بررسی انواع بخاری در سال 1403

بررسی انواع بخاری در سال 1403

لیلا عبدالهی ۰۱ مهر ۱۴۰۳ 4 هفته پیش

امروزه با وجود پیشرفت صنعت تولید وسایل گرمایشی انواع بخاری ها وارد بازار شده اند که شما راحت تر بتوانید بخاری مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

شرکت‌های تولیدکننده بخاری نوع گوناگون و مختلف این کالا را تولید کرده و به بازار فروش عرضه و خرید بخاری را برای مصرف کننده سخت کرده اند. البته باید توجه داشت که هر نوع از آن برای مکان خاصی تولید و طراحی شده است و قابلیت‌ها و ظرفیت گرمایی ویژه و مخصوص به خود را دارند.

انواع بخاری به‌عنوان یک وسیله‌ای که برای گرما استفاده می‌شود و برعکس همه سیستم‌های گرمایشی، اکثر انواع بخاری ها به تجهیزات خاص و لوله‌کشی برای نصب نیازی ندارد و به‌آسانی و راحتی می‌توان آن را جابه‌جا و حمل کرد. انواع بخاری های گوناگون و مختلف طراحی و تولید می‌شود و برای شروع کار به منبع انرژی مانند :گاز، برق، نفت، و … احتیاج دارد.

انتخاب کردن انواع بخاری با درنظرداشتن مواردی مانند میزان گرمایشی، مدل و برند، نوع سوخت ترموسات و تجهیزات جانبی دیگر انجام شود. با یک انتخاب هوشمندانه علاوه بر این که می توان از هزینه های بالا برای افراد جلوگیری کرد همچنین می توان به اندازه قابل توجهی مصرف انرژی را در ساختمان پایین آورد. 

در ادامه به بررسی بیشتر انواع بخاری مزایا معایب و همچنین معرفی بهترین مدل های روز میپردازیم. برای بررسی مطالب بیشتر میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

انواع بخاری در سال 1403

انواع بخاری در سال 1403

 بخاری برقی

یکی دیگر از انواع بخاری ها ، بخاری برقی است همان گونه که از نام آن مشخص است که با استفاده از انرژی برق، کار می‌کند. این مدل از بخاری‌ها دارای بازدهی بالا بوده و حمل و جابه‌جایی آن بسیار راحت و آسان است ولی برای به‌وجودآمدن گرما برای فضاهای بزرگ مناسب نمی‌باشند.

انواع بخاری دیواری در بازار با قیمت های مختلف وجود دارد که می توانید بر اساس نیاز آن هارا تهیه کنید.

 از نظر هزینه و قیمت بخاری‌های برقی بسیار مناسب هستند ولی هنگامی که از آنها در مکان‌های بسیار بزرگ استفاده می‌شود هم امنیت ساکنین و خطر می‌افتد و هم اینکه هزینه مصرف برق آنها بسیار بالا می‌رود این نوع بخاری‌ها در دو مدل تابشی و فن دار طراحی و تولید می‌شوند.

انواع بخاری های برقی دارای فن

 در این‌گونه از انواع بخاری‌ها در جلوی المنت‌های بخاری یک نوع فن نصب شده است تا گرمای المنت‌ها را بتوانند به بیرون از بخاری منتقل کنند و فضای اطراف بخاری را گرم کنند وجود این فن باعث می‌شود که هوا را به گردش درآورد و بتوانند سریع‌تر محیط را گرم سازد.

 آیا به نظر شما تعویض و تعمیر ترموکوپل در این نوع بخاری ها هم وجود دارد و یا ممکن است دلیل خرابی باشد؟ در این مدل از بخاری‌ها یک سنسور و ترموستات خودکار نصب می‌شود که هنگامی که فضای موردنیاز گرم می‌شود به‌صورت اتوماتیک باعث خاموش شدن بخاری می‌شود از نظر ایمنی بخاری‌های برقی فن دار بسیار خوب و مناسب هستند ولی نمی‌شود برای مکان‌هایی که مرطوب هستند از آنها استفاده کرد.

 بخاری‌های برقی تابشی

  به این مورد هیتر تابشی هم گفته می شود ،این نوع از انواع بخاری‌ها از راه تابش المنت گرمادهی را انجام می‌دهند. در بخش پشت این المنت‌ها یک سطح انعکاس‌دهنده و براق وجود دارد که باعث می‌شود گرمای به وجود آمده به‌وسیله المنت‌های برقی به فضای اطراف منعکس شود.

 بخاری‌های برقی تابشی کار تبدیل انرژی برق به تابشی را انجام می‌دهد و همچنین مصرف انرژی برق در این مدل از بخاری‌ها نسبت به بخاری‌های برقی بسیار بزرگ خیلی پایین‌تر می‌باشد. المنت‌هایی که در این بخاری‌ها وجود دارند باتوجه‌به ظرفیت و اندازه خود به میزان ۴۰۰ تا ۸۰۰ وات انرژی را صرف می‌کنند پیشنهاد ویژه و استثنایی شرکت آزمایش به شما خرید بخاری گازی ۱۸۰۰۰ است.

 بخاری گازی

 یکی از موارد مهمی که باید دربخاری گازی توجه کنیم بوی گاز در بخاری است زیرا پیامدهای خطرناکی دارد.این نوع از انواع بخاری‌ها با استفاده از گاز طبیعی کار می‌کند و از انواع رایج‌ترین نوع بخاری که در خانه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند هستند این نوع بخاری‌ها برای ساختمان گرمای موردنیاز را تأمین می‌کنند ولی در هنگام نصب آن ها باید به نکات ایمنی توجه کنید چون اگر نکات ایمنی رعایت نشود باعث به‌وجودآمدن حوادث ناگوار خواهد شد. 

انواع بخاری

انواع بخاری گازی

 بخاری زمینی، بخاری دیواری، بخاری بدون دودکش و بخاری با دودکش طراحی و تولید می‌شوند و مورداستفاده قرار می‌گیرند. بخاری‌های زمینی از نظر نصب و جمع‌کردن در مقایسه با بخاری‌های دیواری بسیار آسان‌تر و راحت‌تر هستند ولی بخاری‌های دیواری می‌توانند فضای کمتری را در محیط اشغال کند و از نظر گرمایشی پایین‌تر هستند.

 بخاری‌های بدون دودکش هم در مکان‌هایی که در آن ها هوای تازه جریان دارد و نیمه‌باز هستند مورداستفاده قرار می‌گیرند و به‌هیچ‌عنوان برای مکان‌های بسته مناسب نمی‌باشند.

 گاز برای سوختن، اکسیژنی را که در محیط وجود دارد را مصرف می‌کند به همین دلیل بخاری‌های که بدون دودکش هستند چنانچه در فضای سربسته استفاده شوند باعث کاهش اکسیژن هوا می‌شوند و در نتیجه افراد دچار گازگرفتگی و مسمومیت خواهند شد . می توانید با توجه به سلیقه و مدل مد نظرتان اگر به دنبال یم بخاری کوچک و ارزان هستید بخاری گازی کوچک را خریداری کنید.

 بخاری‌های صنعتی

هیتر صنعتی هم جزء موارد پرطرفدار است ، یکی دیگر از انواع بخاری ها، بخاری های صنعتی که به آن‌ها کوره هوای گرم گفته می‌شود است. یک نوع وسیله برای تأمین کردن گرمای موردنیاز برای مساجد، سالن‌های ورزشی، تئاترها، مدرسه‌ها و اماکن عمومی می‌باشند. این نوع از بخاری‌ها به‌وسیله فنی که در پشت مبدل حرارتی وجود دارد گرم آرا به‌وسیله وزش باد به‌سوی محیط می‌فرستد.

 در این نوع دستگاه عملیات گرمایشی به طور اتوماتیک انجام می‌شود و گازهایی ناشی از احتراق به‌وسیله فن به‌صورت کنترل شده خارج می‌گردد. مبدل حرارتی این نوع از بخاری‌ها گرما را به‌وسیله مشعل دریافت می‌کند و به علت احتراق کامل اندازه مونوکسید کربن به وجود آمده در این نوع بخاری‌ها بسیار پایین است و هیچ‌گونه دودهایی را تولید نمی‌کنند.

 این مدل از کوره‌های هوای گرم بدن‌های دوجداره دارند که با رنگ کوره‌ای و الکترواستاتیک پوشیده شده‌اند. این دستگاه به‌گونه‌ای طراحی شده است که علاوه بر فن‌های آن صدایی که تولید می‌کند بسیار پایین است.

 شومینه

 شومینه یکی دیگر از انواع بخاری ها است. در بازار شومینه در دو نوع مختلف شومینه چوب‌ساز و شومینه گازی وجود دارد. که البته مشکلات خود را دارد مثل  تعمیر فندک شومینه گازی ،شومینه چوب‌ساز به طبیعت آسیب زیاد و فراوانی را وارد می‌کند و شومینه گازسوز به علت مصرف زیاد گاز از نظر اقتصادی به‌صرفه نمی‌باشد.

معرفی بهترین مدل های روز

معرفی بهترین مدل های روز

بخاری گازی آبسال مدل 437B سبز

بخاری گازی آبسال مدل 437B سبز در دسته بخاری های گازی قرار دارد. طول 47 سانتی متر و ارتفاع 70 سانتی متر و عرض 19.5 سانتی متر بوده که وزن آن 6.8 کیلو گرم می باشد و باز هم باعث راحت تر جابجا شدن محصول می شود. این بخاری گازی نیاز به دودکش ندارد و به آسانی قابل نصب است. ترموکوپل از ویژگی های مهم بخاری گازی است و از وسایل اساسی در هر وسیله برقی می باشد. . 

ترموکوپل در واقع ضامن ایمنی بخاری گازی است که از گاز گرفتگی و آتش سوزی جلوگیری می کند. بدنه این بخاری گازی بدون دودکش دارای پوشش رنگ پودری کوره ای می باشد که به روش الکترواستاتیک و تمام اتوماتیک اجرا می شود

ویژگی های شاخص

دارای ترموکوپل
نیاز به دودکش :ندارد
نوع سوخت :گاز شهری
دارای سیستم ایمنی ODS

بخاری گازی آبسال مدل 405 قرمز

بخاری گازی آبسال مدل 405 در چهار رنگ زیبای قرمز، مشکی، کرم و نوک مدادی تولید شده است. بخاری گازی آبسال مدل 405 قرمز دارای رنگ بندی های مختلفی است که می توانید رنگ متناسب با دکوراسیون منزل خود را تهیه نمایید. این بخاری ابعاد این محصول برابر 43.5×57.4×31.5 سانتی متر است و مجهز بودن به گاورنر جهت ثابت کردن نوسان گاز ورودی می باشد. 

بخاری بدون دودکش آبسال مدل 405 قرمز مجهز به جرقه زن Piezo Electric بوده و دارای قابلیت امکان تنظیم شعله در سه وضعیت می باشد. بازده گرمایی در این بخاری بدون دودکش آبسال برابر 90.4 درصد بوده و رده انرژی آن در رده A قرار گرفته است. این محصول مجهز به سیستم کنترل اکسیژن (ODS) می باشد این قطعه برای سنجش میزان اکسیژن کاربرد دارد که به محض پایین آمدن سطح اکسیژن مورد نیاز شعله را خاموش می‌ کند.

ویژگی های شاخص

  • ترموکوپل: دارد
  • نوع سوخت: گاز شهری (NG)
  • نوع بخاری گازی: بدون دودکش
  • سنسور کنترل اکسیژن ODS: دارد

بخاری گازی آبسال مدل 437F نوک مدادی

بخاری گازی آبسال مدل 437F نوک مدادی یکی از محصولات باکیفیت و دارای استاندارد ملی می باشد. این محصول با کیفیت جزو محوصلات صادراتی این شرکت بزرگ نیز می باشد. شرکت آبسال افتخار دارد در جهت حمایت از سرمایه های ملی کشور با معرفی بخاری های گاز سوز در مدل های متنوع پاسخگوی رضایت و راحتی شما باشد. بخاری گازی آبسال مدل 437F که قابل استفاده با گاز طبیعی می باشند، با صرفه و مطمئن بوده و می تواند در کمال راحتی در داخل منزل، دفتر کار و هر محل مشابهی با ایمنی کامل مورد استفاده قرار گیرد.

لازم به ذکر است این شرکت، تولید کننده اولین نسل بخاری بدون دودکش در ایران می باشد.بخاری گازی بدون دودکش این شرکت با بهره گیری از آخرین دستاورد های تکنولوژی سوخت و بهینه سازی انرژی در دنیا ساخته شده اند و با جلوگیری از اتلاف انرژی و برخورداری از بازده حرارتی بالا سبب صرفه جویی در هزینه های شما نیز می باشند.

ویژگی های شاخص

  • بدون دودکش
  • نوع سوخت گاز شهری
  • دارای گاورنر(تنظیم فشار گاز)
  • دارای سیستم ایمنی ترموکوپل
انواع بخاری

بخاری برقی ایران شرق مدل 2600 لنیا

بخاری برقی 2600 وات لنیا از سری بخاری های برقی تولید شده توسط مجموعه بزرگ ایران شرق نیشابور است که بیش از نیم قرن تجربه در تولید انواع لوازم خانگی را دارد . توان بخاری برقی لنیا 2600 وات است و دارای 5 المنت می باشد که 4 المنت در قسمت جلو بخاری و 1 المنت در قسمت بالای بخاری تعبیه شده . النمت قسمت بالایی باعث توزیع مناسب گرمای بخاری در محیط می شود .

این بخاری مجهز به سیستم قطع خودکار (میکروسوئیچ قطع کن برق) است و دارای سه حالت روشن شدن است . المنت های این بخاری از نوع المنت حرارتی شیشه ای با کیفیت بسیار بالا می باشد . از جمله ویژگی های بخاری لنیا صفحه انعکاس دهنده نور و حرارت است . رنگ استفاده شده در بدنه بخاری نیز از نوع الکترواستاتیک نسوز است .

چکیده

در این مطلب به بررسی انواع بخاری بخاری پرداختیم. همانطور که مطالعه کردین بخاری برقی گازی دیواری تابشی و… از جمله بخاری های موجود در بازار هستند که دارای ویژگی های متفاوتی هستند شما با بررسی ویژگی های این بخاری ها میتوانید بهترین بخاری را از میان انواع بخاری انتخاب کرده و در جاهای مختلف همچون آفیس، خانه و… استفاده کنید.

برچسب ها: بخاری گازی
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *