بررسی بهترین مدل های ماشین ظرفشویی بوش

بررسی بهترین مدل های ماشین ظرفشویی بوش

لیلا عبدالهی ۰۶ تیر ۱۴۰۳ 3 ماه پیش

ماشین ظرفشویی بوش از جمله پرطرفدارترین و پرکاربردترین مدل‌های بازار به شمار می‌روند. بوش یکی از شرکت‌های تولیدی است که در زمینه طراحی، ساخت و عرضه انواع لوازم خانگی از جمله ظرفشویی فعالیت می‌کند.

با ماشین ظرفشویی با آسودگی خیال می‌توان به آشپزخانه قدم برداشت. بی‌زحمت با کوه ظروف‌ کثیف مقابله کرد و با یک نیشخند بزرگ، کارهای تکراری روزمره را کنار گذاشت. در این روزهای پرهیاهو که هر لحظه تکنولوژی جدیدی را معرفی می‌کند، زمان ارزشمندتر از آن چیزی که در ذهن داشتید به نظر می‌آید و نباید این زمان گرانبها را در آشپزخانه سپری کرد. اجازه دهید ماشین ظرفشویی، سلاح مخفی شما در آشپزخانه باشد و به نوآوری، کارآیی و زندگی پر از شادی آشپزی سلام کنید.

روزبه‌روز مدل‌های جدید‌تری را با امکانات و تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر تولید می‌کند. به طوری که اگر برای خرید ظرفشویی‌های بوش به فروشگاه‌ها مراجعه کنید، با تنوع بسیاری مواجه خواهید شد و ممکن است سردرگم شوید.

برای کمک به شما و بر اساس جدید‌ترین محصولاتی که توسط این برند به بازار ارائه شده است، در ادامه پنج مورد از بهترین دستگاه‌های ظرفشویی برند بوش را به شما معرفی می‌کنیم. چنان که با یکایک ویژگی‌ها، امکانات، ظرفیت و تکنولوژی‌های هر یک از آن‌ها آشنا خواهید شد. برای بررسی مطالب بیشتر میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

 ماشین ظرفشویی بوش

ماشین ظرفشویی بوش

در حال حاضر انواع مختلفی از ماشین ظرفشویی بوش به بازار معرفی شده که انتخاب را برای افراد کمی سخت کرده است. درواقع خریداران باید به خوبی ویژگی ماشین‌های ظرفشویی را مورد بررسی قرار داده و در نهایت بهترین را انتخاب کنند. که در ادامه به بررسی این ویژگی ها میپردازیم.

ک قرن سابقه در تولید این دستگاه، مهم‌ترین دلیل و مزیتی‌ست که برند بوش را بر سر زبان‌ها انداخته است. تقریبا سال 1964 بود که اولین ماشین ظرفشویی بوش تولید و به بازار عرضه شد و توانست تا به امروز، همگام با تکنولوژی و فناوری‌ها پیش برود و نوین‌ترین آپشن‌ها و بالاترین سطح کیفیت را به مخاطبین عرضه کند.

بطور خلاصه محصولات بوش، خصوصا ماشین ظرفشویی تولید شده این برند، ثابت کرده از نظر کیفیت در بالاترین سطح قرار دارد و این یعنی عملکرد بهتری را از آنها شاهد هستیم و در استفاده دراز مدت، تعمیر ظرفشویی بوش به حداقل می‌رسد.

مزایای ماشین ظرفشویی بوش

قطعا دلایل بسیار زیادی وجود دارد که خرید ظرفشویی بوش را ضرورت می‌بخشد. اما چند مورد از مهم‌ترین آنها به شرح زیر است:

  • مصرف پایین برق
  • کاهش قابل توجه مصرف آب در زمان شستشوی ظروف
  • کارآیی بالای برنامه‌ها
  • طراحی بسیار کاربردی و منحصر به فرد
  • ظاهر بسیار چشم‌نواز که به آشپزخانه، نمایی زیبا می‌بخشد

نکات مهم در خرید ماشین ظرفشویی بوش

با وجود تمامی مزایایی که با خرید ماشین ظرفشویی بوش نصیب افراد می‌شود، نکات مهمی وجود دارد که باید قبل از هرگونه اقدام برای خرید، به آن توجه شود. نکاتی از جمله کیفیت و همچنین امکانات! بررسی‌ها نشان می‌دهد، در حال حاضر، در بازار ایران، ظرفشویی‌های بوش‌ در سری جدید 4، 6، 8 و Z از امکانات بیشتر و به‌روزتری برخوردارند و امکانات زیر را دارا هستند:

  • بسیار کم صدا یا حتی بی‌صدا هستند.
  • امکانات رفاهی متفاوتی را ارائه می‌دهند.
  • برنامه شستشوی متنوع با زبان‌ها و دماهای متفاوت را ارائه می‌دهند.
  • مجهز به صفحه نمایشگر هوشمند هستند.
  • توانایی کنترل مصرف آب در جهت صرفه‌جویی را دارند.

رتبه انرژی +++A

در حال حاضر اکثر ماشین ظرفشویی‌های سری جدید برند بوش امکانات منحصر به فردی دارند. از جمله می‌توان به طراحی سنگ زئولیت هسته‌ای اشاره کرد که این سنگ توسط المنت حرارتی، رطوبت موجود در داخل کابین ظرفشویی را جذب کرده و آن را به گرما تبدیل می‌کند و این گرما حتی به دمای حدود 212 درجه فارنهایت هم می‌رسد که توسط فن زئولیت، هوای گرم اضافه آن تخلیه می‌شود.

همین اتفاق به نظر ساده، ظروف را خشک کرده، مصرف انرژی را به طور قابل توجهی کاهش داده و رتبه انرژی ماشین ظرفشویی‌های سری جدید بوش را به +++A رسانده است.

حتی مجهز بودن آنها به Home Connect باعث شده تا قابلیت اتصال این ماشین به اینترنت وجود داشته باشد و تنها با نصب یک نرم‌افزار بر روی گوشی همراه، در هر جایی که خواستید، کنترل دستگاه را در دست بگیرید.

انواع ماشین ظرفشویی بوش

انواع ماشین ظرفشویی بوش

ماشین ظرفشویی مبله بوش

در اکثر مواقع وقتی از اصطلاح «مبله» استفاده می‌کنیم، بسیاری متوجه هدف و مقصود جمله نمی‌شوند. حال به زبان ساده توضیح می‌دهیم: ماشین ظرفشویی مبله به آن دسته از ظرفشویی‌های ایستاده‌ای (Freestanding Dishwasher) گفته می‌شود که در اکثر آشپزخانه‌ها وجود دارد و ظرفیت بیشتری هم دارند. این نوع از ماشین ظرفشویی‌ها به دلیل فناوری‌ها و آپشن‌های پیشرفته‌تر، از قیمت بالاتری نیز برخوردارند.

ماشین ظرفشویی توکار بوش

نوع دیگری هم از ماشین‌های ظرفشویی وجود دارد که توکار بوده و این روزها به دلیل معماری و سبک طراحی مدرن آشپزخانه‌ها بسیار رواج یافته و مورد استقبال قرار گرفته است. در واقع ماشین لباسشویی توکار (Built-in Dishwashers) همانطور که از اسمش پیداست، در داخل کابینت کار شده و درب دستگاه براساس رنگ و تم کابینت انتخاب می‌شود که این مسئله به نمای آشپزخانه جلوه‌ای خاص می‌بخشد.

ماشین ظرفشویی رومیزی کوچک بوش

اکثرا افراد به دلیل کمبود فضا به سراغ خرید ماشین ظرفشویی رومیزی می‌روند و همانطور که از اسمشان پیداست، روی کابینت خانه قرار می‎‌گیرند. این مدل از ماشین‌های ظرفشویی بوش کوچک و ظرفیت کمی دارد و اگر خانواده‌ای پرجمعیت هستید، خرید آن را اصلا به شما توصیه نمی‌کنیم. این ماشین‌ها معمولا ظرفیتی معادل 6 نفر را دارند و همین مسئله باعث شده تا قیمت پایین‌تری داشته باشند.

بهترین مدل های ماشین ظرفشویی بوش

اگر بخواهیم از بین تنوع گسترده ماشین ظرفشویی‌های این شرکت تنها چند مورد را به شما معرفی کنیم، کار بسیار دشواری است. زیرا همه تولیدات این شرکت پیشرفته و بسیار کاربردی هستند. به طوری که هر یک از دستگاه‌های تولیدشده توسط برند بوش امکانات و ویژگی‌های مخصوص‌به‌خود را دارند. اما برای کمک به انتخاب شما و بر اساس جدید‌ترین و پرطرفدارترین محصولات این برند ارائه میدهیم.

بررسی بهترین مدل های ماشین ظرفشویی بوش

ماشین ظرفشویی بوش سری 4 مدل SMS46NW01D

یکی از بهترین و جدیدترین مدل های ظرفشویی بوش مبله، مدل SMS46NW01D است. این دستگاه که از جمله تولیدات سری 4 برند بوش محسوب می‌شود که در کشور آلمان تولید شده است. این محصول یکی از ظرفشویی‌های 13 نفره بوش به شمار می‌رود و مجهز به پنل آنالوگ، یک سبد دستی و سه سبد کشویی است.

ظرفشویی بوش مدل SMS46NW01D به رنگ سفید تولید و عرضه می‌شود و حدودا 6.7 لیتر آب در هر دور شستشوی ظروف مصرف می‌کند. همچنین باید بدانید برچسب مصرف انرژی این ظرفشویی A++ است و صدای بسیار کمی حدود 46 دسی‌بل تولید می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این دسته از مدل های ظرفشویی بوش باید به برنامه‌های آن اشاره کنیم که 6 برنامه برای شستشوی ظروف و سه برنامه خاص دارد. برنامه‌های خاص این دستگاه شامل شستشو به صورت بهداشتی، شستشو با سرعت بسیار زیاد و خشک‌کن اضافی است.

ویژگی های شاخص

  • سیستم‌ مخصوص برای صرفه‌جویی مصرف آب
  • مجهز به سیستمی برای شروع با تاخیر و متناسب با زمان مورد نظر شما
  • دارای سنسور برای تشخیص مقدار آب
  • مجهز به سنسور برای جلوگیری از نشت آب
  • مجهز به سیستم شستشوی ظرف‌ها بر اساس حجم آن‌ها
  • دارای سیستمی برای حفاظت از ظرف‌هایی از جنس شیشه
  • مجهز به سیستم‌های شستشوی اولیه، سریع و شستشو با دمای زیاد
  • دارای برنامه مخصوص برای جرم‌گیری ظرفشویی
  • مجهز به قفل مخصوص کودک.

ماشین ظرفشویی توکار بوش سری 6 مدل SMV68MX07E

اگر قصد خرید ظرفشویی‌های توکار را دارید، باید بدانید مدل SMV68MX07E یکی از پرکاربردترین مدل های ظرفشویی بوش است. این دستگاه جز تولیدات کشور آلمان به شمار می‌رود و 13 نفره است. این ماشین ظرفشویی سری 6 برند بوش، سه عدد سبد به صورت کشویی و پنل توکار لمسی دارد.

از دیگر ویژگی‌های این محصول شرکت بوش باید به برچسب A++ مصرف انرژی آن اشاره کنیم که برای افراد کم‌مصرف مناسب است. همچنین باید بدانید میزان آب مصرفی این دستگاه در هر مرتبه شستشو تقریبا 6.5 لیتر تخمین زده می‌شود.

ماشین ظرفشویی مدل SMV68MX07E بوش مجهز به موتوری است که تنها 42 دسی‌بل صدا تولید می‌کند و جز موتورهای کم‌صدا محسوب می‌شود.

علاوه بر این‌ها این ظرفشویی برند بوش 8 برنامه برای شستشوی ظروف با دماها و روش‌های مختلف دارد. چنان که از جمله این برنامه‌ها باید به شستشو با سرعت بالا و دمای 65 درجه، شستشو با دمای 45 تا 65 درجه و به صورت خودکار، شستشو با دمای 70 درجه و قوی وغیره اشاره کنیم.

ویژگی های شاخص

  • مجهز به سیستم‌های Active Water، Half Load، Aqua Sensor، Aqua Stop، Aqua Mix، Pre Wash، Load Sensor، Super Quick و Hygiene Plus است.
  • این مورد از مدل های ظرفشویی بوش برنامه‌ای مخصوص برای جرم‌گیری دستگاه دارد.
  • از دیگر تکنولوژی‌های این محصول باید به شستشوی ظروف در 20 دقیقه و با سرعت بالا، آغاز عملیات شستشو با تاخیر و سیستم تنظیم مقدار مواد شوینده مصرفی به صورت اتوماتیک اشاره کنیم.
  • همچنین این محصول مجهز به سیستم تنظیم‌کننده ارتفاع سبدها است.
  • شستشوی انواع ظرف به صورت بهداشتی
  • شستشوی قوی ظروف
  • خشک‌کن اضافه
  • صرفه‌جویی در زمان شستشو
مدل های ماشین ظرفشویی بوش

ماشین ظرفشویی بوش سری 4 مدل SMS46Ni01

این مدل ظرفشویی بوش که جز تولیدات سری چهار این شرکت محسوب می‌شود، مدل SMS46Ni01 است. این دستگاه همانند مورد قبلی پنل توکار و لمسی و پنل آنالوگ دارد. همچنین باید بدانید این محصول تولید کشور ترکیه و به رنگ استیل است.

از جمله برنامه‌های شستشوی انواع ظروف در این دستگاه باید به Auto 45-65، Glas 40، 1h 65، Eco 50، Pre Rinse و Intensive 70 اشاره کنیم. همچنین این ظرفشویی برند بوش دارای سه برنامه ویژه است که شستشو و تمیزکنندگی به صورت بهداشتی یکی از بهترین آن‌ها محسوب می‌شود.

از جمله تفاوت‌های قابل توجه این محصول با دیگر مدل های ظرفشویی بوش می‌توان به ورودی آب گرم و سرد و زنگ هشداردهنده هنگام اتمام مراحل شستشو اشاره کرد. همچنین باید بدانید این ماشین ظرفشویی موتوری دارد که فقط 44 دسی‌بل صدا ایجاد می‌کند و مقدار مصرف آب آن در هر دور 9.3 لیتر است.

ویژگی های شاخص

  • مجهز به قابلیت تنظیم میزان ارتفاع سبدها
  • مجهز به قابلیت تنظیم زمان شروع شستشوی ظروف
  • دارای قابلیت‌های شستشوی ظرف‌ها به اندازه نصف ظرفیت، متناسب با حجم ظرف‌ها و شستشو با دمای زیاد برای بهداشت بیشتر
  • مجهز به سنسورهای ضدنشت آب و تشخیص‌دهنده مقدار آب.
  • دارای قفل کودک.

ماشین ظرفشویی بوش سری 4 مدل SMS46NW01

 ظرفشویی بوش

یکی دیگر از انواع ظرفشویی‌های سری 4 و مبله برند بوش مدل SMS46NW01 است که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند. این دستگاه با ظرفیت 13 نفره ساخت کشور آلمان است که کم‌ترین انرژی را مصرف می‌کند. زیرا برچسب مصرف انرژی آن A+++ است.

همچنین در هر دور شستشو این محصول حدودا 9.3 لیتر آب مصرف می‌کند. بنابراین اگر جز افراد حساس نسبت به مصرف انرژی و آب در محصولات و لوازم خانگی هستید، این ظرفشویی برای شما تولید شده است. علاوه بر این‌ها باید بدانید این نوع از مدل های ظرفشویی بوش دارای موتوری است که همچون مورد قبلی حدودا 44 دسی‌بل صدا ایجاد می‌کند و جز دستگاه‌های کم‌صدا است.

از دیگر ویژگی‌ها و امکانات این دستگاه باید به سه سبد کشویی، پنل آنالوگ، قفل کودک، زنگ هشداردهنده در زمان پایان دور شستشو و ورودی آب سرد و گرم اشاره کنیم. همچنین این ماشین ظرفشویی که تنها به رنگ سفید تولید می‌شود، تکنولوژی‌های مختلفی دارد.

چنان که سیستم ضدنشت آب، شروع شستشو با تاخیر، سیستم تغییردهنده ارتفاع سبدها، سیستم تشخیص‌دهنده میزان آب مصرفی و سیستم حفاظت از ظروف شیشه‌ای از جمله این تکنولوژی‌ها هستند. علاوه بر این‌ها باید توجه داشته باشید که این محصول مجهز به سیستمی است که امکان شستشوی نصف ظرفیت را فراهم می‌کند.

ضمن اینکه این دستگاه عملیات شستشوی انواع ظروف را با توجه به حجم آن‌ها انجام می‌دهد و با استفاده از سیستم شستشو با دمای بیشتر، شستشوی بهداشتی ظروف را شاهد خواهید بود.

ویژگی های شاخص

  • شستشوی اقتصادی ظروف با دمای 50 درجه سانتی‌گراد
  • شستشوی ظروف به صورت خودکار و با دمای 45 تا 65 درجه سانتی‌گراد
  • شستشوی شبانه با دمای 50 درجه سانتی‌گراد
  • شستشوی سریع ظروف با دمای 65 درجه سانتی‌گراد
  • شستشوی قوی با دمای 70 درجه سانتی‌گراد
بهترین مدل های ماشین ظرفشویی بوش

ماشین ظرفشویی بوش سری 6 مدل SMS67TW02B

یکی دیگر از بهترین ظرفشویی‌های سری 6 برند بوش مدل SMS67TW02B است که جز ماشین ظرفشویی‌هایی 14 نفره و مبله این شرکت دسته‌بندی می‌شود. این محصول تولید کشور آلمان است و تنها در رنگ سفید تولید می‌شود.

این محصول همچون برخی دیگر از تولیدات برند بوش دارای یک سبد دستی و سه سبد کشویی برای قرارگیری ظروف مختلف است که این سبدها قابلیت تنظیم ارتفاع نیز دارند. همچنین این دستگاه به لامپ داخلی، قفل کودک و خشک‌کن Zeolith با خاصیت جذب‌کنندگی رطوبت و تولید حرارت مجهز است.

از دیگر ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های به کار رفته در این ظرفشویی که تاحدودی مشابه دیگر مدل های ظرفشویی بوش است، می‌توان به موارد مختلفی اشاره کرد. سیستم‌های صرفه‌جویی در میزان مصرف آب و زمان ، سنسورهای ضدنشت و تشخیص مقدار آب و برنامه جرم‌گیری از دستگاه از جمله این تکنولوژی‌ها هستند.

این مدل های ظرفشویی بوش سیستمی مخصوص محافظت از ظرف‌های شیشه‌ای نیز دارند. ضمن اینکه موتور این دستگاه به صورتی است که طول عمر زیادی دارد و 42 دسی‌بل صدا ایجاد می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این محصول باید به پنل روکار و لمسی آن اشاره کنیم که کار با این دستگاه را آسان می‌کند.

ویژگی های شاخص

  • شستشوی ظروف مختلف با دما زیاد برای بهداشت بیشتر آن‌ها
  • شستشوی انواع ظروف با سرعت زیاد
  • شستشوی اولیه
  • شستشوی ظروف با سرعت بالا و تنها در 20 دقیقه
  • شستشوی ظروف بر اساس حجم موجود در ماشین ظرفشویی
  • شستشوی انواع ظرف به اندازه نصف ظرفیت
  • شستشوی ظروف مختلف با تاخیر در شروع دور از یک تا 24 ساعت
 ماشین ظرفشویی بوش

چکیده

ناگفته نماند علاوه بر ویژگی های گفته شده این مدل های ظرفشویی بوش سه برنامه خاص و ویژه برای شستشوی ظروف مختلف نیز دارند. به طوری که این برنامه‌ها شامل خشک‌کن به صورت حرفه‌ای، شستشو به صورت بهداشتی و شستشو در مدت زمان کوتاه هستند.

اگر شما قصد خرید مدل های ظرفشویی بوش را داشته باشید، به احتمال زیاد نگران قیمت آن‌ها نیز هستید. در این رابطه باید بدانید به طور کلی شاید قیمت ظرفشویی بوش نسبت به برندهای دیگر بیشتر باشد اما این قیمت‌ها نسبت به کیفیت آن‌ها بسیار ناچیز است و تا آخر عمر با آسودگی خاط از آن استفاده میکنید نگران خرابی تعمیر آن نخواهید بود.

دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *