راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون 55 اینچ دوو + 50 اینچ

راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون 55 اینچ دوو + 50 اینچ

لیلا عبدالهی ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ 2 ماه پیش

اگر در فکر خرید بهترین تلویزیون 55 اینچ خارجی هستید که علاوه‌بر طراحی زیبا از کیفیت نمایش بالایی هم برخوردار باشد، می‌توانید به خرید تلویزیون 55 اینچ دوو فکر کنید.

تلویزیون یکی از اساسی‌ترین کالاها در هر خانه است و کم پیش می‌آید وارد خانه‌ای شوید و ببینید که تلویزیونی در وسط اتاق نشیمن جا خوش نکرده باشد. نیاز نیست حتما اهل دیدن برنامه‌های تلویزیون باشید که آن را تهیه کنید! اگر گیمر باشید، حتما کنسول بازی‌تان را به تلویزیون وصل می‌کنید. اگر فیلم‌باز باشید، قطعا ترجیح می‌دهید لپ‌ تاپ را به تلویزیون وصل کنید و فیلم را روی نمایشگر بزرگ تماشا کنید. 

 اگر اهل تلویزیون‌های بزرگ هستید، ما در ادامه قصد داریم شما را با بهترین تلویزیون های 55 اینچ بازار ایران آشنا کنیم. پس اگر در خانه‌تان جای یک تلویزیون خالی‌ست، تلویزیون 55 اینچ دوو انتخاب خوبی برای شماست.

در ادامه به بررسی بیشتر تلویزیون 55 اینچ دوو میپردازیم. برای بررسی مطالب بیشتر میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

نکات مهم موقع خرید بهترین تلویزیون 55 اینچ دوو

نکات مهم موقع خرید بهترین تلویزیون 55 اینچ دوو

قابلیت نصب روی دیوار

خیلی از تلویزیون‌های جدید قابلیت این را دارند که روی دیوار هم نصب شوند. این ویژگی برای تلویزیون‌هایی که در اماکن عمومی مانند بیمارستان‌ها و ترمینال‌ها استفاده می‌شوند مناسب است. به‌جز‌آن، در خانه‌هایی که فرزند کوچک دارند، با نصب تلویزیون بر دیوار دیگر فرزندتان نمی‌تواند به آن دست بزند. پس اگر شما هم دوست دارید تلویزیون‌تان روی دیوار نصب شود، موقع خرید از این ویژگی آن مطمئن شوید.

اتصالات و پورت‌ها

مهمترین اتصالاتی که باید به آن توجه کنید، کابل HDMI و پورت USB است. در یک تلویزیون ایده‌آل، باید سه پورت HDMI وجود داشته باشد و با کمک آن می‌توانید لپ‌تاپ خود را به تلویزیون وصل کنید. با کمک USB هم می‌توانید فیلم‌ها و عکس‌هایی که روی آن ذخیره شده را در تلویزیون تماشا کنید. بهتر است که تلویزیون انتخابی‌تان حداقل دو یا سه پورت برای USB داشته باشد.

صدا و اسپیکر

کیفیت صدا در تلویزیون‌های مختلف فرق می‌کند. تلویزیون‌های فلت، به علت فضای کم داخلی‌شان، فاقد اسپیکرهای قوی و بزرگ هستند. پس اگر قصد ندارید صدای دستگاه را به کمک ساندبار یا اسپیکرهای اکسترنال تقویت کنید، باید به کیفیت صدای تلویزیون مورد نظرتان توجه کنید.

روشنایی

اگر تلویزیون را در اتاق پرنوری قرار می‌دهید، باید نور آن قابل تنظیم باشد که بتوانید کمترش کنید؛ چرا که نور زیاد تلویزیون در فضای کم‌نور برای چشم‌ها آزاردهنده است. بعضی از تلویزیون‌ها امکان تنظیم نور را به شما نمی‌دهند. پس به این ویژگی تلویزیون مدنظرتان هم توجه کنید.

دقت تصویر

دقت تصویر هرچه بالاتر باشد، شما فیلم یا بازی خود را با کیفیت و لذت بالاتری می‌بینید یا انجام می‌دهید. برای نمایشگر ۵۵ اینچی، ۷۲۰ دقت پایینی است، ۱۰۸۰ یک دقت متوسط تلقی می‌شود و 4k دقتی ایده‌آل است که شما به آن احتیاج دارید و باید موقع خرید یک تلویزیون در این ابعاد، حواستان باشد که کیفیت تصویرتان در این اندازه باشد.

انتخاب بهترین تلویزیون 55 اینچ دوو

انتخاب بهترین تلویزیون 55 اینچ دوو

تلویزیون ال ای دی هوشمند دوو 55 اینچ مدل DSL-55S7200EU

تلویزیون ال ای دی هوشمند دوو 55 اینچ مدل DSL-55S7200EU از تلویزیون های هوشمند نسل جدید برند دوو است. این مدل تلویزیون 55 اینچ دوو به سیستم اندروید 9 و پردازنده ی 4 هسته ای مجهز است با استفاده از این سیستم به راحتی می توان اپلیکیشن های ممکن را بر روی تلویزیون نصب کرد. تلویزیون دوو دارای کیفیت تصویر ULTRA HD-4K و پنل IPS مقاوم در برابر ضربه است.

برای محصول 8 گیگا بایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده که با استفاده از آن می توان فیلم، سریال یا برنامه مورد علاقه خود را ذخیره کرد. screen mirroring یکی دیگر از قابلیت های دستگاه به شمار می آید که با استفاده از این قابلیت می توان تصاویر و فیلم ها را بر روی صفحه تلویزیون تماشا کرد.

این مدل تلویزیون 55 اینچ دوو مجهز به گیرنده ی دیجیتال نسل سوم با پشتیبانی از فرمت H265-HEVC است. تکنولوژی HDR یکی دیگر از فناوری های موجود در دستگاه محسوب می شود این تکنولوژی برای نمایش تصاویر با جزئیات بیشتر است چرا که قابلیت بالا ترین تفکیک رنگ را دارد. این تلویزیون 55 اینچ دوو قابلیت پشتیبانی از TV HBB را دارد ، TV HBB یک استاندارد در پخش جدید است که سرویس هایی مانند تله تکست را فعال می کند.

ویژگی های شاخص

  • دارای پنل IPS
  • نوع صفحه نمایش: LED
  • قابلیت اتصال به اینترنت : دارد
  • کیفیت تصویر : Ultra HD – 4K
راهنمای انتخاب بهترین تلویزیون 55 اینچ دوو

تلویزیون ال ای دی هوشمند دوو 55 اینچ مدل DSL-55SU1710

تلویزیون ال ای دی هوشمند دوو 55 اینچ مدل DSL-55SU1710 از سری محصولات جدید ساخته شده توسط شرکت دوو می باشد. این تلویزیون از نوع هوشمند بوده و با سیستم عامل اندروید طراحی شده است و نسخه اندروید موجود در این ال ای دی هوشمند اندروید نسخه 9.0 می باشد. توسط این سیستم عامل تلویزیون هوشمند شده و با قابلیت اتصال به اینترنت به دنیایی از سرگرمی و جذابیت وارد می شوید. گشت و گذار در صفحات وب، دیدن فیلم در پلتفرم های ویدیویی و موسیقی و همچنین استفاده از نرم افزارهای اندروید کاربردی و بازی در تلویزیون 55 اینچ دوو را امکان پذیر کرده است.

پنل بکار رفته در این محصول از نوع IPS بوده و دارای رده کیفیتی A+ مگا کنتراست می باشد. قابلیت دیگر تلویزیون 55 اینچ دوو گیرنده دیجیتال قوی داخلی از نوع DVBT2 می باشد، این گیرنده از نسل سوم است که امکان پشتیبانی از فرمت H265 HEVC را دارد. قابلیت اتصال به اینترنت با شبکه بی سیم، قابلیت ضبط برنامه های تلویزیونی PVR و پشتیبانی از HBB TV از قابلیت های اساسی و تلویزیون 55 اینچ دوو می باشد. طراحی این تلویزیون بسیار زیبا بوده و متخصصان دوو برای این ال ای دی هوشمند طراحی بدون فریم را برای آن در نظر گرفته اند.

ویژگی های شاخص

  • دارای پنل IPS
  • توان خروجی صدا: 30 وات
  • کیفیت تصویر:Ultra HD – 4K
  • قابلیت اتصال به اینترنت: دارد

تلویزیون ال ای دی هوشمند دوو 50 اینچ مدل DSL-50SU1700

تلویزیون ال ای دی هوشمند دوو 50 اينچ مدل DSL-50SU1700 دارای کیفیت تصویر Ultra HD – 4K بوده و پردازنده ی آن 4 هسته ای می باشد. این تلویزیون دوو دارای فناوری اتصال بی سیم screen mirroring است. این فناوری روشی برای انتقال تصویر گوشی‌ های هوشمند به تلویزیون شما می باشد. این تلویزیون 55 اینچ دوو قابليت ضبط تصاوير بر روی حافظه داخلی را دارد که می‌ توانید با استفاده از آن فیلم، سریال یا برنامه مورد علاقه خود را ذخیره کنید.

حافظه داخلی این تلویزیون 8 گیگابایت می باشد. این تلویزیون 55 اینچ دوو مجهز به تکنولوژی HDR است. فناوری HDR، تصاویر را در هر دو صحنه روشن و تاریک، با جزئیات به شما ارائه می‌ دهد. سیستم صوتی موجود در این محصول 30 وات است که شامل دو بلندگو بوده و توان هر کدام از بلندگو ها 15 وات می باشد. این تلویزیون ال ای دی مجهز به صدای دالبی دیجیتال، دو ورودی USB، سه ورودی HDMI، دارای ریموت هوشمند، گیرنده ی دیجیتال قوی داخلی (DVBT2)، پشتیبانی از TV HBB، گیرنده ی دیجیتال نسل سوم با امکان پشتیبانی از فرمت HEVC-H265 دیجیتال و راهنمای الکترونیکی برنامه ها می باشد.

ویژگی های شاخص

  • دارای پنل VA
  • توان خروجی صدا: 30 وات
  • قابلیت اتصال به اینترنت: دارد
  • کیفیت تصویر : Ultra HD – 4K
تلویزیون 50 اینچ دوو

تلویزیون ال ای دی هوشمند دوو 55 اینچ مدل DSL-55SU1730

تلویزیون ال ای دی هوشمند دوو 55 اینچ مدل DSL-55SU1730 از جمله محصولات جدید ساخته شده توسط شرکت دوو می باشد. این تلویزیون از نوع تلویزیون های هوشمند بوده و دارای سیستم عامل اندروید می باشد. این تلویزیون 55 اینچ دوو به فناوری HDR مجهز شده که HDR مخفف عبارت High Dynamic Range است و به تکنیکی اطلاق می شود که در هر دو صحنه روشن و تاریک، جزئیات مربوط به محتوا را بیان می کند.

نسخه اندروید بکار رفته در این ال ای دی هوشمند اندروید نسخه 9.0 می باشد. وجود پردازنده قدرتمند 4 هسته ای از نکات مثبت و مهم در این محصول می باشد. سرعت عکس العمل تلویزیون 55 اینچ دوو و اجرای برنامه و همچنین کیفیت پخش تصاویر به پردازنده قوی وابسته است. سیستم عامل اندروید با قابلیت اتصال به اینترنت شما را به دنیایی از سرگرمی و جذابیت وارد می کند.

گشت و گذار در صفحات وب ، دیدن فیلم در پلتفرم های ویدیویی، موسیقی و همچنین استفاده از نرم افزارهای اندروید کاربردی و بازی در تلویزیون 55 اینچ دوو را امکان پذیر کرده است. سیستم صوتی این تلویزیون دارای توان 30 وات می باشد که برای هر یک از بلندگوها 15 وات در نظر گرفته شده است.

ویژگی های شاخص

  • دارای پنل IPS
  • توان خروجی صدا: 30 وات
  • قابلیت اتصال به اینترنت: دارد
  • کیفیت تصویر : Ultra HD – 4K

تلویزیون ال ای دی هوشمند دوو 55 اینچ مدل DSL-55SU1860

تلويزيون ال ای دی هوشمند دوو 55 اينچ مدل DSL-55SU1860 یکی از لوازم صوتی و تصویری با کیفیت و شیک موجود در بازار می باشد. برند دوو متعلق به یک شرکت ایرانی است که سابقه درخشانی در تولید و عرضه لوازم صوتی و تصویری دارد. تلویزیون 55 اینچ دوو از مواد با کیفیت و مقاوم ساخته شده است و با مجهز بودن به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا، تصویر را خوش رنگ، درخشان و با کیفیت فوق العاده ای پخش می کند، همان قدر که کیفیت تصویر در یک تلویزیون اهمیت بالایی دارد کیفیت و رسا بودن صدا نیز از نکات با اهمیت آن است.

دوو نیز با توجه به این نکته از بلندگوهای حرفه ای که صدا را شفاف و قدرتمند پخش می کنند در این محصولات استفاده کرده است. این مدل از تلویزیون دوو یکی از محصولات منحصر به فرد این شرکت می باشد که در ادامه به معرفی آن می پردازیم. گیرنده ی دیجیتال نسل سوم با امکان پشتیبانی از فرمت HEVC-H265 از دیگر فناوری های تلویزیون 55 اینچ دوو می باشد. حافظه داخلی 16 گیگابایت و دارای رم 3 گیگابایت از مزیت های دیگر این تلویزیون می باشد.

ویژگی های شاخص

  • دارای پنل IPS
  • توان خروجی صدا: 24 وات
  • قابلیت اتصال به اینترنت: دارد
  • کیفیت تصویر: Ultra HD – 4K
تلویزیون ال ای دی هوشمند دوو 55 اینچ

تلویزیون ال ای دی هوشمند دوو 55 اینچ مدل DSL-55S7300EU

تلویزیون ال ای دی هوشمند دوو 55 اینچ مدل DSL-55S7300EU از سری محصولات جدید ساخته شده توسط شرکت DAEWOO می باشد. این تلویزیون از نوع هوشمند بوده و بر بستر سیستم عامل اندروید طراحی شده است. نسخه اندروید موجود در این ال ای دی هوشمند اندروید نسخه 9.0 می باشد. وجود پردازنده قدرتمند 4 هسته ای از نکات مثبت و مهم در این محصول می باشد.

سیستم عامل اندروید با قابلیت اتصال به اینترنت شما را به دنیایی از سرگرمی و جذابیت وارد می کند. گشت و گذار در صفحات وب، دیدن فیلم در پلتفرم های ویدیویی، موسیقی و همچنین استفاده از نرم افزارهای اندروید کاربردی و بازی در تلویزیون 55 اینچ دوو  را امکان پذیر کرده است. برای اینکه در فضای اینترنت بتوانید فیلم ها، کلیپ ها ، آهنگ ها و برنامه های مختلف را بارگیری کرده و ذخیره کنید به میزان 8 گیگابایت فضا اختصاص داده شده است.

قابلیت اتصال بیسیم با عنوان Screen Mirroring در این تلویزیون 55 اینچ دوو تعبیه شده که توسط آن می توان گوشی هوشمند خود را به تلویزیون متصل کرده و تمام کارهای موبایل خود را با صفحه نمایش تلویزیون مانند دیدن فیلم ها، بازی ها، موسیقی و همچنین اجرای برنامه های کاربردی یا جستجوی اینترنتی و…. انجام دهید.

ویژگی های شاخص

  • دارای پنل IPS
  • تکنولوژی صفحه: LED
  • قابلیت اتصال به اینترنت: دارد
  • کیفیت تصویر : Ultra HD – 4K

تلویزیون ال ای دی هوشمند دوو 50 اینچ مدل DSL-50K5900U

تلویزیون ال ای دی دوو 50 اینچ مدل DSL-50K5900U یکی از جدیدترین مدل های شرکت دوو می باشد که به تازگی وارد بازار شده است. این محصول دارای قابلیت های جذابی می باشد که به خوبی نیاز های شما را بر طرف می کند. این مدل دارای کیفیت 4K است و از تکنولوژی LED برخوردار است. رزولوشن صفحه تلویزیون دوو برابر 2160 × 2340 است که تصویری بدون نقص و با کیفیت را برای شما به نمایش میگذارد.

از قابلیت ها و ویژگی های این ال ای دی دوو میتوان گفت جذاب ترین آن هوشمند بودن آن است که با اندروید نسخه 9.0 کار می کند و دارای 8 گیگ حافظه ی داخلی است. با استفاده از این تلویزیون 55 اینچ دوو میتوان به راحتی  تلویزیون ال ای دی را به اینترنت متصل کرد. از دیگر قابلیت های این مدل میتوان به گیرنده دیجیتال داخلی آن اشاره کرد که شما را از خرید یک دستگاه دیجیتال جداگانه بی نیاز میسازد. تلویزیون 55 اینچ دوو قابلیت ضبط برنامه های تلویزیونی (PVR) را دارد، همچنین با استفاده از راهنمای الکترونیکی برنامه ها شما میتوانید از پخش برنامه های تلویزیونی با خبر شوید.

ویژگی های شاخص

  • دارای پنل VA
  • نوع صفحه نمایش : LED
  • قابلیت اتصال به اینترنت : دارد
  • کیفیت تصویر : Ultra HD – 4K
بهترین تلویزیون 55 اینچ دوو

تلویزیون ال ای دی هوشمند دوو 55 اینچ مدل DSL-55S7000EU

تلویزیون 55 اینچ دوو مدل DSL-55S7000EU از تلویزیون های هوشمند 4k برند دوو است. در کیفیت تصویر 4k وضوح تصاویر به نسبت نسل های قبل بالا رفته و همین وضوح تصاویر، تماشا کردن به تلویزیون را لذت بخش کرده است. پنل IPS تلویزیون در برابر ضربه مقاوم بوده و باعث افزایش کیفیت LED و همچنین زاویه دید بالا می شود. سیستم عامل اندروید 9 یکی از مزیت های تلویزیون دوو به شمار می آید چرا که با استفاده از این سیستم عامل می توان اپلیکیشن ها و بازی های ممکن را بر روی تلویزیون نصب و اجرا کرد.

تکنولوژی HDR از تکنولوژی های به کار رفته در این تلویزیون 55 اینچ دوو است. تکنولوژی HDR قابلیت بالا ترین تفکیک رنگ را دارد به طوری که می توان تصاویر را با جزئیات دقیق تری تماشا کرد. تلویزیون ال ای دی دوو قابليت اتصال بی سيم screen mirroring را دارد شما با استفاده از این قابلیت می توانید محتوای گوشی اندروید خود را بر روی تلویزیون نمایش داده و از آن استفاده کنید.

گيرنده ی ديجيتال نسل سوم از دیگر مشخصه های تلویزیون 55 اینچ دوو است که امکان پشتیبانی از فرمت HEVC-H265 را دارد. از درگاه های ارتباطی دستگاه می توان به سه ورودی HDMI و دو ورودی USB اشاره کرد. ریموت کنترل محصول به صورت هوشمند طراحی شده که قابلیت اتصال با بلوتوث را دارد. پشتيبانی از TV HBB، گيرنده ی ديجيتال قوی داخلی DVBT2، قابليت ضبط برنامه های تلويزيونی PVR، پردازنده ی 4 هسته ای، حافظه ی داخلی 8 گيگا بايت، ماشين زمان ، اتصال به شبكه ی بی سيم و اينترنت از دیگر امکانات تلویزیون دوو محسوب می شوند.

ویژگی های شاخص

  • دارای پنل IPS
  • نوع صفحه نمایش: LED
  • قابلیت اتصال به اینترنت : دارد
  • کیفیت تصویر : Ultra HD – 4K

چکیده

همانطور که متوجه شدید، خیلی از ویژگی‌ها مانند کیفیت نمایشگر و قابلیت‌هایی نظیر سیستم عامل داشتن و امکان اتصال گوشی به تلویزیون، در تمامی این مدل‌ها تعبیه شده است. در واقع، اختلافات میان آن‌ها جزئی است و بیشتر به سلیقه شخصی و بودجه در دست شما برمی‌گردد. در هر صورت، قطعا انتخابی فوق‌ العاده و هوشمندانه خواهید داشت و کیفیت تصویر تلویزیون‌ها رضایتتان را جلب خواهد کرد.

برچسب ها: تلویزیون دوو
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *