راهنمای انتخاب بهترین برند بخاری گازی+ بررسی 6 مدل

راهنمای انتخاب بهترین برند بخاری گازی+ بررسی 6 مدل

لیلا عبدالهی ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ 2 روز پیش

بهترین برند بخاری گازی با توجه به عوامل مختلفی مانند کیفیت ساخت، ایمنی، مصرف انرژی، قابلیت ها و قیمت تعیین می شود. با این حال، برخی از برندهای ایرانی که در تولید بخاری گازی سابقه و تجربه خوبی دارند و محصولات با کیفیتی را ارائه می دهند.

از میان انواع وسایل گرمایشی، هنوز هم بخاری یکی از محبوب ترین گزینه ها است. بخاری گرمای مطبوعی دارد، برای محیط های سردسیر به کار می آید و مصرف انرژی آن (بخصوص در نمونه های مدرن و امروزی) پایین است. دقیقا به همین دلایل است که فروش بخاری تا این حد بالا است و انواع بخاری های دیواری و ایستاده به بازار عرضه شده اند.

در این میان، بخاری های گازی از جایگاهی ویژه در بین تمامی انواع بخاری برخوردارند و انتخاب اول بسیاری خانواده های ایرانی هستند.

در ادامه به بررسی بیشتر بهترین برند بخاری گازی میپردازیم. برای بررسی مطالب بیشتر میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

المنت های مهم در انتخاب بهترین برند بخاری گازی

  • برند بخاری گازی؛ سعی کنید بخاری گازی تولید شده توسط برندهای معتبر را خریداری کنید و به سراغ آنهایی بروید که جواب خود را پس داده اند. در این رابطه بعدا بیشتر توضیح می دهیم.
  • ظرفیت گرمادهی بخاری؛ هر بخاری گازی ظرفیت گرمادهی مشخصی دارد. بسته به محیطی که قرار است بخاری در آن قرار بگیرد، نمونه مناسب را تهیه کنید.
  • متراژ فضا؛ بخاری های گازی بزرگ برای فضاهایی با متراژ زیاد، و بخاری های کوچک برای محیط های نقلی به کار می آیند.
  • نوع نصب بخاری؛ بخاری های گازی در دو دسته دیواری و ایستاده تولید می شوند. دیواری ها بیشتر به در محیط های کوچک می خورند و ایستاده ها بسته به ظرفیت گرمادهی، هم برای محیط های کوچک و هم محیط های بزرگ کارآمد هستند.
  • رده انرژی بخاری گازی؛ تلاش کنید بخاری هایی با رده انرژی استاندارد (بین B تا F) را خریداری نمایید.
  • امکانات ایمنی؛ دارا بودن تجهیزاتی مثل ترموکوپل برای بخاری های گازی واجب است، اما اگر این بخاری ها از امکانات دیگری مثل سیستم کنترل اکسیژن و یا سیستم ایمنی هوشمند بهره مند بودند، همه چیز بهتر هم می شود.
المنت های مهم در انتخاب بهترین برند بخاری گازی

انواع بخاری گازی

بخاری های گازی بسته به اینکه در چه محلی نصب شوند، به دو دسته دیواری و ایستاده تقسیم می شوند. این بخاری ها را حتی می توان بر اساس ظرفیت گرمادهی نیز تقسیم بندی کرد. اما بدون شک مهمترین معیار برای دسته بندی بخاری های گازی، بدون دودکش یا با دودکش بودن آنها است. از همین جهت است که بخاری های گازی را به دو دسته اصلی بخاری های با دودکش و بخاری های بدون دودکش تقسیم می کنند.

تفاوت میان این دو بخاری بیشتر به محل نصب آنها برمی گردد. به این معنا که بخاری های بدون دودکش برای محیط های باز، و بخاری های دودکش دار برای محیط های بسته به کار می آیند. مثلا در محیطی مثل فروشگاه محصولات غذایی که درب آن مدام باز می شود و هوای تازه در آن جریان دارد، استفاده از بخاری گازی بدون دودکش کاملا منطقی است. اما برای محیط های بسته مثل اتاق خواب یا اتاق نشیمن، حتما باید از نمونه های دودکش دار استفاده کرد تا اتفاق ناگواری رخ ندهد.

بهترین برند بخاری گازی

در ادامه به بهترین برند بخاری گازی هایی اشاره میشود که از امکانات و متریال های با کیفیتی استفاده میکنند و دارای طرفدارای زیادی هستند و بیشتر استفاده کنندگان از کیفیت و … بخاری ها راضی هستند.

بخاری گازی آبسال

شرکت آبسال بیشتر به دلیل ساخت کولر آبی مشهور است، اما همزمان بخاری گازی های بسیار باکیفیتی نیز تولید می کند. مخصوصا اگر می خواهید بخاری گازی بدون دودکش خریداری کنید، حتما محصولات برند آبسال را مدنظر داشته باشید. مدل های ۴۳۷، ۴۸۱ و ۴۰۱ از جمله پرفروش های آبسال هستند.

بخاری گازی نیک کالا

یکی از قدیمی ترین و بهترین مارک بخاری در ایران نیک کالا است. این برند فعالیت خودرا از سال 1344 شروع کرده و به تولید بخاری، شومینه گازی و اجاق گاز رو میزی پرداخته است. از انجایی که محصولات نیک کالا از کیفیت بالایی برخوردار هستند به سایر کشور ها صادر می شوند و این برند طرفدارهای زیادی دارد.

بخاری گازی پلار

پلار فعالیت خود را در سال 1331 آغاز کرده است  و محصولاتی مانند جارو برقی، یخچال فریزر، اجاق گاز، ابگرمکن، بخاری نفتی، بخاری گازی به بازار ارائه می دهد. کیفیت بالایی دارد که موجب رضایت مشتریان شده است.

بخاری گازی ایران شرق

کارخانه ی ایران شرق از سال 1356 شروع به فعالیت کرده است و انواع بخاری و شومینه ی گازسوز، ابگرمکن، اجاق گاز، کولر ابی و یخچال وارد بازار میکند. ایران شرق سابقه ی بالایی در زمینه ی محصولات و کیفیت دارد.

بخاری گازی مروارید سوز

شرکت مروارید سوز که در مشهد قرار دارد با سه دهه سابقه و تجربه جزو بهترین مارک های بخاری است. این کارخانه از تکنولوژی و امکانات روز دنیا بهره برداری میکند و بخاری هایی با ظرفیت و کیفیت بالا در مدل های ساده و نوع بخاری شومینه ای تولید میکند.

بخاری گازی انرژی

برند انرژی تولید کننده ی تجهیزات صنعتی برای کسب و کار ها است. پرفروش ترین محصول این شرکت فین هیتر گازی است که از ان در مساجد و سالن های عمومی استفاده می شود. گرمای این بخاری بسیار زیاد است و توانایی گرم کردن فضاهای بزرگ را نیز دارد.

در ادامه به بررسی چند مدل از بهترین برند بخاری گازی های ذکر شده میپردازیم.

چند مدل از بهترین برند بخاری گازی

چند مدل از بهترین برند بخاری گازی

بهترین برند بخاری گازی آبسال مدل 444 نوک مدادی

بهترین برند بخاری گازی آبسال مدل 444 یکی از محصولات با کیفیت و دارای استاندارد ملی می باشد. شرکت آبسال افتخار دارد در جهت حمایت از سرمایه های ملی کشور با معرفی بخاری های گاز سوز در مدل های متنوع پاسخگوی رضایت و راحتی شما باشد. بخاری گازی آبسال مدل 444 که قابل استفاده با گاز مایع (LPG) می باشند، با صرفه و مطمئن می باشد. 

بخاری گازی این شرکت با بهره گیری از آخرین دستاورد های تکنولوژی سوخت و بهینه سازی انرژی در دنیا ساخته شده اند و با جلوگیری از اتلاف انرژی و برخورداری از بازده حرارتی بالا سبب صرفه جویی در هزینه های شما نیز میباشند. این نوع از بخاری ها مطابق با استاندارد ANSI Z21.11.2 ساخته شده و بالاترین میزان ایمنی را برای شما به ارمغان می آورد. 

ویژگی های شاخص

  • رده انرژی: A
  • شعله قابل تنظیم
  • بدون نیاز به دودکش
  • نوع مشعل: شعله نما
  • سوخت: گاز مایع LPG
  • سیستم ایمنی ترموکوپل

بهترین برند بخاری گازی آبسال مدل 437G

بهترین برند بخاری گازی آبسال مدل 437G یکی از محصولات با کیفیت و دارای استاندارد ملی می باشد. این محصول با کیفیت جزو محصولات صادراتی این شرکت بزرگ نیز می باشد. شرکت آبسال افتخار دارد در جهت حمایت از سرمایه های ملی کشور با معرفی بخاری گازی های در مدل های متنوع پاسخگوی رضایت و راحتی شما باشد.

بخاری آبسال مدل 437G که قابل استفاده با گاز طبیعی می باشند، با صرفه و مطمئن بوده و می تواند در کمال راحتی در داخل منزل، دفتر کار و هر محل مشابهی با ایمنی کامل مورد استفاده قرار گیرد. لازم به ذکر است این شرکت، تولید کننده اولین نسل بخاری های بدون دودکش در ایران می باشد.

ویژگی های شاخص

  • رده انرژی A
  • دارای ترموکوبل
  • مشعل سرامیکی
  • نیاز به دودکش :ندارد
  • نوع سوخت :گاز شهری
  • دارای سیستم ایمنی ODS

بهترین برند بخاری گازی آبسال مدل 431G

بهترین برند بخاری گازی آبسال مدل 431G قهوه ای یکی از محصولات با کیفیت و دارای استاندارد ملی می باشد. این محصول با کیفیت جزو محصولات صادراتی این شرکت بزرگ نیز می باشد. شرکت آبسال افتخار دارد در جهت حمایت از سرمایه های ملی کشور با معرفی بخاری های گاز سوز در مدل های متنوع پاسخگوی رضایت و راحتی شما باشد. بخاری گازی آبسال مدل 431G که قابل استفاده با گاز طبیعی می باشند،

با صرفه و مطمئن بوده و می تواند در کمال راحتی در داخل منزل، دفتر کار و هر محل مشابهی با ایمنی کامل مورد استفاده قرار گیرد. لازم به ذکر است این شرکت، تولید کننده اولین نسل بخاری بدون دودکش کم مصرف در ایران می باشد.

ویژگی های شاخص

  • رده انرژی A
  • نوع مشعل: شعله نما
  • نوع سوخت :گاز طبیعی
  • نیاز به دودکش :ندارد
  • دارای سیستم ایمنی ODS
  • دارای سیستم ترموکوپل
چند مدل از بهترین برند بخاری گازی

بهترین برند بخاری گازی شومینه ای نیک کالا 24000 آذر مدل MC24

بهترین برند بخاری گازی شومینه ای نیک کالا 24000 آذر مدل MC24 با طراحی زیبا و شیشه اروپا / ژاپنی و مقاوم در برابر شوک حرارتی تا 750 درجه سانتی گراد، یکی از محصولات تولید شده توسط کمپانی بهترین برند بخاری گازی نیک کالا و طبق استاندارد ملی ایران، استاندارد CE و TSE می باشد. بخاری گازی نیک کالا مدل MC24 به دلیل داشتن طراحی منحصر به فرد، استاندارد و ارتقاء بازدهی حرارتی، حدود 20 درصد مصرف گاز را کاهش می دهد .

از ویژگی های بارز بخاری گاز سوز طرح شومینه نیک کالا Nicala MC 24 می توان به سیستم ODS آن اشاره نمود که به کنترل اکسیژن محیط می پردازد و در صورت کاهش 18 درصدی اکسیژن، بخاری به صورت خودکار خاموش گشته و جریان گاز ورودی به بخاری به طور کامل قطع می گردد.

ویژگی های شاخص

  • ظرفیت: 24000
  • نوع سوخت: گاز شهری
  • نوع بخاری گازی: دودکش دار
  • سنسور کنترل اکسیژن ods: دارد

بهترین برند بخاری گازی شومینه ای نیک کالا 26000 سیمین مدل MC26

بخاری گازی شومینه ای نیک کالا 26000 سیمین مدل MC26 یک از محصولات با کیفیت و مطلوب شرکت بزرگ نیک کالا می باشد. بخاری گازی نیک کالا مدل MC26 دارای قدرت حرارتی 8000 کیلو کالری در ساعت می باشد که فضایی در حدود 180 متر مکعب را پوشش دهی می کند.

رده مصرف انرژی این بخاری گازی E می باشد. این بخاری مجهز به سنسور اکسی پیلوت (کنترل اکسیژن) می باشد که سلامتی افراد را تضمین و از بروز هرگونه خطری جلو گیری می کند. طراحی بخاری گازی زیبا بوده و استاندارد ملی ایران ، استاندارد CE و TSE کیفیت محصول را تایید کرده اند.

ویژگی های شاخص

  • ظرفیت: 26000
  • نوع سوخت: گاز شهری
  • نوع بخاری گازی: دودکش دار
  • سنسور کنترل اکسیژن ods: دارد

بهترین برند بخاری گازی ایران شرق 9500 مدل شهاب SH95 قهوه ای

بهترین برند بخاری گازی ایران شرق 9500 مدل شهاب SH95 قهوه ای از جمله محصولات جدید این شرکت به حساب می آید که در رده بخاری گازی ایران شرق دودکش دار قرار میگیرد. این بخاری به صورت ایستاده روی زمین قرار میگیرد و به طور متوسط فضایی در حدود 40 الی 50 متر مربع را گرم می کند. با توجه به بررسی های صورت گرفته ، این مدل از امنیت بالایی برخوردار است که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.  

بخاری گازی 9500 شهاب گرمایش خوبی داشته و فضا را به خوبی گرم نگه می دارد. میزان حداقل و حداکثر گرمادهی این محصول بین 3500 تا 7200 کیلوکالری بر ساعت است. این مدل بخاری گازی به سیستم کنترل اکسیژن محیط مجهز شده که در صورت کاهش درصد اکسیژن، بخاری به صورت خودکار خاموش شده و جریان گاز ورودی به بخاری به طور کامل قطع می گردد و تا زمان تهویه کامل محیط، روشن شدن بخاری امکانپذیر نخواهد بود.

ویژگی های شاخص

  • ظرفیت: 9500
  • نوع سوخت : گاز شهری
  • نوع بخاری گازی: دودکش دار
  • سنسور کنترل اکسیژن ods: دارد

چکیده

تنوع بالای مارک‌ها و برندهای مختلف، باعث شده تا افراد در تشخیص بهترین مارک بخاری دچار تردید شوند و به سختی تصمیم بگیرند. در این مطلب، با معرفی برندهای مختلف نظیر نیک کالا، آبسال،مروارید سوز، ایران شرق، پارس خزر و انرژی، بهترین برند بخاری در ایران را به شما معرفی کردیم و همچنین، مزایا و معایب هر یک از آن‌ها را نام بردیم.

همچنین هنگام انتخاب بهترین برند بخاری گازی باید به یکسری نکات هم توجه داشته باشید تا یک انتخاب هوشمندانه و ایده‌آل انجام دهید. نوع بخاری، ایمنی، مصرف انرژی، ظرفیت گرمایشی و قیمت برخی از مهم‌ترین نکاتی هستند که زمان خرید بخاری باید به آن‌ها دقت کنید. منتظر نظرات و تجربیات شما در قسمت نظرات(کامنت ها) هستیم.

برچسب ها: بخاری گازی
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *