راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون سام+ بررسی 5 مدل برجسته

راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون سام+ بررسی 5 مدل برجسته

لیلا عبدالهی ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ 2 هفته پیش

تلویزیون سام، محصولاتی ایرانی هستند که از لحاظ کیفیت و قیمت در سطح بسیار مطلوبی قرار دارند. اما توجه داشته باشید که کیفیت و قدرت تلویزیون های سام از برند های چون پاناسونیک، سامسونگ، فیلیپس و یا سونی پایین تر است و این میتواند یکی از نقاط ضعف محصولات برند سام باشد. باما بماند تا بیشتر با این برند و تلویزیون های آن آشنا شوید.

تلویزیون سام از پرفروش ترین های بازار داخلی محسوب می‌شود که در مدل های مختلف با تنوع قیمت بالا در بازار یافت می شوند. این برند در تولید تلویزیون های خود از فناوری های روز دنیا استفاده می کند و با ظاهری مدرن به همراه گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش این محصول را به بازار عرضه می کند.

قیمت تلویزیون سام الکترونیک به دلیل اینکه تولید داخلی است بسیار پایین تر از برندهای خارجی است اما به دلیل استفاده از مرغوب ترین قطعات در ساخت این محصول از نظر کیفیت با خیلی از برندهای خارجی برابری می کند.

شرکت سام الکترونیک سالیان زیادی نماینده لوازم خانگی سامسونگ در ایران بود و پس از آن جایگزین محصولات سامسونگ در کشورمان شد. یکی از دلایل این اتفاق مشکلاتی مانند تحریمات بود که باعث شد برندهای مختلف خارجی از آن پس وارد ایران نشوند. با این اتفاق گرایش مردم به خرید محصولات ایرانی زیاد شد. ما به دلیل استقبال مردم از خرید تلویزیون سام، اقدام به ارائه این مقاله کرده‌ایم.

در ادامه به بررسی بیشتر تلویزیون سام و بهترین مدل های آن میپردازیم. برای بررسی مطالب بیشتر میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

کیفیت تلویزیون سام

کیفیت تلویزیون سام

  • طراحی زیبا: طراحی تلویزیون های سام بسیار زیبا و عالی است. وزن کم و طراحی باریک از جمله ویژگی های این محصولات است.
  • کیفیت تصاویر: تلویزیون های سام از کیفیت های Full HD و ۴K پشتیبانی میکند ولی نباید انتظار کیفیتی مشابه محصولات برند های چون سامسونگ، ال جی و یا فیلیپس را داشت.
  • قیمت تلویزیون های سام: به طور کلی میتوان گفت که قیمت این محصولات نسبت به مدل های مشابه بسیار مناسب تر است. (رقیب های این برند میتواند جی پلاس، اسنوا و یا ایکس ویژن باشد که قیمت تلویزیون های سام از این برند ها مناسب تر است)
  • کیفیت صدا: کیفیت صدای این تلویزیون ها یکی از ناط ضعف آنها است. در حقیقت در تلویزیون های سام فناوری های برای افزایش و ارتقای کیفیت صدای آنها وجود ندارد.
  • قطعات داخلی: سام سعی دارد تا قطعات مورد نیاز خود را از معتبر ترین شرکت های در دسترس خود انتخاب کند از این رو میتوان گفت که کیفیت قطعات و طول عمر تلویزیون های سام بالا است.

مزایا و معایب تلویزیون سام

با این که در سال های اخیر تلویزیون‌ سام با برخورداری از امکانات متنوع و قابل قبول انتظارات بسیاری از افراد را برآورده کرده‌اند، اما مانند هر محصول دیگری در کنار مزایا و ویژگی‌های کاربردی معایب خاص خود را داشته که انتظارات افرادی که سخت پسند هستند و نیاز به برنامه های پیشرفته تر را دارند نمی‌تواند به خوبی برطرف کنند. که در ادامه به این موارد اشاره میکنیم.

تلویزیون سام

مزایای تلویزیون سام الکترونیک

۱. پشتیبانی برخی از مدل‌ها از صدای دالبی

صدای دابلی که جز مزایای تلویزیون سام به شمار می‌رود در واقع قابلیت تفکیک صدا در این دستگاه‌ها است.

۲. مجهز بودن برخی تلویزیون‌ها به سیستم‌ عامل اندروید

سیستم عامل اندروید مبتنی‌ بر سیستم عامل تلفن همراه Android امکان دسترسی به Google Play را برای برنامه‌ها و بازی‌های تلویزیون فراهم می‌کند. همچنین ویژگی‌های کاربردی مانند پشتیبانی از Google Cast و کنترل صوتی از طریق Google Assistant را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

۳. برخورداری از خروجی صدای دیجیتال اپتیکال 

این قابلیت نوعی فناوری انتقال محتوای صوتی دیجیتال نوری که از نور برای انتقال سیگنال‌های صوتی استفاده می‌کند.

۴. برخورداری تمام مدل‌های تلویزیون سام از سیستم قفل کودک

سیستم قفل کودک یک حالت مشاهده در تنظیمات تلویزیون است که فضایی برای جلوگیری از انتشار فیلم‌هایی که برای کودکان مناسب نیستند را فراهم می‌کند.

۵. قابلیت اتصال برخی از مدل‌ها به wifi و بلوتوث

برخورداری از این دو امکانات مزایای زیادی به همراه دارد که قطعا با شنیدن نام آن به ذهنتان رسیده باشد. اگر نیاز به نمایش آنلاین یا حتی اتصال تلویزیون خود به دستگاهی دیگر برای برخورداری از امکانات آن را دارید، از امکانات بلوتوث و وای فای این تلویزیون‌ها استفاده کنید.

۶. برخورداری برخی از مدل‌ها از قابلیت اشتراک‌گذاری محتوا (مانند Smart View)

Samsung Smart View همان‌طور که از نامش پیداست یکی از قابلیت‌های تلویزیون‌های برند سامسونگ بوده که امکان نمایش محتویات گوشی موبایل روی تلویزیون را به شما می‌دهد. شما با این قابلیت توانایی کنترل تلویزیون خود به کمک موبایل را هم خواهید داشت.

۷. برخورداری برخی از مدل‌ها از قابلیت ماشین زمان یا Time Shift

قابلیت ماشین زمان یا Time Shift در تلویزیون‌های سام به معنای توانایی ضبط محتوای تلویزیونی و پخش مجدد این برنامه‌ها در زمانی دیگر است.

مزایا و معایب تلویزیون سام

معایب تلویزیون سام الکترونیک

۱. برخوردار نبودن تلویزیون‌های سام از پورت HDMI ARC

پورت HDMI ARC برای دستگاه‌های صدا و پروژکتورها نوعی استاندارد بوده که در تولید این دستگاه‌ها از آن استفاده می‌شود. برای تجربه صدای بهتر، می‌توانید از کابل HDMI برای هدایت صدا از تلویزیون هوشمند خود به دستگاه صوتی استفاده کنید. ARC که به کانال بازگشت صدا هم معروف است عملکردی ویژه از کابل‌های تأیید شده با سرعت بالا HDMI است که از طریق آن می‌توان صدا را به فرستنده بازگرداند.

۲. عدم برخورداری از فناوری‌های ارتقادهنده کیفیت تصویر و صدای به‌‌روز

متاسفانه تلویزیون سام الکتریک فاقد فناوری‌های هوشمند ارتقادهنده کیفیت تصاویر نمایش و همچنین صدای دستگاه هستند. این موضوع شاید برای برخی کاربران ‌و به خصوص آن دسته افرادی که به بروزرسانی دستگاه‌های هوشمند تاکید زیادی دارند یک عیب مهم به حساب بیاید. پس اگر جز این دسته افراد هستید شاید تلویزیون‌های سام الکترونیک مناسب شما نباشد. 

۳. عدم برخورداری از قابلیت ساب‌ووفر داخلی و ناتوانی در تولید صدای باس غنی

ساب ووفر بلندگویی است که فرکانس‌های پایین تولید می‌کند. به این معنی که می‌تواند صدای کامل‌تری نسبت به بلندگوهای استاندارد ارائه دهد و موسیقی یا فیلم را فراگیرتر کند. به طور کلی، محدوده فرکانس ساب ووفر برای محصولات مصرفی معمولی، فرکانس 20-200 هرتز است. پس اگر هیجان تماشای فیلم، سریال و‌ حتی مستند با صدایی با کیفیت خیلی بالا برای شما مهم است، شاید بهتر باشد در انتخاب تلویزیون سام تجدید نظر کنید؛ چرا که تلویزیون‌های 4K فاقد قابلیت ساب‌ووفر داخلی و تولید صدای باس غنی هستند.

۴. کیفیت صدا و تصویر نه‌ چندان راضی‌‌کننده

کیفیت صدای و تصویری خوب از تلویزیون خود انتظار دارید؟ کیفیتی که به شما حس واقعی بودن را منتقل کند؟ اگر هیجان تماشای تلویزیون را در صدایی رسا و با کیفیت و تصویری عالی می‌دانید شاید بعضی از تلویزیون سام انتخاب خوبی برای شما نباشند.

۵. تک‌‌هسته‌ای بودن پردازنده تلویزیون‌های سام

سرعت پردازش دستگاه به تعداد هسته‌های آن بستگی دارد. سرعت پردازش نشان می‌دهد که صفحه تلویزیون توانایی چند بار بازخوانی تصویر در ثانیه را دارد. پیش از خرید تلویزیون دلخواه خود تک‌هسته‌ای یا چند هسته‌ای بودن آن را حتما بررسی کنید.

بررسی بهترین مدل های تلویزیون سام

بررسی بهترین مدل های تلویزیون سام

تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل UA55TU6550TH سایز 55 اینچ

این مدل تلویزیون دارای فناوری هایی چون بلوتوث ، وای فای ، پورت HDMI ، پورت اچ دی ام ای و پورت lan نیز بوده است . این دستگاه دارای دو عدد بلندگو با میزان توان ده وات می باشد و کیفیت تصویر آن از نوع Ultra HD – ۴K بوده است . رزولوشن این تلویزیون به اندازه 3840×2160 می باشد و تقریبا از 1070 میلیون رنگ نیز پشتیبانی می کند . وجود سیستم عامل اندروید یکی دیگر از ویژگی های خوب این دستگاه بوده است .

تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل UA58TU6550TH سایز 58 اینچ

در رابطه با کیفیت تصویر این تلویزیون باید بگوییم که کیفیت آن به شکل Ultra HD – ۴K و میزان رزولوشن آن به اندازه ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ اندازه گیری شده است ، این دستگاه هم مجهز به سیستم عامل اندروید بوده و دارای سه پورت HDMI و دو پورت USB است . با وجود سیستم عامل اندروید می توانید از طریق وای فای و یا به کمک کابل LAN به اینترنت نیز متصل شوید . با استفاده از صدای خروجی اپتیکال می توانید برای انتقال صدای با کیفیت تر به دستگاه هایی چون سینمای خانگی نیز متصل شوید .

تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل UA43T5500TH سایز ۴۳ اینچ

این دستگاه دارای دو عدد رابط کامپوزیت بوده و علاوه برآن دو عدد درگاه HDMI نیز بوده است . این دستگاه مجهز به سیستم عامل اندروید نیز می باشد . این مدل تلویزیون را می توان یکی از بهترین مدل تلویزیون سام الکترونیک نیز معرفی کرد . از ویژگی های این مدل تلویزیون می توان به وجود پورت های متعدد مانند HDMI، USB، COMPONENT و خروجی صدای اپتیکال می باشد .

تلویزیون ال ای دی سام الکترونیک مدل UA50T5350TH سایز 50 اینچ

کیفیت تصویر این تلویزیون به صورت Full HD بوده است و میزان رزولوشن آن به اندازه ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ می باشد . این دستگاه را می توان یکی از بهترین مدل تلویزیون های با کیفیت ایرانی نیز معرفی کرد . با وجود کیفیت فول اچ دی به خوبی می تواند وضوح بالایی از تصویر را به شما نشان دهد . مهم ترین امکانات این تلویزیون وجود 2 پورت usb و 3 پورت HDMI نیز می باشد که از آن میتوانید برای اتصال دستگاه های مختلف به تلویزیون نیز استفاده کنید .

تلویزیون ال ای دی سام الکترونیک مدل UA50T5300TH سایز 50 اینچ

از بهترین مدل تلویزیون سام الکترونیک می توان به این مدل نیز اشاره کرد . سایز صفحه این تلویزیون به اندازه 50 اینچ بوده و کیفیت تصویر آن به شکل فول اچ دی نمایش داده می شود . در رابطه با رزولوشن این دستگاه باید بیان کنیم که دارای رزولوشنی به اندازه ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ نیز بوده است . از دیگر ویژگی های این تلویزیون می توان به وجود پورت های متعدد مانند HDMI، USB و خروجی صدای اپتیکال نیز اشاره کرد که می توانید دستگاه های متعددی به آن وصل کنید . صفحه این تلویزیون به صورت تخت بوده و دارای گیرنده دیجیتال نیز می باشد .

بهترین مدل های تلویزیون سام

چکیده

تلویزیون سام به صورت ملی تولید شده و سعی تمامی بنیان‌گذاران آن خودکفایی و استفاده از نرم‌افزارها و قطعات کاملا داخلی در تولیدات این شرکت است. تلویزیون‌های سام، علاوه‌بر مزایای بسیار، معایبی هم دارند که امید است به مرور زمان و با افزایش آگاهی تولیدکنندگان شاهد برطرف شدن تمامی این ایرادات باشیم. با این اتفاق امید داریم در آینده با محصولاتی کاملا رقابتی با بازار خارجی روبه‌رو شویم.

برچسب ها: تلویزیون سام
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *