راهنمای انتخاب بهترین بخاری گازی ایرانی+ بررسی 5 مدل

راهنمای انتخاب بهترین بخاری گازی ایرانی+ بررسی 5 مدل

لیلا عبدالهی ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ 3 روز پیش

بهترین بخاری گازی ایرانی با توجه به عوامل مختلفی مانند کیفیت ساخت، ایمنی، مصرف انرژی، قابلیت ها و قیمت تعیین می شود. بخاری گرمای مطبوعی دارد، برای محیط های سردسیر به کار می آید و مصرف انرژی آن (بخصوص در نمونه های مدرن و امروزی) پایین است. دقیقا به همین دلایل است که فروش بخاری تا این حد بالا است و انواع بخاری های دیواری و ایستاده به بازار عرضه شده اند. در این میان، بخاری های گازی از جایگاهی ویژه در بین تمامی انواع بخاری برخوردارند و انتخاب اول بسیاری خانواده های ایرانی هستند.

بخاری گازی ایرانی بسته به اینکه در چه محلی نصب شوند، به دو دسته دیواری و ایستاده تقسیم می شوند. این بخاری ها را حتی می توان بر اساس ظرفیت گرمادهی نیز تقسیم بندی کرد. اما بدون شک مهمترین معیار برای دسته بندی بخاری های گازی، بدون دودکش یا با دودکش بودن آنها است. از همین جهت است که بخاری های گازی را به دو دسته اصلی بخاری های با دودکش و بخاری های بدون دودکش تقسیم می کنند.

در ادامه به بررسی بیشتر بهترین بخاری گازی ایرانی میپردازیم. برای بررسی مطالب بیشتر میتوانید به بلاگ انتخاب سنتر مراجعه کنید.

نکات مهم در انتخاب بهترین بخاری گازی ایرانی

نکات مهم در انتخاب بهترین بخاری گازی ایرانی

پیش از اینکه به معرفی بهترین مارک بخاری بپردازیم، یکسری نکات انتخاب بخاری گازی ایرانی که باید مد نظر داشته باشید را بررسی می‌کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید:

  • برند بخاری گازی؛ سعی کنید بخاری گازی تولید شده توسط برندهای معتبر را خریداری کنید و به سراغ آنهایی بروید که جواب خود را پس داده اند. در این رابطه بعدا بیشتر توضیح می دهیم.
  • ظرفیت گرمادهی بخاری؛ هر بخاری گازی ظرفیت گرمادهی مشخصی دارد. بسته به محیطی که قرار است بخاری در آن قرار بگیرد، نمونه مناسب را تهیه کنید.
  • متراژ فضا؛ بخاری های گازی بزرگ برای فضاهایی با متراژ زیاد، و بخاری های کوچک برای محیط های نقلی به کار می آیند.
  • نوع نصب بخاری؛ بخاری های گازی در دو دسته دیواری و ایستاده تولید می شوند. دیواری ها بیشتر به در محیط های کوچک می خورند و ایستاده ها بسته به ظرفیت گرمادهی، هم برای محیط های کوچک و هم محیط های بزرگ کارآمد هستند.
  • رده انرژی بخاری گازی؛ تلاش کنید بخاری هایی با رده انرژی استاندارد (بین B تا F) را خریداری نمایید.
  • امکانات ایمنی؛ دارا بودن تجهیزاتی مثل ترموکوپل برای بخاری های گازی واجب است، اما اگر این بخاری ها از امکانات دیگری مثل سیستم کنترل اکسیژن و یا سیستم ایمنی هوشمند بهره مند بودند، همه چیز بهتر هم می شود.

معرفی بهترین برند بخاری گازی ایرانی

معرفی بهترین برند بخاری گازی ایرانی

نیک کالا

تولید انواع سیستم‌های گرمایشی از جمله بخاری گازی، یکی از شناخته‌شده‌ترین برندها در این صنعت است. درواقع، چیزی که نیک کالا با آن مطرح و شناخته شد، ساخت و عرضه بخاری گازی‌های باکیفیت با متریال مرغوب و راندمان بالا است که از نظر ایمنی هم کاملا مطمئن هستند. این شرکت در طی ۵۰ سال فعالیت خود در بازار بخاری، موفق شده با استفاده از دانش روز دنیا در طراحی و ایمنی بخاری، خودش را به عنوان بهترین برند بخاری در ایران مطرح کند.

ایران شرق

چهارمین برندی که قصد داریم به عنوان بهترین مارک بخاری در ایران معرفی کنیم، ایران شرق است که بیش از ۴۰ سال سابقه درخشان در زمینه تولید و عرضه انواع لوازم خانگی از جمله بخاری گازی در طرح‌ها، مدل‌ها و اندازه‌های مختلف دارد. این شرکت در طول مدت فعالیت خود در بازار، با عرضه بخاری‌های باکیفیت و ایمن توانسته به محبوبیت بالایی دست پیدا کند. گاورنر، ترموستات و سنسور ODS برخی از این قابلیت‌های ایمنی هستند که در محصولات این برند پیدا می‌شود.

آبسال

آبسال یکی از باسابقه‌ترین برندهای ایرانی است که در بازار بخاری گازی و وسایل گرمایشی مختلف فعالیت می‌کند. علی‌رغم اینکه این برند در زمینه تولید و عرضه بخاری تابشی هم فعالیت دارد، اما بیشتر به خاطر ساخت بخاری‌های گازی بدون دودکش شناخته شده است. درواقع، بهترین برند بخاری گازی بدون دودکش به شمار می‌رود.

مهم‌ترین دلیلی که باعث شده آن را بهترین برند بخاری بدون دودکش در نظر بگیریم، ایمنی بسیار بالا و عملکرد قدرتمند محصولات آن است. بخاری‌های بدون دودکش این برند علاوه‌بر داشتن ترموستات، سنسور ODS و گاورنر، مجهز به قطع‌کن هوشمند هم هستند که هنگام واژگون شدن بخاری یا افزایش بیش از حد گازها و آلاینده‌های مضر، بخاری را خاموش می‌کند.

 پلار

شرکت پلار جزو بزرگ‌ترین و معتبرترین برندهای تولیدکننده انواع و اقسام لوازم خانگی در ایران است که از سال ۱۳۵۶ فعالیت می‌کند. این شرکت با تولید انواع بخاری‌های گازی با کیفیت بالا و راندمان مناسب، توانسته خودش را به عنوان یکی از برندهای پیشرو در این صنعت معرفی کند. قیمت مناسب و خدمات پس از فروش قوی، شاخص‌ترین ویژگی‌های محصولات این برند هستند. دلیل اصلی وجود این شرکت در لیست بهترین مارک بخاری تنوع و اعتبار بسیار بالای این برند است.

تولیپس

اگر به دنبال تنوع بالای محصولات هستید، برند تولیپس را انتخاب کنید. این برند، متنوع‌ترین مدل‌های بخاری برقی را به خودش اختصاص داده که اگر بخواهیم تنها به چند نمونه اشاره کنیم، می‌توانیم از مدل‌های ایستاده، فن دار و تابشی نام ببریم. برند تولیپس زیرمجموعه شرکت خوش‌نام و معروف صنایع الکتریکی ایران ناسیونال است که در سال ۱۳۸۰ با هدف تولید لوازم خانگی باکیفیت و قیمت مناسب، فعالیت خود را آغاز کرد و هنوز هم حضور پررنگ و موثری در بازار دارد.

پارس خزر

پارس خزر یکی از معتبرترین و باکیفیت‌ترین برندهای ایرانی است که در هر نوع لوازم خانگی، جزو بهترین برندها شناخته می‌شود. دلیل این امر هم کاملا واضح است؛ چراکه همواره با به کار گیری متریال درجه یک، بهترین کیفیت را در بین برندهای ایرانی ارائه کرده است. از زمانی هم که فعالیت خود را در بازار بخاری برقی شروع کرده، همین رود را ادامه داده و به عنوان بهترین مارک بخاری برقی مطرح شده است. بخاری‌های برقی پارس خزر به سیستم‌های ایمنی مختلفی مانند ترموستات و فیوز حرارتی هم مجهز هستند.

بهترین مدل بخاری گازی ایرانی

بهترین مدل بخاری گازی ایرانی

بخاری گازی آبسال مدل 405 مشکی

بخاری گازی آبسال مدل 405 مشکی دارای رنگ بندی های مختلفی است که می توانید رنگ متناسب با دکوراسیون منزل خود را تهیه نمایید. این بخاری ابعاد این محصول برابر 43.5×57.4×31.5 سانتی متر است و مجهز بودن به گاورنر جهت ثابت کردن نوسان گاز ورودی می باشد. بدنه این بخاری دارای پوشش رنگ پودری کوره ای می باشد که به روش الکترواستاتیک و تمام خودکار اجرا می شود.

بخاری گازی ایرانی آبسال مدل 405 مشکی به دودکش نیازی ندارد که این ویژگی باعث می شود تا بخاری به راحتی قابل‌ حمل باشد و بتوانید به آسانی به هر کجا که می خواهید آن را جا به جا کنید. این بخاری گازی ایرانی آبسال مدل 405 مشکی قابل نصب بر روی زمین می باشد. از ویژگی های مهم در این محصول می توان به ترموکوپل اشاره کرد. نوع مشعل این محصول سرامیکی است و نوع سوخت آن، گاز شهری (NG) می باشد.

ویژگی های شاخص

  • ترموکوپل: دارد
  • نوع سوخت: گاز شهری (NG)
  • نوع بخاری گازی: بدون دودکش
  • سنسور کنترل اکسیژن ODS: دارد

بخاری گازی آبسال مدل 437B کرم

بخاری گازی آبسال مدل 437B کرم از جمله وسایل گرمایشی کم مصرف هستند و رده مصرف انرژی آن A می باشد. نوع سوخت مصرفی این دستگاه بخاری آبسال گاز شهری می باشد. از ویژگی های مهم این بخاری گازی ایرانی سنسور اکسیژن محیط می باشد. بدنه این بخاری دارای پوشش رنگ پودری کوره ای می باشد که به روش الکترواستاتیک و تمام اتوماتیک اجرا می شود.

این بخاری گازی ایرانی آبسال 437B تحت لیسانس Sicar ایتالیا بوده و مجهز به (ODS) می باشد که قطعه ای بسیار دقیق برای سنجش میزان اکسیژن دارد و به محض پایین آمدن سطح اکسیژن مورد نیاز شعله را خاموش می‌کند. ابعاد بخاری گازی ایرانی آبسال مدل 437B کرم 47×19.5×70 سانتی متر می باشد؛ یعنی در واقع  طول 47 سانتی متر و ارتفاع 70 سانتی متر و عرض 19.5 سانتی متر بوده که وزن آن 6.8 کیلو گرم می باشد و باز هم باعث راحت تر جابجا شدن محصول می شود.

ویژگی های شاخص

  • دارای ترموکوپل
  • نیاز به دودکش :ندارد
  • نوع سوخت :گاز شهری
  • دارای سیستم ایمنی ODS

بخاری گازی شومینه ای نیک کالا 26000 سیمین مدل MC26

بخاری گازی شومینه ای نیک کالا 26000 سیمین مدل MC26 یک از محصولات با کیفیت و مطلوب شرکت بزرگ نیک کالا می باشد. بخاری گازی ایرانی نیک کالا مدل MC26 دارای قدرت حرارتی 8000 کیلو کالری در ساعت می باشد که فضایی در حدود 180 متر مکعب را پوشش دهی می کند. رده مصرف انرژی این بخاری گازی E می باشد. این بخاری مجهز به سنسور اکسی پیلوت (کنترل اکسیژن) می باشد که سلامتی افراد را تضمین و از بروز هرگونه خطری جلو گیری می کند.

بخاری گازی ایرانی نیک کالا با روکش لعاب نسوز طراحی شده است که زیبایی خاصی به دکوراسیون محیط خانه و یا محل کار شما می بخشد. این بخاری گازی با کیفیت با گاز شهری تنظیم شده است. در قسمت ورودی گاز بخاری، قطعه ای به نام گاورنر به کار گرفته شده است که موجب تثبیت فشار گاز ورودی می شود.

ویژگی های شاخص

  • ظرفیت: 26000
  • نوع سوخت: گاز شهری
  • نوع بخاری گازی: دودکش دار
  • سنسور کنترل اکسیژن ods: دارد

بخاری گازی شومینه ای نیک کالا 28000 زرین مدل MC28

بخاری گازی شومینه ای نیک کالا 28000 زرین مدل MC28 یکی از محصولات با کیفیت شرکت بزرگ نیک کالا بوده و از طراحی و زیبایی خاصی با طرح شومینه ای بهره می برد. بخاری گازی نیک کالا مدل زرین با طراحی زیبا و شیشه اروپا / ژاپنی و مقاوم در برابر شوک حرارتی تا 750 درجه سانتی گراد، یکی از محصولات تولید شده توسط کمپانی نیک کالا و طبق استاندارد ملی ایران، استاندارد CE و TSE می باشد.

از دیگر ویژگی‌‌ های بخاری گازی ایرانی نیک کالا می‌ توان به ظرفیت حرارتی 8000 – 3800 کیلو کالری بر ساعت اشاره کرد، همچنین می توان به مجهز بودن آن به شیشه اروپایی / ژاپنی که بسیار مقاوم هستند و مقاوم در برابر شوک حرارتی تا 750 درجه سانتی گراد هستند اشاره کرد. همچنین وجود هیزم سرامیکی 8 تکه مخصوص زیبایی و کیفیت خاصی به آن بخشیده است، بخاری گازی نیک کالا دارای سنسور اکسی پیلوت نیز می باشد. کیفیت بخاری های گازی نیک کالا امروزه فقط به ظاهر آراسته و طراحی صنعتی آن نیست.

ویژگی های شاخص

  • ظرفیت: 28000
  • نوع سوخت: گاز شهری
  • نوع بخاری گازی: دودکش دار
  • سنسور کنترل اکسیژن ods: دارد
بخاری گازی ایرانی

بخاری گازی نیک کالا 7000 هوشمند مدل AB7-B

بخاری گازی نیک کالا 7000 هوشمند مدل AB7-B محصولی با کیفیت از برند بخاری گازی ایرانی نیک کالا است. حجم گرما دهی در این محصول 25 متر مربع و حداقل ظرفیت گرما دهی آن 1800 کیلو کالری بر ساعت می باشد. این مدل بخاری گازی ایرانی به سیستم ترموکوپل (thermocouple) مجهز شده است در واقع از ترموکوپل برای افزایش ایمنی در دستگاه استفاده می شود و نسبت به کاهش میزان اکسیژن هوا حساسیت نشان می دهد.

این مدل بخاری گازی نیک کالا در زمان نصب کردن نیاز به دودکش دارد و دارای سیستم کنترل اکسیژن محیط (ODS) است این سیستم از خطرات جانی ناشی از نشت گاز جلوگیری می‌کند. بدنه محصول از جنس فلز ساخته شده و قابلیت نصب بر روی زمین را دارد. 

ویژگی های شاخص

  • ظرفیت: 7000
  • نوع سوخت: گاز شهری
  • نوع بخاری گازی: دودکش دار
  • سنسور کنترل اکسیژن ods: دارد

چکیده

تنوع بالای مارک‌ها و برندهای مختلف، باعث شده تا افراد در تشخیص بهترین مارک بخاری گازی ایرانی دچار تردید شوند و به سختی تصمیم بگیرند. در این مطلب، با معرفی برندهای مختلف نظیر نیک کالا، آبسال، ایران شرق بهترین برند بخاری در ایران را به شما معرفی کردیم و همچنین، مزایا و معایب هر یک از آن‌ها را نام بردیم.

زمان انتخاب بخاری گازی ایرانی باید به یکسری نکات هم توجه داشته باشید تا یک انتخاب هوشمندانه و ایده‌آل انجام دهید. نوع بخاری، ایمنی، مصرف انرژی، ظرفیت گرمایشی و قیمت برخی از مهم‌ترین نکاتی هستند که زمان خرید بخاری گازی ایرانی باید به آن‌ها دقت کنید.

برچسب ها: بخاری گازی
دیدگاه شما چیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *