بررسی بهترین تلویزیون جی پلاس + معرفی 5 مدل

بررسی بهترین تلویزیون جی پلاس + معرفی 5 مدل

لیلا عبدالهی ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ 2 ماه پیش

جی پلاس با تولید تلویزیون های قدرتمند در برابر محصولات خارجی جایگاه ویژه ای دارد. تلویزیون جی پلاس با فناوری های خود قادر به تولید تلویزیون هایی با ابعاد 32 اینچ تا 82 اینچ شده و با امکاناتی پیشرفته مانند ( سیستم عامل ، اسپیکر، در گاه های ارتباطی و …)در بازار ایران عرضه شده است.

برند جی پلاس(Gplus) با تلاش های فراوان خود توانسته جایگاه برتر خود را در بازار محصولات الکترونیکی ایران بدست بیاورد. این برند  با تولید تلویزیون های با کیفیت  توانسته است با برند های خارجی رقابت کند.

در ادامه به بررسی بیشتر تلویزیون جی پلاس و معرفی بهترین مدل های آن میپردازیم برای بررسی مطالب بیشتر میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

نکات مهم قبل از خرید بهترین تلویزیون جی پلاس

اگر قصد خرید یک تلویزیون جی پلاس بی نقص برای خود را دارید بهتر است اول معیارهای خود را مشخص کنید و بعد به بررسی آنها بپردازید. در ادامه نکات مهم قبل از خرید تلوزیون جی پلاس میپردازیم با رعایت این نکات میتوانید تلویزیونی متناسب با نیازهای خود را انتخاب کنید.

نکات مهم قبل از خرید بهترین تلویزیون جی پلاس

اندازه صفحه نمایش:

اگر  به دنبال یک تلویزیون ساده یا با عملکرد بالا هستید، احتمالاً بزرگترین عامل در تصمیم گیری شما اندازه صفحه نمایش خواهد بود. در نظر بگیرید که معمولاً چند نفر در خانواده شما به طور همزمان تماشا می کنند و میزان فضایی که در خانه اشغال می کند،چقدر است؟ سپس بزرگ‌ترین اندازه صفحه‌نمایش راکه می توانید با توجه به  بودجه مورد نظر خودهست را   انتخاب کنید تا به راحتی در آن فضا قرار بگیرد . نقطه شیرین امروزه با توجه به قیمت، عملکرد و اتاق نشیمن معمولی، بین 55 تا 65 اینچ است.

وضوح صفحه نمایش (رزلوشن):

در  سال‌ها اخیر ، رزولوشن 1920 در 1080 که فول اچ‌دی(Full HD) نیز نامیده می‌شود، استاندارد بوده است. با این حال، سازندگان تلویزیون به سرعت به سمت مجموعه های Ultra HD یا( 4K) روی می آورند. تعداد پیکسل های این مدل های 4K چهار برابر صفحه نمایش های HDTV فعلی است.تلویزیون های 4k از  رزلوشن 3840پیکسل آغاز و تا 2160 پیکسل  تمام می شود.

بزرگترین مزیت تلویزیون جی پلاس 4K این است که اشیاء کوچک روی صفحه دارای جزئیات بیشتری از جمله متن واضح تر هستند. به طور کلی، تصاویر واضح تر  و واقعی تر از تلویزیون جی پلاس HD به هستند. تصویر واضح‌تر همچنین مزیت دیگری را به همراه دارد که به شما امکان می‌دهد به راحتی صفحه را از فاصله کوتاه‌تری مشاهده کنید و تلویزیون‌های بزرگ‌تر را راحت‌تر در خانه‌هایی با اندازه معمولی مشاهده کنید.

HDR: اگر بیشترین رنگ را می خواهید:

HDR یک ویژگی نسبتاً جدید مجموعه‌های 4K Ultra HD است و مخفف محدوده دینامیکی بالا است، که اشاره‌ای به توانایی آن در ارائه رنگ‌های بیشتر، سطوح کنتراست بیشتر و روشنایی افزایش یافته است. HDR اساساً ارتقاء فرمت 4K یا Ultra HD است (برای مجموعه‌های HD 1080p قابل اجرا نیست). در این ویژگی جدید، سازندگان تلویزیون نام‌های جدیدی را برای این مجموعه می‌گذارند تا آنها را از تلویزیون‌های استاندارد 4K Ultra HD متمایز کنند.

نرخ تازه سازی(Refresh Rate) هرچه سریعتر بهتر :

نرخ تازه‌سازی، که بر حسب هرتز (Hz) بیان می‌شود، نشان می‌دهد که یک تصویر چند بار در ثانیه روی صفحه نمایش تازه‌سازی می‌شود. نرخ تازه سازی استاندارد 60 بار در ثانیه یا 60 هرتز است. با این حال، در صحنه‌هایی با اجسام به سرعت در حال حرکت، نرخ تازه‌سازی 60 هرتز می‌تواند همه چیز را تار یا پریشان کند، به‌ویژه در تلویزیون جی پلاس LCD HD. بنابراین، برای ایجاد تصویری محکم‌تر، سازندگان نرخ تازه‌سازی را دو برابر کردند و به ۱۲۰ هرتز (و در برخی موارد تا ۲۴۰ هرتز) رساندند.

HDMI و اتصالات:

یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید تعداد درگاه های تلویزیون است . تولیدکنندگانی که به دنبال اصلاح هزینه‌ها هستند ،امکان دراد  دوشاخه‌های HDMI کمتری را در پشت تلویزیون جی پلاس نصب کنند . این پورت‌ها می‌توانند به سرعت استفاده شوند: یک نوار صدا، یک Roku یا Chromecast و یک کنسول بازی اضافه کنید، و شما قبلا از سه پورت استفاده کرده‌اید.

اگر تصمیم گرفته اید که   یک تلیوزیون Ultra HD 4K بگیرید، مطمئن شوید که پورت های مجموعه حداقل از HDMI 2.0 پشتیبانی می کنند تا منابع Ultra HD آینده را در خود جای دهند.

تلویزیون جی پلاس

انواع مدل تلویزیونی : LCD، LED ، OLED

امروزه سهم عظیمی از  تلویزیون ها،ال ای دی و  ال سی دی است. این مجموعه های HD و Ultra HD از دیودهای ساطع نور (LED) برای روشن کردن صفحه LCD استفاده می کنند و می توانند بسیار نازک باشند.

بسیاری از این تلویزیون جی پلاس می‌توانند بخش‌های خاصی از صفحه‌نمایش را به‌صورت پویا روشن کنند و سایر قسمت‌ها را کم‌نور کنند تا ترکیبی از مناطق روشن و تاریک را در یک صحنه بهتر نشان دهند – ویژگی‌ای که به عنوان کم‌نور فعال یا تیرگی موضعی شناخته می‌شود. ال ای دی مصرف برق کمتری نسبت به ال سی دی دارد .

تلویزیون‌های OLED نسبت به LED-LCD‌های فول آرایه با چند ده ناحیه روشنایی بهتر عمل می‌کنند. به جای نور پس‌زمینه، OLED‌ها از لایه‌ای از LEDهای ارگانیک استفاده می‌کنند که در سطح پیکسل کنترل می‌شوند تا به سطوح مشکی مطلق و کنتراست خیره‌کننده دست یابند.

امکانات تلویزیون:

از امکانات اصلی یک تلویزیون عبارتند از ( سیستم عامل هوشمند ، قابلیت اتصال به اینترنت ، وب گردی ، نصب انواع برنامه ، ضبط برنامه و …) هستند. قبل از خرید تولیزیون حتما به امکانات و برنامه هایی که می توانید در نرم افزار اجرا کنید ، توجه داشته باشید .

کنتراست :

نسبت کنتراست محدوده سطوح روشنایی را که یک مجموعه می تواند نمایش دهد را توصیف می کند. نسبت کنتراست ، سایه ها و رنگ های ظریف تر و در نتیجه جزئیات بهتر را نشان می دهد. با این حال، روشی که سازندگان چنین نسبت‌هایی را اندازه‌گیری می‌کنند، بسیار متفاوت است. یکی از معیار های که باید بهترین تلویزیون جی پلاس داشته باشد کنتراست است.

شما می توانید مشخصات نسبت کنتراست تولید کنندگان را نادیده بگیرید، زیرا آنها در بین برندها قابل مقایسه نیستند. در عوض، به دنبال سطوح سیاه عمیق و حداقل هاله در اطراف اجسام با کنتراست بالا باشید.

صدا:

حتی بهترین و گران ترین تلویزیون های HD نقطه ضعف دارند: صدای ضعیف. این نتیجه طراحی شیک پانل های تخت است.( فضای کافی برای بلندگوهای بزرگی که صدای کامل و غنی تولید می کنند وجود ندارد). بنابراین، شما سه انتخاب دارید: استفاده از هدفون (که می‌تواند شما را غیراجتماعی نشان دهد)، خرید یک سیستم صدای فراگیر (که راه‌اندازی آن می‌تواند دردسرساز باشد)، یا خرید یک نوار صوتی.

بهترین مدل تلویزیون جی پلاس:

در ادامه به بررسی بهترین مدل های تلویزیون جی پلاس و تمام امکانات آن میپردازیم. با بررسی این مدل ها میتوانید بهترین تلویزیون جی پلاس مناسب خود را خریداری کنید.

بهترین مدل تلویزیون جی پلاس

تلویزیون جی پلاس 40 اینچ مدل GTV-40MH416N

یکی از جدیدترین مدل‌های تلویزیون جی پلاس، مدل GTV-40MH416N است که از تکنولوژی LED بهره می‌برد و کیفیت تصویری بسیار خوبی دارد. این مدل دارای گیرنده دیجیتالی است و می‌تواند شبکه‌های دیجیتالی صداوسیما را پخش کند. برای افزایش کیفیت تصویر از کم‌کننده نویز تصویر در این مدل تلویزیون جی پلاس استفاده شده است. همچنین از تکنولوژی نور پس‌زمینه تصویر  DIRECT- LEDدر این مدل استفاده شده است تا وضوح و شفافیت تصویر بالاتر برود. این مدل مجهز به سیستم صرفه‌جویی در مصرف انرژی است.

ویژگی های شاخص

  • ارتفاع: 51 سانتی‌متر
  • طول: 8 سانتی‌متر
  • عرض: 89 سانتی‌متر
  • وزن: 5 کیلوگرم
  • در گاه HDMI: 3 عدد
  • درگاه USB: 2 عدد
  • رزولوشن: 1080*1920
  • توان خروجی صدا: 16 وات
  • قابلیت اتصال به دیوار دارد.
  • سایز دقیق صفحه: 40 اینچ
  • نوع خروجی صدای دیجیتال اپتیکال است.
  • اندازه صفحه: 40 تا 44 اینچ

تلویزیون جی پلاس 55 اینچ مدل GTV-55 KE821S

تلویزیون LED 55 اینچ مدل GTV-55 KE821S کیفیت تصویر 4K و ULTRA HD دارد که بسیار موردپسند کاربران قرار گرفته است. با  تیونر DVB-T2 این تلویزیون می‌توانید شبکه‌های دیجیتالی صداوسیما را بدون نیاز به گیرنده دیجیتال تماشا کنید.

طراحی قاب این مدل از تلویزیون جی پلاس بسیار زیبا است. در هنگام خرید نیز به همراه تلویزیون یک عدد ریموت جادویی ارائه می‌شود که با آن می‌توانید مثل موس کامپیوتر در صفحه‌نمایش وب‌گردی کنید. این مدل از تلویزیون جی پلاس به  سیستم صرفه‌جویی انرژی مجهز است و 2 اسپیکر دارد. کیفیت میلیاردی رنگ تلویزیون نیز به شفافیت بیشتر تصویر کمک می‌کند.

می‌توانید با گوشی موبایل این مدل تلویزیون جی پلاس را خاموش یا روشن کنید. سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS را نیز می‌توان در این تلویزیون استفاده کرد که از قابلیت‌های هوشمند بودن تلویزیون است.

ویژگی های شاخص

  • رزولوشن: 2160*3840
  • نوع صفحه: تخت
  • توان خروجی صدا: 16 وات
  • رابط هوشمند: اندروید
  • تعداد درگاه‌های USB: 2 عدد
  • تعداد درگاه‌هایHDMI: 3 عدد
  • بلوتوث دارد.
  • نسبت تصویر: 16:9
  • سایز صفحه: 55 اینچ
  • تعداد بلندگو: 2 عدد
  • رابط کامپوزیت دارد.
  • رابط کامپوننت دارد.
  • پنل باکیفیت A+
بهترین تلویزیون جی پلاس

تلویزیون جی پلاس 65 اینچ مدل GTV-65KU721S

تلویزیون 65 اینچی مدل GTV-65KU721S انتخابی هوشمندانه به شمار می‌رود؛ زیرا کیفیت تصویر 4K این تلویزیون بسیار موردپسند مشتریان قرار گرفته است. این  مدل جی پلاس مجهز به تکنولوژی میلیاردی نور است که باعث وضوح بیشتر تصویر می‌شود.

این تلویزیون دارای تیونر داخلی DVB-T2 است که با آن می‌توان تمام شبکه‌های دیجیتال داخل ایران را دریافت کند. همچنین می‌توانید با استفاده از قابلیت TIME SHIFT این تلویزیون، سریال‌ها و فیلم‌ها را به عقب برگردانید و سکانس‌هایی از آن‌ها را که نتوانستید ببینید، تماشا کنید. با این مدل جی پلاس امکان دریافت کانال‌های آنالوگ نیز فراهم است.

تلویزیون مدل GTV-65KU721S در سالن‌های بزرگ و متوسط کارایی دارد و همچنین دارای قابلیت نصب به دیوار است. با گوشی‌های اندروید و IOS خود می‌توانید به این تلویزیون متصل شوید و صفحه گوشی خود را تماشا کنید. این تلویزیون می‌تواند تا 60 درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند.

ویژگی های شاخص

  • اندازه صفحه‌نمایش: 55 اینچ و بالاتر
  • نوع صفحه‌نمایش: تخت
  • رزولوشن: 2160*3840
  • نوع پنل: VA
  • مجهز به HDR10
  • سیستم‌عامل: اندروید 9
  • کنترل جادویی دارد.
  • LAN دارد.
  • ورودی‌های HDMI: 3عدد
  • ورودی‌های USB: 2 عدد
  • ورودی کامپوزیت دارد.
  • ورودی کامپوننت دارد.
  • وای‌فای دارد.
  • خروجی صدای اپتیکال دارد.
  • مرورگر وب دارد.
معرفی تلویزیون جی پلاس

تلویزیون 75 اینچی جی پلاس مدل GTV-75LQ921S

این تلویزیون از مدل‌های باکیفیت جی پلاس است که تصاویر بی‌نظیری را برای بیننده به نمایش می‌گذارد. تلویزیون 75 اینچی مدل GTV-75LQ921S از تکنولوژی QLED استفاده می‌کند. این تکنولوژی وضوح رنگ و کنتراست بالاتری نسبت به تلویزیون‌های نسل قبل خود دارد. با کنترل جادویی این تلویزیون نیز می‌توانید صفحه گوشی خود را به آن وصل کنید و در بعضی از مواقع، به‌جای گوشی از آن استفاده کنید. این تلویزیون مجهز به TIME SHIFT است که می‌تواند زمان سریال‌ها و فیلم‌ها را به عقب، از جایی که ندیده‌اید، برگرداند.

قابلیت IMIRROR به گوشی‌هایIOS  اجازه می‌دهد که بدون کابل و سیم به تلویزیون وصل شوند. این تلویزیون حافظه 16 گیگا بایتی دارد که در صورت لزوم، می‌توانید روی آن فیلم‌ها و عکس‌های دلخواه خود را ذخیره کنید.

این مدل جی پلاس دارای بلوتوث است که می‌توان با آن، صدا را به دیگر وسایل صوتی انتقال داد. همچنین قابلیت کنترل تطبیقی صدا نیز یکی دیگر از امکانات این تلویزیون است. امکان دانلود فیلم، عکس و بازی نیز در این مدل جی پلاس فراهم است.

ویژگی های شاخص

  • نوع صفحه‌نمایش: QLED
  • اندازه صفحه‌نمایش: 75 اینچ
  • توان بلندگو: 20 وات
  • نور پس‌زمینه: ELED
  • کم‌کننده نویز تصاویر دارد.
  • دارای HDR10
  • رزولوشن: 2160*3840
  • نوع پردازنده: 4 هسته‌ای
  • حافظه داخلی رم: 2G
  • نرم افرازE-SHARE دارد.
  • ورودی‌های HDMI: 3 عدد
  • ورودی‌های USB: 2 عدد
  • خروجی هدفون دارد.
  • کنترل اپتیکال صدا دارد.
  • کابل LAN دارد.

 تلویزیون 50 اینچی جی پلاس مدل GTV-50PU746N

یکی دیگر از مدل های با کیفیت جی پلاس است که تصاویر را با کیفیت 4k نمایش می دهد. این تلویزیون هوشمند دارای سیستم عامل اندروید نسخه 11 است. در پردازنده این تلویزیون 4 هسته به کار رفته است .

این تلویزیون 50 اینچی دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی هست که شما می توانید فیلم ها و عکس های دلخواهتان را ذخیره کنید. همچنین در این مدل تلویزیون دارای 4 گیگابایت رم است.

یکی دیگر از قابلیت هوشمند این تلویزیون Monitoring  هست که به شما این امکان را می دهد که موبایل خود را به تولیزیون متصل و صفحه نمایش موبایل خود را در صفحه تلویزیون نمایش دهید

ویژگی های شاخص

  • نوع صفحه‌نمایش: LED
  • اندازه صفحه‌نمایش: 50 اینچ
  • نور پس‌زمینه: LED
  • کم‌کننده نویز تصاویر دارد.
  • دارای HDR10
  • رزولوشن: 2160*3840
  • نوع پردازنده: 4 هسته‌ای
  • حافظه داخلی رم: 4G
  • ورودی‌های HDMI: 3 عدد
  • ورودی‌های USB: 2 عدد
  • خروجی هدفون دارد.
  • کنترل اپتیکال صدا دارد.

چکیده

در این مقاله ما به شما مهم ترین نکات راهنمای خرید بهترین تلویزیون جی پلاس را گفتیم، در عین حال به شما بهترین مدل ها را نیز معرفی کردیم. دقت کنید که خرید محصولات ایرانی از این برند می‌تواند برای شما دو مزیت اصلی داشته باشد، یکی قیمت ارزان تر نسبت به دیگر برند های خارجی و دیگر ارزش خرید بسیار بالای بعضی از مدل ها نسبت به مدل های مشابه در برند سامسونگ و LG و… (منتظر نظرات و تجربه های شما هستیم)

برچسب ها: تلویزیون جی پلاس
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *