بررسی و معرفی بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

بررسی و معرفی بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

لیلا عبدالهی ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ 3 هفته پیش

همانطور که از مزایای سلامتی نوشیدن آب تمیز و تصفیه شده آگاه تر می شویم، بسیاری از ما شروع به تحقیق در مورد بهترین دستگاه تصفیه آب در دسترس خود می کنیم. دستگاه‌های تصفیه آب برای خانواده‌ها ضروری هستند، زیرا هر گونه ناخالصی را که در آب معمولی یافت می‌شود حذف می‌کنند و تضمین می‌کنند که ما سالم و هیدراته بمانیم. با این حال، با وجود انواع و مشخصات مختلف، اندازه ها و سبک های مختلف دستگاه های تصفیه آب در بازار، تشخیص اینکه کدام یک برای خانه ما مناسب است دشوار است.

در حال حاضر بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی خارجی در بازار ایران مدل RO یا همان روش اسمز معکوس برندهای سافت واتر، آکواپرمیوم و سی سی کا می باشد.

با ورود دستگاه های تصفیه آب به منازل و تکامل تکنولوژیکی این دستگاهها در سالهای اخیر شاهد تولد نسل جدیدی از ماشینهای تصفیه آب به روش اسمز معکوس بوده ایم. اسمز معکوس که با کلمه مخفف Reverse osmosis) RO) در بازار شناخته می شود نتیجه عملیاتی است که از فشار برای معکوس نمودن جریان اسمزی آب استفاده می شود.

اسمز یک فرآیند طبیعی است و در طبیعت قابل مشاهده است. این فرآیند که آب از غلظت پایین تمایل به سمت غلظت بالا را دارد می توان در ریشه گیاهان هنگام جذب آب از خاک و یا در کلیه های ما هنگام جذب آب از خون مشاهده نمود.

در ادامه به بررسی بیشتر دستگاه تصفیه آب خانگی میپردازیم برای بررسی مطالب بیشتر میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

آب یکی از مهم ترین عناصر در زندگی ما است، اما همه آب ها برای نوشیدن بی خطر نیستند. متأسفانه، آب لوله کشی می تواند مملو از آلاینده ها یا مواد شیمیایی باشد که می تواند برای سلامتی ما مضر باشد. اینجاست که دستگاه های تصفیه آب به کار می آیند. انواع مختلفی از دستگاه های تصفیه آب با توجه به نیازهای مختلف در بازار موجود است. در اینجا برخی از رایج ترین انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی آورده شده است:

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس (RO) یکی از محبوب ترین سیستم های تصفیه آب هستند. از یک غشای نیمه تراوا برای حذف مواد جامد محلول، مواد شیمیایی و ناخالصی ها از آب استفاده می کند. می تواند تا 99 درصد از آلاینده هایی مانند سرب، آرسنیک، فلوراید و کلر را از بین ببرد. برای کار کردن به برق نیاز دارد و مقدار قابل توجهی فاضلاب تولید می کند. این نوع دستگاه تصفیه آب برای افرادی که در مناطقی زندگی می کنند که آلاینده های زیادی در آب لوله کشی آنها وجود دارد، ایده آل است.

تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب اولترافیلتراسیون

دستگاه های تصفیه آب اولترافیلتراسیون (UF) دارای منافذ کوچکی هستند که می توانند پاتوژن های موجود در آب و ذرات بزرگتر را از آب حذف کنند. به طور موثر باکتری ها، ویروس ها و کیست ها را از آب حذف می کند. دستگاه تصفیه آب UF مقرون به صرفه تر از دستگاه تصفیه آب RO است و فاضلاب تولید نمی کند. دستگاه را می توان زیر سینک یا روی کانتر نصب کرد و فرآیند نصب بسیار ساده است. دستگاه های تصفیه آب UF برای خانوارهایی با بودجه پایین ایده آل هستند و به آب خالص و تمیز نیاز دارند.

دستگاه تصفیه آب ماوراء بنفش

دستگاه های تصفیه آب فرابنفش (UV) از اشعه ماوراء بنفش برای از بین بردن باکتری ها و ویروس های موجود در آب استفاده می کنند. تابش به سلول های میکروارگانیسم ها نفوذ می کند و توانایی آنها را برای تولید مثل از بین می برد. دستگاه های تصفیه آب UV سازگار با محیط زیست هستند و به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند. آنها طعم آب را تغییر نمی دهند و فرآیند نصب ساده است. دستگاه‌های تصفیه آب UV برای خانوارهایی که در مناطقی که میکروارگانیسم‌های موجود در منبع آب دارند، ایده‌آل هستند.

دستگاه تصفیه آب قلیایی

دستگاه تصفیه آب قلیایی یکی از فناوری های جدیدتر تصفیه آب است که ادعا می کند فواید سلامتی زیادی دارد. این نوع دستگاه تصفیه آب قلیایی از الکترولیز برای جداسازی مواد معدنی اسیدی و قلیایی در آب استفاده می کند و به دستگاه اجازه می دهد آب قلیایی با pH 8-9.5 تولید کند. این دستگاه با افزودن مواد معدنی مختلف مانند کلسیم، سدیم و پتاسیم به آب طعم و کیفیت آن را بهبود می بخشد. کاربران ادعا می کنند که آب قلیایی می تواند هضم، سطح انرژی و تقویت سیستم ایمنی را بهبود بخشد. اگرچه فواید آب قلیایی برای سلامتی قابل بحث است، اما برای افرادی که می خواهند طعم آب خود را بهبود بخشند، گزینه بسیار خوبی است.

نکات مهم در خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

نکات مهم در خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

در حال حاضر بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی دستگاهی است که روند اسمز معکوس را انجام دهد. در فرآیند اسمز معکوس با اعمال فشار به مایع غلیظ که با یک پمپ فشار بالا انجام می گیرد، مایع با فشار با فیلتر شدن آلاینده ها از غشاء نیمه تراوا گذر می کند و تاثیر زیادی در بهبود شوری آب در مناطقی که آب لوله کشی آنها شور است دارد.

نوع فیلتر

هنگامی که به دنبال خرید دستگاه تصفیه آب هستید، مهم است که نوع فیلتری که دستگاه تصفیه آب استفاده می کند را در نظر بگیرید. دو نوع از رایج ترین دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس (RO) و کربن فعال هستند. انتخاب دستگاه تصفیه آب شما باید به نوع مواد شیمیایی و آلاینده های موجود در منبع آب شما بستگی داشته باشد. تصفیه‌کننده‌های دارای فرآیند اسمز معکوس Reverse Osmosis آثاری از مواد شیمیایی محلول و همچنین ذرات جامد را از آب حذف می‌کنند، در حالی که تصفیه‌کننده‌های کربن فعال در حذف مواد سمی مانند سرب بهتر عمل می‌کنند.

هزینه

بسته به اینکه چه نوع فیلتری برای آب شما مناسب است، می توانید تصمیم بگیرید که کدام نوع تصفیه آب برای خانه شما بهترین است. فاکتور مهم دیگری که در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب باید در نظر گرفته شود، هزینه آن است. سیستم‌های اسمز معکوس از قبل هزینه بیشتری دارند، اما شناخته شده‌اند که نسبت به تصفیه‌کننده‌های کربن مؤثرتر عمل می‌کنند. از طرف دیگر، خرید تصفیه‌کننده‌های کربن فعال ارزان‌تر است، اما ممکن است در حذف آلاینده‌های مضر از آب مؤثر نباشند.

انواع فیلتر های دستگاه تصفیه آب

مزایا و معایب

هنگامی که به دنبال خرید یک دستگاه تصفیه آب هستید، مهم است که مزایا و معایب هر دو سیستم را بسنجید تا ببینید کدام یک مقرون به صرفه تر و کارآمدتر است. در نهایت به ویژگی ها و ظرفیت دستگاه تصفیه آب که قصد خرید آن را دارید نگاه کنید. برخی از دستگاه های تصفیه آب خارجی دارای یک صفحه نمایش دیجیتالی هستند که سطوح آلودگی های مختلف در آب را نشان می دهد و همچنین زنگ هشداری که در صورت بالا رفتن سطح آن به صدا در می آید.

چکیده

سایر تصفیه کننده ها ممکن است با فیلترهای اضافی برای فیلتراسیون اضافی یا یک مخزن ذخیره آب همراه باشند تا آب تصفیه شده بلافاصله مورد استفاده قرار گیرد. خرید دستگاه تصفیه آب با این ویژگی ها فرآیند تصفیه را کارآمدتر و بدون دردسر می کند. انتخاب سیستم تصفیه آب مناسب برای خانه شما نباید زیاد باشد. صرف تحقیق در مورد انواع مختلف تصفیه کننده ها و ویژگی های آنها به شما کمک می کند تشخیص دهید کدام یک برای شما و خانواده شما بهترین است. با یک دستگاه تصفیه آب مناسب، می توانید مطمئن باشید که برای سال های آینده آب تمیز، سالم و سالم می نوشید.

برچسب ها: دستگاه تصفیه آب
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *