگر این دستگاه ها، دستگاه تصفیه هوای ایستاده میباشد که این مدل ها سایز بزرگتری نسبت به نوع رومیزی دارند. در این دستگاه ها از تعداد مراحل بیشتری فیلتراسیون استفاده شود.

دستگاه تصفیه هوای همراه نیز یکی از مدل های سبک بشمار میرود. که دارای قابلیت حمل بر روی گردن می باشند. این دستگاه ها توسط فرآیند جذب یون ها عمل تصفیه هوا را انجام می دهند. دستگاه تصفیه کننده هوای همراه، مناسب برای استفاده افرادی است. که در هوای آلوده مجبور به بیرون رفتن از منزل می باشند.

یک نوع دیگر از این دستگاه وجود دارد. که دستگاه تصفیه کننده هوای اتومبیل هست که کافی است. آن را به فندک ماشین وصل کنید و یا در مواردی امکان استفاده از باطری قلمی هم در آن تعبیه شده است. این دستگاه نباید در معرض تابش مستقیم آفتاب و یا حرارت قرار گیرد.

دستگاه تصفیه هوا

چکیده

استفاده از این دستگاه های تصفیه هوا برای سلامت خود و خانواده شما خیلی مفید و کاربردی میباشد که بعد مدتی استفاده خودتان به این موضوع پی میبرید.

در مرحله فیلتراسیون اولیه ذرات جامد بزرگ موجود در هوا نظیر گرد و غبار، پرز فرش و موی حیوانات جذب فیلتر می شوند، این فیلترها قابل شستو شو نیز میباشد.

دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *