بررسی مزایا و معایب بهترین بخاری گازی بدون دودکش

بررسی مزایا و معایب بهترین بخاری گازی بدون دودکش

لیلا عبدالهی ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ 5 ساعت پیش

امروزه استفاده از بهترین بخاری گازی بدون دودکش بسیار رایج شده است این بخاری ها از انواع پر مصرف بخاری هستند که از آن‌ها می‌توان در جاهای مختلف استفاده کرد. ولی در مکان هایی که محیط های بسته است و هوا در آن جریان ندارد استفاده از این بخاری‌ها خطرناک است.

تولید گرما در بخاری با دودکش و بخاری های بدون دودکش یکسان است فقط از جهت طراحی فرآیند تولید سوخت و اکسیژن تفاوت دارند. تکنولوژی که در بخاری های گازی بدون دودکش بکار رفته تولید شعله را بهینه کرده است.

این بخاری های بدون دودکش گاز منواکسید کربن را تا حد زیادی از بین می برود ولی بخاری های دارای دودکش این گاز را به وسیله دودکش دفع می کنند. ترموکوپل در این بخاری ها بسیار حساس است و با کم شدن گاز به سرعت جریان گاز را قطع می کند

در ادامه به بررسی بیشتر مزایا و معایب بهترین بخاری گازی بدون دودکش میپردازیم. برای بررسی مطالب بیشتر میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

انواع بهترین بخاری گازی بدون دودکش

بهترین بخاری گازی بدون دودکش دو نوع اصلی دارد: شعله آبی و مادون قرمز. هر دو بسیار کارآمد هستند (معمولا بیش از 99 درصد).

بخاری‎ بدون دودکش مادون قرمز از گاز برای گرم کردن پانل‌های سرامیکی استفاده می‌کند و گرما را به اشیاء (یا افراد) در اتاق می‌تاباند.

بنابراین، یک بخاری مادون قرمز یک منبع گرمایی بسیار هدفمند است: اگر مستقیماً در مقابل یکی بایستید، فوراً گرما را احساس خواهید کرد.

بهترین بخاری گازی بدون دودکش شعله آبی به صورت همرفتی عمل می‎کند و هوای واقعی اتاق را گرم می‎کند. یک بخاری شعله آبی ممکن است برای گرم کردن یک اتاق بیشتر طول بکشد زیرا باید هوا را به جای یک جسم مورد نظر گرم کند، اما کنترل دمای ثابت‎تری را نسبت به بخاری مادون قرمز ارائه می‎دهد. اگر فضای شما عایق است، بخاری شعله آبی احتمالا انتخاب بهتری است.

بخاری‌ها و شومینه‌های بدون دودکش که در داخل خانه نصب می‌شوند، توسط صنعت گاز به اصطلاح «وسایل بدون هوا» نامیده می‌شوند. محصولات احتراق را مستقیماً در فضای زندگی آزاد می‌کنند. این بخاری‎ها بسیار محبوب هستند و خریداران جذب قیمت خرید پایین و نصب ارزان قیمت آنها هستند. 

انواع بهترین بخاری گازی بدون دودکش

مزایای بهترین بخاری گازی بدون دودکش

نصب بهترین بخاری گازی بدون دودکش هزینه کمتری نسبت به بخاری‎های با تهویه مستقیم دارد و انعطاف‎پذیری بیشتری در نصب دارد، زیرا نیازی به دسترسی به دیوار خارجی برای تهویه ندارد. با این حال، اگزوز در داخل خانه آزاد می‎شود. به همین دلیل، نصب بخاری‎های بدون هوا در اتاق‎هایی که افراد در آن می‎خوابند، قانونی نیست و برخی از قوانین ساختمانی محلی به هیچ وجه اجازه نصب آنها را نمی‎دهد.

نصب بهترین بخاری گازی بدون دودکش ارزان است. شما فقط واحد را می‎خرید، آن را به منبع گاز خود متصل می‎کنید و روشن می‎کنید. هیچ لوله هواکش آزاردهنده‎ای برای نصب از طریق دیوار یا بالای دودکش وجود ندارد

معایب بهترین بخاری گازی بدون دودکش

شاید مهمترین عیب بهترین بخاری گازی بدون دودکش این باشد که نمی توان از آنها در فضاهای بسته استفاده کرد. بخاری گازی بدون دودکش تنها در فضاهایی که هوا در آنها جریان دارد مجاز است؛ مانند مغازه ها و اماکن پر رفت و آمد.

بنابراین معایب کلی بخاری بدون دودکش را می توان موارد زیر ذکر کرد:

  • بخاری بدون دودکش در فضایی که تهویه هوا در آن وجود ندارد در دراز مدت سلامت شما را به خطر می اندازد.
  • بخاری بدون دودکش آلاینده های مضر را به فضا منتقل می کند.
  • ایجاد مشکلات تنفسی برای برخی از افراد

نکات ایمنی که باید در استفاده بهترین بخاری گازی بدون دوکش رعایت کنید

  • هرگز از گاز طبیعی در واحدی که برای گاز پروپان طراحی شده است استفاده نکنید.
  • هرگز از پروپان در واحدی که برای گاز طبیعی طراحی شده است استفاده نکنید.
  • تمام اتصالات را بررسی کنید. برای جلوگیری از خطر آتش‎سوزی، تصادف یا انفجار، هرگز نشت احتمالی گاز را با شعله باز بررسی نکنید.
  • یک بخاری بدون دودکش با درجه ورودی بیش از 10000 BTU در ساعت نباید در اتاق خواب یا حمام نصب شود و یک بخاری بدون هوا که دارای ورودی بیش از 6000 BTU در ساعت است نباید در حمام نصب شود.
  • بخاری های RMC-LC30، LI30، LC20 یا LI18 را در اتاق خواب یا حمام نصب نکنید.
  • بخاری های RMC-LC10 یا LI10 را در حمام نصب نکنید، آنها در اتاق خواب مجاز هستند.
  • بخاری LI06 در حمام یا اتاق خواب مجاز است.
  • بخاری بدون دودکش برای گرمایش تکمیلی در نظر گرفته شده است.
  • از دمنده یا سایر لوازم جانبی غیر مجاز برای استفاده از این بخاری استفاده نکنید.
  • به دلیل درجه حرارت بالا، دستگاه باید خارج از ترافیک و دور از مبلمان و پارچه فروشی قرار گیرد. اجسام قابل اشتعال را در فاصله بیش از 36 اینچ از جلو و بالای بخاری و بیش از 10 اینچ از کناره‎های بخاری (8 اینچ برای بخاری L106) نگه دارید.

بهترین بخاری گازی بدون دودکش

نکات ایمنی که باید در استفاده بهترین بخاری گازی بدون دوکش رعایت کنید

بخاری گازی آبسال مدل 481 نوک مدادی

بهترین بخاری گازی بدون دودکش آبسال مدل 481 نوک مدادی یکی از محصولات با کیفیت و دارای استاندارد ملی می باشد. این محصول با کیفیت تحت لیسانس RINNAI ژاپن نیز می باشد. شرکت آبسال افتخار دارد در جهت حمایت از سرمایه های ملی کشور با معرفی بخاری های گاز سوز در مدل های متنوع پاسخگوی رضایت و راحتی شما باشد.

بهترین بخاری گازی بدون دودکش آبسال مدل 481 که قابل استفاده با گاز طبیعی می باشند، با صرفه و مطمئن بوده و می تواند در کمال راحتی در داخل منزل ، دفتر کار و هر محل مشابهی با ایمنی کامل مورد استفاده قرار گیرد. لازم به ذکر است این شرکت، تولید کننده اولین نسل بخاری بدون دودکش در ایران می باشد.

بهترین بخاری گازی بدون دودکش آبسال مدل 481 با بهره گیری از آخرین دستاورد های تکنولوژی سوخت و بهینه سازی انرژی در دنیا ساخته شده اند و با جلوگیری از اتلاف انرژی و برخورداری از بازده حرارتی بالا سبب صرفه جویی در هزینه های شما نیز می باشند. این نوع از بخاری گازی مطابق با استاندارد ANSI Z21.11.2 ساخته شده و بالاترین میزان ایمنی را برای شما به ارمغان می آورد. بازده 4/90 % در این مدل ها باعث می شود که تقریبا تمام سوخت مصرفی صرف ایجاد حرارت و گرما شود.

ویژگی های شاخص

  • رده انرژی: A
  • سوخت: گاز شهری
  • شعله قابل تنظیم
  • بدون نیاز به دودکش
  • نوع مشعل: شعله نما
  • سیستم ایمنی ترموکوپل

بهترین بخاری گازی بدون دودکش آبسال مدل 431G

بهترین بخاری گازی بدون دودکش آبسال مدل 431G یکی از محصولات با کیفیت و دارای استاندارد ملی می باشد. این محصول با کیفیت جزو محصولات صادراتی این شرکت بزرگ نیز می باشد. شرکت آبسال افتخار دارد در جهت حمایت از سرمایه های ملی کشور با معرفی بخاری های گاز سوز در مدل های متنوع پاسخگوی رضایت و راحتی شما باشد.

بهترین بخاری گازی بدون دودکش این شرکت با بهره گیری از آخرین دستاورد های تکنولوژی سوخت و بهینه سازی انرژی در دنیا ساخته شده اند و با جلوگیری از اتلاف انرژی و برخورداری از بازده حرارتی بالا سبب صرفه جویی در هزینه های شما نیز می باشند. این نوع از بخاری گازی مطابق با استاندارد ANSI Z21.11.2 ساخته شده و بالا ترین میزان ایمنی را برای شما به ارمغان می آورد. بازده 4/90 % در این مدل ها باعث می شود که تقریبا تمام سوخت مصرفی صرف ایجاد حرارت و گرما شود.

ویژگی های شاخص

  • نوع سوخت :گاز طبیعی
  • نیاز به دودکش :ندارد
  • دارای سیستم ایمنی ODS
  • دارای سیستم ترموکوپل

بخاری گازی آبسال مدل 437G قرمز

بهترین بخاری گازی بدون دودکش آبسال مدل 437G تحت لیسانس Sicar ایتالیا بوده و بدون دودکش می باشد. این بخاری گازی قابل نصب روی دیوار و بر روی زمین است . این بخاری گازی به دلیل حجم و وزن کم بر روی دیوار قابل نصب بوده و فضای کمی را اشغال می نماید .از دیگر مشخصات این بخاری گازی آبسال مجهز بودن به گاورنر جهت ثابت کردن نوسنات گاز ورودی گاز ورودی می باشد.

همچنین بدنه این بخاری دارای پوشش رنگ پودری کوره ای می باشد که به روش الکترواستاتیک و تمام اتوماتیک اجرا می شود . این بخاری گازی آبسال 437G تحت لیسانس Sicar ایتالیا بوده و مجهز به (ODS) می باشد . ابعاد این محصول 40*13*63 سانتی متر می باشد و وزن آن 6.8 کیلو گرم می باشد. حجم گرمادهی این بخاری 97 متر مکعب و حداقل ظرفیت گرمادهی آن 1500 کیلو کالری می باشد 

ویژگی های شاخص

  • دارای ترموکوبل
  • نیاز به دودکش :ندارد
  • نوع سوخت :گاز شهری
  • دارای سیستم ایمنی ODS
بهترین بخاری گازی بدون دودکش

بخاری گازی آبسال مدل 437F آبی

بهترین بخاری گازی بدون دودکش آبسال مدل 437F آبی با راندمان حرارتی 90.4، حداکثر ظرفیت گرمادهی آن 3900 (kcal/h) و حداقل ظرفیت گرمادهی 1500 (kcal/h) به راحتی می تواند داخل خانه و منزل و… شما را گرم و دلنشین کند. شرکت آبسال با افتخار در جهت حمایت از سرمایه های ملی کشور با تولید ملی بخاری بدون دودکش را در مدل های متنوع تولید کرده و پاسخگوی نیاز ها و راحتی شما می باشد. 

بهترین بخاری گازی بدون دودکش آبسال مدل 437F با گاز طبیعی کار می کند که این ویژگی آن را محصولی به صرفه و مطمئن می کند، این بخاری امکان تنظیم حرارت در سه وضعیت را به شما می دهد، انتقال حرارت در آن به دو روش تابشی و جابجایی بوده، بخاری گازی آبسال مدل 437F آبی را هم می توانید به دیوار نصب کنید هم با استفاده از پایه موجود در دسته بندی می توانید آن را روی زمین هر کجا که نیاز دارید بخاری خود را بگذارید و استفاده کنید. این بخاری به دودکش نیازی ندارد و مجز به سیستم ODS می باشد.

ویژگی های شاخص

  • نوع سوخت :گاز شهری
  • نیاز به دودکش :ندارد
  • دارای سیستم ایمنی ODS

بخاری گازی آبسال مدل 405 کرم

بخاری گازی آبسال مدل 405 مجهز به سیستم کنترل اکسیژن محیط (ODS) می باشند . گاز کربنیک نتیجه سوخت کامل است ( اما درصد این گاز باید قابل کنترل باشد ) سیستم کنترل اکسیژن نسبت به درصد اکسیژن کاهش می یابد ( یا به عبارتی گار کربنیک زیاد می شود ) بخاری خاموش می شود و تا تهویه کامل محیط ، بخاری را  نمیتوان روشن نمود . این بخاری گازی دارای امکان تنظیم شعله در سه وضعیت می باشد .

بخاری های بدون دودکش یکی از انواع پر مصرف بخاری می باشد که در مکان های مختلف قابل استفاده است و به راحتی قابل حمل و جابه جایی می باشد . این بخاری که قابل استفاده با گاز طبیعی می باشند ، با صرفه و مطمئن بوده و می تواند در کمال راحتی در داخل منزل ، دفتر کار و هر محل مشابهی با ایمنی کامل مورد استفاده قرار گیرد . این بخار گازی آبسال مطابق با استاندارد ANSI Z21.11.2 ساخته شده و بالاترین میزان ایمنی را برای شما به ارمغان می آورد . 

ویژگی های شاخص

  • ترموکوپل: دارد
  • نوع سوخت: گاز شهری (NG)
  • نوع بخاری گازی: بدون دودکش
  • سنسور کنترل اکسیژن ODS: دارد

بخاری گازی آبسال مدل 440

بخاری گازی آبسال مدل 440 یکی از محصولات با کیفیت و دارای استاندارد ملی می باشد. شرکت آبسال یکی از پرچم داران تولید لوازم خانگی در ایران و به عنوان اولین سازنده بخاری های بدون دودکش در ایران در جهت حمایت از سرمایه های ملی کشور عزیزمان با ارائه محصولات متنوع گرمایشی پاسخگوی رضایت و راحتی شما مشتریان عزیز باشد. 

بخاری بدون دودکش آبسال مدل 440 با سوخت گاز مایع قابل استفاده می باشد این محصول با صرفه و مطمئن بوده و می تواند در کمال راحتی در فضا هایی همچون داخل منزل، دفتر کار و هر محل مشبهی با ایمنی کامل مورد استفاده قرار بگیرد.

ویژگی های شاخص

  • نوع سوخت :گاز مایع
  • نیاز به دودکش :ندارد
  • دارای سیستم ایمنی ODS
بهترین بخاری گازی بدون دودکش

چکیده

در حالی که بخاری بدون دودکش جمع و جور و در ابتدا مقرون به صرفه است، بخاری‎ گازی دارای دودکش معمولا اقتصادی‎تر، کارآمدتر و در درازمدت ایمن‎تر هستند.

اگر تصمیم دارید از بخاری گازی بدون هوا در خانه خود استفاده کنید، یک متخصص برای نصب آن استخدام کنید. اطمینان حاصل کنید که بخاری را به درستی نگهداری کنید، آشکارسازها را نصب کنید و پروتکل‎های ایمنی عمومی آن را رعایت کنید. نوعی تهویه برای فضا ایجاد کنید و هرگز اجازه ندهید بخاری بیش از چهار ساعت در یک زمان کار کند.

دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *